>Amikor a mutató jön lefelé akkor lehet egy kis "motoszkálást" hallani.
Igen, az lesz az. Sokszor mar attol is, ha alapjaraton ralepsz a fekre, dolgozni kezd a fekrasegito, es egy gondolatnyit kissebb lesz az alapjarat. Stimmel? Ha nem, hat majd kesobb... :)
A hangot pedig egy regi ruszki vekkerhezz lehet hasonlitani leginkabb.
A javitast a helyi (kaposvari) renaultosok csinaltak. Nem tudom merre laksz, Debrecenbol mar nem biztos hogy eljonnek ezert ilyen messze :))) Mindenesetre itt a szamuk (82/526-250 ), legfeljebb a elmagyaraztatja majd a Te szerelod veluk, hogy merre az arra.
köszi, de a dolog szépséghibája, hogy szeptember közepén ígérték a nov 26.-ot ;))
Szerintem a minősége nem gázos. Sokan a fikázók közül nem a kocsi árához igazítják a mércét (úgy értem, egy 2 mill autótól az ember másra számít mint egy 10 millástól), hanem egy számukra ideális létező, vagy esetleg csak a képzeletükben meglévő autóhoz hasonlítanak mindent. Ez ellen nincs kifogásom, bizonyos szempontból nekik is igazuk van. Bár láttam én már 30 millás autót is "lehúzni" :)Néhányan meg egyenesen átestek a ló túloldalára, mert pár évvel ezelőtt a lelküket is eladták volna egy kocka ladáért, most meg csak fika minden autó.
A Tháliánál azt kapod, amit ezért a pénzért elvárhatsz (sőt, felszereltségben többet is). Néha drágább autónál is vannak még nagyobb hiányosságok.
"...a mostani Thalia-tulajok 3-5 esetleg 10 év múlva is potenciális Renault-vásárlók lesznek..."
Itt van az eb elhantolva. Valóban. Csak gondolj bele: túl vagy az építkezésen/lakásvásárláson, van egy (esetleg több) kisgyerek, és kellene egy autó, mert a másikat az építkezés/lakásvásárlás megette, de nincs annyi lóvé egyben, hogy akár egy 5-6-8 éves használtat megvegyél, ezért, és mivel van egy tűrhető munkahelyed, bevállalsz egy kiskategóriás új autót a min. befizetés - max futamidő alapon, bízván abban, hogy néhány év múlva tovább javul az anyagi helyzeted, és a kicsi autódat beszámíttatod egy nagyobba, lehetőleg ugyanannál a márkakereskedőnél, mert így kapod a legjobb árat. És akkor a Renaultnál maradva lehet egy Megan, Scenic vagy akár egy Laguna a következő autód. Én legalábbis ebben a cipőben járok.
én még csak majdnem Thalia tulaj vagyok, de itt vagyok.
Kellemes meglepetés ért: Nov 26-ra irérték az autót, és ha minden OK, akkor 1 héttel előbb jön :)
Nekem nem sikerült endgedményt kicsikarnom, bár felvetettem a témát. Biztos én vagyok béna. Másik kereskedőhöz viszont nem akartam menni, mert már voltam egypárnál. Azoktól jöttem a jelenlegihez. Bár nincs engedmény, de legalább szimpatikusak, és emberszámba vesznek (és nem arról akarnak meggyőzni, hogy milyen szerencsés is vagyok, és ez mekkora megtiszteltetés kell hogy legyen számomra, hogy xy kereskedőhöz vetett a jó sorsom, mert ők a leg-leg-leg.....)
Érdekes. hogy milyen sok infó van orosz oldalakon a Thaliáról (bocsi, Clio Symbol, azaz Рено Клио- Символ :)). Aki kicsit tud oroszul, ajánlom a
http://clio.boom.ru
oldalt. Rengeteg teszt, kép, és összehasonlító teszt van itt.
