Minden, ami navigációs eszközökkel, és azokra telepített jogtiszta navigációs szoftverekkel kapcsolatos.
A warezolásnak, nem jogtiszta szoftverekre vonatkozó hozzászólásoknak ebben a topikban tiltás a következménye.
Nekem is van tapasztalatom. Legutobb SAS-sal mentem és a kapitány megengedte, de csak utazómagasságban. Fel-,és leszállás alatt nem.
De, így is elmagyaráztam a mellettem ülőnek, hogy ez mi, nehogy berezeljen !
Tapasztalatom: pilóta függő a dolog és jobb, ha megkérdezed.
Még egy kérés. Kérdezd meg légyszi' az ismerosödet, hogy engedték-e használni a gépen a GPSt (ha MALÉV reptette, foleg érdekelne). Úgy hallottam, eddig sem örültek mindenféle fekete dobozocskának a repcsiken, most meg foleg be lehetnek rezelve.
Ha másnak is vannak frissebb élményei a GPS kontra sztyuárdessz/pájlot ügyben, köszönettel venném levelét.
parsze,persze...de mi relativ pontosságról (pontatlnaságról :-)) beszélünk.
Magyarán, az lehet hogy egy adott pozició mérése során abszolute értelemben 10-20 méter a hiba a tényleges Lat/Lon (vagy ECEF) koordinátához viszonyitva, (Ezt én nem tudtam mérni, mert nincs olyan pontom aminek a koordinatait tuti biztosan ismerném) de ha nem az abszolute pontosságot vizslatod, hanem azt hogy relative az adott (mért) pont küröl mennyi a "kóvájgás" (pld rajzoltass egy deviation görbét - ha van megfelelő SW) akkor egy jó vevő esetében és hosszabb távon akár 5 méteren belüli is maradhat ez a relativ hiba.
(Én csináltam ilyet, többször is és ezt mutatta! Na persze jó visibility mag DOP szükségeltetik, ami nem mindig és mindenhol áll fenn.)
- Tapasztaltam en is a hetvegen teljesen sztahosztikusan hol megvolt hol nem, sot 4-5 hold hol eltunt masik pillanatban megvolt... ezt is este 19-22 kozott.
Vgyuri:
sajna (nagyon) úgy néz ki, hogy (viszonylag) kis távolságok mérésére így a rendszer (2 gps, azonos időben mérek 'oszt számolom a különbséget) totál használhatatlan.
Mert:
1. még két totál azonos kütyü azonos helyre letett antennája között is náhány méteres különbséget produkál alapban.
2. ez az eltérés teljesen rendszertelen (úgy néz ki, hogy attól függ hogy az egyébként mindkét vevő által látott összes hold közül éppen melyik 4-et/5-öt használja a mérésre. Sajna nem ugyan azokat...Pedig deszép lenne...!)
3. aztán a "kóvájgás" megint csak rendszertelen, igy ha mondjuk 100 méterre leteszed a két vevőt, totál egyszerre mérsz-számolod a különbséget akkor "hótbiztos" hogy két vagy több méréskor sohasem kapod ugyan azt az eredményt! (Ha jók a vevők, jó a visibility meg a PDOP akkor -és ha szerencséd van az eltérések 4-10 méter között lesznek, de totál rendszertelenül. Úgy hogy lehet válogatni hogy melyik az igazi...:-))
(Ha 10 méter hiba nem hiba, akkor még talán használható lenne a dolog, de gondolom nálatok (ballon) 10 méteren is múlhat a nyerés...nem igy van?
Enberek,
tegnap az esti órákban tapasztalt-e valaki gondokat a GPS jelek vételel területén?
Nálam a jelenség az volt, hogy időnként totál elmentek a holdak...(antennák ugyan ott voltak akkor is, semmi mozgás) de jel az egy szem se...
Ezt többször is eljátszották úgy este 7 és 10 óra között.(lehet hogy utána is, csak akkor már aludtam :-))
Ttapasztalt valaki hasonlót, vagy a hiba az én készülékemben (vagy a padlásban :-)) van?
Lehet 29 is, de akkor az eTrexen reszelni kell egy pirinyót...:))
Úgy kell felcuppantani, hogy az alja is támaszkodjon, így a macskakövet is bírja.
Mivel az eredeti van vagy 10 rugó (és HoHo szerint az is mindig leesik...), azt hiszem ennyi kompromisszum belefér :))
Ez a 28 mm, nem 29 veletlenul? :-)))
En is ilyet akarok venni, de felek hogy az eTrexem nem megy majd bele. Nagyon 28 mm vastagnak nez ki a kicsike, ami lehet 29 is, mert mindenfele kituremkedesek vannak az hatan es nincs nalam subler, hogy pontosan megmerjem. Nincs veletlenul egy eTrexed kiprobalni? :-)))
A masik amit kerdezni akartam, hogy nem akar ez leesni az uvegrol ha az ember vegigmegy a Bartok Bela uton?
Légy szives, költözz fel a padlásra, mert nekem tetszik, amit kimutattál. Csak tedd az egyik GPS-t az egyik végébe a padlásnak, a másikat meg a másikba. Utána két tracket kellene összefésülni. Engem ugyanis nem érdekel az abszolut koordináta, csak a távolság. Ha a két GPS együtt megy el csavarogni 4-5 méterre, le van ...
