A szélterelőt a márkakereskedésben vettem,de egyébként Szatuna gyártmány.Az egy pár volt 6000 Ft körül.Egy kicsit sokkaltam ennyi pénzt 2 db műanyag vacakért,de nagyon bevált.Szerintem érdemes felszereltetni.
Ja,ha tudsz olyat válassz ami teljesen lenyúlik az oldalablak aljáig.Az enyém kb:háromnegyedes ( kb:a tükörszár vonaláig ér) és néha hozzádörzsölődött az ablaküveg tetejéhez mikor felemeltem az ablakot.Már bekopott,most már nincs vele gond.:)
Orommel vettem eszre, hogy ujbol feleledt a topic. ;-)
Kozben szorgosan gyujtogettem a kilometereket az autoba es most 8500-nal tartok, ami alig harom honap alatt nem is olyan rossz.
Ami az autot illeti:
Motorilag maximalisan meg vagyok elegedve es ugyanez igaz a futomure is. Tenyleg, fantasztikusan jol megy.
A csomagter zarjanak a beragadasa valoban tipus hiba lehet, mert nekem is beragadt. A szervizben megkentek, megmozgattak aztan most jo, de ki tudja meddig.
Ezen kivul meg egyszer kellett szervizbe mennem, akkor a kulcs mondta fel a szolgalatot, nem ismerte fel az immobilizer. Aztan egyszer felismerte, aztan megint nem ismerte fel .... Szoval kulccsere lett a vege.
Ezen kivul nincs vele kulonosebb problemam.
Ja, meg valami. Az enyemben nincs legkondi, igy viszont napsutesben fantasztikusan meleg. Vezettem mar sok autot, de meg egyet sem talaltam ilyen melegnek. Ha lehuzom az ablakot akkor meg tenyleg nagyon zajos. Van otletetek hogyan lehetne ezen segiteni?
Ami a benzint illeti valoban hallatszik a csobogas, de nem baj, mert ha lannyal vagy konnyen teremt romantikus legkort. ;-)
Igen, azz R19 TS-ben volt 1.4-es 80 lovas motor, a TR-ben pedig 60 lovas. Már akkor sem értettem, honnan jutott eszükbe egy ekkora autóba 60 lovas motort tenni. Megmozdította egyáltalán?
Sikerült meggyőznötök (és utánanéztem :-), a kétféle egynégyes nem egymás után, hanem együtt létezett 1390 ccm 80 LE, ill. 1397 ccm 55 v. 60 LE formában, mindkettő karbis. (92-től van 1.2I és 1.4I.)
Nekem is volt régi kasznis R19 Chamadeom, 1.4-es, 80 lovas, karburátoros, kéziszívatós kocsim. Imádtam, és nem fogyasztott 6.5 lityinél többet. A legkirályabb kocsi volt (na jó ez összehasonlítás kicsi mintája miatt biztos túlzás), de az utána következő 1.6 16V 91 lovas swift sedan semmivel nem volt jobb, pedig injektoros, automata szívatós volt. Nagyon szerettem azt az autót. Nagy volt, elegáns (sötétkék), kényelmes, ment, mint a mérgezett egér. Jól gyorsult, jó volt az útfekvése. Nagyon sajnáltam, amikor lakásfelújítás miatt el kellett adni.
1. nem 145, hanem 146 :)
2. soha nem hasonlitanam az Alfam a Thaliahoz, a kozmondas szerint a sasnak nem dicsoseg legyozni a varjut :)
3. mar irtam, hogy a noverem Felicia vs. Fabia gondolkodott, en ajanlottam neki a Thaliat. Tehat egyetertunk.
4. Eddig olyan 7000 km-t raktak bele 7,02 atlagfogyi mellett (1.4 8V)
Tudtommal 92-ben volt a váltás, de ez igazából a kasznira vonatkozik. A régebbi karosszériásba is belerakták a befecskendezős motort. (kb. 91-től.) Lehet hogy rosszul tudom, remélem a tulajdonos majd megmondja hogy milyen kocsija volt.