Ez a fordulatszámmérő zörgés nekem is van (Clio). Amikor a mutató jön lefelé akkor lehet egy kis "motoszkálást" hallani. Amikor voltam vele szervízben persze nem csinálta. :(( Viszont valszeg nekem is ez lehet a gond mint ami nálad volt.
Te hol, melyik szervízben csináltattad meg ? Talán érdemes lenne ott megnézetnem.
csiribingyo:
Az en Thaliam marciusi es 15000km van eddig benne.
Nehany kissebb gondom volt az autoval, ami osszeszerelesi hianyossagra utal, de semmi olyan ami miatt mashogy dontenek, ha most ujra arra kerulne sor.
Egyetlen hiba volt, aminel egyaltalan uj alkatreszre volt szukseg, de akkor is csak azert, mert a szerelo(k) nem ismertek fel a problema valodi okat. A fordulatszamlalom zorgott(?) egy kicsit motorfekuzemben. Kis is csereltek a muszercsoportot garanciaban, de a zorges nem mult el. Valamivel kesobb derult csak ki, hogy van vmi. vakumcso, a motortol jon es vezerli a ford. szamlalot. Na ez nem volt a helyere teve rendesen es a fals levego adta a zorgo hangot.
Az elso zarak beallitasan kellett kicsit meg finomitani, ill. a rendszamtabla vilagitasat a helyere pattintani. Kb. 2 perces munka volt.
Muszerfal kopasrol es csom. tarto beragadasrol itt a forumon hallottam egyedul, hal'Isten nem tapasztaltam ilyet.
Nem irtal viszont arrol, hogy mit sikerult kialkudni a kereskedotol? (Vagy csak en nem lattam a szememtol...?)
Május végén csak megrendeltem az autót és július végén kaptam meg.Mint korábban említettem csak 2500km van benne.Ebből messzemenő következtetéseket nem lehet levonni.
A sebváltó reteszelőjén állítottak a szervízben,mert az első és a rükverc sebesséfokozatot nem választotta el egymástól.Ezen kívül semmi probléma.
Szerintem ott van a kutyus elhantolva, hogy az a pár eladott autó nem is olyan kevés. Az eladott autokat eleinte muszály visszahordani, de sokan végig márkaszervizbe hordják. Sok szerviz műszakiztat is, ami plussz bevétel. Aztán az új autókat sokan részletre veszik, és a biztosítást is megkötik a szalonban. Meglepődnék ha ezek után nem akasztanának le jutalékot. Szóval nagyon sok a költség, de azért mégis megélnek.
Mint említettem, ha akarsz higgy a kereskedő "őszinte" sírásának a minimális haszonkulcsról. A jövőbeni, bizonytalan sorsú szerviz díjakra viszont nem nagyon lehet egy üzletmenetet alapozni, főleg mondjuk egy kisebb vidéki városban, ahol néhány tucat eladott után nem sok zsíros szervizpénz hullik be a kasszába.Főként, hogy sok fővárosi cég vesz vidéken autót, mert itt általában nagyobb kedvezményeket lehet kicsikarni, éppen a kevesebb potenciális vevő miatt.Azután mondjuk egy Szolnokon, vagy Miskolcon megvett autót, szerinted hányszor fognak Budapestről levinni szervizbe?
A szervizdíjak meg szerintem nem olyan gigantikus hasznot hoznak, kiindulva abból, hogy a cégnél, ahol dolgozom, több garanciális autó van és hát nem kellett igazán sokat rákölteni egyikre sem 1 év alatt(kb.100-150 ezer Ft/db).Ezt összeadva az általad felvázolt 10%-os haszonnal, az még autónként mindig csak kb.3-400ezer Ft haszon.Ez haszon autónként még vajmi kevés lenne egy autószalon üzemeltetéséhez és főleg nyereségességhez.
Pedig egy kisebb vidéki városban is meg tudnak élni az autókereskedők, abból a pár eladott autóból is. Vajon hogyan akkor?
