Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Ha ezt Lipi megtudja,hogy nem ismered a termékpalettát és rontod a biznicet,akkor nem lesz jutalék! Én viszonyt igényt tartok egy polóra,mert ennyire figyelek! :-)))(adidas,kék színű ,xxl-es) ;-))))
A benzinkúton lehet jó, meg kevésbé jó olajat kapni. Segítene, ha a nevét tudnád. De a legrosszabb az AROL 2T, véleményem szerint még ha azt is vettél, jót ugyan nem tett, de attól valószínűleg nem sült meg. Meg egyébként is, szerintem az a masina egy derekas tisztítás, esetleg egy karbi felújítás (NEM tévesztendő össze az új karbi vásárlással, mert a kettő között kb 23.500 Ft a különbség) után működne.
Sajnos, lehet, hogy csak a jövő szombaton tudok a kaszáért menni, addig jegeljük ezt a témát. Szerelő sajnos nincs a közelünkbe, így viszonylag messzire kellett vinni. Viszont ez a besülés szöget ütött a fejembe. Lehet, hogy mégis? A kézikönyv szerint csak teljesen szintetikus olajat szabad bele tölteni 1:50 arányba. Mikor vettem Husqvarna olajat kaptam hozzá és addig azt használtam míg el nem fogyott. Utána vettem egy benzinkúton kétütemű motorhoz valót (nem szintetikus, de más nem volt) és azt használtam mostanáig. Lehet, hogy ez lett a veszte? Egyébként a keverési arányoktól falra lehet mászni. Egy ismerősöm állítja, hogy neki az Al-ko kaszájához a kézikönyve 1:25 keveréket ajánl (arról nem szól, hogy csak szintetikus lehet). Ez nem füstöl mint az állat?
Normális szerelőhöz kell járni, akit más is ajánl. Nekem is szokott a gyertya, kábel, szűrő vonalon időnként gond lenni, akkor szívok nagyot, ha elhanyagolom a téli karbantartásokat, leállításokat. Ha odafigyelünk, elkerül a kellemetlenség.
Én a kombiklucsot szoktam a henger falához rakni és ahoz érintem a gyertyát, végülis az eredmény egyforma, biztonsági szempontból, jobb ha nem a hengerhez érintjük, hanem a kombikulcshoz.
Viszont azt azért még hozzátenném, hogy a gyertyát és a pipát(ha nem szigetelt) ne fogja meg csupasz kézzel, miközben berántja a gépet, mert kellemetlen meglepetést okozhat.... :-)
Szóval szigetelt fogóval, vagy a vezetéket fogva, illetve ha szigetelet a pipa, akkor annál fogva.
Ha nem ad szikrát a gyertya az lehet azért mert kinyúvadt a gyertya, mindenképp vegyél 1 db újat ami jó bele, amúgy se árt ha van egy tartalék gyertya hozzá, kérdezted hogy lehet megnézni hogy ad e szikrát, nos én úgy szoktam hogy kicsavarom a gyertyát a hengerből, visszarakom a pipát a gyertyára és hozzányomom a hengerhez úgy hogy lássam az elektródát, majd bekapcsolom a gyújtáskapcsolót (stopkapcsolót) és elkezdem berángatni, ha ez így egyedül nem meg akkor két ember is csinálhatja de ha nekem ment neked is mennie kell. aztán lehet meghibásodott a Stop kapcsoló vagy annak vezetékei csatlakozásainál valami gebasz meg Gypsy is magyarázott valamit a gázbowdennél hogy ha kikopik a teflon bevonat letestelhet majd megtudjuk mire gondol, és legvégső esetben lehet még a gyújtástekercs maga hibás bár ez nem jellemző habár ha ez egy kínai nem tudom hogy a Partner az e de én arra gondolnék, akkor még a tekercs is beszarhat de ritka szitu.
A karbi ár nekem is hajmeresztő gondolom Walbro karbi de akkor sem értem hogy kerülhet ennyibe..... A régit még megpróbálhatnád kompresszorral kifúvatni, membránját megnézni hogy teljesen okés-e és a benzincsöveket is megnézni hogy nem sérültek nincsennek eldugulva szóval minden hiba lehetőséget megnézni. Nem baj ha laikus vagy van itt elég kolléga és segítenek, legalább megtanulsz kicist bütykörészni rajta és nem kell minden gebasszal rögtön szervízbe rohangálni majd, de tényleg jó lenne majd tudni milyen a henger belülről én is elemlámpával szoktam ellenőrizgetni a gyertyalikon keresztül.
Köszönöm az eddigi válaszokat. Sajnos még a szervizben van a hengerbe nem tudok belenézni. Nekem laikusként a benzinadagolás (karburátor) volt gyanús első pillantaban. Azt a gumiharangot sem lehet mindig rendesen megtölteni mint azelőtt, minta levegő jönne valahol mikor nyomkodom (de ez csak feltevés). Egy valamit hozzáértő ismerősöm szerint nem ad szikrát a gyertya és nem is olajos többszöri indítás után. Azt nem tudom egyátalán annak kellene-e lennie? A gyertyát, hogyan lehet leellenőrizni (van-e szikra)? Egyébként utánanéztem a neten egy új karburátor kb. 25000 Ft, régit meg nem tudok szerezni.
