igaz hogy nem lesz soha thaliam, meg nem is volt de azért véleményem van.:O))
méghozzá volt szerencsém egy céges ügyfélnap alkalmával a múlhéten kipróbálni az összes renault tipust a gerhard berger vezetéstechnikai tanpályán.
aki ismeri a pályákat, tudja mi a lényege. aki nem, annak röviden elmondom az egyes pályát. 30-40 között kell begurulni a bólya közé kinyomott kuplunggal. itt egy aszfaltba épitett pad megdobja a kocsi hátulját véletlenszerüen jobbra vagy balra és a mügyanta bevonaton kiméletlenül lehet körhintázni.:O))
a kisseb renaultokat (clio, twingo) azért nem lehetett megfogni (gyk: korrigálni a pörgést) mert túl kicsik voltak. a nagyobbakat (laguna, megane) meg azért mert túl nagyok. de a thalia! :O))
azt aztán fantasztikusan egyenesben lehetett tartani. a végén mikor már hozták visszafele, senki nem akart vele menni mert anyira ugymond "egyszerü" volt.:O)) ennek ellenére nekem tetszett.
mindenesetre ettől még nem fogok thaliat venni, de remélem majd ti is olyan jót szórakoztok télen a jeges úton mint én.:DDDD
Egy szervizes ismerősöm szerint a szerelők egymás közt Renault Dacia-nak hívják :)) A topicot olvasva ennek van is némi alapja (sok apró meghibásodás: fordszámmérő, csomagtérzár, kopik a műszerfal, túlfogyasztás...)
Az apam 78-as Zsigaja az utolso evekben picit szorulo fekekkel 18-as atlagot hozott :)) Mikor lecserelte Felicia 1.9 dizel pickupra, nem akart hinni a penztarcajanak, a heti ket tankolas helyett havi ketto lett (5.2 fogyasztas :)))
Én soha nem voltam nagypapás vezető. Mindig is azt vallottam, hogy ha 80 Le-s autóm van nem fogok úgy közlekedni vele mint egy 45Le-sel.
Ez pláne igaz volt a mercimnél ami 166Le volt.Az 14l evett ami nem kevés, de nem sokkal több a clio 10 literénél, viszont a menetteljesítményeik között "ég és föld" volt a különbség.
De meghajok a tömeg akarata előtt:
Az 1.4 8v Renault motor nem eszik többet 8 liternél!!!!! SOHA! :)
A lényeg egyébként az volt, hogy a 8V motor már egy régi konstrukció, nem ajánlanám senkinek.
Egyébként azt tapasztalom, hogy magyarországon nincs is olyan autó ami 8liternél többet fogyasztana. Mert idáig akárkit kárdeztem, bármilyen öreg is volt az autója, és bármilyen típusú, motorú is volt 8liternél töbet csak 200Le felett mondtak, de akkor is csak max 10-et.
Azt észrevettétek-e már, hogy a műszerfal világos- és sötétszürke bevonata nagyon könnyen kopik (alatta szép fehér színű a műanyag...)? Vagy netalán csak nekem ilyen??
Amúgy én sem nagyon értem, hogyan lehet produkálni a 8-10 literes fogyasztast! Az enyém a kissebbik motorral (1.4 8v) van szerelve, de 7 liter feletti fogyasztást még nem sikerült produkálnom. Most voltunk vele Horvátországban, ott ugye nem túl kifizetődő száguldozni, ami a fogysztáson is meglátszott, 5.5-5.8 litert mértem. Itthon vegyes használatban (volt benne város is meg autópálya is 140-150-nel) sem nagyon ment 6.5 felé (egyébként nem vagyok túlzottan kíméletes vezető).
Sziasztok!
Kicsit elmaradtam az olvasassal, igy utolag mormognek ezt-azt a temakhoz:
- A 8-10 literes fogyi a 8 szelepes motortol enyhen tulzas. Szerintem 2 bites labra vall... Nalam majdnem tiszta varos es legkondi mellett sem volt meg tobb mint 7.3-7.5. Atlag hasznalat mellett egy literrel kevesebb. Egy honapja tekertem bele a Thaliamba egy Salzburg-Praga utat, amiben a 90-100-as kocogastol, a 140-150-es tartos autopalyaig minden volt, es ugyanez volt az eredmeny (6.4-6.9). Vegre kihasznaltam a hatalmas csomagtartot is: egy heti kaja + cucc kempingezeshez ket szemelyre. A hatso ules pedig majdnem ures volt, igy meg aludni is tudtunk egyik alkalommal a kocsiban. Es nem is volt olyan szornyu! :)
-Az uleseket "turheto, de semmi kulonos"-nek mondanam. A HIXAuton az ules kopkodes abbol indult ha jol emlexem, hogy valaki kevesellte az oldaltartast, es innet kezdve mindenki a`"thaliaulesneknincselegoldaltartasa" gondolatot vitte tovabb. Erdekesmod, mikor a ClioII bejott, mintha nem tunt volna fel senkinek ez az oldaltartas tema, nem?! Pedig ua. az ules!
-Amugy udv Csaba (AR146), jo ismerost latni erre is!!!
-A csomagtarto zarral nem volt gondom, de a fordulatszamlalo egy vekkerorahoz hasonlatos hangot ad gazelvetelkor, neha meg csak ugy. Hamarosan cserelik, az alkatreszre varunk.
-A gumik csikorgasat meg nem hallottam, de a fekek szoktak neha. :((
Annyira nem zavar, pláne ha tudnám, hogy csak a gumik a ludasak. Amúgy ezen is valami Good Year gumi van, ne kérdezd milyen modell, fogalmam sincs. Gondolom, hogy gyárilag nem a legextrábbat rakták rá.
van valakinek tapasztalata gumicsikorgással kapcsolatban? Amikor lassan, hátrafelé kigördülök a házunk parkolójából a macskaköves utcára, borzalmasan csikorognak a gumik. Nem tudom, hogy a gumi miatt van, a macskakő miatt, vagy más miatt. Utána, amikor a rendes aszfaltozott utcára kanyarodok, mintha akkor is csikorogna, de már nem annyira hangos. Ezután megszűnik, mintha valahogy "bemelegedne". Tapasztalt valaki hasonlót? Ja, és nem újkorától ilyen, néhány hónaposan kezdte.
te csajo!!!!!!!!! :)
komolyan gondoltam, a Thaliat elsosorban az ara miatt veszik, ezert nem valoszinu, hogy valaki 250-ert 15"-es felniket vesz ra peres gumikkal, meg le is ulteti. De nem is arra van. Tipikusan az az auto, ami ugy jo, ahogy van....
Szvsz sokkal jobban néz kia Thalia, ha kissé nagyobb kerekeket kap és peresebb a gumi rajta. Még némi ültetés és akkor egész autó formája lenne. :)
Persze családi autónál nem ez a szempont.
talan. am az egesz auto kevesse massziv es "nincs ugy egyben" (ezt hirtelen nem tudom szavakba onteni), hogy jo tuningalap legyen belole. bar en ebben furcsa izlesu vagyok, nekem mar az is budos, ha kilatszik a dobfek :)
Ma a munkahelyem parkolójában láttam egy Thaliát.Feketemetál,sötétített ablakok,alufelni,dupla kipufogóvég,hatalmas hátsó szárny.Dögösen nézett ki....de szerintem nem igazán illik ez a stílus ehhez az autóhoz.
Egy pl:Clionak sokkal jobban áll az ilyen jellegű sportosítás.