Minden, ami navigációs eszközökkel, és azokra telepített jogtiszta navigációs szoftverekkel kapcsolatos.
A warezolásnak, nem jogtiszta szoftverekre vonatkozó hozzászólásoknak ebben a topikban tiltás a következménye.
- TCM3105 IC-vel kapcsolatban lehet, hogy nemfogsz talalni, radioamator berkekben hasznaljuk 1200bps kommunikaciora, de mar majdnem 1 eve nem talalni idehaza ilyet, max. ha nagyon szerncsed van elfekvo maradekot kifogsz valahol.
- Nemtom milyen sebességre kell neked, mi X.25-os csomagkapcsolt halozatok osszekotesere eleresere hasznaljuk, mivel a fent nevezett IC-t mar nem lehet megvenni, a "nagyok" a regi IC-s megoldast ivaltottak PIC-es megoldasra. Talan ez a PIC-es megfelel neked(?) {nembiztos}.
Nem akarom elvenni a kedved tőle (mármint a térképesditől), de kb 80 oldal-t kell leszkenelni és kalibralni mondjuk a GPS Utility (vagy hasonló) progiban-ban. (Szóval lehet a gombot nyomni egy darabig....)Aztán ki kell találni valami "térképdarabkezelő" módszert is, mert lesz minimum 80 (de inkább a duplája) bmp/jpg etc fileod és honnan a bánatból tudod majd hogy amikor Galgamácsa környékével akarsz foglalatoskodni akkor éppen melyiket töltsd be a sokból? (Na persze ha írsz egy saját megjelenítő progit, akkor nem gond...)
Megkereshetnéd a rendszereddel a kecskemétieket is. Hétvégén voltam egy lecsó/gulyásfozo össznépi vidámságon (finom volt :-) ), ahova természetesen a nagy pirosak is ki voltak vezényelve. Megkérdeztem oket, hogyan tájékozódnak. Lesúlytó:
Szerencsére a soforök elég jól ismerik a környéket, ha meg nem tudjuk, hova szól a cím, elovesszük a (papír) térképet és megkeressük.
Hát ennyi.
Na ja, tolünk Nyugatra egy kicsit minden más. Majd nekik szólok, hogy ég a házunk, Ok pontosabban odatalálnak a milyeinknél :-))
Sajnos le kell még egy pár csepp víznek csordogálnia jóöreg Dunénkon, amíg nekünk is lesz ilyen jó kis rendszerünk.
a PHP egy nagyteljesítményű html-be ágyazott script nyelv. kb. persze nem kötelezően, de használata erősen összefonódik egy html (web) oldal felépítésével. A script (program) a web szerveren fut le, majd az eredményképpen generált html oldalt adja tovább a felhasználó böngészőjének. Ha a szerver oldalon van egy "for" cikuls, ami 10x kiírja, hogy "hello world", akkor a web böngészőben 10x fogod látni. Ellentétben pl a JavaScript-el, ahol a program kód a letöltöt HTML forrás része, és a browser futtatja.
szóval olyanokat keresek, akik _jártasak_ a php és a html felhasználásában.
Ge.
ui.: egyébként rugó teljesen igazad van, lehet, hogy nem itt kellene keresnem :)
BadGe,
Elnézést nagyfoku tudatlanságom eme újabb bizonyítékáért, De kifejtenéd hogy mi a bánatot értesz a "php" alatt??? (Lehet hogy én az vagyok, -mármint "php guru", csak nem tudok róla!? :-))
Ja és még valami a gyalogtúrázással kapcsolatban: nemrég vettem egy freitag & berndt kiadású Semmering-Rax-Schneeberg-Schneealpe turistatérképet, a mellékletben kb. 160 nevezetes pont koordinátái is benne vannak! Vajon mikor jelenik meg az első ilyen Börzsöny térkép?
