Hali!
Nem is tudtam, hogy RT-ben van nem 16V, vagy csak nekem volt evidens, hogy minimális az árkülönbség? Nem tudom, van-e, de a slusszkulcs elforditására, még nem járó motornál megjelenk az oil ok felirat. Ha ekkor nyomsz egyet a gombján, akkor az olajszintet is mutatja. Bocs, ha ezt tudtad.
Más. Most számoltam ki a harmadik tankolást, baráti 8,6-ra jött ki az előző 10 közelihez. Azért ennek örültem. :)
Compot! Nyugodj meg! Szerintem ez a 250 000 Ft nem sok, mert bukhattál volna többet is. És a többieknek is üzenem, hogy örüljünk, hogy ennyit adnak érte. Részemről lezárva.
Pont ezért irtam az elözöekben, hogy tudni kellene, hogy jogszabály alapján mit kell tértitenie a biztosítónak. Az 5 éves TV-d sem ér annyit mint egy uj és betörésnél migés uj értéken téritenek.
Vagy vegyük az aranyat. Megveszed a boltban a gyürűt de eladni már csak tört arany árban tudod eladni. De mint vagyontárgyat, nem törtaranyként számolod magadnak.
De a lényeg nem ez. Az autót meg vettem, ez egy vagyontárgy aminek értéke után illetéket is fizettem. Amikor valaki ezt összetöri és tovább már nem használható, akkor a vagyonomban pont ekkora kár keletkezett (legalábbis kb az első 6 vagy 9 hónapig). Az egy teljesen más kérdés, hogy a piacon te mennyiért tudod eladni az autót. Egy józan ember, ha külső körülmény nem kényszeriti, nem adja el az új autóját, föleg azért nem, mert nem kap annyit érte mint amit kifizetett érte. De itt kényszeritve vagyok, hogy kvázi adjam el és bukjak rajta egy rahedli pénzt.
Szerintem az átvétel utáni 5. percben legalább 20%-kal ér kevesebbet egy autó, ettől lefelé és felfelé persze vannak eltérések. Az autó és a számítógép nem valami jó befektetés, de nem ez alapján vesszük őket.
Hali!
Ma sikerült lepattintanom a jobb tükör burkolatát. Sajna, nem direkt volt, és el is tört az egyik karma. Fogadok, hogy csak komplett tükröt lehet kapni. :(
Nincs valakinek bontottban, sarki fény színben egy ilyenje véletlenül? Bár ennek az esélye nulla. :(
Ma megyek tankolni, kiváncsi vagyok, lement-e már a fogyi 10 liter alá.
Cabeza
Bocs, hogy megint off vagyok. Az autó vétel ára 2.775.000 Ft volt plusz 64.000 ft a riasztó. A te szerinted mondtott 2 milkónál akkor 3 hónap alatt 850.000 ft avult az autó?????
Egyébkánt kár ezen vitázni. Ha lenne valaki, aki megmondaná, hogy a törvény szerint a KFB-t milyen értéken kell rendezni akkor az egész rövidre van zárva. Lehetőségek: Uj értéken, pótlási értéken, napi értéken. Ha a törvény erről nem rendelkezik, akkor ragaszkodom a számomra legkedvezőbbhöz és marad a biróság.
A kártéritésnél a lényeg szerintem nem az, hogy mennyiért tudtam volna eladni. Volt egy vagyontárgyam ami a károkozó miatt már nincs. A kár elötti állapotot kell visszaállitani. A megadott összegből tudnál venni egy olyan állapotú Thaliát mint amit leirtam???? Nem fél és nem 1 éveset, nem 10.000 km és 15.000 vagy többet futottat, és olyat, hogy én lehessek az első tulajdonosa. És egyáltalán, miért gondolja bárki is, hogy el akartam adni az autóm. Nem azért vettem drága pénzért.
Nézd meg pl a lakásbiztosításodat. Ott ha ellopják a tv-d vagy bármi másodat, x évig uj értéket fizetnek. Autónál miért nem??? Egy 5 éves tv sem ér annyit mint az uj. Ha egy használt autó kevesebbet ér mint egy uj akkor miért nem csökken a biztosításom dija, hiszen a biztositónak egyre kevesebbet kell fizetnie nekem egy esetleges kárnál.
csiribingyó, legőszintébb gratulációm, és jókívánságaim. Nem fogsz csalódni benne.
Kollégáim jót röhögtek, mert szemezgetek a Nokia 5510-essel (főleg a 64MB memória miatt, mert így a letöltött cuccokat haza tudom vinni a melóhelyről. Sajna adathordozó be és kivitele tiltott). Azt mondták, hogy nem csodálkoznak, mert aki Tháhiát vesz, attól kitelik, hogy megvegye ezt a telefont is :))))
Bocs, hogy beleszólok, de szerinted Te ennyiért (2 495 000-ért) el tudtad volna adni az autót, ha netán al akartad volna adni?? Nem hiszem. Tudod, az autó ára sokat csökken, mire a szalonból kigurulsz az első sarokig. Sajnálom, de ez van.
