vannak mar uj elnevezesek?
- bruThalia
- Clio Quasimodo
- ?
vagy csak az irigyseg beszel belolem, mert pont 2x annyit adtam az automert es a szaraz adatok szerint messze nincs akkora kulonbseg? :))))
Valaki kerdezte, miert vett a cegunk annyi Renaultot. Eleg, ha azt mondom, hogy a fo reszvenyes a France Telecom? Amig francia volt a vezerigazgato Safrane volt neki, az igazgatok Lagunat, a fomanagerek Megane-t, a kozepmanagerek Cliot kaptak a tobbi meg Felicia volt.
Most van 2 Laguna, 10-12 Megane Classic, felul Mercedes, A4 2.8, meg ki tudja mi, a Megane es Clio helyett Golf IV es Fabia, a Felicia maradt. Ossze vissza 210 auto.
Régen volt az már, hogy ilyen párbeszédet lehetett hallani! Sőt, mostanság kezd megfordulni a dolog: Sok Skodás arra büszke, hogy neki VW-system über allesz dajcsland autója van, nem szar francija. :-))
Bocs, most olvasom tovább, hogy a Te faterod is ilyen. :-) Akkor Neked magyarázzam?! :-))
Azért manapság már inkább a Fábiára/Octáviára/Feliciára gondol az ember, ha meghallja a Skoda szót, meg rögtön utána a Fócvágenre. Látod, aki igazán sznob, az Skodát vesz. (Csak vicceltem!) :-))
De tényleg hagyjuk ezt már! Jó kis autó az a Thalia, csak ne lenne olyan bűn ronda!!!
R5TL,
talan, de nem feltetlenul. Van ugy, hogy egyszeruen jobban bejon a koreai, en arrol a csoportrol beszelek, akinel az auto mellett donthet, hogy nem Skoda, Lada, Dacia.
Megprobalom maskepp.
Talalkozik a Felicias (F) es a Thalia (T)
T: szevasz, milyen kocsid van?
F: skoda...
T: magaban: 105, 120, favorit hmmm
F: es neked?
T: Renaultom van!
F: magaban: hu azok a dogos 19-ek, Laguna, Megane Coupe... hmm ujgazdag...
:)))
tudom, hogy elegge szelsoseges pelda, de huen tukrozi az emberek gondolkodasat.
Joapam teljes szivvel Ladas volt 20 evig, majd 3 ev kellett neki, mire rajott, hogy az o igenyeinek a Skoda Pickup felel meg leginkabb. Viszont ha emiatt Skodasnak csufolom, letagadja, hogy Skodaja van, mert szerinte ez mar VW es Audi, amit a motorhaz felnyitasa utan szivesen be is bizonyit :)))
Szia!
A motort csak azért említettem, mert úgy lehetett érteni, mintha ezt is negatívumként írtad volna. A sznobságról meg annyit, hogy akkor azok is sznobok, akik a régi skodájukat/trabantjukat/ladájukat/wartburgjukat pl. Swiftre, Kiara vagy Dévura cserélik?
Crash test: Gondolom, nagyjából azt tud6ja, mint a Clio, az meg ugye nagyon jól szerepelt az NCAP töréstesztjén. (4 db ****)
R5TL,
1. ebben igazad van, en ugy ertettem, hogy a felhasznalt anyagok minosege egyenesen aranyos az arral - vagyis alacsony.
2. igen, de az mar csak hab a tortan, hisz a 75 loval mar eleve sok konkurrens kilonek, ezert nem is emlitettem.
3. pedig hidd el, hogy igy van. most ne olyan sznobra gondolj, aki a 600as Mercivel jar, az asszony kap egy A160-at a kolyoknek meg ML320-at vesz. A Thalia legnagyobb ellenfele a Fabia szedan. Tudod hany embert ismerek, aki azert vette a Thaliat, mert az Renault es nem Skoda? Tudod hany emberben el a Skoda = kommunizmus = nem lehet jo elkepzeles?
bubble,
eppen ugyanazt irtam, mint te.
topo,
szerintem masok nem mertek kockaztatni a kialakult presztizsuket, a Renaultnak meg lenyegeben mindegy lehetett. A trend ugyis az, hogy minden gyar kockaztat, hisz a merci is kijott az A-val, az Audi az A2-vel, keszul a kis BMW es piacon van a kis Jaguar. Nalam ez mind minuszt jelent... de hat minden a penzrol szol, es egye fene a presztizst :))
Thalia 1.4 16V,
nem mondtam, hogy mindenki eseteben minden kriterium bejon. Nalad az jott be, hogy jo aron jo felszereltseg, nagy csomagter. Naponta tobb tiz Thaliat latok es a tobbseget nem fiatalok vezetik, hanem 40-50 eves ferfiak, nok. Termeszetesen ha egy fiatal a jovobe nez, csaladot tervez, stb. ebben a kategoriaban egyszeruen nem kap jobb uj autot ennyi penzert. Tehat ugyanarrol beszelunk, csak mas oldalrol kozelitjuk meg.