A hozzászólásom első része sajnos nesze semmi, fogd meg jól. Garmin GPS III-am van, és volt egy csomó pontom felvéve a Börzsönyben, Csóványos, Nagyhideghegy, stb. A készülékben azonban egy idő után elromlott a líthium háttérelem, és a memória tartalma elveszett. (A gépet egyébként a NaviGate Kft. kiküldte Londonba a Garminhoz, ahonnan egy cserepéldányt küldtek vissza, ez néhány hónapja kifogástalanul működik.)
Ami a ceruzaelemeket illeti, ahol lehetséges én tölthető Energizer akkukat használok. Persze ez nem megoldás a természet lágy ölén.
A 2 Mach feletti sebességhez gratulálok, jelentkezhetnél a Magyar Légierőhöz vadászgépnek :-)))
Psion programok: nem tudom, ilyesmire vágysz-e, de én találtam egy nagyon ügyes útvonaltervező programot Psionra, Millenium Route Plannernek hívják és itt található:
http://www.palmtop.nl/
Magyarország sajnos nincs benne, de eredményesen használtam Ausztria, Svájc, Olaszország, Spanyolország, Portugália területén. Nagyon pontos a kis vidéki bekötőutakat illetően is. Összeköthető GPS-sel, és akkor a Psionon mutatja, hogy hol vagy. Én sajnos csak offline használtam, esetenként én szolgáltam opto-biológiai interfészként, mert nincs összekötő kábelem.
Hazatértem Bulgáriából a GPS-em minden próbálkozása ellenére... :))
Az általatok küldött koordinátáknak elég nagy volt a szórása: Borovec 53 km, Rilai kolostor 16 km és a hegycsúcs 1,6 kilométerrel lett "mellélőve".
Azért 53 km sok, nem?
Felmerült bennem néhány kérdés is:
1./ Az egyik napi trackhez irreális távolság és sebesség adatokat kaptam. 3 óra alatt elég szép teljesítmény 1940 km gyalog, mindez 2 Mach feletti maximális sebességgel.
Látni lehetett a "csíkon", hogy néha nem kapott jelet. Ez lehet oka ilyen durva hibának? Máskor is volt árnyékban néhány percig, az nem zavart be.
2./ Az eTrex Summit hol mutatja külön-külön a barometrikus és a GPS magasságot? Mindkét kijelzőn mindig ugyanaz volt, pedig a barometrikusat pontosan bekalibráltam.
3./ A battery safe üzemmód arról szól, hogy ritkábban ment tracklog pontokat? Még kikapcsolt iránytűvel is több elemet fogyasztott, mint egy elektromos Zil százon :((
Végigolvastam a topicot elejétől kezdve, sok érdekes dolgot tudtam meg.
Ki is próbáltam ezt azt.
Az összekötés a MS AutoRoute-al sikerült, meg is mutatta, hogy hol vagyok Szentendrén. Sirály! Az viszont nagyon meglepődik, aki a program alapján akar Szentendrére jönni az M0-ás északi hídján :))!!
Letöltöttem az Oziexplorert, a Pilis túristatérképpel nagyon működik :)
Vannak valakinek kirándulós waypontjai? Börzsöny, Gerecse, Pilis, Vértes, Bakony, stb. Olyanokat naagyon szeretnék!
Ha Psion5-össel akarom a kütyüt összekötni, van valami program, amit érdemes letölteni? Nem akarok az alapján tájékozódni, csak a játék kedvéért.
A cím érdekelne.
Több mint 7000 km trackünk van már, amit rendelkezésetekre tudok bocsájtani. Szerintem egy személyes találkozó ismét aktuális lehetne, kérlek hívj fel a jövő héten.
Hidd el, hogy nekünk is az lenne a legjobb ha a 2.0-ás CD-n is megjelenhetne, de ez egyáltalán nem rajtunk múlik. Csak a magyar adatbázis a sajátunk, a betöltő program, a MapSource, az a Garmin licenszel védett terméke és ők NEM engedélyezték, hogy CD-n megjelentessük a térképünket. Még annak is örülhetünk, hogy memória kártyára feltöltve forgalmazhatjuk.
Saját betöltő program megírásához kellene 1-2 profi programozó, 3-4 hónap és egy rakás lóvé. No és a végeredmény még így sem biztos, hogy teljesen jogtiszta lenne.
