Látom, a nyolcszelepes motor esetében a fordulatszám-kérdésre, hogy mennyi pl. 140-nél, ötödikben (és nem hátramenetben), nem tudtok válaszolni, de talán jön majd valaki, aki igen...
Amúgy ismer valaki konkrét lehetőséget, honnan lehetne részletesebb leírást szerezni (megfizethető összegért) a Thaliákról, főleg az azokba szerelt elektronikákról? Nem is feltétlenül a "hogyan működik" érdekel, maradjon titok, ha kell, inkább működési paraméterek, amit illene ismerni... Néhány dolgora tényleg kíváncsi lennék, a kocsihoz adott leírás rendkívül kevés.
Ez nem meggyozes kerdese, de ha valami nem szubjektiv, akkor ez az! Marmint ez nem szubjektiv.
A motor kopasanak illetve bejaratodasanak meg aztan meginkabb semmi koze az attetelhez.
De ha te ezt hitbeli kerdesnek tekinted, akkor tenyleg nem erdemes erre pazarolni az elektronokat, nem celom teged meggyozni olyan dologrol, aminek te az ellenkezojet "tapasztaltad".
Tovabbi jo gyorsulast, aztan vigyazz, mert ha tulsagosan bejaratod a motort, a vegen meg alapjaraton is tulleped a megengedett sebesseghatarokat, aztan magyarazhatod a rendornek, hogy uj koraban csak otvennel ment ekkora fordulaton az autod! :-)))
Nem poénkodom.
Ez az én tapasztalatom.
Próbáltam a saját bejáratásommal magyarázni (hozzászokás a kocsihoz), de nagy sebességeknél tényleg érezhető volt. Vagy csak rossz a motorom, és majd elromlik.
A kopást nem én mondtam (bocs), én a motor bejáratódásáról beszéltem, amig összedolgozódnak a dolgok. Ez néhány éve egy Ladánál még 5000 km-t jelentett, nekünk már csak azt javasolták, 3500 fordulat fölött ne autózzunk tartósan. :)
A dolog szerintem nem ér meg ennyi internet-forgalmat, úgyhogy ne akarjatok a továbbiakban erről meggyőzni. A téma erősen szubjektiv.
Nem sikerült lecsavarnom az antennát, remélem, másnak sem sikerül. :)
cabeza
Lejton is!!!
A motor fordulatszama es az auto sebessege kozott fix kapcsolat van (most hagyjuk az automata valtot, a csuszo kuplungot vagy a megcsuszo kerekeket!) ami fuggetlen a sebessegvalto fogainak kopasatol es a domborzati viszonyoktol is!
Nem hiszem el, hogy nem csak szivattok! :-))
Jajj, fijuuug, ne csinajjatok mar!
Ugye, ez csak vicc akar lenni?
Az a nyuves auto ugyanannyit fog menni adott fordulatszamnal vadiujan is, mint 150.000 km utan.
Persze, kopnak a fogaskerekek, de _mennyit_? 30%-ot??? (100->130) Egyebkent meg tokmindegy, mert annak a kopasnak semmi koze az attetelhez.
Higg el, ha most 3000-nel 100-at megy, akkor tiz evesen is annyit fog menni.
Az esetleges felni/gumicsere tudja megvaltoztatni ezt, na persze a valtocseren kivul.
"2000 km után u.az a fordulatszám nagyobb sebességet jelent"
Nem tudom, nekem valahogy ugyanannyit forog a motor ugyanannál a sebességnél (ugyanabban a fokozatban) most mint pl. 100 km-es korában. (Clio, 1.4 16V)
Lehet, hogy rosszul járattam be ? ;-)))
Ha már belémkötöttél. :)
1,) Az általam megadott adatok 1,4 16 szelepes mocira vonatkoznak, ezt nem irtam akkor.
2,) A kijelentés azért állja meg a helyét, mert a motor bejáratódik. Sok okos ember akart már meggyőzni róla, hogy ma már nincs bejáratás. Van. Csak nem olyan határozott, durva, mint régen. Csak pl. ilyenekben jelentkezik, hogy 2000 km után u.az a fordulatszám nagyobb sebességet jelent. Pl. 120 helyett 130-at, azaz csak a felső sebességtartományban érezhető.
A fogaskerekek ugyanis tudják a fizikát...
cabeza
"Mellesleg azt hiszem, az a kijelentés, hogy adott fordulatszámon később majd magasabb lesz a sebesség, nem igazán állja meg a helyét. :-)"
Hacsak nem ótómata.
Tényleg, van itt vkinek ilyen?
Mellesleg azt hiszem, az a kijelentés, hogy adott fordulatszámon később majd magasabb lesz a sebesség, nem igazán állja meg a helyét. :-) Csak tudják azok a kerekek és fogaskerekek a fizikát...
