A Világgazdaságban olvastam:
"...Különösen az idén piacra lépett Thalia aratott: a 2500-as éves értékesítési tervvel szemben már 3300 megrendelés érkezett a kiskocsira."
Igen, nekem is soknak tűnik, nem tudom, hogy a "bejáratásnak" van e ehhez köze, azért még méregetem. Nem tudom, hogy mennyit számított, de az első, 7.5 literes fogyasztásnál több volt az autópálya, meg az országút, és kevesebb a város, a második tanknál pedig fordítva. De alapvetően vegyes használat volt mindkettő, kissé soknak tűnik a 0.7 literes különbség.
hat eleg sok, ha vegyes fogyasztasrol van szo. Eppen tegnap olvastam egy cikket az uj Megane Classicrol 1.6 16V, 110 LE - olyanokat emlegettek, hogy 6,8 meg 7,5, ill. 8,5 varosban... 9,8 s gyorsulas es 195 km/h top mellett.
Saját tömeg: 980 kg, megengedett legnagyobb tömeg: 1500 kg. Ez a Thalia temészetesen. A Suzukira nem emlékszem, de utánanézek. Lehet, hogy tévedek az 50 kg-al kapcsolatban, de arra tisztán emlékszem, hogy a két kocsi saját tömege közötti különbség kisebb, mint a megengedett össztömegük közötti különbség.
Mennyit nyom a Thalia? Azt hittem közelíti az 1 tonnát (a 1.3-as Sedan tudtammal 820-840 kg, az 1.6-ost nem tudom), de sehol nem látom, sem a Renault, sem a Baumgartner oldalán. Csak azért fura ez az 50 kg különbség, mert anno az R5 (ami a sima Swiftnél is kisebb) 845 kg, azaz nehezebb a Sedannál, akkor a Thalia, ami lényegesen nagyobb (és több benne az extra, hiszen az R5-t semmi ilyen nem terhelte) csak 50 kg-mal lenne nehezebb?
Egyébként az össztömeg ott játszik, hogy a motorvezérlést ennek megfelelően állítják be, nem véletlen hogy a könnyebb Clio-ban "erősebb" ugyanaz a motor, mint a Megane-ban.
Én eleddig egyszer tankoltam (ma lesz a következő) és vegyes használat mellett pont 7,5L-t mértem. Logikusnak hangzik, amit igazi hős mond, bár a súlykülönbség a sedan suzuki és a thalia között kb. 50 kiló. Sokat számít az az 50 kiló? Mondjuk az sem nélkülöz minden logikát, ha abból indulunk ki, hogy nem is a saját tömeg különbsége itt a lényeg, hanem esetleg a megengedett össztömegé, ami ez esetben jelentősebb. Akkor is meg kell tudni mozdítani az autót, ha fullra van pakolva.
A Suzukiban a nagyobb motor sokkal kisebb tömeget mozgat, persze hogy kisebb az áttétel. (Kivétel persze akad, pl. Peugeot 205 GTI, aminek "összeérnek" a fokozatai, de az gyorsulásra van tervezve és nem takarékosságra.)
Kicsit későn reagálva a csecsemőkori túlfogyasztás kérdésére, de a jelenség létezik. Az első néhány tankoláskor számított fogyasztásaim így néztek ki: 10.2, 9.9, 9.4, 8.9, 8.8, 8,6...
Igaz, hogy van mérési pontatlanság, az időjárás is melegebbre fordult közben, de ez akkor is egy tendencia. Most, 15 hónap után a megtett 26.000 km-re vonatkozó átlag 8.43 l/100km, 90% városban megtett úttal. (pontos adat, mert céges autónál kénytelen vagyok a számlákat "excellálni"). Ez egy 1.4 16V 95 LE motorka egy Scenicben (ja, és egész nyáron klímáztam!), ami ua. mint a 98 LE-s, csak a vezérlése a nagyobb tömeghez van hangolva.
