Udv mindenkinek!
Kivaltkepp az uj Tagoknak! :)
Magicomix, az a Hungarias CASCO-t en meggondolnam azert... Nalam magasan a legdragabbnak jott ki. Egy a temaban jartas -fuggetlen- ismerosom szerint raadasul nem is nagyon szeretnek fizetni! En az Europanak tejelek jovore... Buuuu! :)
Ma leesett itt is az elso ho, amin lehetett mar kicsit csuszkalni. Mit ne mondjak, eleg nehezen ment (ABS, 4 teli guma). Ha nem segitettem ra kezifekkel, gyakorlatilag nem tudtam ravenni, hogy kidobja a hatuljat.
A fekezes + kanyarodast "tesztet" megcsinaltam kiiktatott ABS-el is. Erezhetoen rosszabb volt nelkule. Jo erzes, hogy vigyaz ram... :)
Sziasztok,
kosz a segitseget, innen van az otlet, hogy milyen kocsit vegyek, igy lett Thaliam, 9 napja immar.
Hat egyliteres Suzukibol jottem, ez egy masik kategoria! Nem csuszkal (teli gumi, ABS rulez!), a fek fekez, mint annak rendje, a gyorsulasa meg (16 szelepes, 98 LE) nem semmi.
A csomagtartoba befer a tronorokos babakocsija meg a malhak, nem kell semmit az utasterbe tenni. Egy kicsit alacsony a hatso ajto (a gyerek bekotesekor erzem), viszont sokkal jobban kinyilik, mint a Suzunal.
Szoval koszonet es minden jot minden Thaliasnak (es nem Thaliasnak is)!
UI: egy ismerosom 2 honapos Thaliaja most ment szervizbe: az akku lemerul, hiaba tolti... Viszont az Assistance azonnal kijott...
Magicomix: gratula, majd szorítunk. Örülök, hogy sikerült megfertőzni Téged is (annak idején én is innen tudtam meg egy csomó mindent a kocsiról). Majd töröm a fejem, hogy a Renault Hungária mivel tudná meghálálni a mi kis PR munkánkat :)))
Nem fogod megbánni. Nekünk is ez az első saját, és ráadásul új autónk (a Passatot (21 éves)úgy örököltem meg).
Pöppec_kvar: Nem, a miénk sima 8 szelepes. Csak a mutató mozgási sebessége volt a támpontom. Ahogy saccolom, nem lesz rossz a fogyasztása :) A Passatom csak akkor evett 8 alatt, ha csak autópályán mentem (meg jó napja volt). Azért a Thalia kicsit más :)
Riasztóról még nem döntöttem. We will see.
atompyka:
"...csak meg ne karcold!..." eleinte a feleségem is parázott, de hamar túljutott rajta.
"Csönd van, béke, nyugalom. Nem zörög, megy, kényelmes..." egyetértek. Ma, amikor a nejem hazajött a kocsival, csak a grázsajtó nyitását hallottam meg. A Passatot már az utca elején hallani lehetett. Azt hiszem, jó lesz vigyázni...
Isteni lesz!
Csönd van, béke, nyugalom. Nem zörög, megy, kényelmes. Viszont könnyen lemondasz az igazadról, csak meg ne karcold! Én emiatt - és csak emiatt - néha visszasírom a Zsigulit.
Jó szórakozást és balesetmentes közlekedést hozzá!
Okt. 26-án rendeltem meg a Thaliamat (RT, sarki fény), dec.6-án érkezett meg a szalonba. Remélhetőleg még ezen a héten át tudom venni.
A Thalia kiválasztásában egyébként igen jelentős szerepet játszott ez a topic.
Az apámtól örökölt, szétesőfélben levő, rosszindulatú (kereszteződésben leáll, bal index a legrosszabkor hagy ki etc.) 23 éves Lada után az első autóm lesz. Már nagyon várom.
Alkudni nem próbáltunk, úgy tűnt hogy nem igazán lehet. Ismerősön keresztül, 200 km-re lévő autószalontól megkérdeztük mi olyat tud ajánlani ami miatt náluk vesszük meg az autót és nem helyben, de nem tudott semmi érdemlegeset mondani. Úgyhogy helyben vettük, szőnyeget kapunk ingyér, elakadásjelzőt, lámpakészletet "mindent amit a rendőr kér". A gumicsíkot mi fizetjük.
A biztosítás nekem Európánál a legolcsóbb, a CASCO valószínűleg Hungária lesz, a szalonban őket ajánlották, állítólag inkább fizetnek mint a többi.
