Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Végre sikerült visszaszereznem a Partner B291-es fűkaszát. A szerelő mutogatott valamit a dugattyún a leszerelt kipufogó felől, de én csak sekély csikokat láttam, ami akár az olajtól is lehetett. Szerinte ez annak a egyértelmű jele, hogy besült, mert beindítani sem lehetet. Ahogy később húzgáltam az indítózsinort a dugattyú elég könnyen mozgott fel-le. A szerelő megjegyezte, hogy sokan az ilyen gépet már el sem viszik hanem inkább ott hagyják. Mivel nem kértem a javítást le kellett perkálnom az átvizsgálás díját. Még arra sem voltak képesek, hogy összeszereljék. A leszerelt csavarokat és alkatrészeket belerakták egy szatyorba és szevasz. Az interneten próbáltam utánanézni milyen karburátor van a gépbe, de kettővel gyártották vagy Walbro vagy Zama. Hogyan lehetne megállapítani melyik van benne? Én nem láttam rajta semmi azonosítót. A karburátort szeretném felújítani és ehhez kellene tudnom a pontos jelzését.
Hát, pedig az csak úgy megy. Először legalábbis csak a saját munkavégzésére tud alapozni .Aztán ha bedolgozta magát, felhajtani vmi komolyabb melót. Azt először kínnal-keservvel megcsinálni. Utána jöhet alkalmazott .
Ha 52 ccm-s akkor visszavan fojtva a karbi által, de ha beszerzed hozzá a bab1 féle 52 ccm-s láncfűrész karbiját, és feloperálod rá akkor egy vadállattá változik olyan lesz mintha egy láncfűrésszel fűkaszálnál, ez nem is rossz mert így körfűrészkoronggal tisztító fűrészként is használható. Persze ehhez ilyen bütykölös fajta egyénnek köll lennöd.
500 Kbyte a korlát, tehát ha 499 vagy pont 500 kbyte-os a kép felmegy, nehogy mán 200 kbyte-ost tegyé föl. Az algoritmus a következő: browse, kijelöl, megnyitás, feltölt, beszúrás, mehet.
Sajna ebből csak az a kiút, ha vállalkozó lesz . Saját magát csak nem rúgja ki :-) De már nyamvadt 30-40 rugós melókat is csak hátszéllel lehet összeszedni, az se egyszerű .
Mellékelve küldök néhány fotót a megérkezett és összerakott Timbertech kaszámról.
Annyit az interneten beharangozott 2,8 LE-ről, hogy a gépkönyv szerint csak 2,27 LE..
Nem tudom honnan vették a hirdetők a hirdetett teljeítményt, hacsak nem szívatásból.
No mindegy, legalább tudjuk a tényeket.
Összeraktam, amint látjátok, de még nem próbáltam ki, mert nem szereztem még be a megfelelő olajat a keverékbe és a megfelelő lítium-molibdéndiszulfidos zsírt a szöghajtóműbe.
Az összeszerelés során az az érzés alakult ki bennem, hogy ez elég míves darab, tehát minden olyan jól néz ki rajta, nem egy összehányt, durva munkának néz ki.
Nyilván a működés számít, főleg a tartós és megbízható működés.
Node legyünk optimisták és hasznájuk hobbigépként.
Drága Kolléga! Ha olvastad a hozzászólásokat, mindenki a spartát ajánlotta, kb annyiért mint vetted az alkot. Nem használhatatlan az sem, de látod, előjöhetnek hibák, valamint most panaszkodsz a fogantyújára. Általában mindenki megszívja egyszer valamivel, de ne siettessük mi ezt saját magunknak, hallgassunk a többség tapasztalataira, meglátására.
Ha teheted, ne ilyenre cseréld, hanem kicsit komolyabbra, Sparta, v. Praktikerben McCulloch van akcióban 69-ért, ha az Alcot ott vetted, próbáld arra cserélni, a felárat fizetve.
Figyeld meg a gép meghajtását, szárát, damilfejét, kormányát is, azokról is sok következtetést lehet levonni a termék minőségéről, megbízhatóságáról, várható élettartamáról.
De ki lehet fogni egy jó alkót is, ha szerencséd van. :-))
A Partner B291-es meghibásodása után én is beruháztam egy AL-KO 4535-be. Az pedig az első beindításnál bedöglött! (valami tűgörgős csapágy szétesett). Sajnos, csak három nap után próbáltam ki és most járom a cseréjének a kálváriáját. Egyébként ennek a gépnek véleményem szerint a foggantyúja iszonyatosan el van cseszve. Ekkora súlyú motorhoz nagyon gyenge és alig tudtam beállítani úgy, hogy ne csavarodjon ki a csuklóm munka közben.
Jani ! Miniszterként pl elég keveset kell állni. Mg miniszterként az én támogatásomra számíthatsz ! Valószínűleg ennél a lófejű baromnál sokkal kevesebb kárt okoznál ...