Az előző autóm (az is új volt, egy (régi) Astra) semmi hasonlót nem produkált.
És nagyon igaz, hogy ha ezektől a motoroktól 1240 kg tömeg mellé elvársz némi dinamizmust, ötezer körül kell tartani a fordulatot... :-)
Köszi a jótanácsokat, én is kb. így járatom be, merthogy még 1000 km alatt vagyok. Utána nem fogom ennyire kímélni az biztos. A fordulatszám azért volt furcsa, mert előtte egy szintén 16 szelepes kocsit nyúztam (Suzuki) és annak egész más volt az áttételezése, sokkal több volt egy-egy sebességfokozat, igaz, hogy az a motor 1.6-os, nem tudom ennek van e jelentősége. Amíg a Thalia 120-nál 3700-at a pörög, addig a Suzuki csak 3100-at pörgött.
Thaliat csak kepen lattam, Renault fan sem vagyok, annyi viszont biztos, hogy minden 16 szelepes motor porgos. Az elso 1000 km alatt ajanlatos a fordulattal a redline kezdete / 2 fordulat alatt maradni (nalam a piros tartomany 7000-nel kezdodik, ezert 3500-4000 volt a max.), az elso olajcseret 3000-nel iktattam be, ekkor mar hetente 1-2x kiporgettem kettesben es harmasban 5500-6000-ig, az uj Castrol RS Racing olajjal pedig egesz leszabalyozasig porgetem, ha ugy van kedvem. Ugy gondolom, hogy ezzel mindent megkapott a motor, amit meg kellett kapnia.
Szerintem brutalis kinzas egy 16V-s motrot 40-nel 4-be rakni. Porgetni kell, azert van. Nem is beszelve arrol, hogy a sok benazas (bocs) alatt rengeteg kosz rakodik le, es idovel megno a fogyasztasod, lelustul a motor.
Sziasztok!
Köszönöm a sok jó tanácsot.
A kritériumaim ismeretében (kisváros, 4 fő, 400-500 km/hó, kis fogyasztás, Renault!) a kereskedő a Twingo-t ajánlotta az új 1.2 16V motorral, a limitált szériát a Cinétic-et. Szerinte ha nincs szükségem nagy csomagtartóra és nem megyek hosszabb utakra, akkor ez is jó vétel. 2.150.000 - 100.000.
Erről, mit tudtok?
bocs - tudom Thalia topic.
Bocsássatok meg a laikus hozzáállásomért, de nem értek az autókhoz, vezetni viszont szeretek. Igen ez a rövid áttét dolog nekem is feltűnt, néha már 40-nél nagyon úgy érzem, hogy fel kell pakolni azt a 4-est. Mivel 120-nál többel még nem mentem vele, elképzelni sem tudom, hogy az a 186 km/h-ás végsebesség milyen fordulatszám és hangerő mellett fog megvalósulni. Igaz, tegnap voltam először vele autópályán és addig a 70 feletti sebességnél sem tudtam ezt elképzelni, ehhez képest csendesen, szépen suhant 120-al.
"tegnap felnyomtam véletlenül úgy 4000 körulire a fordulatszámot. Nagy baj?"
Atya Isten! Na, ezt jól elbaltáztad! Add el, amíg lehet, mert a motornak annyi, de ezt el ne mondd a vevőnek! :-))
Semmi baja nem lesz. Hidegen és/vagy tartósan azért nem kell túráztatni.
Egyébként nem tudom, a Thaliaban milyen váltó van, de a Cliomban kifejezetten rövidek az áttételek, 5-ben 4000-nél csak 130-135 körül megy, ami ugye autópályán egyáltalán nem sok.