Poppec_kvar,
egyszer nezd meg az autod oldalrol. Egy sportosabb auto siman alaparkol...
Mindenki,
a testverem Thaliajan ma berepedt a kodlampa. Nem tudja valaki mennyibe kerul? Hol talalok Thalia crash tesztet? Koszi
Sziasztok!
En is mar 3,5 honapja hajtom a Thaliam (RT,75LE), es meg vagyok vele elegedve. Elotte Clio II-m volt, es igen nagy szerepet jatszott a 'jo felszereltseg-bagoert' dolog abban, hogy atultem ebbe. En sem az a celcsoport vagyok, amelyikrol szo volt korabban, egyszeruen nagyon jo volt az ajanlat. Annyira, hogy ugy dontottem, ennyi penzert akar meg tetszhet is ez a kasztni... :))
A benzin szerintem is lotyog kicsit (a Clioban is igy volt), de csak akkor hallani, mikor megallok es leallitottam a motort.
Az egyetlen fekete pont nalam a rugozas. (persze masnal lehet, hogy pont ez a piros...) Sokkal lagyabb mint a Clio volt, viszont nem is merem ugy venni vele a kanyarokat, mint azzal. Az igazsaghoz hozzatartozik, hogy a Gerappason 185-os gumik voltak.
Ti hogy latjatok?
Udv,
Peter
Én nagyon nem felelek meg a Cgo által vázolt célcsoportnak, a rendszerváltáskor voltam vagy 16, gyerekem, feleségem sincs, barátnőm van. Minden vagyok, csak nem ladaskodán szocializálódott többgyermekes családapa. A Thaliát mégis én választottam. Tudom, kivétel mindig van és az nem feltétlenül cáfolja a marketingkoncepciót (valszeg ebben az esetben sem), de kognitív disszonanciát félretéve is úgy gondolom, hogy "ha az ember autót akar venni, mi a francért hagyna ott egy közel 100 lovas kocsit, 510 lityis csomagtérrel, tele extrákkal ingyér és további extrákkal viszonylag kis pénzért, úgy hogy a végső vételár még így sem éri el a 3 millát". 4 hónapja van meg, gyönyörűen muzsikál (no persze 4 hónapig egy talicskának is illik gyönyörűen muzsikálni) és semmivel sem tűnik kompromisszumosabb autónak, mint bárm, amit eddig vezettem, R19-től, Suzuki Sedanig, de más kiskategóriás kocsikkal összevetve sem. Abban sem vagyok biztos, hogy tényleg kizárólag a volt szoci vásárlóknak szánták, tekintve, hogy hasonló koncepciókkal más gyártók is kijönnek mostanában, lásd. VW Polo Classic (van már vagy 5-6 éve), Seat mittoménmi, Fabia Classic, Swift Sedan, ami (véletlenül) tényleg tipikusan volt szoci igényt elégít ki, de Japánban évek óta gyártották anélkül, hogy tudták volna, hol van az a K Európa, tehát a kifejlesztésében nem sok szerepe volt az itteni fogyasztóknak. Létezik ilyen kategória, csak nem annyira elterjedt. Sőt, ha jól emlékszem, az előző előtti Opel Corsának is volt egy pont ilyen, kis négyajtós sedan változata még a 80-as években.
Cgo,
Ha ilyen egyszerű a siker receptje,akkor miért csak a Renault merte meglépni?Vagy csak a Renaultnak fontosak az eladási darabszámok?
A volt szoci országbeli emberek most már potenciális vevők és ha ez kell a népnek,akkor igazodni kell az igényekhez.Nem?
Hidd el én is szivesen bóklásztam volna egy Toyota vagy Honda szalonban,de sajnos hiányzott az a pár millió a zsebemből,amit a japán autó felára jelent.Másrészt egy átlagos magyar család autójának nagyon kevés az éves futási teljesítménye.Az évi 10-15e km-t a Thalia is fogja bírni hosszú éveken keresztül.
A céged vezetői vajon miért döntöttek a Megane és a Renault mellett?Valószínűleg,mert a Renault adta a legkedvezőbb ajánlatot.
Szóval a Renault azért tud valamit.
Cgo
Öreg barátom, Éppen azért készült el ez az autó, mert volt rá igény! Ha tudnád, hogy fürtökben lógtak év elején az értékesítőkön az ügyfelek, el sem hinnéd!!! Szvsz aki eddig Ladát vagy Skodát vezetett igenis van miért jobban éreznie magát a Thaliában, mert valóban minőségibb autóban ül!!
