Esetleg lenne lehetőség arra, hogy a beégés nyomait vizsgálgatva - már ha RÁégés is van... - némi anyagmintát lekapirgálj innen?
Megvan ugyanis az általad átadott benzinminta vizsgálatának végeredménye, és esetleg megpróbálnám összevetni ezt a mintát annak az eredményével (már ha az analitikus nem küld el a búsba....)
A mintában található trutyi az alábbi alkotórészeket tartalmazta (idézet a "jelentésből"):
A táblázatban azok a fémek láthatók, melyekből picit is több volt a nullánál.
A mintaelőkészítés során a szerves anyag tartalmat kénsavval és peroxiddal teljesen eltávolítottuk.
A mintában valószínűleg jelentős mennyiségű kén is volt, de a kénsavas roncsolással bevitt extra mennyiség miatt pontos kén tartalmat nem tudok mondani.
A vizsgált fémek a következők voltak (ezekhez van standardunk):
Ag Al As B Ba Bi Ca Cd Ce Co Cr Cu Fe Hg K Li Mg Mn Mo Na Ni P Pb Pd Pt S Sb Se Si Sn Sr Ti V W Y
Az elroncsolt és beszárított minta összes tömege: 60720 ľg
A talált fémek (egy gramm mintamennyiségre vonatkoztatva):
Ag 130 ľg/g
Al 120 ľg/g
Ba 4 ľg/g
Ca 280 ľg/g
Cd 9 ľg/g
Cr 13 ľg/g
Cu 34600 ľg/g
Fe 100 ľg/g
K 240 ľg/g
Mg 50 ľg/g
Mo 35 ľg/g
Na 2300 ľg/g
Ni 21 ľg/g
P 1200 ľg/g
Pb 120 ľg/g
Pd 7 ľg/g
S sok
Si 300 ľg/g
Sn 280 ľg/g
Ti 40 ľg/g
Zn 40 ľg/g
Az én megjegyzésem:
Az értékek kicsinek tűnhetnek, de ne felejtsük el, hogy ezek az anyagok VEGYÜLETBEN - hogy mifélében, azt nem tudjuk - vannak jelen, így főleg a réztartalom igen jelentős. Fontos figyelembe venni, hogy a szervesanyagtartalom eltávolításra került (az "anyag" nem akart oldódni, így a mintabevitelhez ún. roncsolásos mintaelőkészítést kellett alkalmazni, ami ezzel jár...)
Ugyanígy "elveszett" a minta súlyát kiadó "összegből" pl. az oxigén, hidrogén tartalom is, ami mondjuk azért elég gyakori alkotórész lehet mindenféle vegyületben...
Azt még el kell döntened, hogy kivágod-e a lökhárítót hátul. Direktszűrőből, ha nem lesz légbeömlő és hozzá tartozó szett, én kúpos vagy hengeres változatot részesítem előnyben (védőlemezzel), ezekből is a 70 mm-es csatlakozó átmérő (szívócső) lényeges méret. Minden kisebb átmérőjű adapter gyűrű csökkenti a keresztmetszetet és a közölt 1600 cm3 csökkentett légáramra utal. Ha 1,6-osod van, válassz nagyobb légáramú direktet. Gyorskeresővel találhatsz képeket, méreteket, márkákat szépszámmal a hozzászólások között. Szerintem a bevált összeállítások nem okoznak csalódást. A máshol olvasni lehet meleg időben dadogó direktszűrésről, nyilván rossz összeállítás, építés és a hővédelem hiánya okozza.
Ebben a műfajban sokmindent eldönt a szűrőtest képessége (ára) tartóssága, a felület nagysága és minősége, a szívott levegő hőmérseklete.
Valami ilyesmire gondolok 14 900.-ért Egycsöves sportkipufogó sportos hangzással. Műbizonylattal, garanciával, saválló véggel, acél dobtesttel, hőállókivitelben. Fekete festékkel 100*70 es véggel, DTM. Szürböl pedig mi a külömbség a direkt és a sport szűrö között? 3900.-ért Adaptergyűrűkkel állítható átmérőjű sport levegőszűrő szinte minden autótipushoz. Külső átmérők: 78/123 mm Belső átmérő: 60-90mm (6 adapter gyűrű) Szűrőhossz: 150mm Vagy:4800.-ért direktszoro piros burkolattal 1600 ccm3-ig.A burkolatnak köszönhetöen megóvja a szűröt a víztol.És a levegöt nem engedi felmelegedni
Javaslom: először terméket válasszál igényed és pénztárcád szerint, utána döntsél hol, hogyan vásárolj! (Első szempont, hogy beépíthető legyen, amit megveszel).
