Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Azért a környékemen hobby szinten használnak páran BG BC Einhellt és kutya bajuk velük pedig nem tegnap vették őket, szóval nyílván egy ilyen kínai kasza nem ipari gép mint egy Stihl, VAGY OLEO-MAC de azért nem kellene a sárba taposni hogy használhatatlan meg ilyesmi, viszont az tény hogy ami megjavítható azt inkább megkell javítani lehet azt a 45 ezer forintot félre tenni, meg jobb dolgokra költeni mint egy kínai fűkasza. :)
Addig rendben,hogy hamar lehet a damilt feltekerni,de akkor mi van,ha a damil elszakad?Hogy lehet kiengedni,mert koppintót nem látok rajta,meg a videó sem mutatja.
Köszi a tanácsot.
Lehet, hogy megpróbálom kicserélni a szimeringet, mostanában nem kell füvet nyírnom és ráérek vele próbálkozni. Az utóbbi időben elég sokszor szétszedtem a gépet , de szimering mélységig még nem jutottam el a szétszedésben.
Jó volna, ha valaki szaktanácsot tudna adni a szimering kiszereléséhez, a szimering típusát is jó volna tudni. Egyáltalán egy ilyen főtengely szimeringet csak a szakszervízben lehet megszerezni, vagy pl. egy csapágyboltban is? Ez valójában egy egyszerű gumi, vagy műanyagházas szimering?
Bocsi a sok kérdésért, de egyelőre csak kérdéseim vannak a szimering cseréhez.
Még annyit hogy 1:33-as keveréket bejáratáshoz szoktunk használni, de ha mindenképp picit sűrűbb keveréket akarsz használni az átlagnál megelőző óvatosságból, akkor használj 1:35-öst, én is olyat használok mostanság a kínai fűrészemhez,
mivel gyárilag ahhoz is valami 1:25-öt írtak elő, bejáratáshoz meg 1:20-ast ami ugye abnormálisan sűrű keverék mindkettő de hogy egy kis megelőző óvatosságot iktassak be, pláne hogy a magasfordulati karbicsavarral kicsit feljebb húztam a max fordulatot én bejáratás után azon már túl vagyok vele úgy döntöttem 1:35-öt adok neki, mégis csak egy kínai gép, igaz én full szintetikus alacsony füstszintű olajat használok a MOL Moto 2T-t.
Ajánlom neked is amikor a Tesco-kban akciósan 2000 Ft-ért szokták adni az 1 Litert olyankor kell venni belőle mert akción kívűl mivel fullszintetikus ezért 4000 Ft szokott lenni, de akciósan két Mátyáskirályt igen megér az 1 literes csúcsminőségű magyar olaj.
Ez az
Annyit lehet tudni az 1:35-ös keverékről hogy az 1:40-eshez képest 20%-al több olajat tartalmaz ha mindkét keverékből egységnyi mennyiséget vizsgálunk, a keverési mennyiségek pedig így néznek ki:
Most is az a kérdés gondolom, hol adja a szikrát . Ha a mágnes elhagyta a gyújtómodult, késleltetéssel gyújt. Ez a késleltetés tűnik el a nagy fordulaton. Ez volna a kérdés ?
Meg lehet sütni egy rossz beállítással a dugattyút, de be is lehet kokszoltatni vele. E két csavar tekergetésével állítólag a keveréket, de nem a benzin-olaj arányát, hanem a porlasztott üzemanyag (Olajos benzin keverék) és a beszívott levegőből álló gázkeverék arányát, dússágát lehet belőni, és mivel az olajos benzin mint a neve is mutatja az tartalmazza a kenőanyagot (olaj) így ha üzemanyagban szegényre sikerül állítgatnod a gázkeveréket a karbi csavarokkal akkor túlmelegszik és besül a dugó kenés hiányában, míg ha túl sűrű, üzemanyagban túl gazdagra sikerül belőni a csavarokat akkor meg lerakódik az elégett olajból keletkező úgynevezett kokszlerakódásokkal a motor, amik kitámasztják a gyűrűt és a motor idő előtti kopásához vezetnek, olyan lesz a henger fala mint a vonalkód... de ha bejárattad a gépet egy jó kisgépszervízben mérő műszerekkel betudják lőni a karbi csavarokat profin.