"Az egesz auto egy ugyes marketing projekt"
Akkor megérdemeltem a fizetésem!
Egyébként - mint korábban említettem próbáltam a 98 LE-s változatot és tényleg jól megy!
Abban egyetértünk, hogy külső területén kihívásokkal küzd (c) by Fábry Satya. Ja és abban is, hogy Alfa forever! :)))))
Csak három dologra reagálnék:
1. Annyi pénzért nagyonis megéri, nem igaz a kevés pénzért kevés muzsika.
Hadd ne kezdjem el felsorolni azokat az autókat, amik ennél több pénzért kevesebbet nyújtanak.
2. A 75 ló a gyengebb verzió. A 98 lovast már meg sem említetted....
3. A sznobok nem Thalia-t vesznek. Illetve aki Thaliat vesz, az nem hiszem, hogy sznobságból veszi, hanem mert jó az ár/érték aránya.
Hello Thaliasok,
sok dologban azert le kell allni vitazni. Nem bantasi szandekkal, de a Thalia tenyleg csunyacska, nem tudom elkepzelni, hogy valaki a design miatt venne meg. Az egesz auto egy ugyes marketing projekt, nem pedig autos. Par ember nagyon ugyesen osszegyujtotte, mi az, ami egy volt szoci orszagbeli embernek kell.
Exterier:
1. Ladakon nottek fel - bejon nekik a puttony
2. csaladosok fogjak vasarolni, leggyakoribb felallasban apa, anya, 2 gyerkoc, sok csomag.
3. azert annyira nem nagy a felvasarloero, hogy uj fejlesztesbe fogajanak - fogjuk a Cliot es nyomjunk ra puttonyt.
Interier:
1. a Ladas, Skodas ember nem var annyit el minosegileg - jo lesz a legolcsobb froccsentett muanyag
2. a megsporolt anyagbol legyen sok elektromos kutyu, hisz nincs nagyobb orom, mint par evi tekergetes utan gombokkal emelgetni az ablakot.
3. A csalados emberek sokat adnak a biztonsagra, am nincs penzuk megfizetni - nosza bele 2 airbagot.
Motor:
1. Fontos, hogy sok legyen a loero, mert a tesztekben ebben jol ki lehet logni. 75 loval a Punto rogton lesoporve, stb.
2. Olajcsere periodust kinyomni addig, amig csak lehet, nehogy a fenntartasa soknak latszon.
Nagy huzas:
mindezt egyberakni es jo aron piacra dobni.
Ez a Thalia. Keves penzert keves muzsika, de a vasarlok igenyet olyan pontosan celozza meg, hogy azok ugy erzik, jol dontottek, hisz igenyeik legtobbjet az auto kielegiti.
Ja, a fentiekhez meg hozza kell szamolni a sznobizmust (francia kocsim van am, Renault!) es egyeb emberi tulajdonsagokat.
A foerever Renaulthoz meg annyit fuznek hozza, hogy a cegunkben minden manager Megane-t kapott 2-2,5 eve. Azota 20-80e km-t raktak belejuk es _nem normalis_ mennyit jarnak szervizbe. Elektronika, gyujtasvezerles, beragado hatso ajtok, stb. stb.
Mindezt csak azert firkantottam ide, hogy megmaradjunk a realitas talajan, semmi bajom a Renaulttal, sot a szimpatikus markak kozott van, a csaladban is vagy egy 5 hetes Thalia. Uff.
innoz
Tényleg jobban jártál azzal a változattal, de ne ess tévedésbe motorikusan az RL nem butított, ugyanannyit tud, mint az RN csupán a felszereltségéből került ki néhány dolog. Ezért lett olcsóbb!
Szinten Thalia tulaj vagyok, kb 1,5 honapja.
Tapasztalataim: fogyasztas 6,3 környeken. Csendes (elötte suzukim volt ) Rugozás nem kemény. "Csobbanást" nem hallok! Ja és én is vacilaltam teccik e vagy nem. És most mar tudom jol döntöttem, ráadásul még jobb áron is vettem mert akkor még nem volt alap RL ami most majnem hasonlo árban van a 8 szelepessel, csak BUTITOTT!
Én hologram (grafit ) szürkét vettem ami még komoly szin is!! Hirtelen ennyi!
Erről van szó kérem szépen, ami meg a csúnyaságát illeti, szerintem annyira nem vészes, nekem inkább tetszik, mint nem. Létezik nála szebb autó, de rondább is (pl. a különböző Daewook, főleg a Lanos). A Fabia Classic pedig szerintem egyenesen gyönyörű. De persze ízlések és pofonok ugyebár. Azért amikor egy napfényes napon kikördülök vele az autómosóból valahogy kimondottan jó kiállású kis dög ez a Thalia.