Kicsit aggódom, hogy milyen lesz az áttérés vezetésileg a Ladáról a Thaliára. Bár még régebben vezettem Astrát párszor.
Ma volt a napja, hogy leelőlegeztük a Look modellt. Január 29-re érkezik az autó.
Azért jó, hogy így visszaolvasva a topicot, úgy érzem, nem bántam meg a vásárt. Jó volt az alku is, számtalan természetbeni ,,juttatást" beszéltünk meg.
És mivel ,,csak" az előlegnél tartunk, tanácsot kérnék tőletek finanszírozás ügyben.
Melyik banknál vagytok, mire figyeljek stb.
Keselyu: a fogyasztassal kapcsolatban. Az az A2-s cikk, a 16V-s motorrol irta a gazpedal-fogyasztas erzekenyseget, nem? Vagy Ti epp olyanon nyomultok? Bar szerintem ezt minden autora igaz...
Az elso 500-1000km-en meg elfogadhato egy kicsit magasabb fogyasztas amugy is, nem tudom Keselyu mit mertel?
A muszer erdekes. Eddig minden altalam hajtott auto/motor (legalabb 10 kulonbozo tipus) mindegyiken ugy mukodott az üa. szint jelzo, hogy tele tankolas utan 20-30km-el kezdett el csak kuszni lefele. Ellenben a Thaliamon szinte rogton. Meg is ijedtem eloszor, hogy mifele fogyasztas jo majd ki ebbol! Aztan a vegen semmi kulonos, hal`Isten. Most hogy tok hideg van, es 90% varosban hasznalom 2-4km-es utakra; igy jott ki csak tre ertek (7.8). Eddgi a negativ rekordom 7.2 volt, meg tavaszrol.. Szoval nem veszes.
Riaszto: en szereltettem be riasztot, de minek azt nem tudom:) Gyakorlatilag csak a szokas kedveert... Amugy semmi ertelme. 1000x hasznosabb a lopas ellen az egyedi vedelem, pl: relytett kapcsolo(k) (En is csinaltattam !!! :) ) Feltores ellen meg a biztonsagi folia lehet megoldas. Nem tudom mennyibe kerulhet az , de gyanitom a ket modszer egyutt is olcsobb, mint egy riaszto, hasznalati erteke pedig osszehasonlithatatlan!
A jobb első ablakemelő kapcsoló mellett van a manuális központizár gomb. Azt kell nyomva tartani kb 5-10 mp.-ig, azután hallod, hogy a központi zár kapcsol egyet. Ekkor van bekapcsolva. Ugyanígy lehet kikapcsolni is. A kézikönyv is írja ezt. Arra nem emlékszem, hogy melyik felét kell nyomni, és nincs is kézikönyv a közelemben.
Nem igazán fontos kérdés,de bosszant,hogy nem tudom aktiválni a menetközbeni automatikus ajtózárást. Van még valakinek hasonló tapasztalata? Biztos,hogy minden Thaliában benne van?
A hátsó ajtózáraknál találtam egy kis pöcköt.Amikor átkapcsolom, csak kívülről nyitható az ajtó.
csiribingyó:
nem tesz semmit. Ja, én meg NAGGYAL írtalak téged. mea culpa, mea maxima culpa :)
Most kvittek vagyunk §;)
A cikket én is olvastam (meg szinte az összes Thaliáról szóló cikket, ami csak megjelent). Azt azért nem hiszem, hogy egy kis kipörgetés meglátszik, de ha húzatod, mint a süket, aztán meg satu, és így tovább lámpáról lámpára, azt biztosan megérzi (meg te is). A régi táliások többet tudnának erről mesélni. DE, szerintem aki vadulni akar, az úgysem táliát vesz, hanem valami jampis sportkocsit. Egyszerűen nem arra való.
Mindenki: ti szereltetek/szereltettetek bele valamilyen riasztót? Vagy bízzunk a gyári immoban?
Ha igen, milyet, mennyiért?
Én elsősorban egy megbízható szervízt keresnék, aki kapcsolatban állnak az Argosszal, bár lehet hogy mindenképpen Renault szrvízt kell keresned, márcsak a sárvédő miatt is. Az ajtó mag attól függ, mennyire horpadt be. Úgy tudom, hogy a kötelezőre kifizetik a teljes javítási költséget, de mit mondott a kárszakértő?. Ja, rendőrt hívtál?
Csiribingyó:
kb. 300 km.
