Hááát, a tisztaságmániád becsülendő. Optimális esetben (ha valaki vigyáz az autója – mint gyöngyszeme – tisztaságára), ja és új autóval kezdi, akkor alaptalan a félelem a kosztól. Ha meg koszos lesz, akkor csak magát okolhatja. A használt autónál nincs mit tenni. De hát itt, most új autókról van szó, a legidősebb sincs még egy éves.
Nem tudom, nálam a kényelem, a komfortérzet (plüss ülés, ajtó) többet ér, mint a praktikusság. Ha veszek egy új autót, akkor azzal-abban jól akarom érezni magamat. Mással nem lehet megmagyarázni azt, ha hajlandó vagyok a szalonból kihozás napján 2-300e Ft-ot bukni, fizetni a borsos biztosításokat, havi részleteket, súlyadót, üzemanyagot, stb. Ez csak a megszállottsággal magyarázható, racionálisan aligha. :c))))
bocsi, régi és áppen off, de hozzászólnék (most olvasom el az elmúlt 1 évet. :)):
''nézd meg egy Thalia, és egy Sedan kárpitozását. A francia még hírből sem ismeri a plüsskárpitot. Ezzel szemben a hasonló árú Sedannak még az ajtóra is jutott''
Álmaim legrosszabja, amikor beleülök az új, kárpitozott, olykor mikroplüssös BKV ülésekbe, és a hajléktalanok által belerakott kosz, baktérium és gomba és atka és tetű tenyészet hozzámér. Ezt a régi müanyag üléseről egy hipos ronggyal le lehet szedni, a kárpitból semmivel.
Ugyanez a mikroplüssös ajtókárpit. Barátom 10 éves kocsijában olyan az ajtó, mintha szarral lenne bekenve. Ezt soha nem szeretném, nem vettem volna meg a kocsit, ha mikroplüssel lenne boritva, ill. még az ajtóra is vászon huzatot raknék.
Bocs, off, meg hosszú.
Cabeza
Na persze a szépségével nekem is voltak fenntartásaim, DE csak 1 út kell hozzá és mindjárt rájössz, hogy "nem is olyan ronda jószág" :)
De tényleg! Vezettem már Scenic-et is simát és 4x4-et :((( Mint egy teherautó. A Multiba beülsz és "sirály érzésed" támad. Minden a helyén, mégha szokatlan formában is, iszonyat méretű ablakok fantasztikus diesel moci, és ha szép a színe, egy jó belső kárpittal verhetetlen.
Természetes dolog, hogy győzködöm magamat. Ám úgy érzem, hogy a tizenéves Uno-Tipo tapasztalatok túlságosan mélyen ivódtak be a köztudatba. A mai Fiatok nem rohadnak úgy, és nem annyira megbízhatatlanok, mint egy évtizeddel ezelőtt.
Ráadásul a legutolsó „ráncfelvarrás” a Bravakon ’98-ban volt (motorcsere 1.4 8V-ről 1.2 16 V-re, meg némi esztétikai pofozgatás, rengeteg alap-extra, rádiócsere, miegyebek...), így összességében (a motort kivéve) alig idősebb, mint a Thalia „alapja”, a ’99-es Clio.
Végül is szembe kell néznem a tényekkel: túl nagy darab ember vagyok ahhoz képest, hogy mi az anyagi lehetőségem plafonja. Nem tudok megfizetni egy Mégane-t v. ilyeneket.
Most a típusváltás (Brav* –> Stilo) kapóra jött, így közel 600e Ft-ot spórolhattam meg, illetve egyáltalán számításba jöhetett egy eddig elérhetetlen árfekvésben (>3.2 MFt) kapható autó.
cabeza: "Fiatot nem vennék semmir pénzért"
Azért az tetszik nekem, amikor a Multipla áltagfogyija 4.6-6.3 között ingadozik a városban. Mindez egy 1.9-es JTD diesel FIAT motor és egy nagy kaszni no meg több, mint 100 diesel lóerő :)
Nem olyan rossz gép ám a Fiat
Macika, akkor egy helyen voltunk. Nekem egy tipusengedéllyel nem rendelkező autót sikerült kiválasztanom, amit ezért a Mozaik utcában kellett vizsgáztatni. De 2 hét alatt megcsinálták. Ezért meg tudom erősíteni, amit a hölgy mondott - tényleg nem náluk lehetett a hiba.
compot:
Tudom, hogy nem vígasztal, de azóta többeket láttam átzúgni azon a piroson.
