Minden, ami navigációs eszközökkel, és azokra telepített jogtiszta navigációs szoftverekkel kapcsolatos.
A warezolásnak, nem jogtiszta szoftverekre vonatkozó hozzászólásoknak ebben a topikban tiltás a következménye.
Továbbra is örömmel vesszük a trackeket, hogy jöhet minden fajtájú és minőségű útról. A GPS III. jól használható track gyűjtésre, mert állítható a rögzítési intervallum. Ha 5 másodperces rögzítésre állítod, akkor kb. 2,5 órányi út fér bele. Fontos, hogy csak az aktiv track használható, az elmentett már nem jó, tehát ha megtelik a memória töltsd le és küldd el a fájlt.
Csak engem zavar, hogy megyek egy jó kis úton, faluról falura, majd egyszercsak olyan földút következik, hogy személyautóval átmenni sem lehet rajta. És a GPS meg nem mutat semmi különbséget.
Hát így elég nehéz használni autózáshoz.
A múltkor már csak 3 km választott el a főúttól,
addig minde nok, szép kis út, aztán meg dűlő.
:-((
Sui> Nem lehetne valamit tenni, hogy megkülönböztethetőek legyenek a földutak?
Még egy másik kérdés: Igen macerás a route összeállítása mondjuk szlovák vidéken, amiről garmin térkép sincs.
Hogy lehet ezt egyszerüsíteni? Jó lenne PCn végezni... Mi kell(ene) hozzá?
Ez nem olyan út, amit felesleges lenne kimérni, korszerü aszfaltozott, felfestett, biztos még száma is van, csak én nem tudom. Egyszerüen a katona bácsik elfelejtkeztek róla, de már figyelmeztettem őket.
nem onnan rajzolom át... képzeljétek az milyen volna, ha... :) mindenki keresne 10 olyan utat ami szerinte új, felvenné és elküldené nekünk... de sajnos jellemzően mindenki a főutakon közlekedik... (én bejártam vagy 5000 km _mellékutat_ és közben helyenként nagyon-nagyon sajnáltam az autómat, úgyhogy érthető a dolog...) de ha igazából senki sem jár mellékúton, akkor miért is van rá szükség? azért, hogy konstatálni lehessen, hogy mi hiányzik abból amit amúgy sem használunk?
Geocaching....
Sziasztok ! Szept. 1-en mennenk a Mecsekbe elhelyezni az elso cachunket, osszekotve egy 2 napos erdojaro turaval, csakhogy egyelore nincsen GPS-eunk. A geocaching.hu felajanlasa jol jonne ugyan (mar egyeztettunk is egyszer), de most ugy tunik, hogy az "expediciot" Szegedrol fogjuk inditani, leven, hogy 6-7 embert is lelkesit a dolog. Ebben az esetben pedig enyhen szolva gazdasagtalan lenne Pestre utaznunk a muszerert. Ha valaki Szeged kornyekerol az adott idopontban kolcson tudna adni egy GPS-t, akkor azt nagyon megkoszonnenk ! Termeszetesen a GPS arat letetben otthagynank a kedves kolcsonadonak, vallalva az esetleges balesetekert is a felelosseget...
Kesobbiekben nyilvan a barati turazos tarsasagunk be akar majd ruhazni egy sajat (kozos) keszulekre, de hat eloszor ra kellene kapatni oket az izere ;)
Szoval, ha valaki tud, pliz segitsen.
nekem momentán tiszagyulaháza sincs meg... ;)
komolyra fordítva, má most éppen húzom is be a vonalat, úgyhogy fogjuk rá hogy megvan. Aztán ha valaki arra jár, akkor egy picivel pontosabban is meglesz. De ha neked megvan akkor nyugodtan elküldheted.
Még mindig nem kaptam választ, hogy megvan-e a Tiszagyulaháza-Tiszadob aszfaltos országutatok, mert az a jachtkiállításon bemutatott verzióban még hiányzott. (A katonai topotérképekről is hiányzik, valamikor a 90-es évek eljén készült.)
Huh! A végére értem! Pár hete bukkantam rá fórumotokra (remélem, a jövpben már fórumunknak is hívhatom), és eddig tartott, amíg múltbeli üzeneteiteket végigolvastam. Úgy gondoltam, nem akarok olyan dolgokra rákérdezni, amiket egyszer már kiveséztetek... azért szerintem lesznek még naívabbnál naívabb kérdéseim, elore is bocs.
Itt is az elso: rég nem esett már szó a track-gyujtésrol. Hogy áll a dolog? Nekem egy Garmin III-am van, szívesen részt vennék a "pontgyujtési" akcióban. A gond az, hogy nem tudom, milyen beállításokat preferáltok.
Aztán a következo problémám, hogy nem tudom a jelenlegi "szürke területeket". Gondolom, a foutak többsége már meg van. Milyen "mélyre" akartok ereszkedni, már ami a mellék/földutakat illeti. Egyáltalán a rendszer, amibe feltöltitek az adatokat, meg tud különböztetni útminoséget vagy az még a jövo elképzelései között szerepel?