A JPG-vel az a baj, hogy ha a kompressziót elég nagyra veszed, (hogy kicsi legyen a file-méret)akkor "elkeni" az egészet és -szerintem - sz@r lesz az egész. (Legalább is én utáltam...Csináltam jó pár verziót, de nem teccet!)
A nagyobb baj a pontatlnaság. (valahol lentebb már fecsegtem erről,) felvettem több ezer pontot (úgy 50 méterenként(!) Szfvár-Zegerszeg között oda-vissza. A főút egész jól passzolt aztán Fehérvárnál ahogy a kerülőre érünk az egész elcsúszott a béka hátsó fele alá, meg hasonlók történtek valahol Veszprém után is.
Ellenőriztem a gridet (többször, többféleképpen is, de úgy néz ki mintha azt csinálták volna a fijjuk hogy felvették a főbb utakat a városokat meg úgy "szemre" odarakták volna...)
A kapcs rajz megy, csak elő kell keresnem, meg valami emészthető/küldhető fomába kell hozni (merthogy kockás papírra vakartam annak idején)
Ha tényleg érdekel a dolog, akkor kezd el keresni erősen a TCM3105 FSK mod IC-t (két darab kell belőle) mert azt marha nehéz beszerezni (már nem gyártják TI-ék)
Ja és a térkép: az a Szarvas féle MO Autóatlasz (egyébkén gyönyrű térkép, marha jól kezelhető spirál kötésü, a lapok viszonylag könnyen szétszedhetők...néhány városközpont térkép is van benne, amennyiért adják /1600 Ft/ bőven megéri ha csak úgy szemre használod az autókázás közben. GPS-hez szerintem úgy tájékozódásra jó- ha már leszkenelted és csináltál hozzá valami megjelenitó rendszert...vagy a kész progikban használod.- Persze szigorúan csak saját célra!)
Végülis most ez a koncepció, legalább is itt Debrecenben lesz egy bevetésirányítási központ, nagy ámítógépekkel, GPS-ről röptében való visszajezéssel (ún. flottakövetés). Csak arra vagyok kiváncsi, hogyha az ügyeletes tiszt bácsinak egyszerre többfelé kell figyelni (rendőr, mentő, tüzoltó), akkor hogy fogja időben mondani a sofőrnek, hogy vigyázz, most jön jobbról az ökörcsapás, amin le kell hajtani. Ráadásul egy vektoros rendszer készülődik most erre, ami 1-2 év mulva lesz kész (főleg folyó finanszirozási okok miatt, mert a térképállomány eléggé készen van), de emiatt nem vették meg tőlem a már letárgyalt 30K-ért a naprakész rendszert.
A Discovery-n viszont láttam, hogy Londonországban a tüzoltóautóban volt a notebook, a mitfárer (nálunk parancsnoknak hivják) egész úton navigált, és mire a helyszinre értek, már a gyártelep alaprajza, tűzveszélyességi adatai stb. is ott voltak a képernyőn. (Vagy mert ott volt a winyon, vagy mert közben letöltötték neki)
1. Jó térképet kell választani, bitképesekből igazán van választék. Tökéletes térkép nincs, csak felületes szemlélő, de azért vannak olyanok, amiken kevesebb a hiba, én a COMPUMAP-ban használt katonai topotérképeket ide sorolom.
2. A szinkezelésnél elég a 16, csak jól kell megválasztani. Ha szkennelt térkép van, célszerű a Photoshop-pal dolgozni, ott a Szinpalettás kép módban van Saját paletta lehetőség. Szkennelés után felveszed a térképen található tényleges főszineket (egy térkép általában 5-6 szinnél nem tartalmaz többet, csak ezek kombinálódnak) és azokat adod be saját palettába. Ha erre redukálod a millió szint, nem lesz rossz az eredmény, és ez még csak 16 szin, 4 bit pixelenként.