Sziasztok Lenne egy olyan kérdésem. Ha a Totalcar webáruházból rendelnék egy hátsó dobot az jó? Meg szeretnék egy direkt szűröt csak nem tudom eldönteni milyet mert még ne volt ilyen! (Ja de a 2107-ES LADÁMON:) Akinek lenne tapasztalata e téren ossza meg velem! A webáruházból rendelt már vlaki? Menyire megbizhatóak? Vagy esetleg van jobb hely ahonnan be lehet szerezni? KÖSZI.
Olvastam nemrég, hogy valaki már tapasztalt a kormány forgatásakor alig hallható sípoló hangot. Ilyen nekem állandó jelleggel van. Nézette már meg valaki szervízben? Mitől van? Hogyan lehet kijavítani? Menyibe kerül? Előre is köszi!
Viszont majd jó áron el tudod adni, ha valakinek két év alatt lerohad a gépéről! :-))
Lassan én is elkezdhetek gondolkodni kipuff témában, nemsokára szülinapos lesz a gép! Pár hónap és el lehet kezdeni a terveztetést, mert még nem lett hangolt dob készítve lacsira. Mire két éves lesz és a gyári lerohad, rakhatom fel a Zeus saválló dobot.:-))
Tegnap beadtam a gépet 60 ezres nagyszervízre. A kötelező munkákon kívül szelepcsere és kormánymű csere is lesz rajta. Remélem jól sikerülnek. Holnapra ígérik. Néhány kép:
Egy valamirevaló kipuffos szakinak van csőhajlítója, rozsdamentes csöve megfelelő átmérővel és ha megrendeled, lehajlítja és megpiskótázza, felhegeszti-csavarozza, mint a gyárit. Az eredeti megmarad egyben, az enyém így készült, igaz délvidéki árszinten, a gyári dob meg lóg a piskótán felkötve- nem ment többet 20 km-nél. És képzeld 1,5 év után sem akarom visszatenni.
Az enyém VM DTM 18000 a dob, szerelés 5000. Ez azért nem annyi!!! (szépen megcsinálták, annak ellenére, hogy a hátsó híd elött elvágták a csövet és hegesztették) Szerintem a gyári dob sem csővel együtt van, hanem a dob tövénél flexelnek!
Egyszóval ez egy fasz aki írta. Hat pl az opel tok kenyelmetlen spec nekem es nem tom nekem konnyu vezetni a lacsit. Lehet tudni is kell? Na jo en is felhuztam magam bocs:D
....hhaaaaaaa....hmmmm......értjük mi a tréfát!......dacia logan 14. lacetti 15. hmmmm...na meg aza astra classic helyezése! ....azért még mindig a márkakereskedések központjainak íródnak félig ezek a cikkek!
Csak nehogy az Opel Southest ill. Opel Hungary és társai szaftos seggében ragadjon a nyelvük!
Elnézést a vulgarizmusért, de kissé kiborított a cikk.....
Gyakorlatilag minden új úton összevissza vannak a táblák, a 4-es elkerülőn a 6-son meg az új 0-son is. Ami szívás, hogy az új 0-s úgy is néz ki, mint egy autópálya, a burkolat miatti döcögés meg 130-tól kezd "elmúlni". : )
Hat most en is parazok M0-an az uj szakaszon 110-el lehet menni elmeletileg, gyakorlatilag meg nem lehet tudni ossze vissza van tablazva es mertek. 110-el mentem de a fene tudja ok mit gondolnak.
Es egyik oldalon kinnvan az autout tabla masikon nincs. Egyik oldalon 80-as korlatozoval kezdesz de ha pl a kihajto-behajtorol josz fel akkor meg nincs. Szal oriasi moka ....
Főleg hogy szombaton megbüntizett két büntiből kihelyezett tinirendőr kezdemény mert a 60-as táblánál a 40-el haladó autót 70-el előztem meg....ráadásul ugy álltak be hogy mögöttük 10 méterrel volt a seb.korlátozás feloldó kereszteződés és onnantól 90-el lehet menni.Aszittem felrobbanok,főleg mikor hallotam hogy a tinirendőrcsaj szólt a tinirendőrbácsinak hogy "szedd ki ezt is,65-el jön" ,na ennyit a rendőrségről...
Csá Szerintetek van olyan hátsó sport dob ami gyári? PL: mint a Ladához? Ha megunom le tudom cserélni és nem kell elvinnem kipufogóshoz szétvágatni meg hegeszteni!