Tudtommal 92-ben volt a váltás, de ez igazából a kasznira vonatkozik. A régebbi karosszériásba is belerakták a befecskendezős motort. (kb. 91-től.) Lehet hogy rosszul tudom, remélem a tulajdonos majd megmondja hogy milyen kocsija volt.
Ha jól emlékszem az bizony két külön motor: a régi 55, az "új" 80 lovas, a régi karburátoros, az újabb injektoros. (Emlékeim szerint '93-ban volt a váltás.)
Hogy a fenébe evett neked a 19-es 8-9 litert ? Én 6,5 fölé soha nem bírtam tornászni. (Városban keveset mentem vele.) Igaz az enyém 94-es volt, de motorügyileg tudtommal megegyezik a 92-essel.
Ja egyébként a csomagtartó probléma renault sajátosság. A 19-es csomagtartóját például lecsukni nem lehetett rendesen, úgy tűnik ezen próbáltak változtatni, de kicsit túllőtek a célon.
Végigolvastam a topicot és megosztanék veletek egy-két dolgot. A családban már az negyedik 19-est gyűrjhük, mekem pedig volt egy Clio I-em is. A Clio I 91-ben, az új 19-es 92-ben jelent meg és mindegyikbe azt az 1.4 8 szelepes motort rakták amit (kis módosításokkal, lásd szelepfedél kinézete) még most is árulnak a Thaliába. Ez a motor a 19-esekben 8-9 liter körül evett, a cliómban pedig simám benyelte a tízet. Több ismerősöm is vett 1.4 16V ClióII-t, nekik 6-7 liter körül eszik. Úgyhogy mindenkit lebeszelélnék a 8V Thalia megvételéről. Már csak amiatt is, hogy az egy elavult, régi konstrukció. Bár még mindig sokkal jobb mint az opel 1.4 8v motorja, vagy a suzuki 1.3-ja, a Felicia/Fabia páros 68Le-s motorjáról nem is beszélve.
Cgo!
Volt igaszság abban amit leírtál, de azért azt el kell ismerned, hogy az Alfa 145 nem Clio/Thalia kategória. Ilyen erővel leírhatnám, hogy a 124-es Mercedesem a maga 14 évével és 160 lóerejével is mennyivel gyorsabb és kényelmesebb volt bármelyik Cliónál.
És abban pláne nincs igazad, hogy az emberek sznobizmusból vesznek francia autót.
Pont ellenkezőleg a magyar ember sznobizmusból NÉMET autót vesz. A magyar emberek nagyrészének számára a német autó az isten, annál jobb nincs.
Ezt jól példázza az is ami a cégednél történt. Amit elment a francia vezető (a franciák nagyon nacionalisták és emiatt természetes számukra, hogy egy francia érdekeltségű cég francia autót vesz) milyen autókat is vettek? Audi, VW, Skoda mind német.
A skoda és a seat ugyanúgy a olcsó kivitele a vw-eneknek, mint a thalia a clionak.
Ha megnézed ezekbe mindig a polo, golf, passat levedlett és elavult motorjait és futóműveit teszik. A belsőről nem is beszélve.
Úgyhogy szerintem egy thalia az új motorral még mindig jobb vétel mint bármelyik skoda.
És ez nem azért van mert "skoda=kommunizmus".
Na mára ennyi, lehet lehurrogni, vagy helyeseli, kinek-kinek szíve szerint.
Engem most ért utól az Innoz által említett nem nyílik a csomagtartó történet.Még szerencse,hogy üres volt.Márkaszervíz 10 perc alatt megjavította.
Készüljetek fel, úgy tünik típushiba!
OFF
ez a szelvedo dolgot a 145/146-os Alfakban csinaltak meg nagyok jol (szerintem). A levego az elso ajtokba is be van vezetve, es egyenesen az oldalso uvegre fuj. Elul pedig egesz vegig fuvokak + kozepett meg egy oriasi nyilas. Amikor telen probaltam az "olvasztast" nagyon tetszett...
http://alfaromeo.dream.hu/cgo/2_int.jpg
ON
innoz,
ezek szerint tipushiba. Csereltek, vagy kentek?