Az első tapasztalatok nagyon jók. Tényleg könnyű vezetni, a fékre meg kéretik vigyázni, mert harap. Csak finoman... A kormány is jó, bár az egyenes futáshoz nem teljesen középen áll a kormánykerék. Ez inkább egyedi beállítási ügy. Csak 1-2 fok, úgyhogy még ráér. Majd ha a szervízbe járok, megsasoltatom. Valóban magas az üléspozíció, de nem zavaró. Nagyon csendes. A helykínálat elmegy, de azért ezt az egyet visszasírom a régi Passatból. 3 felnőtt hátulra, hmmm. Hacsak nem anorexiások, vagy etióp vendégek :) Azért 2 átlagos méretű ember +1 gyerek még elmegy.
A havas, csúszós utakon kellemesen viselkedik, nem csúszkál, bár a fékkel vigyázni. A fogyasztása nem tűnik magasnak, bár mintha az első 100-on többet ivott volna (vagy a szintmérő nem lineáris), mert gyorsabban mászott lefelé a mutató. A hologramszürke nekem nagyon tetszik.
Én már április óta boldog Thalia-tulaj vagyok, de most beütött a gyász: tegnap beletolattak a kicsikémbe. A bal első sárvédő összetörött (mert ez műanyag...) és behorpadt a bal első ajtó is. Szerencsére a károkozó megvan, elismeri a felelősségét eddig OK. Kérdésem: a biztosító (Argosz) kifizeti-e a teljes javítást? Pontosabban: szerintem a sárvédő cseréjével nem lehet variálni, de tartok tőle, hogy az ajtót csak javíttanti akarják (kikalapálás, "gittelés", festés). Pedig ez nem 8 éves,csak 8 hónapos autó. Mit tanácsoltok, hogyan tudnám elérni, hogy az ajtót is komplett cseréljék? Csak hétfőn tudok újra benézni a fórumba, de várom a segítségeteket. VIVA THALIA!!!
Mégegyszer köszi a jókívánságokat, igazán jólesik.
Téligumi az sajna most nem lesz. A Passaton sem volt, de amind a tehetségem ($$$) engedi veszek rá egy garnitúrát. Anyósom egy gumi futózó üzemben dolgozik, futózottat tudna is szerezni, de hát hogy nézne ki egy vadiúj autó futózott gumival, nem igaz? Lehet hogy valami TESCO gazdaságos 15" téligumi lesz belőle. De majd csak januárban....
Ja, tudjátok mi tetszik a kocsiban még? Hát az, hogy alapjáraton is el lehet indulni vele. Apám dévujával ez nem megy, pedig ez is az is injektoros. Ki érti ezt?
Gratulálok Keselyű.Nagyszerű érzés egy új autót birtokba venni.Kár, hogy az időjárás nem nagyon kedvez az igazi kipróbáláshoz.Viszket az ember talpa a gázpedálon, amikor érzi, hogy még menne.
Ha valaki többet akar megtudni az autógumikról,ajánlom a következő címet:
http://www.autogumi.com/2oldal.html
Kaposvari cim is johet? (Reklam vagy nem, szerintem a jo helyeket erdemes ismerni! A tobbi meg majd csak bezar egyszer...)
Nagyi Bt Gumiszerviz vagy vmi. hasonlo. Ahogy a varost elhagyjuk Szantod fele, mindjart a tabla utan jobb oldalt. Tel. szamot nem tudok, de a 198 megmondja, mar probaltam.
Eddig meg mindenhol (autos ujsagok, net, stb.) csak olyat hallottam, hogy a nyari gumi +4 (vagy 7?) fok alatt mar megkemenyedik, es ezert nem tapad ugy, mint a puhabb anyagu teli gumi. Nekem eddig ez eleg tiszta, nem erzek benne semmi atverest/marketing dumat. Decemberben meg mar gyakran van ilyen hideg. Sot.
Masreszt veszteni nem veszthet az ember fia semmit a telivel, hiszen addig sem a nyari kopik. Olyan, mintha egyszerre vennel 2 fogkefet es egyik heten az egyiket, a masikon a masikat hasznalnad. Tobbletkiadas nincs, mert osszesen 2x annyi ideig nem vettel ujat, mint maskor. A gumi/auto eseteben meg még (adott esetben) meg is ovod magad egy balesettol. De legalabbis tudsz kozlekedni. Engem jo erzessel tolt el, hogy a magam reszerol mindent megtettem az ugy erdekeben.