Nincs igazad, mert ha kopik a kerek, akkor kisebb lesz az atmeroje, es ugyanolyan sebesseg eleresehez tobbet kell furdulnia. Igaz, hogy igy a helyzet nem jobb, hanem rosszab lesz...
Pont ilyen kérdésem lenne nekem is a tisztelt 1.4-es, nyolcszelepes (!) RT-k tulajdonosaihoz, hogy mennyit fordul a motor pl. 120-nál és 140-nél?
A kisebbik motor hosszabb löketű, így biztosan más az áttételezése.
Mellesleg azt hiszem, az a kijelentés, hogy adott fordulatszámon később majd magasabb lesz a sebesség, nem igazán állja meg a helyét. :-) Csak tudják azok a kerekek és fogaskerekek a fizikát...
Hali!
5. 115km/h 3500?
Most az elején még tényleg ilyen, aztán lesz jobb. Már 120 és 130 km/h között fogja vinni a 3500.
Sajna ez azt jelenti, hogy autopályán lehet 130-al menni, de olyan 4000 fordulat körül, és megnő a fogyasztás.
cabeza
Na, nekunk meg megjott a regi Thalia...
Amugy ha az ember mindig megvarna az ujat, soha nem lenne autoja... /mint a PC iparban/
Nekem tetszik, bar az allithato ulesmagassag tenyleg jo lett volna... /bar, ha olvastatok a kezikonyvet, abban van rola szo, valszeg vhol aruljak ugy, nalunk miert nem?/
Meg bajaratas alatt van, de nem rosszas ez az 1.4 16V motor...
Egy kerdes...
Akinek mostanaban jott meg, annak milyen az 5.seb attetele?
Mert nekunk ora szerint 115-nel, 3500 korul porog a motor... nem sok ez?
Udv Mindenkinek!
A HIX AUTO-n par napja irta az alabbiakat egy Renault-os srac (DJ Tiszy) az uj Thaliarol, ha nem banjatok - kicsit szerkesztve- bevagom, szerintem titeket is erdekel.
=======
Bonzsur,
Egy 15 perce ultem az elso darabokban, amiket
homologizaciora hozattunk. Sajat benyomasom: kutyabol nem lesz szalonna, de ez NAGYON JOL SIKERULT!!
* uj orr: mint az uj Clioen
* uj hatso lokharito (szeles kopocsik korbe, mint egy nagy bajusz, nagyon dizajnos)
* uj belso karpit (2 fajta valaszthato, mint mostani Clion, es szep)
* 2 szinu muszerfal: alul vilagos, felul sotetszurke
* ajtok belseje felig Clio2 junius elotti (ablakemelokkel), felig uj Clio (kikapcsolhato utaslegzsak), felig Thalia1 (tukorallitas a muszerfalon balra, nem pedig az ajton)
* 2+2 hangszoro helyett 4+2 hangszoro
* ajton belul levo zarpecek korul kis gyuru (elozon nagyon gaz volt), hatso fejtamlak vesszo alakuak (nem himvesszo!!) es lesullyeszthetoek
* rendelheto allithato ulesmagassag, 1.6 16V es 1.5 dCi motorok, meg me'g sok egye'b ami nem latszik.
* felszereltsegek gazdagodnak
* uj szinek, ezustosek, nagyon szepek (es nagy sikerek a mostani Cliokon)
* hidraulikus szervo elketroszervo helyett (Clio) (ezt vagy felcserelte, vagy nincs valtozas-a szerk. :) )
Alapvetoen a lampan kivul a halando nem vesz eszre sok valtozast. Atlag Gipsz Jakab urnak, aki Swift Sedant vett volna, meg a most kifuto verzio is tul igenyes. Viszont osszkepet tekintve igy sokkal meggyozobb lett az auto.
Sok sikert a leendo Thalia-tulajoknak
(de azert vegyetek inkabb Alfat :-)
cabeza
Együttérzek Veled.Ha tehetném,nagyon súlyos büntetést mérnék a rongálókra.Meglehetősen primitív lelkek lehetnek.
Sajna az antenna sincs biztonságba.Egyszerű jobbos menettel van becsavarva a csuklóba.Az enyémnek megfogtam kézzel a vastag tövét és könnyen kicsavartam.
Ha utcán parkolsz,talán jobb ha kicsavarod.
Üdv:Puhos
Hali!
Tegnap egy értelmiségi lelopta az első emblémát is, meg a két jobb oldali disztárcsát.
Ti még látjátok Európát? Nekem most tünt el a nyugati horizont alatt.
Hülyén néz ki a kocsi nélkülük. Nem baj, jó lesz helyette a 400,- Ft-os tornádó is.
Mit lehet még leszedni a kocsiról? Az antennát megpróbáltam, de nem ment.
Valamiért az az érzésem, az a baj, hogy túl közel parkolok a fakertészhez.
Az első kerekek féltengely-csavarait nem védte semmi, a hátdókon viszont van lezáró korong. Ez normális, vagy lemaradt?
Cabeza