Megjegyzem ha jó minőségű olajat használtál volna az 1:40-estől nem sült volna be a dugattyúd, gondolom Arol 2T-t használtál, én egy Al-ko fűrészt küldtem vele kukába. A mostani kínai szegélynyíromhoz csak sima MOL GARDEN 2T-t használok, és van úgy hogy 1.5 -2 órát ment pihenő nélkül és a motorjának kutya baja pedig nem jobb az Einhellnél.
Na szerintem függetlenül a kollégák anyázásaitól én azt tudom mondani hogy a BG BC 43 szerintem jó kis gép lesz és az ára is elmegy, ha még rendesen betartod a PIHENTETÉST és legalább egy Mol Garden 2T-t használsz keverő olajnak meg fogja az állni a helyét.
A karbin levő két csavar L és H az alapjárati, és a nagy fordulati KEVERÉK szabályzó csavarja. Tehát nem fordulatszámot, hanem a benzin-levegő arányt állítja . Ha nem értesz hozzá, inkább ne tekerd. Szerintem . Sok kárt lehet vele csinálni .
Einhell ügyben a tanácsom az lenne, vegyél ikább valami használhatót. Minden rosszindulat nélkül, az nem egy olyan gép, ami alkalmas a munkára. A jelenlegi problémád megoldása elég egyszerű. A gépet szétszedve ki kell cserélni a két szimeringet. Hogy ettől miért kéne a motort is felújítani, azt nem nagyon értem. Ez megcsinálva olcsó, szervizben meg a 8-10 ezer. Na azt biztosan kár rákölteni. Ha meg tudod csinálni, úgy még talán ... A helyzet az, hogy a 2 lóerős Einhell 45 ezerje, és a használható gépek min 100 ezerje azért alapszik valamin.
Üdvözletem Fórumos Fűkaszás Sorstársaimnak!
Új vagyok itt a fórumon, fűkasza utáni búvárkodásom közben bukkantam rá.
Sok bejegyzést átolvasva jutottam arra, hogy én is leírom gondjaimat és kérnék tanácsot is.
Fűkaszás előéletem a következő:
- kb. 3 évvel ezelőtt vásároltam egy Einhell MSB 32 típusú fűkaszát (32 ccm, 1,2 kW a könyv szerint, de most kutakodásaim során már láttam leírva 1 kW-ot és 1,1 kW-ot is)
- Általánosan elmondhatom, hogy amikor rendesen működött akkor meg voltam vele elégedve. A zártkerti gyümölcsösömben kb. 2500 m2 területen kell vágnom a füvet, ami sokszor 30-40 cm magasra is megnő. A három szezonban, leszámítva a következőkben írt problémákat, évente 2-3-szor sikeresen levágtam a füvet. Én csak damillal vágtam a füvet és a két fűnyírás között kinőtt apróbb, vadhajtásokat. Megemlítem, hogy 3 mm-es damilt használtam, mert meguntam, hogy a gépkönyvben ajánlott vékonyabb damil állandóan elszakadt. A 3 mm-es damil viszont (narancssárga színű) nagyon jól bírta és amennyire emlékszem ebből egy-egy levágás során kb. 1-1,5 m damil fogyott. A damil adagolással nem volt soha problémám (a fórumon olvasva tapasztaltam összesüléseket, meg elakadásokat). Tehát amikor működött akkor vágott mint állat.