Mindezek fenyeben el nem tudom kepzelni, ki akarhat barkit is lebeszelni a teli gumirol... :((((((( Ennyi ellenseged van? :)
Nem szertnek unnepronto lenni, de ugye feltetted mar a teli gumikat (4db!!!) is?! Bar gondolom ugy hianyzik ez a plusz kiadas, mint pup a hatadra... A Passathoz volt? Ehhez MUSZAJ! (ertsd: uj -> erdemes vigyazni ra)
Ha megsem jatszik a 4 uj gumi, probalj meg legalabb hasznaltat szerezni. Joapam Ibizajara a gumis 20000-ert adott, 4 keveset hasznalt Barumot, szerelessel egyutt. (Ok, ok, csak mint regi torzsvasarlo kaptam meg ennyiert... :) )
Hát eljött végre a nagy nap, mostmár én is Thalia tulajnak nevezhetem magam. Szorítunk csiribingyó, hogy Te is mihamarább közöttünk legyél (mint ahogy értem is szorítottatok.)
Az átadáas elég simán ment, már mentem is kb 80km.-t
Az első benyomások? Hmmm, tetszik. Egyedül a régi 21 éves Passatom tágasságát hiányolom, de valahogy túl fogom élni :)
Tök fura, mintha a szélvédő egy kicsit torzítana. Nem gázos, meg lehet szokni, mint a viszonylag magas üléspozíciót is. Más dolgot nem találtam így hirtelen.
Amúgy nagyon örülünk neki (csak szegény öreg Passatot kellett kitenni a garázsból. Hiába, az újszülöttekre mindíg jobban kell vigyázni)
Üdv, Keselyű
Ps: Ja, és az átvétel előtt az OTP-Garanciánál kötöttem biztosításokat. A Renaultnál nem szőröztek miatta. Tényleg szabad ország vagyunk (vagy csak ők is hallották a próbaper végkifejletét). A kötelező durván 2 rugó/hó, a CASCO 6800. Szerintem még elmegy.
Nem fuzodik hozza erdekem, de a Hungariarol mindenkepp lebeszelnelek!
Jot meg nem hallottam rola (egyeb topikok, HIX Auto, simerosok tapasztalatai), raadasul mocsok draga is.
Kulonben is, hogy jogodban all ott megkotni a biztositasod, ahol Te akarod!
Ha ismersz a kozeledben biztositasi broker ceget, menj el oda: a te szempontjaid alapjan, a Neked legmefelelobb ajanlatot fogod tudni kivalasztani, a tucatnyi biztosito kozul.
Nekem a kotelezore az Argoszt hozta ki a szamitogep legolcsobbnak, de a ficko javasolta hogy inkabb valasszam az egyel dragabbat, mert sok panasz volt rajuk (pl:nem kuldtek csekket). Az OTP Garancianal kotok igy jovore. Eves szinten talan 1500 Ft kulonbseg volt koztuk.
CASCO-nal ue. az eljaras. Javaslom mindenkepp kerdezd meg az Europa biztosito ajanlatat. Naluk aremeles utan havi kb. 3000-el lesz olcsobb - ugyanolyan feltetelek mellett - a cascom, mint eddig az AXA-nal. Pedig az sem volt annyira draga (...)
A bal tukor szerintem tokeletes, a masik oldali lehetne tenyleg jobb. A holt terbe pont befer meg valaki.
Majd holnap meglátjuk, mi lesz. Tényleg, lehet más biztosítónál is kötni kötelezőt, meg CASCO-t, vagy csak a Hungáriánál (ménkü drágák).
A holttérről még nem tudok nyilatkozni, de sasolok majd. Ja, és mit szóltok hozzá, mennyi THALIA van már az utakon:)
....ennyi ember nem tévedhet...
Majd holnap jelentkezem, vagy :), vagy :(
Üdv, Keselyű
Ps: csak azért vet szét az ideg, mert a hétvégém itt volt szabadon, lehetett volna nyúzni a gépet, most meg kezdem az éjszakás műszakot, és mire felkelek, már sötét is van. Vazze..
Én szept. végén vettem át a kicsikét és mivel negyon kellett extra gyorsan intézték el a formasákolat. Ugy-hogy a szokásosnál 4 nappal előbb vehettem át.
Nem tudom ki, hogy van vele, de egy picit nagy a holt tér a tükröknél.
...lenne, ha a renault nem szívatna. Az előzetes sejtéseim beigazolódtak.
Most telefonáltak, hogy sajna mégsem tudják ma átadni az autót, talán csak hétfőn, de már nem hiszek nekik. Az az igazság, hogy a srác, aki intézte az ügyeket, két napig továbbképzésen volt, és SENKI sem törődött a mi autónkkal. Hogy lehet ez?
Itt a szép idő, most szabad hétvégém is lesz. Hát szabad ilyet csinálni egy emberrel?
Mindenki, aki még nem kapta meg, készüljön fel... nem is a z autó gázos, hanem a cég, ami körülötte van :((((