Sziasztok!
Kicsit elmaradtam az olvasassal, igy utolag mormognek ezt-azt a temakhoz:
- A 8-10 literes fogyi a 8 szelepes motortol enyhen tulzas. Szerintem 2 bites labra vall... Nalam majdnem tiszta varos es legkondi mellett sem volt meg tobb mint 7.3-7.5. Atlag hasznalat mellett egy literrel kevesebb. Egy honapja tekertem bele a Thaliamba egy Salzburg-Praga utat, amiben a 90-100-as kocogastol, a 140-150-es tartos autopalyaig minden volt, es ugyanez volt az eredmeny (6.4-6.9). Vegre kihasznaltam a hatalmas csomagtartot is: egy heti kaja + cucc kempingezeshez ket szemelyre. A hatso ules pedig majdnem ures volt, igy meg aludni is tudtunk egyik alkalommal a kocsiban. Es nem is volt olyan szornyu! :)
-Az uleseket "turheto, de semmi kulonos"-nek mondanam. A HIXAuton az ules kopkodes abbol indult ha jol emlexem, hogy valaki kevesellte az oldaltartast, es innet kezdve mindenki a`"thaliaulesneknincselegoldaltartasa" gondolatot vitte tovabb. Erdekesmod, mikor a ClioII bejott, mintha nem tunt volna fel senkinek ez az oldaltartas tema, nem?! Pedig ua. az ules!
-Amugy udv Csaba (AR146), jo ismerost latni erre is!!!
-A csomagtarto zarral nem volt gondom, de a fordulatszamlalo egy vekkerorahoz hasonlatos hangot ad gazelvetelkor, neha meg csak ugy. Hamarosan cserelik, az alkatreszre varunk.
-A gumik csikorgasat meg nem hallottam, de a fekek szoktak neha. :((
Annyira nem zavar, pláne ha tudnám, hogy csak a gumik a ludasak. Amúgy ezen is valami Good Year gumi van, ne kérdezd milyen modell, fogalmam sincs. Gondolom, hogy gyárilag nem a legextrábbat rakták rá.
van valakinek tapasztalata gumicsikorgással kapcsolatban? Amikor lassan, hátrafelé kigördülök a házunk parkolójából a macskaköves utcára, borzalmasan csikorognak a gumik. Nem tudom, hogy a gumi miatt van, a macskakő miatt, vagy más miatt. Utána, amikor a rendes aszfaltozott utcára kanyarodok, mintha akkor is csikorogna, de már nem annyira hangos. Ezután megszűnik, mintha valahogy "bemelegedne". Tapasztalt valaki hasonlót? Ja, és nem újkorától ilyen, néhány hónaposan kezdte.
te csajo!!!!!!!!! :)
komolyan gondoltam, a Thaliat elsosorban az ara miatt veszik, ezert nem valoszinu, hogy valaki 250-ert 15"-es felniket vesz ra peres gumikkal, meg le is ulteti. De nem is arra van. Tipikusan az az auto, ami ugy jo, ahogy van....
Szvsz sokkal jobban néz kia Thalia, ha kissé nagyobb kerekeket kap és peresebb a gumi rajta. Még némi ültetés és akkor egész autó formája lenne. :)
Persze családi autónál nem ez a szempont.
talan. am az egesz auto kevesse massziv es "nincs ugy egyben" (ezt hirtelen nem tudom szavakba onteni), hogy jo tuningalap legyen belole. bar en ebben furcsa izlesu vagyok, nekem mar az is budos, ha kilatszik a dobfek :)
Ma a munkahelyem parkolójában láttam egy Thaliát.Feketemetál,sötétített ablakok,alufelni,dupla kipufogóvég,hatalmas hátsó szárny.Dögösen nézett ki....de szerintem nem igazán illik ez a stílus ehhez az autóhoz.
Egy pl:Clionak sokkal jobban áll az ilyen jellegű sportosítás.
A szélterelőt a márkakereskedésben vettem,de egyébként Szatuna gyártmány.Az egy pár volt 6000 Ft körül.Egy kicsit sokkaltam ennyi pénzt 2 db műanyag vacakért,de nagyon bevált.Szerintem érdemes felszereltetni.
Ja,ha tudsz olyat válassz ami teljesen lenyúlik az oldalablak aljáig.Az enyém kb:háromnegyedes ( kb:a tükörszár vonaláig ér) és néha hozzádörzsölődött az ablaküveg tetejéhez mikor felemeltem az ablakot.Már bekopott,most már nincs vele gond.:)
Orommel vettem eszre, hogy ujbol feleledt a topic. ;-)
Kozben szorgosan gyujtogettem a kilometereket az autoba es most 8500-nal tartok, ami alig harom honap alatt nem is olyan rossz.
Ami az autot illeti:
Motorilag maximalisan meg vagyok elegedve es ugyanez igaz a futomure is. Tenyleg, fantasztikusan jol megy.
A csomagter zarjanak a beragadasa valoban tipus hiba lehet, mert nekem is beragadt. A szervizben megkentek, megmozgattak aztan most jo, de ki tudja meddig.
Ezen kivul meg egyszer kellett szervizbe mennem, akkor a kulcs mondta fel a szolgalatot, nem ismerte fel az immobilizer. Aztan egyszer felismerte, aztan megint nem ismerte fel .... Szoval kulccsere lett a vege.
Ezen kivul nincs vele kulonosebb problemam.
Ja, meg valami. Az enyemben nincs legkondi, igy viszont napsutesben fantasztikusan meleg. Vezettem mar sok autot, de meg egyet sem talaltam ilyen melegnek. Ha lehuzom az ablakot akkor meg tenyleg nagyon zajos. Van otletetek hogyan lehetne ezen segiteni?
Ami a benzint illeti valoban hallatszik a csobogas, de nem baj, mert ha lannyal vagy konnyen teremt romantikus legkort. ;-)
Igen, azz R19 TS-ben volt 1.4-es 80 lovas motor, a TR-ben pedig 60 lovas. Már akkor sem értettem, honnan jutott eszükbe egy ekkora autóba 60 lovas motort tenni. Megmozdította egyáltalán?
Sikerült meggyőznötök (és utánanéztem :-), a kétféle egynégyes nem egymás után, hanem együtt létezett 1390 ccm 80 LE, ill. 1397 ccm 55 v. 60 LE formában, mindkettő karbis. (92-től van 1.2I és 1.4I.)
Nekem is volt régi kasznis R19 Chamadeom, 1.4-es, 80 lovas, karburátoros, kéziszívatós kocsim. Imádtam, és nem fogyasztott 6.5 lityinél többet. A legkirályabb kocsi volt (na jó ez összehasonlítás kicsi mintája miatt biztos túlzás), de az utána következő 1.6 16V 91 lovas swift sedan semmivel nem volt jobb, pedig injektoros, automata szívatós volt. Nagyon szerettem azt az autót. Nagy volt, elegáns (sötétkék), kényelmes, ment, mint a mérgezett egér. Jól gyorsult, jó volt az útfekvése. Nagyon sajnáltam, amikor lakásfelújítás miatt el kellett adni.
1. nem 145, hanem 146 :)
2. soha nem hasonlitanam az Alfam a Thaliahoz, a kozmondas szerint a sasnak nem dicsoseg legyozni a varjut :)
3. mar irtam, hogy a noverem Felicia vs. Fabia gondolkodott, en ajanlottam neki a Thaliat. Tehat egyetertunk.
4. Eddig olyan 7000 km-t raktak bele 7,02 atlagfogyi mellett (1.4 8V)