- Az 1. meghibásodás nem sokkal az indulás után keletkezett (talán a 2. vagy 3. területnyírás után). Ekkor következett be a damilfejnél lévő kúpkerékhajtás kúpkerekének „ledarálása”. Balga fejjel nem nyomtam zsírt a zsírzófuraton át a kúpkerekekhez. Sajnos nem használtam a józan eszemet, mert hiszen tudhattam volna, hogy a furat azért van, de hittem a gépkönyvnek ami egy ilyen fontos dologról nem írt egy szót sem. Nem is értem azt a műszaki embert aki megírta a gépkönyvet, hogyan követhetett el ekkora nagy hibát és nem írta elő a zsírzást.
Szóval ezt megszívtam és hiába volt a meghibásodás a garanciaidőben, mégsem cserélték ki garanciában, mert állítólag erre nem vonatkozik a garancia. Hiába hivatkoztam arra, hogy a gépkönyv nem ír a zsírozásról, nem tudtam meglágyítani szőrös szívüket. Mindenesetre elég rosszul működik a kapcsolat a garanciális szervizek és a gyártók, vagy nagykereskedők között. Ugyanis itt a fórumon olvastam olyat, hogy még most sem javították ki ezt az égbekiáltó hiányosságot a gépkönyvben. Mindenesetre ezen 1. meghibásodás után minden fűnyírás kezdetén, motorindítás előtt kb. 1 cm3 zsírt (azt hiszem talán ZS-2 minőségű litiumos zsírt) benyomok a szöghajtóba.
- A 2. meghibásodás nem sokkal az 1. meghibásodás után következett be, még az első
évi kaszálásaim egyikénél, amikoris besült a motor dugattyúja.. Szerencsére ekkor
elfogadták a javítást garanciába, új dugattyút és hengert építettek a régi helyett. A
szerelő viszont felhívta a figyelmemet, hogy gépkönyvben írt 1:40-es keverék helyett
1:33-as keveréket használjak. Ettől kezdve a 33-ast használtam és nem is volt
semmi problémám a legutóbbi időkig. Megjegyzem, hogy a fórumot olvasva jutott
eszembe, hogy én bizony nem figyeltem oda a benzinhez adott olaj minőségére,
hanem egyszerűen a MOL 2T olajjal készítettem a 33-as keveréket.
- A 3. meghibásodás kb. 1-1,5 hónapja jelentkezett, aminek az okát most sem nagyon értem.. Az történt, hogy hidegen tökéletesen indul, de kb. 8-10 perc után leáll. Amikor érzékelem, hogy le akar állni (csökken a ford. szám) akkor egy kicsit a gázadással „játszva” kb. 10-20 másodpercig életben lehet tartani, de utána menthetetlenül leáll. Az újraindítás előtt 30-40 percet hűlnie kell és csak akkor indítható ismét. A kb 10 percig amíg működik, addig ugyanolyan mint régen, van benne erő és vág rendesen. Bevittem a szervizbe, ahol megállapították, hogy a főtengely szimeringnél nem jó a tömítés. A javítás azonban olyan sokba kerülne (mert szimering cserénél már motorfelújítás kellene mondja a szerelő), hogy nem érné meg a költség. Jelenleg itt tartok a témában, nagy nehezen levágtam az idénre a füvemet, de a jövő év előtt nem igazán tudom mit csináljak.
A. Az előzőekben írtak alapján kérném a fórumozó társakat, hogy segítsetek kideríteni mi lehet ennek a 10 perces leállásoknak az oka, hátha volna mód a fűkasza élettartamának kitolására.
B. Kérem továbbá segítségeteket abban, hogyan lehet ennek a kétütemű motornak a membrános karburátorán lévő 2 db beállítócsavart (gondolom egyik a benziné másik pedig a keveréké) megfelelően beállítani.
C. Kérdezném azt is a tapasztalt fűkasza fórumos társaktól, hogy az évnek mely szakaszában vannak (vannak-e egyáltalán ilyen időszakok) olyan időszakok amikor a legjobbak fűkasza akciók. Ugyanis a jövő fűnyírási évadig van időm újat venni.
