OFF
Igen, ez igaz. Érdekes, a Kis utcánál anno kint volt. Most meg csak akkor fogják kitenni, ha már kész lesz a Tesco?! De nem is értem miért kell a Tescohoz 3 lámpa?? Érdekes, a Fogarasi útinál csak egy lámpa van. Ott sokkal könnyebb a közlekedés. Ráadásul most a Pesti út kifelé kicsit kanyargós lett, ahelyett, hogy egyenesen mehetne az ember.
ON
"Forgalmi rend változás" feliratú kiegészítő táblát kell az "Egyéb veszély" jelző tábla alatt elhelyezni, ha
- az útkereszteződésben forgalomirányító fényjelző készüléket helyeztek el,"
Remélem, a törőd ezt nem tudja, mert ha beperli a közút kezelőjét emiatt, az hosszú lesz...
Lehet, hogy villogott, hosszú ideje kerülöm a környéket az építkezés miatt.
Egyébként létezik egy olyan tábla, hogy "Forgalmi rend változás!"
20/1984. (XII. 21.) KM rendelet
az utak forgalomszabályozásáról és a közúti jelzések elhelyezéséről
(3) A forgalmi rend megváltoztatását az erre utaló jelzésekkel ... legalább 3 hónapig jelezni kell.
Sajna ez rajtam már nem segit.
A fazon jött vagy 70-nel. Nem is lassitott, hogy esetleg el tudjak kanyarodni. Csak az utolsó pillanatokban fékezet. Na mindegy megtörtént. Azt tudom, hogy a törököknél, arab országokban és az olaszoknál nem szokás törödni a lámpákkal. DE ott ezt mindenki tudja és ennek megfelelöen közlekedik a többi is.
Naiv modon ugy gondolom, még ha neki lett volna elönye, akkor is esélyt kellett volna adnia, hogy el tudjak menni elöle. Néha figyelni kellene másokra is akik az uton közlekedni és néha lemondani az elönyünkről.
Reszvetem comopot! A futomu is kapott? Akkor lehet hogy totalkarra veszik? Mit vogsz csinalni?
szipusz2: jol lattad, muanyag. A Clio II is ilyen. Allitolag olcsobb cserelni, mintha fembol lenne. Civilizaltabb orszagokban ezert a biztositok kedvezmenyt adnak.... Biztonsagi szempontbol pedig -allitolag- kozombos a dolog, mert a belso merevitesek emesztik el az utkozeskor fellepo eroket. Remelem tenyleg igy van...:)
Balra kanyarodtam egy lámpánál és a szembe jövő ugy gondolta, rá nem vonatkozik a piroslámpa. Elvitte a jobb hátulját oldalról, ugyhogy a kerék körül most a semmi van. És csak január 7-től lesz állitólag kárfelmérés. A szervizes ránézésre 800e karosszéria kár, ha futómű is akkor a csillagos ég a határ. Még szerencse, hogy a ficak rendőr elött elismerte a hibáját.
Ja az ominozus hely a Pesti út, ott ahol az új Tesco épül, az ÖMV kútnál. Aki arra jár figyeljen!
Ma hívott a hölgy a szalonból, és közölte, hogy a szerződésünkben leírt alvázszámú autó „szállításra kész” státusszal szerepel a számítógépén, de még mindig Bécsben leledzik (igaz, hogy legutolsó várható szállítási határidőnek a mai nap volt megadva, de volt már dec. 14-e, 18-a, 20-a és legutóbb 22-e is!!! :c((( ).
Azt is elmondta, hogy január 2-án országos leltár van a Renaultnál, de 3-án már szállítanak, és tuti megjön az autóm. Én holnap akartam szerződést bontani velük, de a hölgy azt ajánlotta, hogy várjuk meg jan. 3-át, ha aznap délig nem jön meg a Thalia, csak akkor tegyem meg a szerződésbontást. Viszont ha holnap nem szerződök a Bravara, akkor elképzelhető, hogy jan. 3-án már egy drágább áron (a Renault is emel kb 3-5 %-ot, ami akár 135.000 Ft is lehet) kapom csak meg az autót.