Sajnos kevés ember engedheti meg magának,hogy pusztán érzelmi ill. esztétikai alapon vegyen új autót.Lehet vitatkozni a Thalia kinézetéről,de felesleges, hiszen ilyen minőségű,felszereltségű autót ilyen áron egyetlen más márka sem tud felmutatni.
Bocs, hogy iderondítok de csak most vettem észre ezt a topicot.
Szóval szerintem az autóipar formatervezőinek, elég sokat kell a jövőben túlórázniuk, hogy Thaliánál csúnyább autó szülessék. Bár a Fabia Sedan elég jó eséllyel indult a versenyben aztán valahogy mégiscsak elviselhetőbb formája lett.
SZVSZ a Thalia úgy készült, hogy egy karosszéria lakatost bezártak egy műhelybe egy Clióval, két tábla lemezzel, egy kalapáccsal, egy CO hegesztővel, és egy lemezvágó ollóval műszakkezdéskor, és igen komolyan megfenyegették, hogy itt estére sedannak kell állnia:-))
Hogy ne útáljatok ki nagyon: Minden vitán felül áll az, hogy ma Magyarországon a Renault Thalia messze a legjobb ár-érték arányú új autó.
jesterke
Először is az Rn és RT felszereltség között 150 ezer forintos árkülönbség van, Továbbá az RT-ben már benne van a duplaoptikás fényszóró, ködfényszórók, 4x15 W-s rádió-magnó + 4 hangszóró és a fordulatszámmérő. Ha a 98 LE-s 16V-sre vágynál abban ugyanezek vannak, de annak az ára 2 495 000 Ft, az az RN-től 245 000 fT-AL DRÁGÁBB.
Szvsz én próbáltam a 98 LE-s nagyon jól megy és a városban is jól lehet vele közlekedni. Családi autónak igen kellemes!
Az RL-t egy hónapja hozták forgalomba, ami 2 150 000 Ft-ba kerül és abban nincs szervo, állítható kormány, központi zár távirányítóval, elektromos ablak és elektromos fűthető tükrök. Szóval ez a fapados verzió.
>2. 510L csomagtartó.Fér bele cucc egy hosszabb útra is.Nem? :)
Igen, de a hatso ulesen nem szivesen utaznek hosszabb útra. :) Bár az eredeti kérdezőnek még kicsik a gyerekei, kérdés hogy mennyire, illetve hány évig szándékozik használni a kocsit?
Nem akarom elrontani a hangulatotokat, de nekem nem tetszett a Thalia. Megneztem, kipróbáltam, és azt mondtam hogy na ne !
Nekem Clio II RT-m van, és bizony, ha már csak félig van a tank, nekem minden egyes alkalommal lötyög és csobog a benzin a tankban a jobb hátsó ülés alatt. Aztán egyharmadnál abbamarad. De egyáltalán nem zavaró a jelenség, egyébként is csak megállásnál jelentkezik.
R5Tl, neked (ha jól emléxem) RXI-d van, nem? Akkor RXI-ben jobban szigetelik a jobb hátsó ülés fenekét...
Már tönnször megnéztem, de mindig sikerült elfelejtenem. www.renault.hu vagy www.baumgartner.hu oldalakon ott van.
Ha 16V-t veszel a kérdés eldöntött, mert abból csak RT van. Mostanában hallottam valami még alacsonyabb felszereltségű RL-ről is.
Igen, kissé legendaszagú ez a zörgés, csavardobozolás. Az égvilágon semmi nem zörög benne, kivéve a lakáskulcsomat a kesztyűtartóban. Emléxem, még a Thaliák megjelenése körüli időkben kötöttek bele az összeszerélsbe sokan azzal, hogy pl. az első sárvédők műanyagból vannak, azóta kiderült, hogy az "eredeti" nem török cliókkal is ugyanez a helyzet, sőt a fasza új Peugeot 307-es is így készül már. Ugyanez a "motívum" fellelhető volt a törökországi gyártás miatt is, annak ellenére, hogy a Megane Break is csak ott készül, mégsem gondolja róla senki, hogy szar török ócskavas, stb, stb, stb. Szal asszem van itt egy baromi jó ár/érték arányú kocsi, vegyed csak jesterke, nem fogod megbánni!
Pont autovasarlas elott allok, es a Thaliaval szemezgetek par honapja...
Segiccsetek!!!!
1. Egyik ismerosom Thaliakat visz traileren es aszonta, hogy szar az osszerakas, mert atvetelkkor mindig dobozba rakjak a rengeteg kiesett csavart, es a rogzitesekkel is gond van...Igaz ez?
2. Nekem 2 gyerkocom van (3 ev ill 4honapos), es szeretnek sokat utazni (cel nyugat!!!), alkalmas-e erre a Thalia?