A 3000 utáni olajcserére is rákérdeztem, azt a választ kaptam, hogy teljesen felesleges. Most aztán kinek higgyek, csak nem állítaná egy Renault kereskedő, hogy nem kell bejáratni, ha be kell, nem kell lecserélni az olajat, ha le kell és csak nem írná a kézikönyv az 1000 km-t, ha 3000 lenne. Vagy mégis? Most úgy 350 km van a kocsiban és tegnap felnyomtam véletlenül úgy 4000 körulire a fordulatszámot. Nagy baj?
Szerintem is Clio-t vegyél. Ha nem 4 vagy 5 személy mellett akarsz sokat bepakolni akkor is azt ajánlom, mivel a csomagtartója jobban variálható.
Én, amint azt korábban leírtam, a Thalia helyett végül egy Clio Tech'Run-t vettem és nem bántam meg.
A Thalia egy kényelmes, barátságos, jól felszerelt családi kis(?)autó, erős motorral ellátva. Kellemes vezetni.
A Clio Tech'Run-nal közlekedni viszont élményszámba megy. Igényesebb belső kialakításával, sajátos sportos atmoszférájával és menettulajdonságaival engem szinte rögtön elvarázsolt.
Ha olyan autót keresel amibe "bele lehet szeretni"
akkor a Thaliához hasonló áron a Clio Tech'Run-t tudom ajánlani.
3000-nél egy ajánlott olajcsere van, nem kötelező, de szvsz megéri, mert akármilyen pontos is a megmunkálás újabban, mégiscsk lecsiszolódik valamennyi fémrészecske, ami az olajban maradva tovább koptathatja henger falát. De persze ez már messze nem olyan vészes, mint anno.
Én a múlt héten vettem át a Thaliát. Fogyasztásról még semmi infó, miután kijöttem a kereskedőtől teletankoltam. Következő tankolásnál kiderül. Ami a bejáratást illeti, a kereskedő (explicit kérdés nélkül) azt mondta, hogy nem kell bejáratni, ezeket a motorokat bejáratják. A kézikönyvben (a Thaliáé még nem készült el, ezért a Clioét adták) azt írják, hogy az első 1000 km-en ne nagyon pörgessük túl a motort. 3000 km-ről szó sincs. Amúgy tetszik a kocsi, csendes, precíz és baromi kényelmes.
Mar irtam 1000x, de biztos nem hiszel nekem. :-)
Ugyanaz a moci van a Clioban es a Thaliaban. Pont. Tomeg, legellenallas stb szinten gyak. ugyanaz, tehat fogyasztas szinten ua., csak a vezetesi stiluson mulik. Teny, hogy a Thaliat nem aruljak 1.2-es motorral, de szvsz boven megeri az 1.4 16v-s motorral venni (98LE!!! vs 60, 10.5sec/100km/h vs 15sec!!!, 186km/h!!! vs 160 stb.) a fogyasztas meg a labadtol fugg! En 7 literbol kijovok az 1.6-os 107LE-s Cliommal.
Üdv!
Megkérdeztem a kereskedőt is, nála a Thalia 8,5 a fogyasztása, de egy másiknál 7,5.
A Clio 5,8-8,5 között fogyasztott, attól függően hogy ki vezette.
Tényleg nagyban függ a vezetési stilustól.
Én Thalia-t szeretnék venni, de a Clio 1.2-es is felmerült a fogyasztás miatt (kisváros, max. 500 km/hó csak helyben).
Motor bejáratással kapcsolatban: megint csak a kereskedőre tudok hivatkozni, szerinte egy új kocsival kell kb. 3000 km-t menni, hogy a motor, csapágyak, stb. bejáródjanak ill. a vezető megszokja az új kocsival a vezetést, vezetési stilust, főleg ha egy más, vagy régebbi márkából ül át.
Szombati tankolás: 7.3 l/100 km (hideg motor, reggel rövid utak)
Én is úgy tudom, hogy a 16 szelepes motorok kevesebbet fogyasztanak mint a 8 szelepesek.
Én a 16V-t venném. ;))