Az a bajom, hogy nem tudok dönteni a két típus között. Mindegyik mellett-ellen ugyanannyi érv szól. Sajnos a vállalkozásom már most is nagyon megsínylette az elmúlt bő kettő, autó nélkül töltött hetet, a gatyámat kifizettem már taxira. Emiatt kapkodok ennyire, hogy pár nap is számít.
Nekem van vonóhorog felszerelve.Fék nélkül 525kg,
fékkel 1125kg a vontatható tömeg.Megkötés, hogy csak leszerelhető vonóhorog használható,mert a gömb takarja a rendszám alsó felét (A hatóság szerint.Szerintem nem takarja,csak ha a részeg rendőr fekve akarja leolvasni.).Így a gömböt tényleg le kell szerelni ha nincs használva,mert ellophatják.A szerelés szerszám nélkül 2 perc.
Nekem a szervíben szerelték fel,eleve így rendeltem.35000-ért tették fel.Elég húzós,de így az átrozsdásodási garancia nem sérült.
Egyébként van alapja a mendemondának,mert amikor rendeltem a kocsit,nem volt engedélyezve a felszerelés a tipusra érvényes vizsgálatok hiánya miatt.Valamikor júniusban született meg az engedély.Vónóhorog nélkül visszamondtam volna a rendelést.
Ma egy (nem Ranaultos) autókereskedőtől hallottam, hogy a Thalia-ra nem engedélyezi a KERMI a vonóhorog felszerelését. Ha mégis megteszik, akkor ugrott a garancia. Mondjuk nem értem, hogy mi köze a KERMInek a Renault gyár garanciájához.
Azt mondta az ürge, hogy bevizsgálta a KERMI és amikor a kötelező ~500 kilós feszítést ellenőrizték a vonóhorgon, akkor megroggyant az egész alváz.
Abból az apropóból mondta ezt, hogy egy ügyfelük egy 6 hónapos fullos Thalia-t akart beszámíttatni az új Stilo-ba. Meglátták rajta, hogy van vonóhorog és azonnal elálltak a szalonosok a beszámítástól.
Sziasztok!
Topo, hogy tetted be az oval hangszorokat? Nekem is van ketto kiraly 3 utas oval otthon a polcon, de nem volt szivem meg megvagni miattuk a kalaptarto lemezet.
A radional maradva. Sikerult mar valakinek a gyari radio azon funkciojat eletre kelteni; amelyik a sebesseg fugvenyeben halkitja/hangositja a radiot? Elvileg (a radio konyvecskeje szerint) tudnia kell ilyet. A szervizben rakotottek(?) nekem a sebessegmero jeladojat a radiora, aktivaltam a funkciot a radion, de semmi... :(
Gyerekek iszonyú stabil a gép.Ma, hogy leesett a hó kipróbáltam mit tud.Nagyon nehéz volt kihozni a sodrából.Ennyire kezes,jóindulatú autót nagyítóval sem találhattam volna.A fékek is nagyon jól adagolhatóak a megváltozott útviszonyoktól függetlenül.Jó választás volt.:))
Más:
Jelentem, sikerült megoldanom a nem teli tank okozta csobogást.A megoldás.........na mi?
Elárulom:a kalaptartóba 2db Macaudio Platinum 63.9 150W 3utas 16x24-es oval hangszoró.:))
Dec. 10-én felhívtam a szalont. Elsírtam a bánatomat, látszólag megértő fülekre találtam. Pár 10 mp billentyűzetütögetés után jött a válasz: 3 db van az országban, mindegyik sarkifény-metál színben, légkondival. Még az alvázszámot is megnézte a csaj, valami másik adatbázissal kellett összevetni. Igen, itt van, 2-3 nap a szállítás a szalonunkba, utána ismételt 2-3 nap a szokásos papírmunka-vizsga-miegyebek, tehát legkésőbb dec. 22-én mehetek az autóért (de lehet, hogy akár már 18-án is). Jó, meg is kötöttük a szerződést. Aztán furcsamód nem lett semmi az egészből, a csaj sem hívott vissza. Kíváncsi vagyok, mi lesz holnap.