Macika:
"2. Menet közben záródó centrálzár (ezt sajnálom igazán)."
Anno azt tanultam (meg egy életre), hogy menet közben nem szabad bezárni azon ajtókat, ahol ülnek, mert balesetkor v. tűz esetén lassítja, v. lehetetlenné teszi a mentést. Pont ezért találták ki a gyerekzárat. Érdekes, hogy míg a Thalia zár, addig a WR+ nyit menet közben. Pedig kb. egykorúak.
A Renault házban (XIII. Róbet Károly körút) voltam. Végül is kiderült, hogy a hölgy ártatlan volt, valahol rajtuk kívül volt a hiba. Tényleg sajnálom.
cabeza
Bízom benne, hogy 11 év eltelt azóta. Hosszas órákat telefonálgattam azokkal az ismerőseimmel (vannak szép számban), akik most Brava-t vagy Bravot hajtanak. 5 évestől 1,5 évesig volt a palettán, kérdezgettem, hogy mi problémájuk volt az autóval. Komolyabb hibát nem tudtak megemlíteni, inkább csak apróbb bosszantóakat. Az egyikőjük 120e km felettl jár, nagyon profi pilóta, vigyáz az autóra. Nála most kezdenek előjönni a kopások, futómű miegyebek.
Ez az én éves adagomnál (a totálra tört Suzukimmal 22e km-t mentem 16 hónap alatt) kb. 6-7 évnyi mennyiség.
Én egy Thalia boldog tulajdonosa vagyok, dec. 21 óta, november 30-dikán foglaltam le a Renaultház-nál.
Ha olyat szeretnétek, ami nincs a börzén, akkor lehet várni 3 hónapot, de amikor én kerestem, akkor szinte minden volt a börzén.
Igaz, a karácsony miatt hajtás volt, és pl. elfogytak a magyr leírások, de meg voltam és vagyok elégedve, velük és a kocsival is.
Fiatot meg nem vennék semmi pénzért (olcsóságért). Ha szóba kerül, mindig eszembe jut az első Brava-k ajtaja még 90 elejéről, ahogy össze-vissza kigyózik rajtuk a ráragasztott szigetelés... Ezt a szintet a Lada is übereli.
A kocsi nagyon jó, karácsony első napján mentem át vele az országon 110-zel, stabil volt.
Ja! RT 1,4 16V a kocsi, man. klima, sarki fény, metál.
Én is jártam a Baum..nél, de mikor megtudtam, hogy elfelejtették közölni novemberben, hogy novemberben egy akció keretében listaár-100ezer, vagy kezdő részlet -100ezer, akkor sürgősen másikat kerestem.
Ma de. voltam az autószalonban, szó nélkül visszaadták a teljes előleget. Amikor jövök el a pénztártól, akkor szól az értékesítő hölgy, hogy megérkezett az autóm, pont most kapta a hírt.
Érdekes csiribingyó, én dec. 10-én rendeltem meg (18-án előlegeztem le) a Thaliat, és ma jött meg, szombaton vehettem volna át.
Sajnos eladtam a lelkemet. Lefoglalóztam a Bravat, mert ma sem érkezett meg a kedvencem (a Thalia, mert olyan csúnya, hogy az már szép :c))) )
2.640.000-ért automata klímás 0 km-es autó. 1.2 SX 16V Limited Eidition 82 LE. Ráadásul keresztben is szélesebb, és hosszában is hosszabb. Nálam sajnos ez a szempont. Azzal vigasztalgatom magam, hogy nem érdekel mennyit bukok rajta, ha 5 évig (vagy a következő, út szélén üresen elszenvedett totálkárig :c(((( ) kényelmese(bbe)n tudok autózni. Sajnos rossz szalonba mentem elsőre, ha a Baumgartnernél kezdtem volna, akkor már tavaly Thaliás lettem volna. Vagy ha nem, akkor is korrekt tájékoztatást kaptam volna.