De ha a multpath ilyen sokat be tud keverni, az azért disznóság, mert jobb pillanataiban a GPS 10-12 műhodot is lát, és azok közül csak nem lehet 2-3-nél több reflexiós jel, amik azért gyengébb jelek, és illene kiesniük a statisztikában.
Viszont az, hogy az 5 centi mellett a multipath hibának azonosnak kellene lenni, az nem biztos, mert a reflexió izeg-mozog az órák meg nem együtt járnak (bár az eltérésa<1mp), igy az azonosnak vett időben nem ugyanott van a reflexiós jel.
Pénteken Korfura repülök egy hétre (remélem az afgán események nem szólnak majd bele). Ha van Valakinek használható waypoint-gyujteménye a kis sziget nevezetességeirol, szívesen venném, ha megajándékozna egy maillel.
Köszi
>ügyfelünk panaszkodott, hogy a GPS jel egy a haladási irányára _merőleges_ utca irányában mozgott...
- Ez velem is megtortent, hetvegen nemtom mi volt, mit csinaltak az amcsik de az eMAP-om hol vette a holdakat holnem, olyenkor volt olyan, hogy mar reg megalltam a pirosnal a kocsival de szegeny meg ugy tudta hogy 30Kmh-val haladok elore, ha a muholdak eltuneset megelozoen esetleg savot valtottam akkor tenyleg oldaliranyab haladtam a pirosnal.. :-))
- Jah es nemmondtam az elobb sem, hogy a cuccok sajat anntennaval mukodtek.
Udv!
En napi 100 kilcsit megyek Bp-en kb. Az en gpsmap76 om eddig csar par helyen halt le, amikor jobbrol-balrol magas epuletek vannak szuk uccaban.Egy hete mar gyujtom a tracklogot, esetleg egy ket helyet megjelolok rajta es kozzeteszem ha ez erdekel valakit. udv.
Torban: milyen széles volt ez a tartó? arra vagyok kíváncsi, hogy egy cigisdoboznál épp egy ujjnyival szélesebb eszközt még meg tud-e fogni. (ez egyébként egy Compaq iPaq). illetve, hogy alul is tartja-e a szerkezetet, és nincs-e véletlenül az alján egy 2-3 cm-es lyuk?
Ge.
Szerintem, a nem túl kedvelt, Magellán 315 nagyon jó csavargáshoz gyalog, és szélvédő mögött is megbízhatóan működik.Takart helyek után is nagyon hamar visszaáll a rendszerre, szinte nincs is kihagyás.Strasbourgban ingzsebben tarva,csavargás után símán visszavitt a szállásra,épületből kijőve pillanatok alatt rendszerre állt.
tovább méregettem (lassan felköltözök a padlásra :-) )
Továbbra is a téma a két egyforma vevo (majdnem) azonos helyen. (<5 cm)
A helyzet az, hogy a mért adatokat szépen grafikonon ábrázoltam, igy lehet látni hogy mi a helyzet. A helyzet pedig az, hogy
1. a rossz hir: a két vevő továbbra sem "nem jár együtt" semmi összefüggés nincs a két vevő által mért "kóvájgás" között. (a multipath tetszetős magyarázatnak tünik, De ez esetben azt várnám hogy statikus körülmények között (az antennák fix helyen vannak, nincs semmi mozgás és a környezet is fix, az sem mozog) akkor ha van multipath akkor az is állandó kéne hogy legyen...de nem(jó,jó a holdak is mozognak, na de egy-egy mérés néhány percig tartott, igy olyan távolságból mint a hol a holdak vannak ez a változás elhanyagolható kell hogy legyen)
2. a jó hir: a rövid idejü mérések között (értem ezalatt az 1 sec-es frissitéseket) nagyon kicsik az eltérések (10-40 cm) aztán ez lassan és rendszertelenül "mászik" erre-arra.(Magyarán ha most mutat valami poziciót a kütyüm, akkor 1 sec múlva fél méteren belül uygan azt mutatja, de mondjuk egy óra múlva már összejöhet 4-5 méter is.
Na hogy ez igazán jó hir-e azt találjátok ki.
Sajna erdőben sem megbízható, szurdokokban semmi jel nincs, hegyoldalban el-elmendegél, de simán a fakorona alatt is voltak problémáim.
Az utolsó túrámon az active log-ot 23,3 kilométernek mutatta, de feltöltve a tracket számítógépre már 28 volt!
(A program saját maga pótolta ki a lyukakat)
Olyan már velem is fordult elo, hogy piros lámpához kicsit gyorsabban érkeztem, és a muszer még mindig "haladt", amikor én már régen álltam. Elképzelheto, hogy azért mozgott merolegesen, mert az utoljára kapott jelekbol számolta ki, hogy éppen merre is tarthat akkor, amikor már nem volt lefedettsége. Persze ez csupán az egyéni kitalációm, az okosabbak majd megmagyarázzák.
persze műkedvelő vagyok, amit lehet felcsipegetek a témáról, de az sokxor elméleti anyag csupán, úgyhogy a real-life tapasztalatokról kérdeztem. Ráadásul én "igaz" kézi GPS-t nem is használok, csak "antennásat" ezért vagyok kíváncsi rá, hogy mik adódhatnak más eszközökkel. Egyébként meg egy ügyfelünk panaszkodott, hogy a GPS jel egy a haladási irányára _merőleges_ utca irányában mozgott...