Ha jól emlékszem az bizony két külön motor: a régi 55, az "új" 80 lovas, a régi karburátoros, az újabb injektoros. (Emlékeim szerint '93-ban volt a váltás.)
Hogy a fenébe evett neked a 19-es 8-9 litert ? Én 6,5 fölé soha nem bírtam tornászni. (Városban keveset mentem vele.) Igaz az enyém 94-es volt, de motorügyileg tudtommal megegyezik a 92-essel.
Ja egyébként a csomagtartó probléma renault sajátosság. A 19-es csomagtartóját például lecsukni nem lehetett rendesen, úgy tűnik ezen próbáltak változtatni, de kicsit túllőtek a célon.
Végigolvastam a topicot és megosztanék veletek egy-két dolgot. A családban már az negyedik 19-est gyűrjhük, mekem pedig volt egy Clio I-em is. A Clio I 91-ben, az új 19-es 92-ben jelent meg és mindegyikbe azt az 1.4 8 szelepes motort rakták amit (kis módosításokkal, lásd szelepfedél kinézete) még most is árulnak a Thaliába. Ez a motor a 19-esekben 8-9 liter körül evett, a cliómban pedig simám benyelte a tízet. Több ismerősöm is vett 1.4 16V ClióII-t, nekik 6-7 liter körül eszik. Úgyhogy mindenkit lebeszelélnék a 8V Thalia megvételéről. Már csak amiatt is, hogy az egy elavult, régi konstrukció. Bár még mindig sokkal jobb mint az opel 1.4 8v motorja, vagy a suzuki 1.3-ja, a Felicia/Fabia páros 68Le-s motorjáról nem is beszélve.
Cgo!
Volt igaszság abban amit leírtál, de azért azt el kell ismerned, hogy az Alfa 145 nem Clio/Thalia kategória. Ilyen erővel leírhatnám, hogy a 124-es Mercedesem a maga 14 évével és 160 lóerejével is mennyivel gyorsabb és kényelmesebb volt bármelyik Cliónál.
És abban pláne nincs igazad, hogy az emberek sznobizmusból vesznek francia autót.
Pont ellenkezőleg a magyar ember sznobizmusból NÉMET autót vesz. A magyar emberek nagyrészének számára a német autó az isten, annál jobb nincs.
Ezt jól példázza az is ami a cégednél történt. Amit elment a francia vezető (a franciák nagyon nacionalisták és emiatt természetes számukra, hogy egy francia érdekeltségű cég francia autót vesz) milyen autókat is vettek? Audi, VW, Skoda mind német.
A skoda és a seat ugyanúgy a olcsó kivitele a vw-eneknek, mint a thalia a clionak.
Ha megnézed ezekbe mindig a polo, golf, passat levedlett és elavult motorjait és futóműveit teszik. A belsőről nem is beszélve.
Úgyhogy szerintem egy thalia az új motorral még mindig jobb vétel mint bármelyik skoda.
És ez nem azért van mert "skoda=kommunizmus".
Na mára ennyi, lehet lehurrogni, vagy helyeseli, kinek-kinek szíve szerint.
Engem most ért utól az Innoz által említett nem nyílik a csomagtartó történet.Még szerencse,hogy üres volt.Márkaszervíz 10 perc alatt megjavította.
Készüljetek fel, úgy tünik típushiba!
OFF
ez a szelvedo dolgot a 145/146-os Alfakban csinaltak meg nagyok jol (szerintem). A levego az elso ajtokba is be van vezetve, es egyenesen az oldalso uvegre fuj. Elul pedig egesz vegig fuvokak + kozepett meg egy oriasi nyilas. Amikor telen probaltam az "olvasztast" nagyon tetszett...
http://alfaromeo.dream.hu/cgo/2_int.jpg
ON
innoz,
ezek szerint tipushiba. Csereltek, vagy kentek?