A pozitívumok, amik a Brava oldalára billentették a mérleget:
1. Automata hőmérsékletszabályzó (fűtés-klíma)
2. Külső digitális hőmérő a műszerfalon.
3. Normális helyen vannak az ablakemelők.
4. Keresztben legalább 7 cm, hosszában legalább 10 cm-re több helyem van és be tudok ülni magam mögé.
5. Állítható magasságú a vezetőülés, nemcsak a kormány.
6. Olyan a rádió, amiért nem érdemes feltörni az autót, ui. más autóban nem használható (ellentétben a Philips-sel, ami a Thaliában van).
7. Bár kisebb a csomagtér (380 l), de osztva dönthető hátsó ülés, és nagyobb dolgok is beférnek a csapott hátnak köszönhetően (ezt a Suzuki Sedanban találtam hibának, sajnos a Thalia sem igazán „nagyszájú”).
8. Olcsóbb 135e Ft-tal.
9. 1 év ingyen CASCO
10. Egész életre (névre) szóló AGIP chipkártya, amivel a mindenkori benzinár alatt tankolhatok 5 Ft-tal.
11. Esztétikailag is sokkal dizájnosabb, bár ezt szándékosan hagytam utoljára, nem annyira fontos, mivel a Thalia meg különleges.
A mérleg másik serpenyőjében volt:
1. Sokkal erősebb motor, hozzá könnyebb kasztni.
2. Menet közben záródó centrálzár (ezt sajnálom igazán).
3. Késleltetett kioltású belső világítás.
4. Hátsó középső 3 pontos biztonsági öv (bár ez lehet, hogy nem akkora előny, mint ahogy gondolom).
5. 1 évvel hosszabb gyári garancia.
6. 2002-es forgalombahlyezésű autó
7. 140 literrel nagyobb csomagtér, kisebb szájjal.
8. 30 ezres szervizciklus, szemben a Brava 20 ezresével.
9. Ingyen téligumik (vagy más biztonsági dolog 100e Ft értékben).
10. Ingyen beszerelték volna a Nokia autósszettemet.
December 10. óta éjjel-nappal a döntésen rágódtam, ez a két típus lett döntős és végül is a Brava maradt állva.
Holnap lesz a nagy mérkőzés, vissza akarom kapni a 200e Ft előleget a Renaulttól, amit azonnal viszek tovább a Fiathoz.
Ha megengeditek, hogy négycsíkosként írjak a rombuszos topicba, akkor majd megosztom a Brava tapasztalatait Veletek.
Macika:
"nekem már mindegy, hűtlen lettem Hozzátok. Remélem nem fogom nagyon megbánni. :c((( "
Idézet Tőled.Talán lemaradtunk valamiről?Eddig megosztottad velünk az autóvásárlással kapcsolatos vívódásaidat.A döntésről mégis csak sejtelmes utalásokból szerezhetünk tudomást.
Tehát Brava?
Nekem az áremelés tényét és mértékét (3-4%) a szalonban dolgozó értékesítő hölgy mondta. Remélem nem lesz (lett) igaza, bár nekem már mindegy, hűtlen lettem Hozzátok. Remélem nem fogom nagyon megbánni. :c(((
Thalia telefonkihangosító beépítéshez ajánlom az ablaktörlő kapcsoló kar mögötti, a sebességmérő műszer jobb oldalát. Én egy nokia szetet építettem be és úgy tűnik éppen megfelelő méretű a hely, a telefon jól látható, könnyen kezelhető. Szerettem volna egy fényképet is betenni, de ezen a weblapon úgy tűnik ez nem lehetséges.
Májusban rendeltem a 16 szelepes RT modellt,akkor az ára 2 445 000Ft volt.Következő hónapban 50 000Ft-ot emeltek rajta.A forint árfolyammozgása szerint inkább csökkenteni kellene.