Minden, ami navigációs eszközökkel, és azokra telepített jogtiszta navigációs szoftverekkel kapcsolatos.
A warezolásnak, nem jogtiszta szoftverekre vonatkozó hozzászólásoknak ebben a topikban tiltás a következménye.
Igaza van Lmatyasnak, tényleg csak az ismertség felmérésére és kismértékű javítására jók. Amúgy júl nézne ki az összes GŐS kereskedő, ha csak ennyien ismernék a kütyüiket. De hát ez csak egy nagyon esetleges merités.
Ez igy van. Remelju klesz meg jobb is. ;-)
Ez volt a poénnak szánt rész, olyan amilyen. De ez a stilus eddig nem volt idegen a topictol és csak viszonylag kevesen sértődtek meg.
En sem sertodtem meg. De azert egy smile elfert volna.
Csodák egyébként vannak. Nem azért, hogy dicsérjem a Garmint, de a 12-esem a belsú ablakpárkányon (házgyári, 10. emelet) általában működni szokott. Egyszer már olyan is volt, hogy az iróasztalon is ment 1 méterre az ablaktól, nyilván szerencsés volt a konstelláció és 3-4 műhódot az ablakon át is összeszedett. Ugyanakkor az aktiv külső antennás Jupiter modulos OEM GPS-em még az ablaktól vizszintesen 1/2 méterrel kidugott antennával is csak ritkán megy, azt szereti, ha a parfisnyélen felemelem a tető éléig, amit szerencsére a legfelső emeleten meg tudok csinálni.
P.ISTI:
SUI-tól kérdezted, de én többet játszottam vele, a Garmin fekete sereg (Garmin 12-Garmin III+, de még a léginavigációra szánt 90 is) nem irja a magasságot a trackbe, mindig -9999 van benne. Már rá is kérdeztem a Garminnál, de azt mondták, hogy a GPS magasság olyan rossz, hogy szégyelik irásba adni. Kérdeztem: kiirni nem szégyelik? A válasz: Hmm..., majd megbeszéljük a szoftveresekkel, végülis a pontatlan is jobb, mint a semmi. Mindez a SA megszüntetése előtt volt. Most már a 30-40 méteres hibától akár ki is irhatnák.
SUI:
Nem akarsz rákérdezni, hogy egy új szoftver verzióba nem akarnak-e beletenni magasságrögzitést, ha a helye úgyis megvan? Te legalább beszélőviszonyban vagy velük, mégha el is küldenek néha ide-oda az ötleteiddel.
P.ISTI
A pontlistát elküldöm emilben, de Atika62 azt igérte, hogy a neki elküldöttet felteszi valami univerzálisan letölthető helyre. Én is feltettem a www.compumap.hu/welt2000.arj helyre, de rossz tapasztalataim vannak újabban a letöltéssel, ha nem böngészővel közvetlenül megtekinthető anygaról van szó.
Köszi, ha válaszoltál....márpedig biztosan válaszoltál a kérdésemre, de sajnos nekem ez elég kínai volt. Makó és Jeruzsálam koórdinátái vannak oly távol egymástul, mint ez a cad meg vrml ...stb tőlem.
Pedig nem nyugszom, addig amíg nem tudom feltenni a trackjeimet 3D-be !
Esetleg, ha valaki "leereszkedni" és egy step-by-step tutoriallal meglepnr...
Előre is köszi !
egyik, másik konverter, igaz a vrml vagy dxfig is el kell jutni. De vesszek meg, ha egy jobb cad (autocad autolisp) szájába nem lehetne egy ilyen görbét belátható időn belül begyömöszölni.
Sui: Garmin III-hoz lenne egy kérdésem. A magasságot nem nagyon tárolja el a tracklogban, illetve nekem nem sikerül megjelenítenem. Tudsz errol valami bovebbet, vagy ne is próbálkozzak vele.
Mindenkitol elnézést, akinek kicsit lassacskán jöttek le a képek. Jogos volt a kritika, a linkelés jó ötlet, legközelebb azt alkalmazom... azért mutatóba akkor is fel fogok tenni egy képet, csak a figyelem-felkeltésért.
Sui: valóban a gép jobboldalán ültem, ahogyan a muhódok is mutatják. Sajnos 1000 km/h fölé nem sikerült menni, nekem a maxra 936-ot adott.
Maga a ketyere nekem is csak az ablak melletti ülésben muködött, de ott a tálcára téve is. A középso ülést azonban már nem szerette.
Rugo: Amikor otthon bekapcsolom a GPSt le/feltöltésre, csak max. 1 muholdat lát, pedig ablak mellett van az íróasztalom, és elég vékonyak a falak. Már én is gondolkozom egy külso antennán.
Vgyuri: az a pontgyujtemény természetesen engem is érdekelne.