Az ozi fut palmtopokon is, azokhoz tényleg kisérleteznek napelemes töltővel :) Érdekes, hogy a jelenlegi GPS-ek nem támogatják a bitmap feltöltést, pedig a 8MB+ memóriával még a pazarló raszteres adatok esetén is lehetne gazdálkodni... legalábbis mint utolsó utáni lehetőség. De ha jól látom, akkor végülis nem kerültünk közelebb a megoldáshoz. A GPS Utility (www.gpsu.co.uk) tud háttérk képet feltölteni, tudod kalibrálni és tud kommunikálni mindenféle gps-el. Újabban találtam egy gps.lap.hu nevű oldalt (jellemző hogy csak az aeromap miatt... :))) ott találhatsz esetleg néhány szoftvert.
Adnek neked demo COMPUMAP-et, de az nem tud az ujfajta Garmin GPS-ekre letölteni, csak a régi feketékre. Viszont a www.oziexplorer.com cimröl tudsz letolteni demo Ozieplorer-t. Gyalogturista szinten mindent tud, ami kell, de csak kis területröl pontos, mert a demoban nem lehet több pontból álló hálóval kalibrálni, csak 2 ponttal, ami azt jelenti, hogy 20-30 km után már igen sokat csal. Viszont egy turistatérkép ennél kisebb területet fog át. 1:50 000 topóterkepek 1-1 lapjával nekem is jól megy. Bizonyos szempontokból többet tud a COMPUMAP-nál, főleg abban, hogy mindenféle GPS-t ismer. Viszont minimum Win95 kell neki. Amugy nagyon attraktiv lehetnél, amikor a Muszalára mászol fel Notebook-kal és GPS-sel a kezedben.
kérd meg vgyurit, hátha ad compumap-ot, ha pedig van iPaq-od, akkor felajánlok egy aeromap-ot (mi tököm tört rám?...) arra legalább felmenne mind a 25e pont. na mindegy.
Még valami:
Ajánlgatták nekem a Fugawi 3-as szoftvert, de már így is eléggé kiköltekeztem magam.
Van valami hasonló letölthető verzióban, ami 5-10 waypontból és egy bescannelt túristatérképből visszaad bármilyen koordinátát?
Köszönöm a sok értékes segítséget, az e-mailben érkezettet is!!
"egyénkén ilyen felbontásban kb 25000 pont áll rendelkezésre, gondolom mindet nem tudnád használni, de ha küldesz egy 20-as listát azt szívesen visszakeresem."
Ez bármire vonatkozik?
Ha megtennéd és megtalálod, a Muszala hegycsúcs (2925m) és Borovec falu érdekelne még.
Most itt vagyok:
N 47,41.705
E 19,03.646
:)
Szomorú, hogy a hegymászóboltokban mennyire nem értenek ahhoz, mit adnak el. Két készülék közötti különbséget sem ismerték, nemhogy speciális használati kérdéseimre válaszolni tudtak volna.
Miután a Garmin honlapjáról letöltöttem a használati utasítást én magyaráztam nekik a még soha nem látott szerkezetről.
Szerencsére a forgalmazónál nagyon segítőkészek voltak, végül ott is vettem meg.
Kékvillám:
A BadGe által adott koordináta térképileg jó, de nekem sincs olyan térképem, aminek alapján ennél pontosabbat tudnék mondani, a nemzetközi Waypoint Registry nevű 2 MB-os állományomból (akinek kell, elküldöm) Bulgária hiányzik.
Voltam viszont a rilai kolostorban, és tudom, hogy nem egy messzelátszó épitmény, lévénhogy egy hegyoldalban van. De azért az 1-2 km-es pontosság elég arra, hogy utána már, ha nem látod a kolostort, akkor is tudsz érdeklődni a benszülöttektől.
Rilai Kolostor:
42.1333333, 23.1333333 (tizedesfok)
420800 230800 (fokpercmasodperc)
ez a bontás kb 1.5 km-es pontossággal képes megmondani a koordinátát.
Szóval ne vedd készpénznek, próbáld térképen ellenőrizni, hogy legalább nagyjából jó helyen van-e.
egyénkén ilyen felbontásban kb 25000 pont áll rendelkezésre, gondolom mindet nem tudnád használni, de ha küldesz egy 20-as listát azt szívesen visszakeresem.
Sziasztok!
Új vagyok a szakmában (annyira, hogy csak holnap veszem meg a GPS vevőmet) és szeretném segítségeteket kérni.
Mivel nem olvastam végig a topicot (Bocsánat, tudom, hogy ez illetlenség , de most szorít az idő. Majd pótolom) nem tudom Ti milyen navigálásra használjátok az eszközt. Én leginkább túrázásra, hegymászásra fogom.
Kérésem is ehhez kapcsolódik. Szombaton elutazunk Bulgáriába, ahova már magammal viszem új "játékszeremet". Ha van valakinek Bulgária, Rila és Pirin hegység waypont gyűjteménye, legyen olyan jó és küldje el nekem e-mailben! A legfontosabb a Rilai Kolostor koordinátája lenne, mert a hegyeken keresztül megyünk oda és nincs jelzett út.