256 szinnél még ennyit sem kell dolgozni, és csak dupla a fájlméret. Sajnos a COMPUMAP kezdetekor annyira lényeges volt a memóriahiány, hogy eleve 16 szinre rendezkedtünk be, amivel azután csináltunk magunknak jó sok plusszmunkát.
3. Kalibrálás: Az ortodrom rendszerek rejtelmeiről már beszéltünk, ezeket lehet pontosan kalibrálni, a spanyol kacsintós vetületet el kell kerülni, van másik térkép.
Ha nincs másik térkép, akkor olyan rendszert kell csinálni/használni, ahol pontháló alapján lehet kalibrálni. Igy mégha az egyes cellák el is térnek egymástól, de a hiba nem halmozódik a térkép egymástól távollevő kalibrációs pontjai között. A COMPUMAP-nél alkalmazott szigoru megkötés (foktrapéz cellák, minél több cella) mellett a vetülettel nem is kell foglalkozni, még a pontos északi tájolású szkenneléssel sem (Fugawi). Az OziExplorernél nincs ilyen szigorítás kimondva, de nyilván ott is ez adja az optimális eredményt, mert sok pontot lehet megadni. Ha egy rendszer azzal reklámozza magát, hogy elég 2 ismert pont egy bárhonnan előhúzott térképen, annak a reklámozóját szemen kell köpni. Ehhez ugyanis olyan részletes geodéziai leírás kellene, amit, mégha a felhasználó meg is értené, a legtöbb térképen nincs rajta. (Pedig a Fugawiban csodás káromkodásokat tartalmazó menük vannak ecélra.)
Ja, ha a fonökség szerint van pénze a tuzoltóknak (és nem a tuzoltó autóknak), akkor a legegyszerubb megoldás az on-line rávezetés lenne: a központos hölgy nézi a képernyyojén az AUTÓK (és nem a tuzoltó EMBEREK, de idovel még ez is elofordulhat) pontos helyzetét, majd jelzi az EMBEREKNEK a helyes útvonalat. Ilyen módon az összes JÁRMU figyelemmel kísérheto.
Remélem, mindenki számára világos, mikor beszéltem vasról, és mikor emberi szervezetrol...
Had "kotyogjak" bele egy kicsit én is - bár messze nem vagyok profi a témában, azonban egy kicsit küzdöttem a bittérképes rendszerekkel.
A beszkenelés OK, de aztán ott van még a "kalibrálás" kérdése is, ami azért nem olyan egyszerű és nyilvánvaló dolog...(Lásd térképi vetületek etc.)
Aztán probléma van a kicsi és nagy területek váltásával is (vagyis a zoom-olással), na meg a file méretekkel.
BMP-nél, ha igazából ki akarjuk használni a raszterkép részletgazdagságát és egy szemre is "szép" térképet akarunk kapni, akkor bazi file méretek jönnek ki, amiknek a kezelése azért nem semmi...(sebesség), ha meg megelégszünk 16 szinnel akkor elég csúnyácska dolog kerekedik ki belőle (Próbáltam)
A másik dolog a rendelkezésre álló térképek pontos(pontatlan)sága....
Ezt is próbáltam. Egy olyan térképet használtam ami kereskedelmi forgalomban kapható (tehát profik csinálták), GPS kompatibilisnek mondott (merthogy van rajta Lat/Lon grid). A tapasztalatom az, hogy a grid az marhga jó, a tartalom nem annyira... alapjaiban a fő utak úgy-ahogy pontosak, de aztán időnként megbolondul és 4-500 vagy akár kilométeres hibák is előjönnek...
(Én csak egy ilyen térképet próbáltam. Biztos vannak olyanok is amik jobbak, csak az a kérdés hol?)
Véleményem szerint a kettő házassága lenne az igazi (részletgazdag vektoros, vagy raszter háttér a vektoroshoz (?)) bár kétség kívül egy városon belüli navigálásra, vagy utvonaltervezésre/hez raszteres rendszer nemigen jöhet szóba.
Ha jól értem, a digitális térképezést feszegeted, de ez teljesen más téma.
