Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Egy ilyen dugattyú beragadás esetén van-e valami javítási lehetőség vagy csak a felújítás jöhet szóba? Gypsy56-tól kérdezném, hogy egy karburátor felújítás miből áll? Gondolom minden karburátor más és más. Hol lehet beszerezni egy egyedi karburátorba való tömítőgumikat, membránt... stb. Én egyébként a kérdéses gépbe Teboil 2T Mix olajat használtam, ami finn gyártmánynak tűnik. Lehet, hogy csak 1:50 keveréket használtam, de összesen csak max. 10 órát. Szerintetek mi a jó keverési arány? Gépe vállogatja?
Ne hagyd ki a Hyundai Galopper kétajtós változatát se , gyakorlatilag a Micu Pajero az egész kaszni csak meg van változtatva az arcprofil meg a hátsó lámpesz kicsit azt csá, jó gép vezettem, és nem romlik el egyhamar. Csak elkell csípni egyet alkalmi áron. Szóval ha valaki tud ilyet Gypsynek az jelentkezzen nála. Mondjuk jó rá szerkeszteni gyári bózótkotró rácsot.
Ha valaki tud eladó kifejezetten olcsó, papíros, öreg terepjárót, ami bármilyen csúnya lehet, de MŰKÖDŐ, lenyűgözne vele. Ilyesmikre gondolok: Isuzu Trooper, Nissan Patrol, Suzuki Vitara, vagy Samurai, Lada Niva, stb .
Én meg ajánlanám a régi jó sufnituning megoldást. Színtiszta petróleum. Olcsó, és nem ráz, autónepper ismerőstől tanultam, öreg taligát átdörgöljük petrós ronggyal, plussz 100 rugó eladáskor :-))))
Na igen, ez a parasztvakítás. Részemről használt sütőolajból is csinálhatják, ha egyébként tényleg jó. Érnek ezek a dolgok annyit, mint régen a Simsonon a Repsol matrica .
Lehet kapni bogároldó löttyöt autósboltokban, szerintem a sövényvágón is használható lenne. Kocsin csodákra képes, bár az árára nem emlékszem....de ha drága, akkor a hidegzsíroldó lehet még a barátod :)
Na igen, ez a full szintetikus olaj olyan, mint a teljeskörű casco kb. Amikor megkötöd, mindenre kiterjedőnek hiszed, de ha baj van, kiderül, hogy ez sincs benne, az sincs benne, mert a teljeskörű nem azt jelenti, hogy mindenre kiterjedő, az extrákra külön kell biztosítást kötni. Sajna személyes tapasztalat :() De az olajra lefordítva, ha jól tudom úgy vannak a megkülönböztetések, hogy amelyikben nincsen szintetikus rész, az az ásványi olaj, amiben már van egy csepp, az már rész-szintetikus, amiben meg bizonyos százalék felett van, azt hívják szintetikus olajnak.100% szintetikus meg lehet tényleg nincsen, vagy ha van is, iszonyat drága versenyolaj lehet kb. Minél szintetikusabb, annál kevésbé füstöl, és annál jobb a kétütemű gépekbe, mivel annál jobb a hőelvezetése.
Ha olajszegény keverék miatt megragad a dugattyú nem feltétlenül áll be mint a cövek, és meg sem mozdul soha többé. Általában ha lehült a motor simán mozog a dugó, csak nem indul be a gép, mivel a gyűrűk is és a henger is kap rendesen ilyenkor. Kipuffogó oldalon kezdődik a bemaródás ha rossz olajjal, vagy olajszegény keverékkel üzemletették a gépet, mivel ott a legnagyobb a hőterhelés, itt jelentkezik elsőként a probléma. Sokszor szívó oldalon semmi baja a dugónak, kipufogó oldalon meg mintha macskával hált volna a dugó.
Én sima hajtóműzsírt használok a sövényvágómba, ha jó a gépjárművekhez, akkor bőven elég a sövényvágómak is, kisgépszervizben azt mondták, amikor vettem a gépet, hogy jó hozzá a sima autókhoz való zsír.
Nézzd Jani, és amikor gépet veszek, megnézek minden márkát, szerintem igen jól választottam amikor az xb435hd-t és a 755 mastert vettem, biztosan te is jól döntöttél, de én a gépeim árkülönbözetéből( a stihlhez képest), inkább minden évben elmegyek valahova egy hétvégére kikapcsolódni.
Ha jól emlékszem te ráadásul nem a 40ccm-es verziót vetted, szóval nem sok okod van a vidámságra :-))
Na a husi olajokról inkább ne beszéljünk, a husi xp olajom, papíron rosszabb minősítésű, mint az outdoor accesories (husi) 2storke oil, és akkor az még nem is ez a low smoke olaj.
Olajjal foglalkozó fórumokon elég sokszor van vita arról, hogy mit neveznek ful szintetikus olajoknak....
Csőbúvár 45-60-ért, vagy lemész a kútba, a vízszint felett 2m-el tartókonzolt fogatsz fel a gyűrűkre és arra teszed a centrifugálszivattyúdat, vagy jet rendszerű szivattyúdat. Én LEO 750W-ost vettem jól nyomja 17E Ft 90L van ráírva 1"-os csövön, 3/4-en 60-at tud ezt lemértem.
Micsoda gagyi megoldás :-) A Stihlnél ez úgy van, hogy zsírzócsavar kivesz, a helyére BECSAVARHATÓ a Stihl zsír, és már nyomhatod is :-)) Fűkaszába is, meg sövénnyíróba is .
Próbáltam átnyomni a tubussal a zsírzószemen de baxott átmenni:-)
Erre kikanalaztam a beta zsírzómbol a benne lévő zsírt,feltöltöttem a husiéval és pumpáltam bele.
Igenám de nem láttam hogy elég ment e bele ezért lekaptam a hajtómű ház fedelét.
Most már meggyőződtem róla hogy van benne elég zsír ami se nem fehér félig szilárd ,se nem sárga folyékony, olyan koszos színű lett:-)
Most azon töprengek hogy nem rontja e egymást a kétféle zsír a hajtóműházban:-)
Azt már nem is mondom hogy rájöttem fölösleges volt a beta zsírzóba belerakni a zsírt, ezért egy zsírzószemet belenyomtam a husis tubus végébe,előtte összenyomtam és visszapumpáltam a husi zsírt a beta zsírzóbol az eredeti "gyári" tubusba:-)
Legközelebb csak lekapom a hajtóműház fedelét és belenyomom a zsírt a helyére.
Egyet érts meg amelyik motor besül az nem forog, megragad a hajtókar tűgörgös csapágya azt csá. És egyébként attól hogy nem szintetikus olajat használsz nem mehet tönkre a kétütemű motor régebben kis hazánkba nem is volt szintetikus kétütemű olaj mégis mentek a kétütemű motorok. Ásványi olaj is tud jó kenést biztosítani ez nem lehet a meghibásodás oka.
Ha ezt Lipi megtudja,hogy nem ismered a termékpalettát és rontod a biznicet,akkor nem lesz jutalék! Én viszonyt igényt tartok egy polóra,mert ennyire figyelek! :-)))(adidas,kék színű ,xxl-es) ;-))))