Ha olyan mély hosszanti csíkok lennének akkor kétlem hogy egyáltalán pár percre is beindult volna a masina márpedig beindult. Ettől függetlenül jól teszi ha benéz ahogy írtad a hengertérbe, nameg a szervízbe is.
Vagy nagyon is értenek hozzá csak szeretik vakítani az ügyfélt, hadd vegyen a szűrőikből is meg fizzessen munkadíjat is minnél töbször, aztán mikor már annyi alkatrészt kicseréltek a gépen hogy több rajta az ő alkatrészük mint a gyári, és már egy hozománynyi vagyont kiperkált munkadíjra akkor jó is lesz az a kasza .
Menj el a szervizbe kérd ki a gépet, hogy mutassák be a besült alkatrészeket!
Ha pedig nem szedték szét a gépet, akkor miért kéne több ezret fizetned? :-)
Ha kiszeded a gyertyát és benézel egy zseblámpával a gyerty helyén, úgy, hogy a dugattyú alsó állásban legyen, akkor láthatod a henger belső falát, ha mély hosszanti csíkok vannak rajta, akkor azzal már gondok lesznek.
karbi lesz az... faszt sült be a dugattyú.... akkor meg sem tudnád mozdítani a berántókart, legalábbis cimbinél ez volt. át akarnak téged verni vastagon szerintem. Kell egy másik karbi próbára és kész.
Egyébként valamelyik szerelő piszokul ért hozzá, mert vagy az egyik szűrőt cserélget besült dugó gyógyítására, vagy a másik generálozna szűrőcsere helyett! : ) Vagy egyiknek sincs gőze se! : )))
Szerintem csak nem adagol alapjáraton a karbid, nem lepődnék meg,ha egy másik karbival azonnal tökéletes lenne! Kéne egy ismerős ,aki kicsit konyít a masinához, valószínű, hogy 20 forintos a problémád szerintem. Én rápróbálnék egy biztosan jó hasonló karbit és,ha jó, megvan az eb sírhantja.
Tisztelt Szakértő Forumozók! Én jómagam teljesen járatlan vagyok a benzinmotorok világában és ezért bátorkodom a Fórumhoz fordulni. Négy éve vettem egy Partner B291-es fűkaszát ami ezidáig szinte hibátlanul működött. Úgy egy hónapja kb. 10 perc használat után hirtelen leállt. Ezután szinte lehetetlen lett beindítani, ha sikerült is, kb. 5-10 percig működött csak teljes gázzal, alapjáraton rögtön lefulladt. Ekkor elvittem egy szervizbe ahol szűrőt, gyertyát cseréltek és kitisztították a karburátort. Ott beindult, de csak pár percig lehetett kipróbálni, akkor úgy tűnt jó. Itthon minden kezdődött előlről - kínkeservesen indult csak be és rövid használat után leállt. Mikor rövid használat után leáll, meleg motorral sem lehet újra indítani. Elvittem egy másik szervizbe. Ott azt mondták besült a dugattyú és cserélni kell a hengert, dugattyút, főtengelycsapágyat, szimeringeket és még jó ég tudja mit. Ennek költsége pedig egy új gép árával vetekszik. Ezért a vizsgálatért is több ezer forintot kell fizetni, de ha veszek egy gépet náluk, eltekintenek ettől. Érdekelne, hogy szoktak-e adni ilyen helyeken írott véleményt is, esetleg árajánlat formájában? Különben mi bizonyítja, hogy tényleg ezt a hibát állapították-e meg vagy csak egy új gépet szeretnének eladni? Ezenkívül érdekel a tapasztalt forumozók véleménye az egész hibajeleneségről.
Akár az is. Amennyiben pénz nem számít. Nevezz csökönyösnek, lehet, hogy nincs igazam, de az én gépeim 1:40-nel mennek. Ezért neked is ezt javaslom. Lényeg az, hogy API TC minőségű olaj legyen .
Azért mert így többet kaszálnak.Felszámolják az új főtengelyt,csapágyat,gyűrűt,szimeringet,meg toronyórát láncostól,aztán 1000-2000 forintból megoldják a gondot,a számla verdesi az eget.
Elvileg az égéstér felőli gyűrűhorony szélesebb kell hogy legyen a hőtágulás szerint méretezve, a gyűrűket pedig álltalában egyformára gyártják (persze vannak kivételek) , gondolván a szerelők figyelmetlenségére. A hézag normális mondjuk százados nagyságrendben. A tizedek már érdekesek, az már ki tud verődni. Szerintem ezt nem fogod meghallani a motor járásakor, a gyűrű folyamatosan nekifeszül a hengernek, oldalirányból pedig a korom és az olaj tompítja az ütéseket.
Jó minőségű szintetikus olajat használj hozzá és nem lesz gond vele.
Nem értem a szakszervíz véleményét, láttatlanba miért mindjárt a legdurvább hibákkal ilyesztgetik a vásárlókat? Miért nem mondják meg őszintén hogy fingjuk sincs mi a baja és csak akkor lesz jó ha kicserélik az egész belét, vagy vegyél újat, mert most tuti hitelakciójuk van és csak másfélszer annyi fogsz visszafizetni mind ha kp-ben csengetsz!