Az ISO xxxx minőségbiztosítási rendszer arról szól, hogy minden folyamatot úgy csinálsz ahogy le van írva. Tehát elvileg azt garantálja, hogy a minőség állandó. Hogy jó vagy roszz, az mellékes, csak mindig ugyan olyan legyen.
Mellesleg szerintem az ISO "minőségbiztosítási" rendszer a világ legnagyobb piramisjátéka. Ugyanis ha te megszerzed, akkor alő kell írni a beszállítóidnak is. Az auditor cégek meg hülyére keresik magukat.:)))
Zotya
ui: Ettől persze a Thalia minősége lehet kiváló, de az nem az ISO miatt van.
1,4 16v RT tipus
Hibák:
A kormánykerék alatt nehezen fér be a lábam. Ötödikbe kapcsoláskor kissé előre kell hajolni.Első ajtó nyitásakor a hátrahajló ív elől ki kell térni, hogy elférjen. A benzin hangosan locsog a tankban, mintha egyetlen lamella sem lenne benne.A pótkerék mögötti mélyedésbe lehet ugyan pakolni apróságokat,de zavaró,hogy nincs fedele.Hiányolom a gumi védőcsíkot a lökhárítókból.Kár, hogy az első sárvédő műanyag.A futómű zaja rapcsos útburkolaton erősen behallatszik.A belső műanyag burkolat elég durva.Csak kivehető vonóhorgot szabad rátenni, mert a gömb takarja a rendszámot ? . A műszerfal festésének a leválását még nem tapasztaltam.A csomagtartózár beragadását szokták még említeni, de nálam még nem jelentkezett a hiba.Igaz, a nyelvet kissé bezsíroztam. Kb.500 km-nél a sebváltó hátramenet határolója megszűnt határolni.A szervízben beállították a rudazatot, meg lehetett várni.
Ami tetszik benne.
Csendes motor. Jó gyorsulás.Igen hatásos fék.Szervokormány kifejezetten jó.Műszerfal tetszik.Elöl igen kényelmes ülések.Sima úton csendes futás.Finom rugózás.30000 kilométerenkénti olajcsere.Erős fényszórók.Nagy csomagtartó.
Igyekeztem objektív lenni.
Májusban volt a Thalia melletti döntés (2 hónapot vártam rá). Azóta nem kísérem figyelemmel a kínálatot. Az összehasonlításokban talán nem vagyok naprakész.
Üdv:Puhos
csiribingyo,
ISO hanyas? mert az alap ISO csak arrol szol, hogy a klotyora jarastol kezdve az anyacsavar behuzasaig minden procedura dokumentumba van foglalva, amit a nagyja dolgozo egyszer mar el is olvasott.
Én úgy tudom, hogy egy bizonyos eladott autón tényleg csak olyan 10% körül van, viszont évvégén az eladott mennyiség után kapnak vissza egy raklap pénzt. Végülis nem csak 10% az a 10%...
A 30-40%-os árrést természetesen az összes kereskedő tagadja,de ha hinni akarsz egy kereskedőnek tégy úgy. Azért gondold végig, ha valóban csak 10% vagy még kevesebb lenne a hasznuk egy autón, akkor a 2-300e Ft-os profitból, vajon mikor térülne meg egy autószalonba fektetett tőke? Ja és még az alkalmazottak bérét, közüzemi díjakat, adókat, raktárkészlet árát, stb. is ki kellene csengetni valamiből. Biztos megérné ilyen feltételekkel autókereskedést nyitni. Főleg amikor valaki még le akar alkudni a 200 ezres profitbó egy 150 ezres metálfényt.