D. Kérném véleményeteket az alábbiakban írtakról is:
Jelen fórumon és az interneten való tájékozódásom közepette rábukkantam az
Einhell BG-BC 43 típusú fűkaszára (43.cm3, 2 LE=1,7 kW). Ez nagyobb teljesítményű mint az előző fűkaszám . Itt a fórumon azt olvastam, (sőt én is úgy tapasztaltam), hogy nem kell félni a nagyobb teljesítménytől, sőt használat közben mindig az jön ki, hogy jobb lett volna nagyobbat venni.
Ezt a kaszát 45.000 Ft-ért most meg lehetne venni.
Úgy gondolom, ha levonnám a saját hibáimból a tanulságot, azaz:
- Zsíroznám rendszeresen a szöghajtóművet
- 1:33-as keveréket használnék
- A keverékhez jó minőségű olajat használnék
- Pihentetve kaszálnék, ahogy a hobbihoz illik
- A nagyobb teljesítmény miatt kíméletesebben lehetne vele füvet vágni
Fentiek alapján talán nem teljesen őrült gondolat ujjból Einhellt vennem ??? (bár látom, hogy a fórumon néhány enyhébb észrevétel kivételével eléggé anyázzátok az Einhellt és a kínait).
Várom megtisztelő véleményeteket
15 lovas a traktor, a szárzúzó meg 110 cm. Én csináltam, és úgy van kitalálva, hogy van rá 2 késtartó. Az egyik szárvágó, 4 db masszív ütőkéssel . A másik meg fűnyíró, és a végén 2 db Kemper kaszára való kés van. A szárzúzó késsel 900 fordulat, a fűnyíróval 1800. Lehet különben füvet nyírni a szárzúzó késsel is, csak elég csúnyán vág. Kevés a fordulat .
Hány lóerős a trakesz, mekkora a szárvágó? Milyen fordulaton használod? A szárvágó alkalmas fű v. gaz vágására? Azért kérdem, mert gondolkodunk egy 17 Le Kubotára szerkeszteni egy szárvágó-fűnyírót.
Pedig egy ha a kínai Realm rokonnak, pl az 52 ccm-s fűrész karbiját raknád rá azzal nem kellene ennyit szarakodnod. Ráraknád meg a légszűrőt kigondolod rá, átmenetileg a fűrészé is jó lenne rá azt csákány.
Szerencséd volt hogy a gépeket nem vitték el, vannak akik visznek mindent, ami mozdítható, rendőr ismerősom mondta, hogy volt egyesete, amikor egy kocsit egy papírzsebis doboz miatt törtek fel.
És volt, hogy vki több mint két millát otthagyott az ülésen egy borítékban, de aznap bebukta a pénzét....
Ebben a rohadt országban a legnagyobb veszély nem az a kerti gépeknek, hogy tönkremennek, hanem hogy ellopják őket, ezért is kell meggondolni, hogy mennyi pénzt költ a gépparkra az ember.
Én is szívesen vennék honda hrx-et, de egy 50ezres kawás mtd-t sokkal könnyebben pótolok ha kell, az biztos, hogy szívrohamot kapnék ha egy több százezres gépet elemelnének töllem.
most törték be a kocsim ablakát és vitték el a tárcámat de csak papirjaim meg a forgalmi zöldkártya bankkártya volt benne pénz nem. bezzeg hátulról a fűkasza sövényvágó nem kellett. Minden tolvaj ott rohadjon meg ahol van.
Megjött ma a 755 master. Örülök hogy nem a hitachit vettem meg mert joval állatabbul néz ki, és ha még az ember beinditja na az a nem semmi. Olyan nyers erő van ebben a gépben hogy az fs350 nyüszítve bújna el előle ha még meglenne :))) Mégegyszer köszönöm mindenki tanácsait a gépvételhez. Ja és 151 volt postával együtt a krinortól úgy hogy tegnap rendeltem meg és fizettem ki.
Hát nem pár milli. Egyikkel egy tuskót (kivágott cseresznyefa kb 40 cm átm helyén maradt tuskóját), a másikkal és a harmadikkal meg egy szikla darabot .