"2000 km után u.az a fordulatszám nagyobb sebességet jelent"
Nem tudom, nekem valahogy ugyanannyit forog a motor ugyanannál a sebességnél (ugyanabban a fokozatban) most mint pl. 100 km-es korában. (Clio, 1.4 16V)
Lehet, hogy rosszul járattam be ? ;-)))
Ha már belémkötöttél. :)
1,) Az általam megadott adatok 1,4 16 szelepes mocira vonatkoznak, ezt nem irtam akkor.
2,) A kijelentés azért állja meg a helyét, mert a motor bejáratódik. Sok okos ember akart már meggyőzni róla, hogy ma már nincs bejáratás. Van. Csak nem olyan határozott, durva, mint régen. Csak pl. ilyenekben jelentkezik, hogy 2000 km után u.az a fordulatszám nagyobb sebességet jelent. Pl. 120 helyett 130-at, azaz csak a felső sebességtartományban érezhető.
A fogaskerekek ugyanis tudják a fizikát...
cabeza
"Mellesleg azt hiszem, az a kijelentés, hogy adott fordulatszámon később majd magasabb lesz a sebesség, nem igazán állja meg a helyét. :-)"
Hacsak nem ótómata.
Tényleg, van itt vkinek ilyen?
Mellesleg azt hiszem, az a kijelentés, hogy adott fordulatszámon később majd magasabb lesz a sebesség, nem igazán állja meg a helyét. :-) Csak tudják azok a kerekek és fogaskerekek a fizikát...
Nincs igazad, mert ha kopik a kerek, akkor kisebb lesz az atmeroje, es ugyanolyan sebesseg eleresehez tobbet kell furdulnia. Igaz, hogy igy a helyzet nem jobb, hanem rosszab lesz...
Pont ilyen kérdésem lenne nekem is a tisztelt 1.4-es, nyolcszelepes (!) RT-k tulajdonosaihoz, hogy mennyit fordul a motor pl. 120-nál és 140-nél?
A kisebbik motor hosszabb löketű, így biztosan más az áttételezése.
Mellesleg azt hiszem, az a kijelentés, hogy adott fordulatszámon később majd magasabb lesz a sebesség, nem igazán állja meg a helyét. :-) Csak tudják azok a kerekek és fogaskerekek a fizikát...
Hali!
5. 115km/h 3500?
Most az elején még tényleg ilyen, aztán lesz jobb. Már 120 és 130 km/h között fogja vinni a 3500.
Sajna ez azt jelenti, hogy autopályán lehet 130-al menni, de olyan 4000 fordulat körül, és megnő a fogyasztás.
cabeza
Na, nekunk meg megjott a regi Thalia...
Amugy ha az ember mindig megvarna az ujat, soha nem lenne autoja... /mint a PC iparban/
Nekem tetszik, bar az allithato ulesmagassag tenyleg jo lett volna... /bar, ha olvastatok a kezikonyvet, abban van rola szo, valszeg vhol aruljak ugy, nalunk miert nem?/
Meg bajaratas alatt van, de nem rosszas ez az 1.4 16V motor...
Egy kerdes...
Akinek mostanaban jott meg, annak milyen az 5.seb attetele?
Mert nekunk ora szerint 115-nel, 3500 korul porog a motor... nem sok ez?
Udv Mindenkinek!
A HIX AUTO-n par napja irta az alabbiakat egy Renault-os srac (DJ Tiszy) az uj Thaliarol, ha nem banjatok - kicsit szerkesztve- bevagom, szerintem titeket is erdekel.
=======
Bonzsur,
Egy 15 perce ultem az elso darabokban, amiket
homologizaciora hozattunk. Sajat benyomasom: kutyabol nem lesz szalonna, de ez NAGYON JOL SIKERULT!!
* uj orr: mint az uj Clioen
* uj hatso lokharito (szeles kopocsik korbe, mint egy nagy bajusz, nagyon dizajnos)
* uj belso karpit (2 fajta valaszthato, mint mostani Clion, es szep)
* 2 szinu muszerfal: alul vilagos, felul sotetszurke
* ajtok belseje felig Clio2 junius elotti (ablakemelokkel), felig uj Clio (kikapcsolhato utaslegzsak), felig Thalia1 (tukorallitas a muszerfalon balra, nem pedig az ajton)
* 2+2 hangszoro helyett 4+2 hangszoro
* ajton belul levo zarpecek korul kis gyuru (elozon nagyon gaz volt), hatso fejtamlak vesszo alakuak (nem himvesszo!!) es lesullyeszthetoek
* rendelheto allithato ulesmagassag, 1.6 16V es 1.5 dCi motorok, meg me'g sok egye'b ami nem latszik.
