Tudom, hogy itt most mindenki fel van dobódva, de azért bátorkodom visszatérni a "Bűnös" élményem rövid leírásához.
Nagyon tetszett az előadás - így lehetne a legtömörebben összefoglalni. Nagyon együtt voltak a srácok, iszonyú jó CSAPAT. Ritkaság, hogy nem tudok belekötni egy előadásban egy színészbe sem, de itt tényleg nem tudok. Mindenki nagyon jól játszott. Különösen Bertók lepett meg. Nem néztem volna ki belőle, hogy ilyen nagy színész. Lenyűgöző volt a játéka. Más karakter, mint Zsolti. Érzékenyebb, ugyanakkor van benne keménység. Telitalálat Raszkolnyikov/Amper szerepére. De mindegyik karakter telitalálat, Sopsits nagyon ért ehhez, ezt már a Torzók is bizonyította. Egyébként az egész előadásnak van némi "torzós" feelingje: a vaságyak, a bezártság, a szabadság utáni vágy.... stb.
Úgy éreztem, hogy a két felvonás között most nagyon nagy volt a kontraszt. Igaz, hogy az elsőben a humort ellensúlyozták kemény részek - összehasonlítva a másodikkal azonban mégsem eléggé. Az első felvonást lazának is nevezhetném a másodikhoz képest.
A vége különösen megfogott. Nehéz volt utána megszólalni. Egyáltalán: nehéz volt utána "lenni". A befejezésen sokat el lehetne vitatkozni. Engem igazából a vallási megközelítés érdekelne, hiszen maga Dosztojevszkij is rengeteg írt a regényeiben magáról a vallásról és Istenről.
A hatalmas kereszt, és a tetején Madonna/Szonya..... körötte a pokrócba burkolt rabok.... hihetetlen volt! Nagyon mély és komplex előadás
A legjobb új magyar dráma: Háy János: A Gézagyerek
A legjobb előadás: Szent György és a Sárkány (Katona József Színház, rend.: Zsmbéki Gábor)
A legjobb rendezés: Galilei élete (Szeged, rend.: Zsótér Sándor)
A legjobb szórakoztató/zenés előadás: -
A legjobb alternatív előadás: W - Munkáscirkusz (Krétakör Színház, rend.: Schilling Árpád)
A legjobb gyerekelőadás: Retemetesz (Kolibri Színház, rend.: Balla Margit) és
Árnyak színháza (Ciróka Bábszínház, rend.: Rumi László)
A legjobb női főszereplő: Törőcsik Mari (Szent György és a Sárkány, Katona József Színház)
A legjobb férfi főszereplő:
Király Levente (Galilei élete, Szeged)
A legjobb női mellékszereplő: Schell Judit (A kripli, Radnóti Színház)
A legjobb férfi mellékszereplő: Trill Zsolt (Bolha a fülbe, Álszentek összeesküvése, Új Színház)
A legjobb díszlet: Khell Csörsz (Szent György és a Sárkány, Katona József Színház)
A legjobb jelmez: Szakács Györgyi (Szent György és a Sárkány, Katona József Színház; Erdő, Kaposvár)
A legígéretesebb pályakezdő: Rezes Judit (Szétbombázva, Thália Színház; Top Dogs, Kamra)
Különdíj: Mácsai Pál a Madách Kamara megújításáért
A Fővárosi Önkormányzat Különdíja: Ilja próféta (Sepsiszentgyörgy, rend.: Bocsárdi László)
a Vendégségben Budapesten című sorozat vendégjátéka
:)
Az ELZSÉ által beajánlott topictalira (hihetetlen, mikre nevel rá a fórumozás, korábban a tali szót nem ismertem) el is tudnád hozni?
A Trafó mondhatni "a mi utcánkban" van: a Tűzoltó utcában dolgozom (aznap várhatóan sokáig), innen indulok majd útra. :)
(Éppen tegnap írtam egy papírt, hogy az épületünkben a trafó szerelése miatt áramszünet lesz.)
