Hat persze :) Megy a gep, ahogy kell, de az mar biztos, hogy ha lesz meg egy gyermek, venni kell egy nagyobb ótót...
Egy ismerosnek megtortek a Thaliajat (hatulrol beleszalltak, de az auto uzemkepes maradt), a nagy budapesti Renault-halozat szervize totalkarra akarta venni... ami pedig nagy szivas, hiszen csak jelenkori erteket teritenek, annyibol meg nem kap autot... Egy masik szerviz kb. 700e-rel kevesebbert tett ajanlatot a javitasra...
Azt a javaslatot kaptam, hogy ivben keruljem a tarsasagot...
Hello, a Totalcar tesztjén és véleményén én is csodalkoztam, eddig ezt a motort (és a Laguna törésbiztonságát) mindenhol dicsérték...
OFF, én egy 405 TD Peugeot után a felmagasztalt Passat TDI-t nem találtam olyan nagy számnak. Szóval, egy ilyen teszt lehet elég szubjektív.
Szia, kösz az információt. Az Autó2 nagyon dicséri egyébként a Renault dCi motorját, igaz az 1.9-est a Lagunában.
(A Hyundairól a reklámokat én is hallottam, de nem láttam még közelről, kicsit bizalmatlan vagyok vele szemben. Nissan márkakereskedésben is érdeklodtem tavaly, azt mondták, hogy CP3 alatti felszereltséget nem forgalmaznak, szerintuk nem olyan nagy az árkülönbség. Hát: a kulonbség kb. 400 e Ft., boven 3 millio feletti árral. Az már nem tetszett.)
Nos, ujabb infok:
Az uj Clio dCi-t mar lehet rendelni, 3,060M lesz az otajtos. Diesel Thalia eddig nem volt (nalunk), az uj Thaliaban lesz dCi, de csak a 67 lovas. Ara egyelore ismeretlen.
Akinek mindenkeppen 80 (pontosabban 82) lovas faros, 1500 cm3-nel kisebb diesel auto kell, annak ott van a Hyundai Accent crdi, ara 2,7M. Ez viszont csak 3 hengeres (gondolom, ugy keszult, hogy a Santa Fe-be, Elantraba fjleszte(te)tt (a belga autos szaksajto szerint egyebkent dicsert) ketlityis crdi mocibol levagtak egy hengert). A jaraskulturajahoz tehat ketsegek ferhetnek. Ki kene probalni, de az autoba beulve mar eleg gagyi benyomast kelt a muszerfal, meg a jelenlegi, lengyel osszeszerelesu Unomhoz kepest is.
(A magam reszerol asszem, egy Nissan Almerat fogok venni. Ha sikerul megcsipni meg egy CP2-est az otajtosbol, az 3 milla alatt marad, a Clional nagyobb, a "Hunyadinal" pedig jobb minosegu. Igaz, benzines, de 90 lovas, es allitolag nem kajal sokat (6,7 a gyari adat, az meg belefer). Ez sem Alfa ugyan, de ha az autot hasznalati targynak fogjuk fel, es nem az elvezetek forrasanak, akkor szvsz jo valasztas.)
Hali!
Nem is kérdeztem, amúgy sincs egy vasam se most ezzel foglalkozni. A rozsdagaranciára figyelek, azért gondoltam a szintelen körömlakkot. :)
Nem tudom, milyen lesz ambléma nélkül, csak csütörtökön lesz kész.
Cabeza
cabeza:
Nem akartak megcsinalni a serult fenyezest? Nehogy kesobb meg e-miatt kekeckedjenek a rozsdagaranciaval kapcsolatban!
Nem lett csunya az auto az emblema nelkul? Foleg szembol.
Hali!
Múlt héten lelopták a kocsiról a hátsó emblémát.
Nem igazán értem, mért jó pont egy Renault emblémát gyűjteni, de mindegy. A festék csak kicsit sérült, tekintve a hibajavító árakat, legfeljebb egy kis színtelen körömlakkot fog kapni. Buhera rulez! :)
Elvittem szervizbe az autót, hogy kicseréljék a karcosan átadott szélvédőt. Kértem, hogy szedjék le az első emblémát is. Még mindig jobb nélküle, mint a fényezést javíttatni. :(
Kicsit megnyúztam az M3-ason, 140-150 km/h, a motor jól birta, a fogyasztás a 4000-es fordulat miatt viszont nem volt olyan szép. Hiányzott egy hatodik fokozat. :)
A szervó viszont kifejezetten zavart, ilyen nagy sebességnél a könnyű kormány nagyon veszélyes.
A csomagtartóba viszont befért két éjjeliszekrény. :)
Cabeza
Keselyu:
Szivesen! :)
Ne irigyeld az also hangszorohelyet, szerintem nem erdemes! Igaz, hogy nagyobb atmeroju hangszoronak van lent hely, de a labterben elvész a hang. Nekem sokkal szebben szol a Thalia fentije, mint anno a Clio also hangszoroja. Pedig az sem volt 3 palcas...:)
Talan ha magasabban volna...
...ja, es gyorsulaserzekelok vannak a motorblokkban, ezek segitsegevel tud a kopogashataron lavirozni a vezerles. Ez egyszersmind a befecskendezo fuvokak parametervaltozasat is kompenzalja.