Mint már irtam én is Thalia tulaj lennék.Az ablakemelő tényleg fura de megszokhato a kicsit előre döntött mozdulat, mindenesetre jobb mint a hét végén vezetett uj corsa. Mert ott igaz hogy oldalt at ajton van a pöcök de vállból kicsit (nagyon vissza kell nyulni mert szinte mellettem volt a szerkentyű) tehát megszokás kérdése.
MÁS: Van egy probléma ami ugy néz ki thalia sajátosság. A csomagtartó néha nem akar kinyilni. Egyszer kétszer bemásztam hátulról és pöcök elforditás után kivülről nyitható, de Besokaltam mert egyre sürübben jött elő, és mi van ha dugig vagyok csomagokkal hogy a f....ba mászok be. Irány Rönó kőbánya. Mondom nekik a csomagtartóm nem nyilik. Erre a srác : - csak nem Thalia???
( jo mi? ) kb 5 perc és kész volt.
Más idáig nem volt!!
Ami az ablakemelőt illeti egy cikkben olvastam, nem én találtam ki, de szó se róla nem kizárt, hiszen azzal a "dobozzal" együtt tényleg foglal az ajtóban némi helyet. Máskülönben miért ne tették volna ugyanoda, ahol már jól bevált a clióban? Én örültem volna neki. De a cikk szerint ezzel is "tekintélyesebb, családibb méretű" lett. Hát nemtom. A HIX autót még soha nem olvastam, de majd megtekintem, az ülések nekem nagyon, de nagyon kényelmesek. Állati jó az oldaltartásuk. A szélzaj, valóban létezik, annyira nem zavar, meg megint csak az a helyzet, hogy nem nagyon van mivel összehasonlítani, mert e tekintetben a suzuki kritikán aluli volt (van). Be azért persze nem fúj. Ami még tetszik, az a kimondottan az első ajtók ablakainak a páramentesítő rostélya, ami egyfelől nem volt a suzukiban, másfelől, ha oda is irányítottad a normál rostélyt, akkor meg a szélvédő párásodott, mert ugye előre és nem a szélvédőre fújt. Ha a szélvédőre, akkor meg oldalt nem láttál ki a tükrökhöz. Ez a Thaliában faszán meg van oldva, ha a szélvédőre fújatod, ezeken a külön rostélyokon is fúj, úgyhogy sehol nem párásodik. Mondjuk gondolom ebben inkább a suzuki "különlegesség", mint a Thalia. Ja, a fék nekem egyáltalán nem sípol.
Thalia 1.4 16V,
na vegre egy normalis hozzaszolas. A hugomek is megtettek mar vagy >6000 km-t es nem panaszkodnak, a Skoda 105? utan nagyon elegedettek. Egyetlen gondjuk a sipolo fek.
Az ablakemelo miatt nem lett volna semmi szelesebb, ez egy marhasag. Egyszeruen elb@szarintottak es kesz. Nem lehet minden tokeletes :)
Meglepett, amit az ulesekrol irtal, a HIX Auton az ulesekre erkezett a legtobb panasz.
A menetzajjal nincs gond? Nekem picit ugy tunt, mintha befujna a szel...
1. Szerintem semmi jelentősége az 510 literes csomagtérnek, a marketingen kívül, nekem általában a sedan tetszik, de éppen ilyen jól ellennék 100-150 lityivel kevesebbel is.
2. Tapasztalatok. Jó. Semmi különös. Ez a baj a Thalia topikkal, senki semmi érdemlegeset nem tud írni (én sem), mert nincs semmi különös. Megy mint a güzü a 98 lóerejével, ezen kívül semmi különös. Tény, hogy eddig nem ütközött ki pl. összerakási probléma, mint a suzukiknál, semmi nem lifeg, zörög menet közben. Ez kétségtelenül jó, de majd meglátjuk, mit fog csinálni 1-2 év múlva. Mondják, írják, hogy csendes, nincs igazán összehasonlítási alapom, tény, hogy csendesebb, mint az előző suzukim. Nagyon pörgős a motor, legalábbis a 16V, az 1-es fokozat tényleg szinte nem jó másra, mint a kocsi meglódítására. Ez egyfelől meglátszik a fordulatszámokon, másfelől a "csendességen" is, alacsony sebességfokozatban (1, 2) pont ezért eléggé hallani szerintem a motor pörgését. Hirtelen ugrik fel a mutató.
