Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Ha a hitachit neten találtad 110 körül akkor az felejtős mivel én már minden olcsóbb hitachis netes, webshoppos céget felhivtam és az egyiknél se annyi volt hanem a 130-140-es árat mondták, valahol meg nem is forgalmazzák már csak fent van a webshopban. Ezért vettem én is 755 mastert amit egyáltalán nem bántam meg mivel sokkal jobban kidolgozott mint a hitachi és erősebb is. Tényleg akinek van 755 mastere azkapott hozzá fém védőburkolatot vagy nem??
Igen ha a dugó ragad meg és nem a tügörgős csapágy. Nekem a 120-as skodám, persze az 4 ütem és nem görgősek a csapágyak a hajtókarnál, hanem alu csúszó félcsészékből áll, viszont három gyűrű van a dugón két kompresszió 1 olajlehúzó, na szóval kapott gyilkot mert az olajszivattyúnál benn a mocinál elment az olajnyomás most nem ragozom mert nem akarok regényt írni ,szóval én meg épp túráztattam a mocit gyújtásbeállítás miatt na egyböl leállt utána meg hűlés után beindult és még lehetett menni is az autóval csak hallani lehetett a hangján hogy gebasz van, na az a vicc hogy a gyűrűk meg a hengerek megúszták mert a főtengelynél előbb jelentkezett a nagy fordulatszámnál a gebasz és egyből az alu csészék meg a főtengely surlodó része megszorultak és leállt. Persze nem állítom hogy a gyűrűk nem kaptak valamennyit de nem sokat. Kicseréltem a főtengelyt meg a félcsapágycsészéket megcsináltam az olajzást, na azért majdnem teljes motorgenerált csináltam rajta csak a hengerekhez nem nyúltam amit azért utólag bánok de nem eszi az olajt és vígan megy a gép. úgyhogy értem mit mondasz de ha a kétütemű túl szegény keveréket kap és nem a koksz bacca szét a hengerfalat, akkor illik megragadni a tűgörgőcs csapágynak is. Persze minden előfordulhat.................
Nem tudom mit nem lehet felfogni azon hogy ha megragad a tügörgős csapágy a fötengelyen a hajtókarnál akkor beáll a motor és előbb szakad el a berántókötél vagy törik szét a berántó szerkezet valamely műanyag része minthogy megmozdítsd a motor tengelyét. Nem forog érted nem forog....a tied meg forog úgyhogy nem sült be és nem ragadt meg én viszont menten idegösszeomlást kapok :)))))))))))))
A Teboil tökéletesen megfelelő olaj. Ha megfelelő minőségű olajat használsz, és 1:40 keveréket, az minden gépnek megfelelő .Karburátor felújító készlet pl az Agroforg kft-nél kapható, tartalmazza az összes membránt, tömitést, és tűszelepet, kb 2000 Ft. A gépek majdnem mindegyike 3 karburátorból valamelyikkel szerelt: Walbro, Tillotson, és Zama. Ezekhez a karburátor házon található tipus kell, és tudnak adni. Ezt a dugó megragadást meg hagyd már a fenébe ! :-))))
Egy ilyen dugattyú beragadás esetén van-e valami javítási lehetőség vagy csak a felújítás jöhet szóba? Gypsy56-tól kérdezném, hogy egy karburátor felújítás miből áll? Gondolom minden karburátor más és más. Hol lehet beszerezni egy egyedi karburátorba való tömítőgumikat, membránt... stb. Én egyébként a kérdéses gépbe Teboil 2T Mix olajat használtam, ami finn gyártmánynak tűnik. Lehet, hogy csak 1:50 keveréket használtam, de összesen csak max. 10 órát. Szerintetek mi a jó keverési arány? Gépe vállogatja?
Ne hagyd ki a Hyundai Galopper kétajtós változatát se , gyakorlatilag a Micu Pajero az egész kaszni csak meg van változtatva az arcprofil meg a hátsó lámpesz kicsit azt csá, jó gép vezettem, és nem romlik el egyhamar. Csak elkell csípni egyet alkalmi áron. Szóval ha valaki tud ilyet Gypsynek az jelentkezzen nála. Mondjuk jó rá szerkeszteni gyári bózótkotró rácsot.
Ha valaki tud eladó kifejezetten olcsó, papíros, öreg terepjárót, ami bármilyen csúnya lehet, de MŰKÖDŐ, lenyűgözne vele. Ilyesmikre gondolok: Isuzu Trooper, Nissan Patrol, Suzuki Vitara, vagy Samurai, Lada Niva, stb .
Én meg ajánlanám a régi jó sufnituning megoldást. Színtiszta petróleum. Olcsó, és nem ráz, autónepper ismerőstől tanultam, öreg taligát átdörgöljük petrós ronggyal, plussz 100 rugó eladáskor :-))))
Na igen, ez a parasztvakítás. Részemről használt sütőolajból is csinálhatják, ha egyébként tényleg jó. Érnek ezek a dolgok annyit, mint régen a Simsonon a Repsol matrica .