"Aki nem olvasta a cikket, annak mellékesen leírom: töröko.-ban 9 autógyár van, ebből egyedül a bursai Renault kapta meg az ISO minősítést... Márpedig ezt nem osztogatják minden utcasarkon:)"
Ne röhögtess!!! Az ISO minősítés semmit nem jelent. Például annak a cégnek is van ahol én dolgozok. :)))
Minden csak azon múlik, mennyi kereskedői vér csörgedezik benned. Elvileg a kereskedő 30-40%-os hasznából bőven kifutná a metálfény ára, de nem szokták könnyen adni a bőrüket.Mindig sírva hivatkoznak a 10% körüli hasznukra, amibe természetesen nem fér bele szinte semmi kedvezmény.Ez azonban csak népvakítás, kis ügyességgel és megfelelő tárgyalástechnikával sok mindent el lehet érni.
Üdv.a Thaliasoknak.Új fiú vagyok a topicban.Ha valamit nem jól csinálok, előre elnézést kérek.
3 hónapja használom a Thaliat.El nem tudom képzelni,hogyan kophat a műszerfal a plexi védőburkolat mögött.Általában elégedett vagyok a géppel.Kezdem megismerni a hibáit is,de szerintem ezért a pénzért másik márka sem kínál többet.
Szeria a disztarcsa. Erdemes ra vigyazni, mert 6500 Ft darabja, ha ellopjak... :(
A gyari, kasztnihoz idomulo formalyu sarvedogumi 11000.- korul van. Letezik egyszerubb is, de az is eleg huzos. (a szalonban mondtak az arakat)
Elsoablakra a legterelo spoiler 6-7000Ft. Topo tudja a pontos arat, nyaron vett egy parral.
Csomagtartora szarny, nem tul nagy, de pofas, fenyezetlenul, festesre elokeszitve. Beepitett potfeklampaval: 25000.-, nelkule: 17500.-
Lokharito gumicsikot, meg a szonyeget gratis kaptam anno. Erdemes alkudozni kicsit, ilyesmit szoktak engedni. A gumicsikot neztem Tescoban is; hosszabb es vastagabb volt, mint a "gyari", de 4000 korul volt az egy par(!), es nagyon csunyan nezett ki.
Igen, de mondjuk egy új autó áránál 150 e FT nem nagy előrejutás (legolcsóbb nem Suzuki: 2 milla). Lehet hogy ha van nekik raktáron többet lehet, azt nem tudom. Nekem 5 hetet kellett várni
Azért amint írod, te is tudtál alkudni. Olyankor a legjobb az esély, ha raktáron van az autó és meg kell tőle szabadulni. (Persze vigyázni kell, hogy ne egy túltárolt gépet sózzanak rád)
Egyik kereskedő sem szeret engedni az új autó árából, és az sem hatja meg őket hogy KP.-ben fizetsz. Nekem is új autónal 1 óra alatt 150e Ft-t sikerült. Azt mondják: vegyem meg részletre, mert akkor a bank még aznap átutalja nekik a teljes összeget + a jutalékot, ami a részletre eladásért jár. Én is úgy kezdtem: majd én megmutatom, aztán ez lett
Én speciel a Rönó köbányánál (kerepesi-albertirsai sarok)
Kiszolgálás szerintem megfelelő. Amugy is mondhatom ezt mert volt egy kis gubanc egy két dologgal ( már régebben leirtam ) és készséggel szervizelték a problémámat. Ja meg nekünk kifejezetten grafit szürke metál kellett sos, és nem volt várni kellett volna 6-8 hetet.Na ez nekünk marha szar lett volna hisz akkor adtuk el az a suzukit és kölcsönautoval nem volt pofánk 2 honapig járni. de egy két telefon és elintézték hogy egy aznap az országba bejövő szalonba kiállitásra szánt autót megkapjuk. Szerintem ez tök korrekt volt!
Alkudni nem tudom hogy lehet e egyáltalán valahol. szerintem fix árak vannak nem?
na csacsumi
jo vásárlást ( én nem bántam meg )
Most készülök venni egy új Renault-t, és marhára érdekelne, hogy ti Thaliások hol vettétek autótokat, és milyen tapasztalatotok volt a vásárlásnál (mennyit lehetett alkudni, milyen volt a kiszolgálás, etc)?