Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Természetesen ez egy propagandafilm, ami azzal jár, hogy "színezi" egy kicsit a helyzetüket. De CSAK kicsit.
Ahogy emlékeimben él az a korszak (gyerekként éltem át), valamint ahogy a nagyszüleim, szüleim visszaemlékezéseiből hallom kb. ez volt jellemző arra az időszakra. Ha nem ugráltál, hanem csendben, korrektül végezted a dolgod (ahogy az emberek 99%-a), akkor már serdülőkorodtól kezdve volt egy jövőképed. Tudtad, hogy ha x iskolában y szakmát JÓL elsajátítod minden második héten szakmai gyakorlattal az adott szakmához kötődő cég (tan)műhelyeiben, akkor biztosítva volt a jövőd. Az adott cég alkalmazott, segített a pályakezdésben (ahogy a filmben is volt lakástámogatás, iskoláztatás). Az emberek ugyan nem éltek jól a fizetésükből, de megéltek rendes körülmények között, félre tudtak tenni, igaz hogy utalványra, és évek múltán, de tudtak venni ÚJ autót (ez leginkább a Trabantot jelentette), volt lehetőségük hétvégi ház, vagy nyaraló megvételére, fenntartására. A gyerekek nyaranta üdülhettek a vállalat üdülőjében ("piti" pénzért), vagy akár jutalomként is a "terven felüli munkavégzésért". A hitelre visszavárt 4-5%-nál nagyobb kamat uzsorakamat volt, szigorúan büntették. Ja, és nem svájci frank alapú volt, legtöbb esetben az adott vállalat "előlegezte" meg neked az összeget.
Most ezzel a "felső tízezer" élhet nyugodtan, a többieknek marad a vágyakozás a lottó ötös után, vagy százezer évre eladja magát az ördögnek (banknak), hogy legyen lakása, amit jobb esetben be is tud fűteni télen.
Félreértés ne essék, nem azt az időszakot sírtam vissza ezzel a kis visszaemlékezéssel. Annak idején is szétlopták a vállalatokat, csak annyi volt a különbség, hogy nem egy ember vitt el 100milliót "végkielégítés" címen, hanem 5-10ezer ember 1-2000Ft-ot. (Ami abban az időben igen csak hatalmas összeg volt).
Mivel közlekedési topic, így példaként legkorábbi emlékképem a 2Ft-os buszjegy, amire emlékszem. Akkoriban fel volt szitázva a táblára (a belső oldalon) az adott járat megállói, valamint a viteldíj összege. (2*2Ft, mert szakaszhatáros járat volt)
A buszvezetőket megbecsülték, mind a vállalatuk, mind az utazóközönség. A járművek karban voltak tartva (dögivel volt alkatrész, ember is rá), a járművezetők többsége tisztán tartotta a járművét, volt olyan is, aki naponta többször kiseperte, felmosta, lemosta!.
Az üléseken a gyári fólia még hónapok múltán is rajta volt. Az, hogy valaki összefirkálja, vagy összekarcolja a járművet elképzelhetetlen volt. Féltek az emberek a következménytől? Lehet...
Ez pont annyira "korrekt", mint hogy ugyanannyi bírságot kap az, akinek ~5 perce járt le a parkolójegye, mint aki eleve nem vett. Gyakran előfordul, hogy az automata nem akarja bevenni a pénzt, de nekem nyelt is el egy 20-ast, hiába próbáltam kivenni.
Csak a 30/30Y vel az a gon hogy Borzán Gáspár utca és (Építők útja) között 8-osna.
Ehhez én sem ragaszkodom :)
Csak szóba került már, hogy a Jégcsarnok forduló felesleges. A jelenlegi helyzetben tényleg az. Én inkább oda telepítenék egy tartózkodóhelyet, és egy bérletpénztárt, de a Vincellér utcai "vezető-csere" se rossz ötlet. A lényeg, hogy ne induljanak később (vagy éppen hamarabb) a buszok azért, mert le-fel kell vonulni a Vincellérre.
A 42 meg jó a Vadász utcáról indul és az Nagyállótol - Raktár utca- Déli sor - István út - (Vincellér utca - Derek utca) - Kishegyesi út - Pesti utca és így tovább...