Mint már irtam én is Thalia tulaj lennék.Az ablakemelő tényleg fura de megszokhato a kicsit előre döntött mozdulat, mindenesetre jobb mint a hét végén vezetett uj corsa. Mert ott igaz hogy oldalt at ajton van a pöcök de vállból kicsit (nagyon vissza kell nyulni mert szinte mellettem volt a szerkentyű) tehát megszokás kérdése.
MÁS: Van egy probléma ami ugy néz ki thalia sajátosság. A csomagtartó néha nem akar kinyilni. Egyszer kétszer bemásztam hátulról és pöcök elforditás után kivülről nyitható, de Besokaltam mert egyre sürübben jött elő, és mi van ha dugig vagyok csomagokkal hogy a f....ba mászok be. Irány Rönó kőbánya. Mondom nekik a csomagtartóm nem nyilik. Erre a srác : - csak nem Thalia???
( jo mi? ) kb 5 perc és kész volt.
Más idáig nem volt!!
Ami az ablakemelőt illeti egy cikkben olvastam, nem én találtam ki, de szó se róla nem kizárt, hiszen azzal a "dobozzal" együtt tényleg foglal az ajtóban némi helyet. Máskülönben miért ne tették volna ugyanoda, ahol már jól bevált a clióban? Én örültem volna neki. De a cikk szerint ezzel is "tekintélyesebb, családibb méretű" lett. Hát nemtom. A HIX autót még soha nem olvastam, de majd megtekintem, az ülések nekem nagyon, de nagyon kényelmesek. Állati jó az oldaltartásuk. A szélzaj, valóban létezik, annyira nem zavar, meg megint csak az a helyzet, hogy nem nagyon van mivel összehasonlítani, mert e tekintetben a suzuki kritikán aluli volt (van). Be azért persze nem fúj. Ami még tetszik, az a kimondottan az első ajtók ablakainak a páramentesítő rostélya, ami egyfelől nem volt a suzukiban, másfelől, ha oda is irányítottad a normál rostélyt, akkor meg a szélvédő párásodott, mert ugye előre és nem a szélvédőre fújt. Ha a szélvédőre, akkor meg oldalt nem láttál ki a tükrökhöz. Ez a Thaliában faszán meg van oldva, ha a szélvédőre fújatod, ezeken a külön rostélyokon is fúj, úgyhogy sehol nem párásodik. Mondjuk gondolom ebben inkább a suzuki "különlegesség", mint a Thalia. Ja, a fék nekem egyáltalán nem sípol.
Thalia 1.4 16V,
na vegre egy normalis hozzaszolas. A hugomek is megtettek mar vagy >6000 km-t es nem panaszkodnak, a Skoda 105? utan nagyon elegedettek. Egyetlen gondjuk a sipolo fek.
Az ablakemelo miatt nem lett volna semmi szelesebb, ez egy marhasag. Egyszeruen elb@szarintottak es kesz. Nem lehet minden tokeletes :)
Meglepett, amit az ulesekrol irtal, a HIX Auton az ulesekre erkezett a legtobb panasz.
A menetzajjal nincs gond? Nekem picit ugy tunt, mintha befujna a szel...
1. Szerintem semmi jelentősége az 510 literes csomagtérnek, a marketingen kívül, nekem általában a sedan tetszik, de éppen ilyen jól ellennék 100-150 lityivel kevesebbel is.
2. Tapasztalatok. Jó. Semmi különös. Ez a baj a Thalia topikkal, senki semmi érdemlegeset nem tud írni (én sem), mert nincs semmi különös. Megy mint a güzü a 98 lóerejével, ezen kívül semmi különös. Tény, hogy eddig nem ütközött ki pl. összerakási probléma, mint a suzukiknál, semmi nem lifeg, zörög menet közben. Ez kétségtelenül jó, de majd meglátjuk, mit fog csinálni 1-2 év múlva. Mondják, írják, hogy csendes, nincs igazán összehasonlítási alapom, tény, hogy csendesebb, mint az előző suzukim. Nagyon pörgős a motor, legalábbis a 16V, az 1-es fokozat tényleg szinte nem jó másra, mint a kocsi meglódítására. Ez egyfelől meglátszik a fordulatszámokon, másfelől a "csendességen" is, alacsony sebességfokozatban (1, 2) pont ezért eléggé hallani szerintem a motor pörgését. Hirtelen ugrik fel a mutató.