A moci allitolag meg csendesebb, mint az elod. A porgetest nem szereti (majd en megszerettetnem vele :-)).
Sportosabb karakteru tipusban en sem tudnek elkepzelni "olajkalyhat", de ez a szerkezet a maga nemeben szinte tokeletes. Es jol illeszkedik a magyar kotelezo biztositasi kategoriakhoz...
Az uj 1.5 dCi koztes levegohutovel 80LE-s. Most mar nem csak az 1.9-es szivodizeleket gyorsulja le, hanem a JTD-ket is. A nyomatek nagyobb, a valtot hosszabbra lehetett meretezni, tehat a fogyasztas meg kisebb is, mint a 68 lovase. Fekek a Clio Sporte, a futomu idealis kompromisszum az uttartas es es a kenyelem kozott. Alapfelszereltsege igen jo. Az AutoGids tesztje szerint majdnem tokeletes auto, a rossz legellenallasi tenyezot hoztak fel hibajaul, ami miatt nem bir meg 170-et se menni, hiaba a viszonylag eros moci. A masik hibaja elvileg a rossz pozicioban allo kormany, de a brusszeli autoszalonon "felprobaltam", nekem pont kezre esik. Utana beultem a magamhoz beallitott ules moge hatra, es pont elfertem. (180cm magas vagyok.) Sajnos a csomagtere nem nagyobb, mint a mostani Fiat Unome, de vazze, ugyanannyit eszik gazolajbol, mint az benyabol, es nem ijed meg, ha emelkedot lat... Igaz, az ara is ketszer annyi lesz, de ha nem vehetek sportos autot (Alfa), mert takarekosat kell vennem, akkor ilyet fogok venni. (Nem t'om, mikor hozzak Magyarorszagra, de remelem, hozzak.) Ha lenne Thaliaban is ilyen moci, az lenne a legjobb, akkor a csomagtarto se lenne gond. (De lehet, hogy kivarom, amig 16 szelepet es valtozo geometriaju turbot is raknak ra, es akkor majd megveszem a 100LE/liter fajlagos teljesitmenyu dizelmocit... :-))
Ja, az ADAC-statisztikak a segelyhivasok alapjan keszulnek, az is beleszamit, ha a holgynek a palotapincsije veletlenul lenyomta a gombot, ugyhogy pont annyi jelentosege van, mint annak, hogy mi lett az ev autoja...
Azt pedig tapasztalatbol tudom, hogy QS9000-es minositest eleg harmatos minosegbiztositasi rendszerre is lehet szerezni, de azt is, hogy az ilyen "uj sepro jol seper" gyarakban gyakran jobban gettozzak az alkalmazottakat, mint az anyacegnel, sz'al en nem felnek a "torok" minosegtol...
reszecskeszuro van a p307 hdi 110-ben is.
masreszt, egy dolog a rakkelto, es egy masik a kornyezetszennyezo. peldanak okaert a legnagyobb kornyezetszennyezo az ember,igy ami rakkelto, az ovja a kornyezetet is...
Pont a korom a legaggresszivabb rakkelto...
Egyebkent egyszeru: meg ekll merni, mi jon ki belole, azt ha benne van az EGYSEGES hatarertekben (benzines + dizel) akkor mehet, amugy meg nem.
OFF
vikiviki,
a környezetbe a humanoidok is beletartoznak? Merthogy még a modern dízelek is erősen vezetnek rákkeltő anyagok kibocsátásában (igaz egy nagyságrendel jobbak a 10-20 évvel ezelőttieknél), nem?
Korom ellen meg ott a részecskeszűrő, igaz egyenlőre csak a 2.2 HDI-n.
OFFOFF
En, mint kornyezetmernok pedig kijelentem, hogy a diesel sokkal kornyezetbaratabb, mint a benzin. Korombol tobbet termel, de NOxbol, es ketdioxidbol joval kevesebbet...
Igazad van, sajnos közülük elég sok még valóban kormoz és büdös, de ahogy fejlodik a dízeltechnika, ez remélem egyre inkább eltunik. A mai dízelek már sok esetben tisztábbak, mint a benzinesek (nem vagyok 'szakértő', az autós lapokból vettem ezt, pl. Pdi és Hdi motorok). A mai, 1-2 éves dízelesek már nem füstölnek.
:)
Nem akartalak am megbantani, nekem az egyetlen bajom a dizelekkel (nem a fogyasztassal vagy az erejevel van bajom), hogy budosek... van egy 3 eves auto, dizel, es mar okadja magabol a sz@rt minden erosebb gazadasnal, mig egy 3 eves benzines 'tiszta'... az uj dizelautok persze nem budosek, csak hat az 'ujsag' elmulik... Nem a
Biztos van ilyan dizelauto, amire ez nem igaz, de a tobbsegre igen...
Muszerfal szin: eddig a 16V-s motoru autokon volt feher a muszerfal alapszine, gondolom ezutan is.
ADAC felmeres: Amik eddig megjelentek nalunk statisztikak, azokban meg csak a Clio I-ek szerepeltek, a minimum eletkor miatt. Ez a 3 eves kisauto statisztika is határeset, mert 98 vegen volt modellvaltas, tehat a legoregebb Clio II-k is csak 3.5 evesek.