Az úgy már nagyon kacifántos lenne, és ugyanúgy nem érintene egyetlen decentrumot sem. A Tégláskert - Tócóskert összeköttetés már hiányzik, és túl sok időbe se kerülne; max a sorompó miatt lenne necces.
A 21-est is ezen az útvonalon járatnám, egy értelmes menetrenddel. A kismacsiak úgyis szóltak már pont elégszer, hogy nem lehet csúcsidőben felférni a buszra, vagy be se fordul Kismacsra...
Ez nagyobb "kaszát" jelent nekik is, így "érthető" hogy a drágább csekket osztogatják. Csak nem fair. Bár, ha valaki bliccel és nem úgy, hogy otthol hagyta a bérletét, hanem tudatosan "lop", akkor megérdemli a nagyobb összegű csekket. Ha meg van bérlete, akkor be tudja mutatni...
Csak a 30/30Y vel az a gon hogy Borzán Gáspár utca és (Építők útja) között 8-osna.
Ha a 30as nem lenne ITK-s akkor jó lenne a 46+47 vegyités. A 42 meg jó a Vadász utcáról indul és az Nagyállótol - Raktár utca- Déli sor - István út - (Vincellér utca - Derek utca) - Kishegyesi út - Pesti utca és így tovább...
Csak a menetrendet lenne necces kialakítani, mert könnyen a Tócóskert - Nagyállomás kapcsolat rovására menne.
Ma voltam a reptér melletti teszkóban, mit ad az ég, pont jött egy 47Y-os. Utas eleve nem volt rajta, de a teszkónál se szállt fel senki. Az első két utas a Somlyai utca megállónál szállt fel. Ezek után nem venném biztosra, hogy véglegesítik az útvonalat.
Bár megjegyzem, ilyen idióta követéssel soha nem is lesz kihasználva. Az egyik órában '30-kor indul, a következőben '15-kor, utána nem indul, majd '20-kor. És persze teljesen más az indulási idő tanítási időszakban, tanszünetben, szombaton, és vasárnap. Ünnepnapon pedig nem is indul.
Sokkal több értelmét látnám, ha a Tégláskert közlekedését átszerveznék. 42-es Vincellér utca - Kishatár utca / NYIP, 46, 46Y és 47Y összevonva ITK - Vadász utca, 47-es pedig maradna rásegítő járatnak.
Ami azt illeti, elég nagy volt ma a káosz az utakon. Nyl utca - Hadházi út teljesen bedugulva, Malomparknál életveszélyes szituációk.
Az Árpád térhez 2004-re lett ígérve körforgalom. Arról letettek? A Nyíl utca - Hadházi kereszteződésbe is körforgalmat ígértek. Ha arra nincs pénz / kedv, legalább lámpát tehetnének ki. Nem szívesen vezetnék 23-ast. A Malomparkban pedig ott vannak a lámpák, csak be kellene üzemelni, és a mélygarázs lámpáját az emelkedő elé kellene tenni.
Így legalább gyorsabban leérne ITK-ra vagy Bánk-ra. Mert ez a járat az ottani dolgozóknak jó hogy egyből letudnak menni az Itk-ra ha pl az illető osztott
Akkor már a 30Y közlekedhetne úgy, hogy a Nagyállomástól a 30I vonalán menne Bánkig. Kevés az a napi 2-3 járat, és nem is hiszem, hogy mindenki örül a kitérőnek a Zsibi körül.
Sracok, a kovetkezo filmet, ha el is osztjuk kettovel, de igy is erdekelne a velemenyetek, hogy ez a film mutat egy "abnormalis" multat, vagy a jelen meg e fele?
Én személyszerint örülnek hogy a 30-as az itk közlekedne és 30Y a Segner teret is érintené , vele együtt a 41/41Y összekötném a 46/46Y , a 46E meg LEGYEEN 30Y
ÚTVONALAK
41: KINIZSI NYOMDA - HELYKÖZI - SEGNER TÉR - KISHEGYES ÚT - HATÁR ÚT - ITK - HATÁR ÚT
41Y. DIÓSZEGI ÚT - VINCELLÉR UTCA - DERÉK UTCA - KISHEGYESI ÚT - HATÁR ÚT - ITK - HATÁR ÚT
30Y: ITK - HATÁR ÚT - KISHEGYESI ÚT - SEGNER TÉR + RÉGI 9-es
A Tisza István utcai megállókat kikihasználtsága miatt én a 13/33E/33Y/24/24Y/22/22Y járatokat oda terveznem hogy a Helyközit megállót ist érintse. Pl hogy a Balázsházy János iskola tanulói könnyedén lejussanak.