Evidens, hogy új felméréssel, digitális technikával jobb térképet lehet készíteni, mint a régi kartográfiai technikával, de a lényeg a munka mennyisége, ami miatt addig is, amíg elkészülnek az új, pontos térképek, beszkennelik bitmapként (Vgyuri és a többiek).
Egyesek (BadGe, sui-ék, mi, stb.) ezt tovább fejlesztik úgy hogy vektorizálják, de a feladat nagysága miatt csak a legfontosabb adatokat (úthálózat, települések). A bitmap-on viszont még ott van a teljes térképi tartalom és Vgyuri felhasználási területén erre van szükség.
Vgyuri !!
Távolj álljon a sikra feszitett bitmap alapú ábrázolás kategorikus elutasitása!
De!
Józan eszemmel végigondolva,amikor egy térképet készitenek,akkor felmérik a pontokat a felület változása szerinti sürűségben,majd azokból készitenek egy térképet a pontokat v.milyen módon vetitve.Ezekután ezt egy GPS-comp.rendszerre felvive kapjuk a térképet,ami xy referenciákkal van ellátve.
Az miért ne lenne jobb,ha a nyers adatokat (xyz(w),UV)tárolnánk,ami ráadásul kiküszöbölni a térképek torzitása miatti hibákat is?
Egy indexlista megadja a vonalak(felületek) összekötésének a módját,esetleg egy másik az utvonalakat,többszörös vertex bufferrel és pointerekkel meg a takarékos helyfoglalás is megoldható(pl 2d-s blezierek).
Sőt,el lehet tárolni pl. a folyókat 3d-s blezierként,ami akár az áramlási seb-re is ad tájékoztató adatot(és a metszeti rajzok is jobbak lesznek)!
Köszi a választ, ezzel akkor tisztázódott sokminden.
A jelenlegi (GPS nélküli) verzió 8500 Ft körül van ÁFÁ-val együtt, a GPS verzió lehet hogy egy kicsit drágább lesz, de ez nem tőlem függ.
Az adatmennyiségre viszzatérve: tényleg nagyobb, mint a folyamatos vonalakat tartalmazó, nem útvonaltervezésre használt térképek (BadGe, Sui). A kirajzolás emiatt lassabb, egy 200 MHz körüli PC-n 1 másodperc körüli.
Nem kell őket egy napon emlegetni, mert nem összevethetők. A kommersz berendezéseken is működő bitképes rendszerek a ma munkaeszközei, a velük azonos információtartalmú 3D-s vektorosok pedig a jövő igéretei. Csak egy összehasonlítás a már sokat emlegetett részletgazdazdagságon kivül. A mindenki számára megfizethető 1-2 km-es felbontású 3D modellből sosem fogod megtudni, hogy ebben a területben hány domb van és milyen meredek a hegyoldal. Egy topográfiai térképen ez természetes.
Kategorikus elutasitás helyett jó lenne, ha tényleg foglalkoznál egy kicsit a GPS és a térképészet gyakorlatával, vagy legalább végigolvasnád ennek a topicnak a hónapok óta ebben a témában folytatott gittrágását. (De legalább az utóbbi 1-2 hetet)
Elnézést kérek, tényleg nem fogalmaztál egyértelmüen, mert azt mondtad, röviden, hogy egy már létező útvonaltervező sokadik változatát akarjátok megcsinálni úgy hogy GPS-re is tudjon adatot közölni.
Ehhez még nem kellene az útvonaltervezőnek térképi alapra épülni, csak a csomópont koordinátáját kell tárolni és kiküldeni. Az eddig általam ismert és ezt nem nyújtó útvonaltervezők mind csomópont-távolság adathalmazra épülnek. Azt, hogy a tietek nem, azt nem közölted, sőt élesen elhatároltad a te melodat a (az utvonaltervezo progit) a terkepi alaptol. Lassan csak összejött, hogy te annak helyességéért nem felelsz, de abból dolgozol. Ha ezt akkor mondod, az akkorinál is harsányabban éljeneztem volna és nem tartok kiselőadást arról, hogy miért nem jók a jelenleg közkézen forgó útvonaltervezők. De ez nem a politikusokra jellemző szemellenző, pusztán csak hiányos információ és sokévi rossz tapasztalat hatása. Egyesekkel ellentétben én nem fikázni szoktam a más munkáját, legfeljebb építő észrevételeket teszek.