* felszereltsegek gazdagodnak
* uj szinek, ezustosek, nagyon szepek (es nagy sikerek a mostani Cliokon)
* hidraulikus szervo elketroszervo helyett (Clio) (ezt vagy felcserelte, vagy nincs valtozas-a szerk. :) )
Alapvetoen a lampan kivul a halando nem vesz eszre sok valtozast. Atlag Gipsz Jakab urnak, aki Swift Sedant vett volna, meg a most kifuto verzio is tul igenyes. Viszont osszkepet tekintve igy sokkal meggyozobb lett az auto.
Sok sikert a leendo Thalia-tulajoknak
(de azert vegyetek inkabb Alfat :-)
cabeza
Együttérzek Veled.Ha tehetném,nagyon súlyos büntetést mérnék a rongálókra.Meglehetősen primitív lelkek lehetnek.
Sajna az antenna sincs biztonságba.Egyszerű jobbos menettel van becsavarva a csuklóba.Az enyémnek megfogtam kézzel a vastag tövét és könnyen kicsavartam.
Ha utcán parkolsz,talán jobb ha kicsavarod.
Üdv:Puhos
Hali!
Tegnap egy értelmiségi lelopta az első emblémát is, meg a két jobb oldali disztárcsát.
Ti még látjátok Európát? Nekem most tünt el a nyugati horizont alatt.
Hülyén néz ki a kocsi nélkülük. Nem baj, jó lesz helyette a 400,- Ft-os tornádó is.
Mit lehet még leszedni a kocsiról? Az antennát megpróbáltam, de nem ment.
Valamiért az az érzésem, az a baj, hogy túl közel parkolok a fakertészhez.
Az első kerekek féltengely-csavarait nem védte semmi, a hátdókon viszont van lezáró korong. Ez normális, vagy lemaradt?
Cabeza
Hat persze :) Megy a gep, ahogy kell, de az mar biztos, hogy ha lesz meg egy gyermek, venni kell egy nagyobb ótót...
Egy ismerosnek megtortek a Thaliajat (hatulrol beleszalltak, de az auto uzemkepes maradt), a nagy budapesti Renault-halozat szervize totalkarra akarta venni... ami pedig nagy szivas, hiszen csak jelenkori erteket teritenek, annyibol meg nem kap autot... Egy masik szerviz kb. 700e-rel kevesebbert tett ajanlatot a javitasra...
Azt a javaslatot kaptam, hogy ivben keruljem a tarsasagot...
Hello, a Totalcar tesztjén és véleményén én is csodalkoztam, eddig ezt a motort (és a Laguna törésbiztonságát) mindenhol dicsérték...
OFF, én egy 405 TD Peugeot után a felmagasztalt Passat TDI-t nem találtam olyan nagy számnak. Szóval, egy ilyen teszt lehet elég szubjektív.
Szia, kösz az információt. Az Autó2 nagyon dicséri egyébként a Renault dCi motorját, igaz az 1.9-est a Lagunában.
(A Hyundairól a reklámokat én is hallottam, de nem láttam még közelről, kicsit bizalmatlan vagyok vele szemben. Nissan márkakereskedésben is érdeklodtem tavaly, azt mondták, hogy CP3 alatti felszereltséget nem forgalmaznak, szerintuk nem olyan nagy az árkülönbség. Hát: a kulonbség kb. 400 e Ft., boven 3 millio feletti árral. Az már nem tetszett.)
Nos, ujabb infok:
Az uj Clio dCi-t mar lehet rendelni, 3,060M lesz az otajtos. Diesel Thalia eddig nem volt (nalunk), az uj Thaliaban lesz dCi, de csak a 67 lovas. Ara egyelore ismeretlen.
Akinek mindenkeppen 80 (pontosabban 82) lovas faros, 1500 cm3-nel kisebb diesel auto kell, annak ott van a Hyundai Accent crdi, ara 2,7M. Ez viszont csak 3 hengeres (gondolom, ugy keszult, hogy a Santa Fe-be, Elantraba fjleszte(te)tt (a belga autos szaksajto szerint egyebkent dicsert) ketlityis crdi mocibol levagtak egy hengert). A jaraskulturajahoz tehat ketsegek ferhetnek. Ki kene probalni, de az autoba beulve mar eleg gagyi benyomast kelt a muszerfal, meg a jelenlegi, lengyel osszeszerelesu Unomhoz kepest is.
(A magam reszerol asszem, egy Nissan Almerat fogok venni. Ha sikerul megcsipni meg egy CP2-est az otajtosbol, az 3 milla alatt marad, a Clional nagyobb, a "Hunyadinal" pedig jobb minosegu. Igaz, benzines, de 90 lovas, es allitolag nem kajal sokat (6,7 a gyari adat, az meg belefer). Ez sem Alfa ugyan, de ha az autot hasznalati targynak fogjuk fel, es nem az elvezetek forrasanak, akkor szvsz jo valasztas.)
Hali!
Nem is kérdeztem, amúgy sincs egy vasam se most ezzel foglalkozni. A rozsdagaranciára figyelek, azért gondoltam a szintelen körömlakkot. :)
Nem tudom, milyen lesz ambléma nélkül, csak csütörtökön lesz kész.
Cabeza