30A jaratott meg a Biczókert utca megálló előtti presszó fordulónál ( bár kicsi a hely de hasonló a Nagymacsi fordulóhoz
Nekem az ellenőrökkel csak a baj hogy nem a 4000Ft-os bírságot adják mint a dkv honlap szerinti 15 napon beluki kifizetése, nem egyből a 15-60 Közötti 12000FT+Vonaljegy(290Ft)
Bárkivel is beszéltem erről a "csoda" marketinghúzásról, mindenkinek az volt a véleménye, hogy "ezek hülyék", óvodásoknak nézik az utasokat. Szánalom...
Ráadásul régebben csináltam itt egy kis számítást a nem fizető utasok számát illetően, és érdekes módon elég vad számok jöttek ki. Az a 10% jól hangzik, legalább olyan jól, mint a "10% lajos", csak az a gond, hogy nem igaz. Én is állíthatom bőszen, hogy 90%-kal kevesebb busz jár, mint 4 éve csak ez sem igaz. Csak én vagdalkózhatok ilyen dolgokkal itt névtelenül, de a dkv vezető személyei nem engedhetnék meg maguknak, hogy nyilvánvaló idiótasággal próbálják megvezetni a városvezetést, és a polgárokat. Csodálkozom, hogy a városvezetés benyalja ezt, és nem mondja azt, hogy hohó tessék bizonyítani. Mennyi bérletet is adtak el egy hónap alatt? Mennyi volt a büntetőcédulák darabszáma? Na, kijött a 10%? Na ugye, hogy nem! Oké 12db ellenőrrel ne várjanak csodát. De ne is szerepeltessenek hivatalos beszámolóban kb/has számadatot.
Oké, hogy egy alomból valók, de nem kevés pénzzel játszanak, amelyet a civisbusz konzorcium oldaláról veszteségként csapódik le. Azért kéne már egy olyan pont, amikor azt mondják, hogy "ölég, ne tovább..."
Egyébként a legötletesebb, és leghatásosabb tevékenységük az volt, amikor "megszállták" a buszokat (minden ajtóhoz egy ellenőr), és akkor lehetett normálisan is fel/le szállni, valamint el is kaphatták a 10% 1ezrelékét. :) Igaz ezt nem lehetett marketingileg jól lekommunikálni...
Más témaként felhozom újra a Hal köz megálló problémáját, most már egyéni tapasztalatokkal megtámasztva. A Derkés srácok előre jelezték, hogy gond lehet belőle. Városvezetés: Mi az a 70m, amit plusszba kell gyalogolni? Nézzétek meg! Hétközben délután 17 és 18 közt kiálltam a megállóba - vártam a buszomat - és 10 perc alatt legalább 40-50 gyalogos személy közlekedett a megálló mögött. Nagy részük a buszvégre/ről sietett. (Nem, nem vagyok gondolatolvasó, meg sem állítottam őket, de lehet látni a kézicsomagjuk méretéből, hogy vidékiek lehetnek.) Ezeket az utasokat (jó, tegyük fel, hogy legalább a 40-50%-uk dkv-val közlekedett korábban) már elveszítették. Mennyi is a 2 megálló közt a különbség? Olyan 3-400m? Ezért nem vesznek az emberek bérletet, jegyet. A plusz 120m-ért már megérte jegyet venni. (Statisztikailag annyi idő alatt csak-csak jött egy dkv jármű, amíg gyalog leér a piac-nyugati szakaszon.)
Igen ezt engemet is bosszant nem tudom megértenni hogy nem látják hogy kihasználatlan az utánfutó mért erőltetik ezt a csuklózást a trolipótlón. Ja és köszönjük hogy az utolsó 2-es járat percekkel előbb elment a Nagyállomásról. 46E-et már nem értük el az pontosan ment el. 23:31-kor látuk a trolit lekanyarodni a garázs felé hihetelen hogy tudják nyomni a gázpedált.