Autogáz témában van külön topic, de azért az alap tévhitek ellen:
1, A motort nem kárositja, ezt a f*ságot még 15-20 évvel ezelőttről cipelik magukkal az emberek.
2, beszerelés 120-150ezer között
3, most, hogy 200 a benzin és 125 a gáz, nem biztos, hogy megéri a beszerelési költséget. De ha megint 250,- lesz a benzin, és 132 a gáz, akkor gondolkodtató.
4,Mivel magyarországon nincs Renault által elismert beszerelő, ugrik a garancia (megkérdeztem)
5, www.autogaz.hu, egy gyöngyösi cég honlapja, a srác az autógáz topic szaktanácsadója. :)
6, tapasztalatból irom, előző autóm benzin-gáz üzemű volt
>>> Egyébként a biztositó kártéritési kötelezettsége független attól, hogy aki a kárt okozta részeg volt vagy nem. A károsultnak ahhoz semmi köze sincs
Ez így van, viszont a károkozón – ittas vezetés esetén – 500e Ft-ig behajtják az okozott kárt.
Nagyon komolyan elgondolkoztam azon, hogy érdemes-e polgári pert indítani a károkozóm ellen.
Az autója totálkáros lett, a jogosítványát bevonták végleg (újra kell vizsgáznia = kb. 120.000 Ft), + megbüntetik >100e Ft-ra, a biztosító meg ráver 500e Ft-ot a felelősségbiztosításból. Ezek után szerintem reménytelen, hogy egyetlen fillért is láthassak tőle, szerintem egészen egyszerűen fizetésképtelen lesz a hölgy. No meg ha lett volna pénze, akkor nem egy 15 éves autóval közlekedik.
Mondjuk az „igazságbajnok énem” azt mondja, hogy nincs kegyelem, aki piásan beül vezetni, az vállalja a – bármilyen – következményeket.
Az emberi énem meg azt mondja, hogy fölösleges az egész, úgysem fogok látni egyetlen fillért sem a dologból.
No meg várható, hogy leghamarabb 2-3 év múlva lehetne döntés az ügyben.
Na most beszéltem a biztosítóval. 2.495.000 értékelt egy 3 hónapos 3.500 km-t futott autót, ami 2.750.000-be kerül újként. Inkább rájuk gyútom az épületet!
Idézet a PTK-ból:
355.§(1) A kárért felelős személy köteles az eredeti állapotot helyreállítani, ha pedig az nem lehetséges, vagy a károsult azt alapos okból nem kívánja, köteles a károsult vagyoni és nem vagyoni kárát megtéríteni.
KG.18.§A károkozó azt a kárt köteles megtéríteni, amely magatartásának közvetlen következménye, és amellyel a szerződéskötés időpontjában a szerződésszegés lehetséges következményeként előre számolhatott.
(2)A kárt pénzben kell megtéríteni, kivéve, ha a körülmények a kár természetben való megtérítését indokolják. A kár természetben való megtérítése különösen akkor lehet indokolt, ha a kártérítés tárgyát a károkozó maga is termeli, vagy az egyébként a rendelkezésére áll.
(4)Kártérítés címén a károkozó körülmény folytán a károsult vagyonában beállott értékcsökkenést és az elmaradt vagyoni előnyt, továbbá azt a kárpótlást vagy költséget kell megtéríteni, amely a károsultat ért vagyoni és nem vagyoni hátrány csökkentéséhez vagy kiküszöböléséhez szükséges.
Ezek szerint a biztosító az eurotax alapján kiszámolja mennyi a károd, amivel nem vagy köteles egyetérteni. Pl hivatkozhatsz arra, hogy a piaci ár annál sokkal magasabb. Majd a biroság eldönti kinek van igaza.
Egyébként a biztositó kártéritési kötelezettsége független attól, hogy aki a kárt okozta részeg volt vagy nem. A károsultnak ahhoz semmi köze sincs.
Csiribingyó: kösz a tippeket, utánanézek.
Azóta megnéztem az árakat, a Clio esetén kb. 200e Ft a különbség az 1,4 16V és az 1,5 cdi között, ami nem olyan sok, fogyasztás terén pedig kb 2 liter/100 km, ami viszont jelentős. Meggondolandó, ha lesz dízel Thalia és az árkülönbség nem lesz nagyobb.
Az autogaz mar nekem is eszembe jutott, aztan ki is vertem hamar a fejembol.
Egyreszt injektoros autonal igen draga megcsinaltatni.
Masreszt megkerdeztem egy renaultos szerelo ismerost, mit gondol a dologrol: nyomatekosan nem javasolta... Hosszu tavon nem tesz jot a motornak allitolag. Gazt meg ugyebar pont sok hasznalat eseten eri meg beepiteni... :(
Az Eurotax értékelés valóban jogos a Casco alapján, hiszen az van a szerződésben, de feleösségbizt esetén nem.
Akkor viszont megkérdezném, hogy felelősségbiztosítás esetén mi alapján számítják a kárigényt? Ez most nagyon komoly, mert – a már leírt „balesetem” miatt – érintett vagyok a témában.