akinek a fel7 meg hajnal, az jobb ha nem sir itten... :)
Madaretetoket mindig este kell feltolteni, hogy mar pirkadatkor talaljanak maguknak kajat a delikvensek. Mivel a madaraknak gyors az anyagcserejuk, a hajnal pedig kutya hideg, a korai eleseg eletmento a szamukra. Nalunk naponta (ha etetsz, nem szabad kihagyni egyetlen napot sem, ld. elobb!!) fel kilo napraforgo fogy el, de lehet, hogy meg egy etetot is kene csinalni. Sajnos amiota negylabuak is elnek velunk a soktucat madarfajbol csak a legbatrabbak (cinkefajok, verebfajok, rigofajok, szajko, harkalyok (bocsi fakopancs) meg a meg batrabbak (karvaly) maradtak itt.
Az utobbi termeszetesen nem szotyira bukik...
ennek örülök, ti. az Alsó utca éa az elkerülő út közötti részen lakom. már eddig is lehetett hallani a kamionokat, de ki lehetett bírni, attól viszont nagyon félek, mi lesz, ha erre zúdul a forgalom
Nagyon remelem is, h Erdig ingyenes lesz...Egyebkent a fene tudja, ha az M7esen megy a Balatonra 7vgre, 3 vagy 4 utazas kijon 1 heti (9 napos)matricaval (1800), azaz 450-600/alkalom, vagy 8-9 utazas egy havi matricaval (~3000), azaz ~375/alkalom. Meggondolando, h araszol-e a 7esen, vagy Erden keresztul, szerintem igen sokaknak nem fogja megerni. Biztosan novekszik a forgalom, de talan nem annyira veszesen. Ami zurosebb, h a teherforgalom fog megnoni jelentosen.
A körforgalomról, meg a vasúti átjárókról jut eszembe : ha jövőre fizetős lesz az M7, akkor a balatoni levonulás jelentős %-a kis városunkon vonul majd keresztül, az ingyenes 7-es úton. Na, akkor lesz majd itt szép világ :-((((
még jó, hogy érdig ingyenes lesz a pálya..
A vasút alatti alagút konrét ígéretként szerepelt valamelyik jelölt kampányában, itt a központban még mindig kint van a látványterv. Végül nem őt választottuk, de hátha ezek is megcsinálják, mert valamit csinálni kell, az biztos.
Évente 5 baleset nem okoz napi 12 órán át tartó dugót az év 250 napjában...
Egyébként az a körforgalom különösen el lett tolva, mert 1 sávos, holott 3 irányból 2 sávos út forgalma jön rá, és ami a legszörnyűbb: ha sorompó van, márpedig az igen sokszor negyedórákig is van, akkor a sor vége belóg a körforgalomba, és olyankor azok sem tudnak haladni, akik egyenesen mennének, nem pedig a sorompó felé. Ha közlekedésmérnök tervezte, szívem szerint visszavonatnám a diplomáját, ha meg nem, akkor annak vonnám be minden engedélyét és jogkörét, aki engedélyezte a csomópont átépítését szakember megkérdezése nélkül.
(megj.: Én közlekedésmérnök vagyok, még akkor is, ha az egyetem óta nem gyakoroltam a szakmát. De ehhez még diploma sem kellene, csak gondolkodni, józan paraszti ésszel.)
Most itt magadnak mondasz ellent, hisz a balesetek is dugót okoznak -> megnövekedő légszennyezés -> idő előtti halálesetek.
így legalább a balesetek áldozatait ki lehet vonni az egyenletből :)
Rendben, de csak januárban, mert most pörög az üzlet ezerrel. Jó szokás szerint szinte mindenki az utolsó hétre, sőt utolsó napra hagyja az ajándékvásárlást, én meg nem győzök pörögni a raktár meg Érd között, mert a hivatalos megrendeléses út már rövid......
A fa OK, de az a körforgalom... Amikor a 70-es út átvezetett a városon, akkor sem voltak ekkora dugók, mint a körforgalomtól. Tudom, azt mondják, a körforgalom a legbiztonságosabb csomópontkialakítás, de vajon nem okoz-e több idő előtti halálesetet a körforgalom miatt megnövekedett légszennyezés, mint ahányan a régi, lámpás csomópontban balesetet szenvedtek?
Annyira azert nem bonyolult, es igy megoszthatnad masokkal. Nezd meg a kep.tar.hu-t, vagy ha akarod, tartok neked egy gyorstalpalot HTMLbol es webtarhely-hasznalatbol. Na? ;)
Nálunk a madáretető már egy hónapja üzemel, több remek madárportrét sikerült már lencsevégre kapnom. Viszont mióta hó van, többen jönnek.
Most is hull rendületlenül......
Valahogy hajnali fel 7kor, es/vagy este 8kor nem erzem ezt a mindenekfeletti magasztossagot, ennek ellenere szeretek havat seperni. Sokkal jobb, mint sarat pucolni! Vidam holapatolas rulz! Punccsal, vagy forralt borral, sofornek forro teaval! ;)
Megjelentek a haz korul az elso madarkak, ket feketerigo. Madareteto feltoltve, kihelyezve.
Ez meg nem valami komoly ho. Es meg csak szel se fuj hozza, sot hideg sincs.
Olyan kotrogepet meg nem talaltak ki, ami a kocsibeallokat is kitakariccsa, sot ellenkezoleg.
Egyebkent havat lapatolni es kuzdeni az elemekkel ezerszer magasztosabb - megha fizikailag faraszto is - mint pl. ügyintezni hivatalos helyeken...