Aha! Köszi!
Volt, aki megpróbálta megértetni velem, hogy az utolsó előadásra kopaszodott meg. Most látja, hogy én értettem jól. :) Na, ezt a témát is jól kibeszéltük!...
Na, ezt előbb elbénáztam. Szóval 1-2 éve volt Stohllal egy interjú a Nők Lapjában. Szintén szó volt a kultúra értékválságáról, és ott is L.Zs.-t említette meg, mint az egyik legjobb színészt.
Én nem éreztem, hogy akár Alföldi, akár Stohl színészként rosszabb, vagy jobb lett volna a tévés szereplésüktől. Hogy a személyiségükön mit váltotatott, azt nem tudom, de nem is nagyon érdekel.
Nem tudom, mikor jelent meg, én mindenesetre ma vettem meg a Színház októberi számát. A Színikritikusok Díja 2001/2002 részeseinek felsorolása után sok-sok újságíró választását böngészhetjük végig. Vannak egypáran, akiknél
A legjobb férfi főszereplő LÁSZLÓ ZSOLT (Macbeth) :)
Ha tudok, hozok részleteket is, de most dolgoznom kell (ha már a munkaidőmet elneteztem).
Navarre! Erre gondoltál? Ma reggel jutottam idáig:
"Mary, Dickon! Meg fogok gyógyulni! És örökké, de örökké élni fogok!" :) Ha nem említed meg tegnap, tán meg sem jegyzem.
Kicsit előrébb:
"Mary csak elismételte, amit Dickon mondott, de felajzotta vele Colin képzeletét.
- Örökké? A levegőtől úgy érzi, hogy örökké fog élni? - kérdezte, és úgy tett, ahogy a kislány mondta. Újra meg újra hosszan, mélyen beszívta a levegőt, és egyszerre úgy érezte, hogy valami új és gyönyörű dolog történik vele."
Hogy ONná váljak: a Bűn...-ösök EZT nem érezhették Belgrádban...
Nézd csak, Navarre! (tudom, majd holnap) Tegnap úgy írtam le ezt a szót, hogy nem tudtam, A titkos kertben is előjön:
- Ha Dickon az, akkor jól van. Dickon olyan erős, mint egy póni. (Craven doktor, amikor megtudja, D. fogja kitolni a kertbe Colint)
- És megbízható - tódította(?) Mary. - Egész Yorkshire-ben nincs több olyan, mint az. - Mary az imént yorkshire-iesen beszélt Colinnal, és most elfelejtkezett magáról. ColinCrazy is el szokott... ;)
Folyamatosan örülök neki, mégsem hiszem el... Kinyomtattam a hozzászólását (csak az elsőt és ezt az utolsót, szóval annyira nem vagyok mániákus), és elő-előkapom, hogy lássam, tényleg igaz! :)
Na de akkor egy előadás alatt lekopaszították és a többin már úgy kellett játszania? Mert nem arról volt szó, hogy az utolsó előadásra lett kopasz... Még mindig nem értem...
Most volt reggel a Napkeltében: Törőcsik Mari szerződést bontott a Nemzetivel és méltatlan pillanatokat emlegetett.
Mostani Pesti Estben apróhirdetések színházi rovatánál: színművészetire felvételi előkészítés - versmondás. Vezeti: Balkay Géza. Ezt csak azért írom meg, mert ha jól emlékszem, régebben őt is emlegettétek.
Azért jó olvasni, hogy ennyire elfoglalt. A belgrádi fogadtatás kicsit lehangolt. Nekem úgy tűnik, itt azért szervezési gondok is lehettek. Az nem lehet, hogy ennyire nincs érdeklődés, vagy lehet?
Szerintem örülne. Természetes, hogy nem csak lányok szeretik színészetét. Egyébként sokat járt a fejemben, milyen kedves is tőle ez a felajánlás. Nagyon.
Az ügynök halála annyira nem nagy szám, persze, meg lehet nézni, de a Kamarás iszonyat gyenge. Rossz színész- tömören összefoglalva.