Ha van kedvetek, nézzétek meg a beszámolómat Budapest-Lisszabon kerékpártúrámról itt: http://berkyzso.tripod.com. Vannak benne GPS vonatkozások, persze nem túl komolyak. A 2001.06.15-i beszámolóban pontosan a Greenwich-i délkörön vagyok látható a Garmin GPS III-mal a kezemben.
Spanyolország valóban csak olyan minőségű mint Magyarország. Én Németországban, Ausztriában, Olaszországban, Szlovéniában és Horvátországban használtam GPS-el. Szlovénia és Horvátország nem tartalmaz utca szintű városi térképeket de az országutak pontosak. Az autót jelölő pont az úton halad. Olaszországban Riminiben és Rómában használtam városban a térképet és szinte tökéletesen mutatja az autó pontos helyzetét. A lassabb pozíció frissítés miatt egy kicsit előre kell gondolkodni, de jól lehet vele navigálni.
Badge, igazad van a cucc árát illetően. Ha azonban úgy számolod, hogy a Laptop már megvan és a legolcsóbb GPS-t veszed alapul, akkor alaposan alulmúlja egy gyári navigációs rendszer árát. A profi navigációs rendszerek tudtommal nem csak GPS pozícióval kalkulálnak, hanem giroszkóp is van bennük ami a legkisebb elmozdulást/elfordulást is jelzi. Ezért tudnak a gyári rendszerek annyira pontosan jelezni egy kereszteződésben. A GPS-t csak elsődleges pozíció meghatározásra és a haladás során már csak korrekciós célokat szolgál.
A Microsoft Mappoint 2001 (=Autoroute?) tényleg utca szintű Németo., Franciao., Anglia, Hollandia, stb. területén még a falvakban is, de pl. Madrid hasonlóan csak főutvonal szinten van meg, mint Budapest. A Magyarországi rész kb. olyan mint a Garmin jelenlegi alaptérképe...
Engem ebben a témakörben két dolog izgat: egyik az utca szintű európa térkép, amit egyszerűen elképzelni sem tudok. Fogalmam sincs, hogy honnan lehet ilyen egy szoftver cégnek. Mennyire jók/pontosak... a másik pedig, hogy tulajdonképpen egy laptop/gps/sw párosítás majdnem olyan drága (sőt) mint egy nagy gyári navigációs rendszer. Ráadásul a laptop teljesítőképességét figyelembe véve, még sokkal több/jobb/hasznosabb funkcióval is ellátható mint egy beépített navigációs rendszer.
A kábelekben teljesen igazad van, néha én is csak késsel tudok kiszállni az autóból....
Félretéve a tréfát valóban korántsem a legkényelmesebb megoldás a laptop-GPS együttes.
Az előnyei: a legolcsóbb GPS-el is tud működni. Igazából csak a pozíció kell neki. Vettem egy Autoroute programot 110,- DEM-ért, Európa teljes utca szintű térképével. A magyar határt átlépve jól illeszkedő poziciójelzés. A laptop egyébként is nálam van, a munkámhoz kell. Azonnali útvonaltervezés, ha egy útszakasz le van zárva vagy dugó van egy gyors képméret váltással azonnal tudsz alternatívát találni. Most először használtam egy Streetpilot colort Mapsource térképpel. Hollandiában és Olaszországban használtam, de nem igazán tudtam azzal mit kezdeni hogy az adott cím légvonalban milyen irányban és milyen messze található. Jó lehet ha előre meg tudod tervezni az útvonalat, de nekem a helyszínen kellett eldöntenem, hogy pontosan hova akarok menni. Egyedül nem egyszerű használni, de most ketten voltunk, így nem igazán jelentett problémát a használata.
Próbáltam már profi, gyári navigációs rendszert, vitathatalan, hogy mennyivel jobb kényelmesebb és biztonságosabb. Más kérdés az ára és a hozzá való térképek költsége.
Tec1: Hát elég elszántnak kell lenni egy laptop használatához, másfelől mivel én meg sem próbáltam, akár elfogult is lehetek. Igazából néhány alkalommal valóban volt nálam laptop a kocsiba, egyszer azért, hogy magát a GPS-t kipróbáljam, a további alkalakkor meg azért, mert akkor még nem volt kész a palmtopos progi és a GPS kezelés teszteléséhez ez volt az egyetlen megoldás. Amit hallani szeretnék, az az a néhány parktikus tanács, ami a laptop használatát viszonylag kényelmessé teszi. (én mindíg tele voltam kábelekkel)
Én már próbáltam átkonvertálni ezzel a programmal, de csak a kezdő- vég-, valamint az általam megjelölt pontokat konvertálta át!
Én egyenlőre GPS-Laptop-Autoroute együttest használom. Nekem tökéletesen bevált!
Kivétel bizonyos Opel modelleknél a szélvédő hővédő rétege leárnyékolja a GPS-t. Utoljára egy új Astrát béreltem és a GPS-t ki kellett tartanom az oldalablakon ha látni akartam, hogy hol járok!