Stabilitás. Szerintem kicsit himbálózik a kocsi, olyan illúziót kelt, mintha nem lenne valami stabil kanyarban (a napokban visszaültem a jóval alacsonyabb építésű suzukiba és úgy tűnt, mintha jobban tapadna az úton). Aztán, ha az ember mégis ráhúzza, kiderül, hogy semmi gond, nem akar elszállni. Ezt nem tudom, hogy érték el, de érdekes.
Kényelem. Ez tényleg ledöbbentett, eszméletlenül ergonómikusak és kényelmesek az ülések. Az ablakemelő középkonzolon való elhelyezése szerintem elég kretén ötlet volt, de állítólag szélesebb lett tőle belül a kocsi, mint a clio. Vezethetőség nagyon jó, jó a váltó, jó a kormány, a fék, jól gyorsul, a vezetési élménnyel tehát nincs baj.
Műanyag belső, minden kritika igaz, ajtógomboknál valóban sorjás. Na és. Kb. ennyi, szerintem fasza jószág.
Thalia,
hat ez az. Marmint az izlesek es pofonok. Engem minden esetre jobban erdekelne olyan teszt, hogy az autod 510 literes kofferjebe egy atlagos kirandulas csomagjaibol mennyivel fer tobb, mint az en autom 380 literes kofferjebe. Vagy pl. a 7 vegen vettem egy 140x58x60-as hutot. Belefer a Thaliaba egy ilyen? Szoval a mindennapos tapasztalatok erdekelnenek...
Szamomra (igy 25 evesen) most egyedul az fontos, hogy tetszen az auto es ne legyen tul lusta. Ha csaladom lenne, en is csak felso (kozep) kategoriaban gondolkodnek, ahol a koffer mar az auto disze (Alfa 166), az ar miatt azonban sokkal valoszinubb lenne egy kozepkategorias kombi (156 SW :))). Tegnap teszteltem egy 110 lovas TDI Octavia combit - ha nem lenne olyan unalmas, mas auto nem is kellene. Nagy csalad eseten pedig csakis Chrysler Voyager :)
Szoval hagyjuk mar a design-t, (ugy ronda, ahogy van), foglalkozzunk mar egy kicsit magaval az autoval. Tapasztalatokat varok.
Hát igen, ízlések és pofonok. Én ebből a szempontból beleesem a tipikus magyar vásárló kategóriájába. Valahol olvastam, hogy általában a magyarok szeretik a "konzervatív" stílust, three box version, sedan változatok, míg pl. a németek a nagy kombikat. Valahogy én sem tudok szabadulni ettől a motorháztető, doboz, csomagtartó szentháromságtól, legalábbis ami a nem kimondottan sportos típusokat illeti. Egy Alfa Romeo esetében azért valószínűeg kevésbé ragaszkodék hozzá.
Nekem nagyon tetszik a Fabia, de múltkor én is azt néztem, hogy, ha a 100 lovast akarom olyan felszereltséggel megvenni, mint a 98 lovas thaliát, legalább 600 ezerrel többet fizetek. De a kocsi nagyon királyul néz ki, azt be kell ösmerni.
Sznobizmusrol annyit, hogy en azert nem veszek Fabia-t, mert mire osszerakom azt, ami a Thaliaban van siman 3 millio fole megyek, es akkor mar inkabb a Picassot vennem...
Sznobizmus...legtobb sznob embernek akit ismerek Alfaja van...