Van egy VW passat B6 2006- os évjáratú autóm segítségeteket szeretném kérni abban, hogy valakinek volt e beázásos gondja a csomagtartóba. Minden lehetőséget kizártunk már a vízlevezetőket is kipucoltuk öntöztük is már de semmi, ha van egy félnapos eső és az autó hátsó része lejebb van mint az eleje rögtön hátrafolyik a víz. Lehet, hogy a vízvályú van eltömődve? Segítségeteket előre is köszönöm.
Ja és még vmi, ami őszintén hozzátartozik az igazsághoz: az AdBlue tartály miatt nincs pótkerem... Én ezt az egy dolgot rettentően sajnálom. Bár itt, ahol minden második autós ADAC tag, jobban elviselik ezt a tényt, de azért én mégiscsak örülnék legalább egy mankókeréknek...
Nem teljesen így van, hogy írod. Euro5-höz még nem kell az Adblue, és ugye vannak VW-k, amik nem Bluemotion-ok, mégis tudják az Euro5-öt. Ha megnézed a VW-s cikket a Bluemotionról, abban is írják, hogy ezzel a BlueTDI koncepció már most eleget tesz a csak évek múlva életbe lépő Euro 6-os normának. A többivel egyet értek, amit írtál, csak ezért nem hagynám ott az autót, ha minden másban jó.
Ha a csomagtartóban a pótkeréknél van egy plusz tartály, és leállítás után hallasz pár másodpercig hátulról egy szivattyú hangot, akkor az autód AdBlue-s. Majd pár ezer km múlva fog csipogni, hogy töltsd újra.
Bár igaz, hogy van most ez a hibakódom, és az is igaz, hogy plusz hibalehetőség, de azért nem akkora bajt hordoz magában, mint egy kettőstömegű, vagy társai. Érdekes módon én is 165e körül vettem, most 190e van benne 5 hónap alatt, de eddig egyszer szólt, hogy majd pár ezer km után adjak neki AdBlue-t hát vettem pár ezerért, azóta csöndben is van. (kb 20e km-enként kell utántölteni) Van a totalcaron egy jó AdBlue-s cikk, azt érdemes elolvasni.
Plusz érdekesség: Leállítás után egy kicsi szivattyú visszaszippantja a csőben lévő adalékot a tartályba, hogy ne fagyjon bele a csőbe, mert az AdBluenak a fagyáspontja nem túl kedvező. (A tartályt indítás után fel tudja fűteni kicsit.) Ezzel tudja biztosítani a gyár, hogy az autó tudja az EURO5-öt. És ezért lassan minden modern dieselben ott lesz, és pár év múlva már csak ilyenek lesznek, úgy gondolom.
Összefoglalva: ha találsz egy amúgy tökéletes autót, akkor csak azért otthagyni, és nem megvenni mert AdBlue-s, nagy marhaság lenne!
Az Adblue miben hátrány? nekem van, BlueTDI, nem bluemotion. eddig 10 ezer km-t hajtottam, nem látok semmi jelet az adblue-val kapcsolatban. 186 ezerrel vettem, utolsó német szervíz 176 ezer, most 196 ezer van benne.
Vag com kábellel nem találtam semmi adblue szint adatot.
Ezt valahogy s következőképpen kell elképzelni: Tegyük fel hogy egy adott gyártó ugyanazt az alkatrészt szállítja be a VW nek is, meg árulja after market bizniszben is pót/kopóalkattészként is. Amit a VW-nek szállít be, annál a VW x év élettartamot (lehet km, vagy más egység is), plusz pl. 10000-ból 1 hibásat/idő előtti meghibásodást (100 PPM) enged meg.
Ugyanezt az alkatrészt pótalkatrészként eladva már nincs megkövetelve ugyanez. Pl elég x/2 év élettartam, és 100-ból 1 hibás alkatrész.
Így az alkatrész beszállítónak a gyártás folyamatába több kontrollt kell beépítenie a VW-nek beszállított alkatrész esetében, és több selejtje is lesz, mint az after market bizniszbe szállított alkatrész gyártásánál. Ettől drágább is a VW-nek beszállított alkatrészt, mint az utángyártott, még ha fizikailag meg is egyezik a kettő.
Az 1,9-es PD TDI 105 lovas, ami szerintem kevés egy ekkora autóhoz. A 2.0 CR-ből minimum a 140 lovas javasolt. Azzal én nem foglalkoznék, hogy Bluemotion, vagy sem. A Bluemotion csomagnak szerintem nagyobb a marketingje, mint amennyi van benne valójában. Főleg ha már nem is az eredeti gumik vannak a kocsin.
2010-es modelléves CBAC motorkódú Passatomban ez a hibakód:
P2BA7 - NOx Exceedence - Empty Reagent Tank
Tudja vki, hogy ez mit takar pontosan? Emiatt az autóm nem megy át a műszakin. Én az AdBlue folyadék tartályára gondolok. A gond csak az, hogy 2 hónapja jelzett is, hogy töltsem utána, most még majdnem teli is van, ezért üres biztosan nem lehet...
Amúgy az itt felmerülő kérdésre ez egy válasz is, az enyém is bluemotion-ös, és AdBlue-t kell beleönteni, ezzel is megmentvén a bébifókákat...
Nem feltétlenül keskenyebb a gumi, inkább csökkentett gördülési ellenállású. Esetleg még vannak plusz burkolatok az autó alatt, hogy a légellenállása is kevesebb legyen.
Sziasztok.2008 as passat cc navis,nem indul el a képernyőn semmi,se navi,se radio,se mp3,:-(.Annyit ir ki kb 20 mp ként welcome to wolkswagen,és utána semmi ujra.
Csak neked megsúgom, hogy nem fogom átalakítani. Ezzel a mostani művelettel azért kapott elég plussz időt. Még egyszer nem szedetem szét a közeljövőben csak ez végett.