Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Menj be szépen egy jó festékboltba, adnak ott neked olyan szert pár száz forintért, ami leoldja a gyantás lerakódást....(asszem a parafin olaj kell neked)
De a wd40 olcsóbb változatait ajánlom ilyen fújkálásra.
Állítólag a Suzuki Samurai-okba, amik szerintem is tök aranyos kis terepjárók, nem véletlenül kedvelik a vadászok őket, szóval a Samurai-okba passzol a Niva blokk. Szerintem Gypsyhez a Samurai passzolna már látom magam előtt ahogy a morcos tekintetével a samurai kormányát markolássza, hátul meg kilóg az egyik kasza vágófeje.
De a niva is fasza, egyre vigyázz Gypsy az újjabb szériás Niváknál, valszeg a posta által leharcoltak közt is van ilyen, amelyiknek hátul álló lámpája van, na azoknak az egyik utóbbi szériája bedrótozott, azaz központi számítógépes vezérlésű, minden alkatrész a motortérbe agyon elektronikázott. Amikor kinyitod a vezető felőli ajtót rögtön a műszerfal alatt az ajtó mellett ha látsz egy fémszürke dobozt amiből sok kábel megy mindenfelé, akkor az nem a biztosíték-doboz lesz. Na amelyiknél ilyet találsz meg ne vedd. Nem lehet a kib*szott elektrónikától semmit normálisan bütykölni rajta, egyik ismerősöm a Határőrségtől vett egy kiselejtezettet ami ilyen agyon elektronikázott, bánja is mint a macska amelyik kilencet kölkedzett....................
A fűrésztárcsához való fém védőburkolatra gondolsz?
Az nem jár hozzá alapból, külön kell megvenni 50ezer kröül van az ára.
Csak az erdészeti tisztító fűrészekhez adnak alapból ilyen burkolataot, meg tárcsát, de azokhoz meg damilfejet nem adnak, mondjuk a stihl kaszákhoz amúgy sem adnak damilfejet.... :-)
Amúgy szerintem munkaterepjárónak niva dukál, esetleg a suzuki sj, vagy hasonló széria, bár az olyan aranyos, hogy előbb-utóbb a fiad ugyis lenyulná első autónak :-)
Zuglóban a posta járműteleptől nem messze, van egy használtautó kereskedés, pár éve a kiselejtezett postás autókra állt rá ez a cég, most kaptak egy új adag ex postás kocsit, van köztük legalább 1 niva is.
Ár még nem volt kirakva rá.....
Zuglóban, a Mogyoródi úton vannak a vasúti híd alatt.
Miután egy tompavégű vékony drótdarabbal sikerül kihorgásznod a tankból a szívócsövet rajta a szűrővel, megfogod a csövet két újjal meg a szűrőt is és egyszerűen lehúzod a a szűrőt a csőröl, majd felteszed az újat, vigyázz ne pattanjon a szűrő nélküli cső vissza a tankba mer akkor ki kell jojózd melyik a szívó és melyik a visszafolyó cső. Én Husqvarna szűrőt tettem rá újat de bármelyik jó amelyik méretben passzol a cső vastagságához, rátudod dugni a szűrő végét a csőre.
Köszi ! A gyertyára én is gondoltam, a THORX motoros fűnyírómban is eredeti TORCH kínai gyertya van nem utánzat, biztosan nem egy Champion minőség, gondolom abba a briggsekbe való gyertya jó lehet, mindkettő alacsony fordulatú 4 ütemű moci.
A Straus benzinszűrője a csőbe van építve?
De ezen a vízmérték dolgon kiakadtam, ha tettek volna bele mint a fúrógépekbe szép simára lehene nyírni a füvet. Igaz a 4 Joule ütőerejű fúrókalapácsban ha beindítom 16 felé esik szét a bubi a vízmértékben, mintha hab lenne, tehát addig jó amíg nem jár a motor.........
Én is pont nemrégiben jártam így és a szűrőcsere egzakt módon megoldotta a gubancot de tényleg jó ha a kínai gyertyát igazira cseréli, nekem kinstorm néven van ez a szegélynyíró, de én is a Tesco-ba vettem, mondjuk a kínai gyertyát egyből kicseréltem championra a kínait meg szétvertem kalapácssal nehogy bármikor arra vetemedjem hogy visszategyem bele, inkább vettem egy pótot is a championból. És asszem a kinstorm kasza átmatricázva a Straus, ez egy totál tescos kínai márka.
Kollégámnak van egy Straus kínai benzines fűszegélynyírója ( vízmérték nincs benne mint a straus fúrókban).
Állítólag nem akar pörögni , de amikor levette a kipufogót egy kicsit még ment. Mostanra a kipu levételénél sem akar felpörögni, igaz a kiput is szétszedte, kipucolta, kibelezte, nem sok folytás maradhatott benne. Hétfőn hozná el megnézni, van-e ötletetek?