éasdléasédfjléakshdgé: hát ez roppant érthető volt, de abban igazad van, hogy már régóta tervezgetem, hogy az AM tud majd full 3D nézetet. Kb úgy fog kinézni, hogy a térképeket ráfeszíti a domborzati modellre, azt pedig kirakja 3D-ben, tetszőleges nézőpntból. Ha ez elkészül, akkor eladom a hadseregnek kiképző szimulátornak. :)
komolyra fordítva, szerintem ezeket a Lat/Long/Alt koordinátákat nem egyértelmű olyan formára konvertálni amit a Peristence of Vision (ejjj:))) is megeszik. Természetesen a formátum elég nyílt, de aki nem dolgozott 3D-s világban, annak elsőre elég komolynak tűnhet a dolog, szóval ne bagatelizáljuk el. Persze a lehetőség adott, szóval nem reménytelen, de senki ne érezze frusztráltnak magát ha elsőre nem sikerül a dolog :)
Fogod a gps logot, kiteszed textbe, azt megkezeled sed, awk vagy ami tetszikkel, aztán be a povraybe ami megrendereli. De ha megkéred Ge-t, akkor az új, GPL-es aeromap biztosan exportál .pov-ba :-) Amúgy Frank biztosan odaadja a forrást. De szerintem a 4.x-es GRASS után már a GRASS is tudja. GRASS
Nagyon jók ezek a 3D-s képek, hihetetlen mit ki nem találnak a pihent agyú emberek. :)
A 10,9 km-es magasság is szép, eddig ez a legmagasabb amit láttam GPS-en. Sebességben 975 km/h a rekord, valaki mutatta egy eMap Trip Computerében lévő max.speed-et.
Nekem csak akkor működött repülőn, ha odanyomtam az ablakohoz, szerintem nem megy kasznin keresztül.
kekvillam:
A setup-ban tuti ki lehet kapcsolni a barometrikus magasságmérést, holnap megnézem pontosan, hogy hogyan.
Az E-Map térképes készülék, így pl fel tudsz tölteni bel Magyarország térképet, amit a többi készülék még akkor sem tudna ha véletlenül alkalmasak lennének térképek fogadására... Tudod ezek a garminosok olyanok mint a NaviGate, foglalkoznak a vevőikkel, és ha a vevőknek mo térkép kell akkor megcsinálják. Bár nekem most épp csillagokra lenne szükségem, nem tom azt lehozzák-e, de szerintem meg fogják próbálni :)
Ge.
Vettem egy 16MB-os kártyát is. Ezzel el lehet autózni Párizsig, úgy, hogy Párizs Metro Guide, az útvonal szelvények pedig Roads and Recreation. A 8 megás kártyán a magyar térkép csücsül...
Ilyen hobbistának - mint én - ez a legjobb választás. Megbízható, kézbevaló és autóba is könnyen illeszthető, sokoldalú stb stb Az ár-érték arányban verhetetlen (szerintem)
Jól mutat a 10,9 km a kijelzőn, csak azt nem tudom én mit látnék.
Az eTrex Summit azt hiszem a barometrikus nyomásból számított értéket jeleníti meg elsődlegesen, csak nehezen tudtam kicsikarni belőle a kalibrálásnál a GPS magasságot.
Esetleg az "iránytű-képernyőn" mégis azt látom?
(A használati utasítás használhatatlan)
Tudja valaki?
rugo: Én is próbáltam az ablakos módszer légyegében ugyanilyen körülmények között. A siker csak a műholdak pillanatnyi állásától függ, de ha van vétel akkor sincs benne túl sok köszönet, mert csak egymáshoz "közel" álló holdakat lát a kütyü, ami jelentős pozíció hibát okoz. Az eredmény viszont érdekes lett, ezért megosztom veletek: A tracklog egy kb. 200m x 100m-es átmérőjű ellpszisben össze vissza húzott vonalakat egy éjszakán keresztüli üzem után. Tehát a pozíció hiba láthatóan irányfüggő volt. Sajnos már töröltem a logot, így nem tudom megmondani, hogy az ablakom által biztosított rálátás irányához hogyan viszonyul az ellipszis iránya, pedig ez is tanulságos adat lenne. Talán majd megismétlem a kisérletet...
VGyuri, a majdnem pontostól az 1-2Km-ig az ugye azt jelenti, hogy a pontossága 1-2Km, legalábbis nem tudni, hogy melyik a pontatlan. Vagyis a pontosság 1-2km...
P.Isti, szépek a képek, de légyszi ha lehet akkor inkább linkeld be őket, mert többek között nálam is nagyon lassú.
ge
Na erre én csak azt tudom mondani, hogy én próbáltam (még a padlás elött :-)) az antennát az ablakba tenni (zárt ablak, totálisan az üveg mellé, fölfelé az antennától kb 1 méter üveg, melette jobbra balra szintén cca 1 méter üveg)
Nem jött semmi... (a falak B-30 blokktéglából vannak) Mit csináltam rosszul?