Helyes fiuk-lányok, csak igy tovább. Mikor lesz kész? Mennyi lesz az a megfizethető ár?
Bocs,nem érdeklődési területem a gps v. a térképészet,de lenne egy kérdésem:egyáltalán hogyan lehet egy napon emlegetni egy bitmap alapú ,szkenelt rendszert egy 3d alapú adatbázis rendszerrel?
"Én ezzel a Csillaggal a multkoriban folytatott rövid vitára céloztam, ök akarnak egy meglevö optimalizálot megfejelni egy meglevö(?) terkepes programmal. "
Kedves Gyuri!
Tisztára olyan vagy, mint a politikusok :). Csak az hallod meg ami egyezik a koncepcióddal.
Azt írtam, van egy komplett útvonal tervező programunk, ami természetesen vektoros térképen (Win32 programmal) meg is jeleníti at útvonalat és a térképet. Illetve lehet hogy nem pontosan így fogalmaztam, de elfelejtettem, hogy te mindig a lehető legrosszabbat feltételezed a mások megoldásátról, ha valami nincs egyértelműen definiálva. (Mint a politikusok.)
A mi programunk térképét "mindössze" át kell transzformálni WGS84-be, egy kicsit pontosítani és hozzáfejleszteni a GPS route-ok letöltéséhez szükséges részt, valamint a notebookon való online helyzet kijelöléséhez szükséges részt.
A térkép minősége:
Jobb, (azt hiszem) mint az a térkép, amit Sui-ék kiindulási alapnak felhasználtak, az általuk kiadott 1.0 változatnál viszont rosszab. Nekünk is meg kell tenni a trak-ek alapján a javítást.
Viszont az útvonalkereső kívánalmai szerint került kialakításra, minden javítás egyúttal az útvonal terv hossz értékeit is javítja, mert természetesen nem mátrixba bedrótozott távolság adatbázist használ, mint ahogy Vgyuri (kissé lekezelő rosszindulattal) feltételezte.
"Az útvonaloptimalizálóhoz viszont a csomópontokra kellene rendezni. Ezért kellene egy harmadik kereszreferencia táblázat, amelyik megmondja, hogy melyik csomópont melyik görbe része (ez az útkilistázás igénye miatt általában megvan) és azon belül hol van, ami viszont eddig senkit sem érdekelt. Ez az, amire azt mondtam, hogy nem lehetetlen, csak sokat kell miatta dolgozni. (Vgyuri)"
Nekünk ez nem jeletett nagy nehézséget, annál inkább a javításhoz szükséges trackek beszerzése. Sui-tól kaptam egyet próbaként, azt nagyon köszönöm. Ha valakinek lenne felajánlható és elküldené, örömmel venném. Cserébe azt tudom mondani, hogy a program jelenleg is és a jövőben is a megfizethető kategóriába fog esni. (Egyéb kedvezmények is elképzelhetőek.)
Eddig én is csak tüzoltóautót láttam belülröl, tüzoltót nem. Ami a GPS beszerzést illeti, nem érted te (én sem) ezt a pénzügyi rendszert. A munkabér nem ugyanabból a zsebböl megy, mint az eszközbeszerzés. Utobbira, ha karja a fönökség, akkor gyakrabban van pénz, mint az elöbbire. Amugy ha belegondolsz, egy egyszerübb GPS egyszeri beruházással kb. annyiba kerül, mint 1-2 tüzolto 1 havi vitatott veszélyességi pótlékja. Debrecenben van kb. 5 vonulos kocsi, amibe GPS kell, viszont van kb. 120 tüzolto. A GPS beszerzés lenne az egyszerübb.