Lehet kapni bogároldó löttyöt autósboltokban, szerintem a sövényvágón is használható lenne. Kocsin csodákra képes, bár az árára nem emlékszem....de ha drága, akkor a hidegzsíroldó lehet még a barátod :)
Na igen, ez a full szintetikus olaj olyan, mint a teljeskörű casco kb. Amikor megkötöd, mindenre kiterjedőnek hiszed, de ha baj van, kiderül, hogy ez sincs benne, az sincs benne, mert a teljeskörű nem azt jelenti, hogy mindenre kiterjedő, az extrákra külön kell biztosítást kötni. Sajna személyes tapasztalat :() De az olajra lefordítva, ha jól tudom úgy vannak a megkülönböztetések, hogy amelyikben nincsen szintetikus rész, az az ásványi olaj, amiben már van egy csepp, az már rész-szintetikus, amiben meg bizonyos százalék felett van, azt hívják szintetikus olajnak.100% szintetikus meg lehet tényleg nincsen, vagy ha van is, iszonyat drága versenyolaj lehet kb. Minél szintetikusabb, annál kevésbé füstöl, és annál jobb a kétütemű gépekbe, mivel annál jobb a hőelvezetése.
Ha olajszegény keverék miatt megragad a dugattyú nem feltétlenül áll be mint a cövek, és meg sem mozdul soha többé. Általában ha lehült a motor simán mozog a dugó, csak nem indul be a gép, mivel a gyűrűk is és a henger is kap rendesen ilyenkor. Kipuffogó oldalon kezdődik a bemaródás ha rossz olajjal, vagy olajszegény keverékkel üzemletették a gépet, mivel ott a legnagyobb a hőterhelés, itt jelentkezik elsőként a probléma. Sokszor szívó oldalon semmi baja a dugónak, kipufogó oldalon meg mintha macskával hált volna a dugó.
Én sima hajtóműzsírt használok a sövényvágómba, ha jó a gépjárművekhez, akkor bőven elég a sövényvágómak is, kisgépszervizben azt mondták, amikor vettem a gépet, hogy jó hozzá a sima autókhoz való zsír.
Nézzd Jani, és amikor gépet veszek, megnézek minden márkát, szerintem igen jól választottam amikor az xb435hd-t és a 755 mastert vettem, biztosan te is jól döntöttél, de én a gépeim árkülönbözetéből( a stihlhez képest), inkább minden évben elmegyek valahova egy hétvégére kikapcsolódni.
Ha jól emlékszem te ráadásul nem a 40ccm-es verziót vetted, szóval nem sok okod van a vidámságra :-))
Na a husi olajokról inkább ne beszéljünk, a husi xp olajom, papíron rosszabb minősítésű, mint az outdoor accesories (husi) 2storke oil, és akkor az még nem is ez a low smoke olaj.
Olajjal foglalkozó fórumokon elég sokszor van vita arról, hogy mit neveznek ful szintetikus olajoknak....
Csőbúvár 45-60-ért, vagy lemész a kútba, a vízszint felett 2m-el tartókonzolt fogatsz fel a gyűrűkre és arra teszed a centrifugálszivattyúdat, vagy jet rendszerű szivattyúdat. Én LEO 750W-ost vettem jól nyomja 17E Ft 90L van ráírva 1"-os csövön, 3/4-en 60-at tud ezt lemértem.
Micsoda gagyi megoldás :-) A Stihlnél ez úgy van, hogy zsírzócsavar kivesz, a helyére BECSAVARHATÓ a Stihl zsír, és már nyomhatod is :-)) Fűkaszába is, meg sövénnyíróba is .
Próbáltam átnyomni a tubussal a zsírzószemen de baxott átmenni:-)
Erre kikanalaztam a beta zsírzómbol a benne lévő zsírt,feltöltöttem a husiéval és pumpáltam bele.
Igenám de nem láttam hogy elég ment e bele ezért lekaptam a hajtómű ház fedelét.
Most már meggyőződtem róla hogy van benne elég zsír ami se nem fehér félig szilárd ,se nem sárga folyékony, olyan koszos színű lett:-)
Most azon töprengek hogy nem rontja e egymást a kétféle zsír a hajtóműházban:-)
Azt már nem is mondom hogy rájöttem fölösleges volt a beta zsírzóba belerakni a zsírt, ezért egy zsírzószemet belenyomtam a husis tubus végébe,előtte összenyomtam és visszapumpáltam a husi zsírt a beta zsírzóbol az eredeti "gyári" tubusba:-)
Legközelebb csak lekapom a hajtóműház fedelét és belenyomom a zsírt a helyére.
Egyet érts meg amelyik motor besül az nem forog, megragad a hajtókar tűgörgös csapágya azt csá. És egyébként attól hogy nem szintetikus olajat használsz nem mehet tönkre a kétütemű motor régebben kis hazánkba nem is volt szintetikus kétütemű olaj mégis mentek a kétütemű motorok. Ásványi olaj is tud jó kenést biztosítani ez nem lehet a meghibásodás oka.