Főfúvókánál dugulás, membrán elöregedés a porlasztóban, nagy gyertyahézag vagy ilyesmire gondoltam látatlanban, de ti vagytok profi kaszások.
Persze nem teljesen autodidakta módon tanultam meg skodrit bütyülni egy csomó fortélyt hasonló beállítottságú szakiktól lestem el na meg ott a Skoda biblia az is megvan eredetibe de már netről PDF-be is.
Hát szakmám konkrétan még papíron nincs egy nagyjából elvégzett idegenforgalmi szakmenedzser szakmám lenne de még azt is be kéne fejezni, skodát bütykölni a kényszer vitt rá meg a geci szerelők meg a munkadíjaik meg a trehány munkáik.
A fészerembe egy rakás Skoda alkatrész van, két teljes hüvely-dugó garnitúra hajtókarral egy tartalék hengerfej amit valamikor lekéne síkoltassak, két Jikov karbi meg egy rakat karbi alkatrész, két főtengely az egyiket megkéne köszörültettnem, két hibátlan vezérműtengely, lendkerekek egy felújított pót önindító, de nem is árt mer megszünt a pécsi bontó és egy csomó cucc már nem kapható hozzá ujjonan.
Az a KE-OG egy átverés. Én múlt évben vettem, azóta van neki így fenn. Már akkor is kamu volt. Most úgy nézem, meghülyültek, mert 140 körül árulgatják . Annyiért meg nem buli . Marad a 755 . Felnyomták a 320 Ft-os Eurónál az árat, azóta meg merevgörcsöt kaptak. Hát, akkor így jártak .
Erre nem emlékszem lehet ezt nem találtam(az is igaz vagy 10 helyet hivtam fel) meg érdemes lenne felhivni őket és megkérdezni de szerintem nem lessz ennyiért nekik.
Ha a hitachit neten találtad 110 körül akkor az felejtős mivel én már minden olcsóbb hitachis netes, webshoppos céget felhivtam és az egyiknél se annyi volt hanem a 130-140-es árat mondták, valahol meg nem is forgalmazzák már csak fent van a webshopban. Ezért vettem én is 755 mastert amit egyáltalán nem bántam meg mivel sokkal jobban kidolgozott mint a hitachi és erősebb is. Tényleg akinek van 755 mastere azkapott hozzá fém védőburkolatot vagy nem??
Igen ha a dugó ragad meg és nem a tügörgős csapágy. Nekem a 120-as skodám, persze az 4 ütem és nem görgősek a csapágyak a hajtókarnál, hanem alu csúszó félcsészékből áll, viszont három gyűrű van a dugón két kompresszió 1 olajlehúzó, na szóval kapott gyilkot mert az olajszivattyúnál benn a mocinál elment az olajnyomás most nem ragozom mert nem akarok regényt írni ,szóval én meg épp túráztattam a mocit gyújtásbeállítás miatt na egyböl leállt utána meg hűlés után beindult és még lehetett menni is az autóval csak hallani lehetett a hangján hogy gebasz van, na az a vicc hogy a gyűrűk meg a hengerek megúszták mert a főtengelynél előbb jelentkezett a nagy fordulatszámnál a gebasz és egyből az alu csészék meg a főtengely surlodó része megszorultak és leállt. Persze nem állítom hogy a gyűrűk nem kaptak valamennyit de nem sokat. Kicseréltem a főtengelyt meg a félcsapágycsészéket megcsináltam az olajzást, na azért majdnem teljes motorgenerált csináltam rajta csak a hengerekhez nem nyúltam amit azért utólag bánok de nem eszi az olajt és vígan megy a gép. úgyhogy értem mit mondasz de ha a kétütemű túl szegény keveréket kap és nem a koksz bacca szét a hengerfalat, akkor illik megragadni a tűgörgőcs csapágynak is. Persze minden előfordulhat.................
Nem tudom mit nem lehet felfogni azon hogy ha megragad a tügörgős csapágy a fötengelyen a hajtókarnál akkor beáll a motor és előbb szakad el a berántókötél vagy törik szét a berántó szerkezet valamely műanyag része minthogy megmozdítsd a motor tengelyét. Nem forog érted nem forog....a tied meg forog úgyhogy nem sült be és nem ragadt meg én viszont menten idegösszeomlást kapok :)))))))))))))
A Teboil tökéletesen megfelelő olaj. Ha megfelelő minőségű olajat használsz, és 1:40 keveréket, az minden gépnek megfelelő .Karburátor felújító készlet pl az Agroforg kft-nél kapható, tartalmazza az összes membránt, tömitést, és tűszelepet, kb 2000 Ft. A gépek majdnem mindegyike 3 karburátorból valamelyikkel szerelt: Walbro, Tillotson, és Zama. Ezekhez a karburátor házon található tipus kell, és tudnak adni. Ezt a dugó megragadást meg hagyd már a fenébe ! :-))))