Ami a notebookot illeti, a kocsiban azért nincs olyan nagyon meleg, mint ahol az ember áll a sugárcsövel. Szerintem a notebook is kibirja, legfeljebb meghülyül egy kicsit. De nem a tüz mellett kell müködnie, hanem amig odamennek. Meg nemcsak tüz van, hanem egyéb menteni valo, egy muszaki mentesnel talan meg fontosabb lenne tudni, hol megy az ut alatt/melett a földgázvezeték. stb.
Miért ne mennének ki minden tanyához felvenni a koordinátát? Nem az a lényeg, hogy egy ketyerében hány pontot tudnak eltárolni, hanem az, hogy ezt akárhol el lehet tárolni, és szükség esetén elo lehet keresni, amit pl. az általad említett központban bárki megtehet.
Tudod, hogy hány tanya van? Azt, hogy a GPS-ben kell tárolni a pontokat, azt én is csak abszurd lehetőségnek vetettem fel, mert te mondtad ha jól értettem, hogy elég a GPS is. Én amúgyis PC párti vagyok, szemben BadGe-val, és asztali PC-ik azért még a tüzoltóságoknak is vannak.
Az útvonaloptimalizáló egyébként (jó esetben) vehetné az adatokat a már meglévo vektoros térképrol, nem lenne szükség újabb adatbázis összeállítására. Számomra ez nem annyira _illuzórikus_.
Én ezzel a Csillaggal a multkoriban folytatott rövid vitára céloztam, ök akarnak egy meglevö optimalizálot megfejelni egy meglevö(?) terkepes programmal. Az a baj, hogy a két adatbázis szervezési igényei eltérőek. Én vektoros térképet még csak messziről láttam, vektorgrafikus betüképet viszont mint nyomdatechnológus belülröl is. Majd BadGe kijavit, ha rosszat mondok, de én ugy sejtem, végletekig kihegyezve, hogy a térképrajzoló programnak az a jó, hogy pl. az M1-es út egy görbével van leírva, mert kevesebb helyet foglal el, mintha városonként-kereszteződésenként fel lenne darabolva. Az útvonaloptimalizálóhoz viszont a csomópontokra kellene rendezni. Ezért kellene egy harmadik kereszreferencia táblázat, amelyik megmondja, hogy melyik csomópont melyik görbe része (ez az útkilistázás igénye miatt általában megvan) és azon belül hol van, ami viszont eddig senkit sem érdekelt. Ez az, amire azt mondtam, hogy nem lehetetlen, csak sokat kell miatta dolgozni.
ezek valóban kerek számok, mert az általad (TamiBT) említett mennyiség 60-as számrendszerben, 28, ami 28 percet jelent. Erre írtam azt, hogy a koordináták fok/percre kerekítettek, néhány esettől eltekintve. Vannak pontosabbak is.
Koordináták jöhetnek, ha egyszer kinövi magát, akkor akár lehet egy klasz kis waypoint exchange is belőle. Esetleg valahogy megoldom a teljes route feltöltést is, ami mondanom sem kell, hogy elég sok szempontból hasznos lenne, de ez azért kemény dió.
Térkép: non plus ultra, már régóta tervezem, hogy az AeroMap adatbázis elérhető lesz web-en keresztül. Sajnos/szerencsére elég sok ilyen térkép szerver született az utóbbi időben, ha az AeroMap WEB beindul, az "különleges" tulajdonságként földrajzilag _pontos_ is lesz. :)
Típusokból néhány:
PPL - Populated Place
PPLX - ua. csak nagyobb
ADMD - Administrative Domain
RSTN - Railway Station
RSTP - Railway Stop
HLL - Hill
HLLS - Hills
AREA - terület
STM - Stream (patak, folyó)
CNL - Canal (csatorna)
LK - Lake (tó)
Az adatbázis nem ellenőrzött, a NIMA (National Imagery and Mapping Agency) tartja karban, kb 1 hónapos frissítéssel, szeritem elsősorban kisebb helyek megtalálására alkalmas, a nagyobbak meg hellyel közzel közismertek. De ahogy tudom igyekszem konzisztensen tartani.