Kern viszont zseniális benne, miatta érdemes megnézni a darabot. Az Alföldi meg Alföldi. Azt hittem, meg lehet tőle kímélni ezt a topicot, de nem. :-)))
A Haramiák viszont baromi jó volt.
Bucival kapcsolatban: valóban nem rossz színész, sőt, egész jó, de a Reggeli sokat ártott neki. Akárcsak az ex-műsorvezetőtársának. :-)
Navarre: a varázs lehet, hogy forrás, de nem értettem tisztán! De a többi az tuti!
Ha már szóba hoztam (így még egy kis Artúr is látható):
Miért kellett úgy levenni a darabot, hogy én csak egyszer láttam? ... Mondjuk, ezt legalább láttam...
Buci idén azt mondta a Súgó Csiga díj kapcsán, hogy őszintén örül, hogy nemcsak kereskedelmi tévékben rendszeresen látható színészek jutottak be a 12-be! Szerintem a Haramiákban igenis jó volt! (Csak ebben a darabban láttam.)
Az interjú kereskedelmi tévés részével kapcsolatban eszembe jutott egy László Zsoltos tapasztalásom. Kb. két éve az RTL Klubos Reggeliben a Stohl "Buci" András egy napon hogy-hogynem saját szülinapját ünnepeltette a stábbal és a kedves nézőkkel, s 8.38-as "sztárvendégnek" egyik legjobb barátját, László Zsoltot hívta be a stúdióba. László Zsolt egy nagy Afrikáról szóló képeskönyvet adott neki. Az egész háromperces jelenléte alatt az ünnepeltnek köszönhetően kb csak egy "Boldog szülinapot" erejéig jutott szóhoz. Amúgy én úgy láttam rajta, elég kényelmetlenül érzi magát abban a környezetben. És lássatok csodát, az agresszivitásba és ripacskodásba hajló egocentrizmussal küszködő Stohl valami ilyesmit talált mondani: "Hölgyeim és uraim, ez itt László Zsolt, akinek bár lehet, hogy nem sokan ismerik az arcát, de korosztályának egyik legtehetségesebb színésze, sőt, még nálam is tehetségesebb!"
Azért nem semmi teljesítmény szerintem, hogy ez ki bírt jönni a száján.
(Hozzá kell tennem, én személyesen természetesen nem ismerem Bucit, de tévés szereplései számomra tükröznek egyfajta attitűdöt. Amúgy sajnálom, mert azért jó színész, bár nem kiváló, de én nem igazán tudok elvonatkoztatni számomra elég taszító megnyilvánulásaitól. Megjegyzem, úgy 4-5 éve láttam az utcán a Tivolinál, és még teljesen normális, szerény embernek tűnt. Nagyon másképp is nézett ki egyébként: szemüveg, borosta, hosszú hullámos haj. Akkoriban mondta nagyon szépen a János vitézt az MTV-ben.)
Kamarást a Macska a forró... -ban láttam, akkor már mindenki el volt ájulva tőle, hogy milyen jól néz ki, meg hogy tiszta Darvas Iván, meg ilyenek. Én meg nem értettem az egészet. Aztán a darabban el kellett ismernem, hogy bár nem az esetem, van benne valami, de csak mint pasiban. Színészileg abszolút semmilyen benyomást nem tett rám. A legjobb Oberfrank volt.
de lehet, hogy hirtelen bepánikoltam Általános az érzés, de bennem erősebb a kíváncsiság! Hülye érzés volt úgy ülni Gyulán a Rondellában (háttal LZs-nek) az utolsó Falstaff után, hogy egy "köszönöm"-öt sem mondhattam neki. Mégis, mit szólna, ha egy vadidegen csak ezért megszólítaná? Most viszont ő hívott minket, és ez bátorságra ad okot! :) Már akkor is egy élmény lesz a találkozás, ha én csak hallgatok (sőt, akkor lesz igazán!). ;)