Ha valakit érdekelne a thalia gyári magnósrádióján van telefonnémítás telefon kihangosítóhoz csatlakozó negatív polaritást kell adni rá és akkora magnó kiírja hogy "speach"
Csak azért mert a gyári magnó leírásban erről nem találtam semmit.
Elvileg ahogy oda tudok állni a biztosító elé a rendőrségi eljárás lezárását igazoló papírral, melyből egyértelműen kiderül a felelősség kérdése, abban a pillanatban automatikusan utalják a visszatartott összeget a számlámra. Eddigi tapasztalataim szerint korrekt a HB. Csak egyszer kellett velük rekedtre üvöltenem magam, azóta olajozottan megy minden. :c)))
Egyébként a biztosítótól a totálkáros autóra csak a Eurotax-felértékelés (gyakorlatilag a piaci ár - 15 %) szerinti ár, mínusz roncsérték, mínusz banktartozás összeget kaptam meg, azaz 250e Ft körül. A roncsot el kell adnom, és csak azután leszek a pénzemnél. Az önrészt, meg a CASCO éves díjat meg valamikor. A vége az, hogy (a saját példámnál maradva) az utcán parkolásom miatt buktam 270e Ft-ot. Az autómat szeptemberben akartam beadni egy másikért cserébe, akkor 2.120e Ft-ot adtak volna érte. Dec. 5-én (a „baleset” után) pedig 1.850e Ft-ra értékelték a biztosító szakemberei.
Tudom hogy ez off, csak azoknak írtam le, akiknek még (szerencsére) nem volt ügyük vétlenként a biztosítóval, és csak azért, hogy tudják, mire számítsanak totálkár esetén.
Visszatérve a Thaliára.
Az igazat megvallva, dec 10-én megrendeltem az egyik pesti szalonban egyet, 18-án le is előlegeztem, meg is kötöttük a szerződést, amiben dec. 22-i legkésőbbi átadás szerepelt. 18-án úgy tűnt, hogy minden olajozott, van az országban 3 db klímás RT 16V. Meg is egyeztünk a szalon munkatársnőjével, hogy 20-21. körül vehetem át az autót. 22-én már nem bírtam tovább, felhívtam. Erre közölte, hogy elnézte, és mégsincs az országban ilyen autó, és fogalma sincs, hogy mikor lesz. Erre kicsit berágtam és közöltem velük, hogy amennyiben 29-ig nem kapom meg a Thaliát, akkor szerződést bontok velük, és megrendelem a Fiat Brava-t, az szinte azonnal meg, hisz „szalonautó”. Most nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi lesz holnap-holnapután, bár azt hiszem, a csodában nem bízhatok.
A szalon nevét nem írom le, bár megérdemelnék.
Macika: Neked kicsi lesz a Thalia.Ha még nem próbáltad tedd meg.A beszállással mindenképpen gond lesz.Én 115kg vagyok, meg alacsonyabb,de téli szerelésben nem túl férős.
Nyáron megnéztem a Bravát.Úgy rémlik, mintha tágasabb lett volna.A klíma tényleg automata.Többet én sem tudok róla.
Macika: így már tiszta. Bocsi, nem kötözködni akartam, csak ezt nem lehetett kihagyni. az előbb kimaradt a :). Sorry.
A gyanúd a rendőrségi eljárás sebességét illetően helytálló :(
És a biztosító fogja visszafizetni a különbözetet, vagy polgári peres úton zajlik?
csiribingyó: az ötlet jó, bár van egy még jobb is. Igaz, ekkor szép kékes színű lesz belülről a csomagtartó a kárpit alatt. Az anyag neve NOISE-KILLER. Az autóhifi topicban olvashatsz róla. Nem olcsó, de tuti hatásos.