Stabilitás. Szerintem kicsit himbálózik a kocsi, olyan illúziót kelt, mintha nem lenne valami stabil kanyarban (a napokban visszaültem a jóval alacsonyabb építésű suzukiba és úgy tűnt, mintha jobban tapadna az úton). Aztán, ha az ember mégis ráhúzza, kiderül, hogy semmi gond, nem akar elszállni. Ezt nem tudom, hogy érték el, de érdekes.
Kényelem. Ez tényleg ledöbbentett, eszméletlenül ergonómikusak és kényelmesek az ülések. Az ablakemelő középkonzolon való elhelyezése szerintem elég kretén ötlet volt, de állítólag szélesebb lett tőle belül a kocsi, mint a clio. Vezethetőség nagyon jó, jó a váltó, jó a kormány, a fék, jól gyorsul, a vezetési élménnyel tehát nincs baj.
Műanyag belső, minden kritika igaz, ajtógomboknál valóban sorjás. Na és. Kb. ennyi, szerintem fasza jószág.
Thalia,
hat ez az. Marmint az izlesek es pofonok. Engem minden esetre jobban erdekelne olyan teszt, hogy az autod 510 literes kofferjebe egy atlagos kirandulas csomagjaibol mennyivel fer tobb, mint az en autom 380 literes kofferjebe. Vagy pl. a 7 vegen vettem egy 140x58x60-as hutot. Belefer a Thaliaba egy ilyen? Szoval a mindennapos tapasztalatok erdekelnenek...
Szamomra (igy 25 evesen) most egyedul az fontos, hogy tetszen az auto es ne legyen tul lusta. Ha csaladom lenne, en is csak felso (kozep) kategoriaban gondolkodnek, ahol a koffer mar az auto disze (Alfa 166), az ar miatt azonban sokkal valoszinubb lenne egy kozepkategorias kombi (156 SW :))). Tegnap teszteltem egy 110 lovas TDI Octavia combit - ha nem lenne olyan unalmas, mas auto nem is kellene. Nagy csalad eseten pedig csakis Chrysler Voyager :)
Szoval hagyjuk mar a design-t, (ugy ronda, ahogy van), foglalkozzunk mar egy kicsit magaval az autoval. Tapasztalatokat varok.
Hát igen, ízlések és pofonok. Én ebből a szempontból beleesem a tipikus magyar vásárló kategóriájába. Valahol olvastam, hogy általában a magyarok szeretik a "konzervatív" stílust, three box version, sedan változatok, míg pl. a németek a nagy kombikat. Valahogy én sem tudok szabadulni ettől a motorháztető, doboz, csomagtartó szentháromságtól, legalábbis ami a nem kimondottan sportos típusokat illeti. Egy Alfa Romeo esetében azért valószínűeg kevésbé ragaszkodék hozzá.
Nekem nagyon tetszik a Fabia, de múltkor én is azt néztem, hogy, ha a 100 lovast akarom olyan felszereltséggel megvenni, mint a 98 lovas thaliát, legalább 600 ezerrel többet fizetek. De a kocsi nagyon királyul néz ki, azt be kell ösmerni.
Sznobizmusrol annyit, hogy en azert nem veszek Fabia-t, mert mire osszerakom azt, ami a Thaliaban van siman 3 millio fole megyek, es akkor mar inkabb a Picassot vennem...
Sznobizmus...legtobb sznob embernek akit ismerek Alfaja van...
topo,
miert no comment? italophil vagyok az autok teren, de az nem jelenti, hogy elvakult vagyok. ha hiszed, ha nem, a hugomnak en javasoltam a thaliat.