>>>...csak 1,2 millát fizetett a biztosító a 17 hónapos Suzukiért???
Nem, csak volt még rajta tartozásom, no meg kénytelen voltam CASCO-ra intézni, fene tudja, hogy mikorra zajlik le a közlekedési bűncselekmény(8 ezrelék felett volt a hölgy) eljárása, addig is kell autó, így aztán az önrész is mínusz, meg a CASCO egész éves díja is. Ezeket majd egyszer visszakapom.
Igazán azért vonzódok én is a Fiathoz, mert jómagam 140 kilósra sikeredtem, e súly majdnem egyenletesen eloszlik 191 cm hosszon. Van két gyerek is (7/1,5 év), no meg egy feleség is, igaz ő nem a medvék nemzetségéből való. :c))))
Először is Kellemes Karácsonyt (bár majdnem vége van már), és előre is BUÉK.
Macika: csak 1,2 millát fizetett a biztosító a 17 hónapos Suzukiért???
Azért a Thália meg a FIAT nem ugyanaz a kategória. A Fiat tágasabb belül (legalábbis hátul). A Fiat mellett az szól, hogy ha jól tudom, automata klíma van benne, a Thaliába meg csak manuális. Viszont lehet, hogy a Fiattal több gondod lesz. Kérdezd csak meg a Fiatosokat itt a fórumon. Szvsz a Thália biztonsága is jobb a Fiatnál (lásd euroncap).
Egy Dán ismerősömnek is is volt Bravaja. Kétszer cserélték gariba a motort. Azt mondja, hogy a FIAT elnevezés a Fix It Again Tino rövidítése :)
Én a Thália mellett döntöttem, de nekem az ár számított leginkább(2,3M), és hogy alacsonyabb volt az induló részlet.
neon light: Légy üdvözölve! Mi ez a műszerfal kopás? Az alsó vagy a felső kopik. Nem világos, mert szvsz a műanyag nem festett, hanem anyagában színezett. Én szereltem be a hifimet, és láttam a rádió helyén belülről a világos szürke, meg a hangszórónál a sötétszürke műanyagot is. Belül is ugyanolyan a színe (sőt, egy kis darabot belül ki is kellett fűrészelni, és a forgács is szürke volt). Nem értem, hogy egy olcsó kategóriás autónál miért festenék a műanyag elemeket.
Ha meg tényleg kopik,gariba cserélniük kell, mert egy 4 hónapos autónál ez nem természetes.
Más.
A kocsi nagyon teccik, már van benne 1600 km, semmi gond. Rakattam rá sárvédő gumikat (ill ez műanyag). 11,5 rugó, de megéri. Érdekes, hogy a gumi gördülési zaja mennyire behallatszik. Tök jól lehet hallani, hogy milyen aszfalton mész. Nem zavaró túlságosan.
A fényezés lehetne egy kicsit strapabíróbb, mert amikor vettem ki a gyerekülést, nekikoccant a fémnek, és már le is pattant egy pici darab a fényezésből (mondjuk, nem látszik, csak ha nyitva az ajtó). Lehet, hogy a hideg is hozzásegített egy picit. Kérdeztem a rönósoktól, hogy nem gáz-e, de azt mondták, hogy az alapozás ép, nem rozsdásodik, a fényezési gari meg nem veszik el miatta.
A fűtés lehetne erősebb is (persze a Passathoz képest szinte minden autóé gyengébb). Párásodás nem zavaró mértékű, és gyorsan lefújható.
Egy érdekes dolgot azonban tapasztaltam. Ha kiveszem a kulcsot, kikapcsol a rádió. Ez eddíg rendben is van. De, ha a ventillátort "0"-ba tekerem, be lehet kapcsolni (sőt ugyanúgy be is kapcsol, mintha ráadtam volna a gyújtást). A magnót elvileg a gyújtáskapcsolónak kellene vezérelni, nem a ventillátornak. Nektek ez hogy van? Ez most bug, vagy design?