Szia Ll!
Ami az 1.6/1.4 kozti difit illeti, szerintem nem nagyon lehet eszrevenni. :(
Nekem 1.6-os Cliom van, ami papiron 107 LE. Eddig ketszer volt alkalmam autopalyan megmerkozni egy-egy 1.4-es TechRun-nal (98 LE), de mind gyorsulasban, mind vegsebessegben csak egy paraszthajszalnyi kulonbseg volt.
Amiert en anno az 1.6 mellett dontottem az az, hogy ugyanolyan felszereltseg mellett mar az 1.4-es is annyi lett volna, mint az 1.6-os, mivel az utobbiban mar alapbol benne volt egy rakas extra. Szoval, a nagyobb motor gyakorlatilag ingyen volt, annyit meg meger. :)
Egyebkent a legfobb elonye, hogy hosszabb loket (a nagyobb nyomatek) miatt nem kell annyira porgetni, alacsony fordulaton is erolkodes nelkul lehet hasznalni. Fogyasztasa sem veszes, en 7 literbol kijovok vele vegyes hasznalat mellett.
(Csodalkozom is az itt olvasott 8-9, 10! literes fogyasztasokon...)
Udv, Gabor
Ha van pénzed fizetni a dupla kötelezőt, akkor az 1.6-os motort javaslom. Amugy nem rossz az 1.4 16v motor sem, igaz pörgetni kell ha sportosan szeretnél vezetni.
A dieselre én is kiváncsi lennék, mert kb 150e Ft kerül többé mint az 1.4 16v-s és annyit már megér, de kérdés mik a hátrányia hosszútávon.
Ja, ez mar nem jott at Nekem.... :) Duhitoen sok felrevezeto/felreertheto reklam van es csak a pofara eses van, mikor az ember a vasarlasig eljut.
Az ABS-es kerdest ettol fuggetlenul tettem fel, csak epp errol a temarol ugrott be.
Nem azon volt a hangsúly, hogy van e értelme az elektromosan állitható tükörnek vagy sem ill mibe kerül egy széria ABS-sel szerelt autó. Hanem azoin, hogyan kell értékelni egy olyan információt (reklámot) amiből az a téves következtetés vonható le, hogy alapáras (széria) az ABS ill. RT változat == Expression változat.
Amugy nem volt rossz a tükörfűtés, nem is deresed be télen.
Elso tankolasra nem veszes, lesz meg kevesebb is. Erosen fugg a labmeretedtol, es hogy mennyire rovid utakra hasznalod.
Nalam eleg gáz az igenybevetel, mert sokszor csak 3-5km-es varosi utakra, reggeli csont hidegben hasznalom, mire felmelegszik a motor mar meg is erkeztem. Igy jon ki 7.5-8.5 re (8V)
>az Expression változatban pl. tényleg nincs elektromos tükör
Tenyleg nem kotekedni akarok, de szerinted milyen gyakran kell a tukrot allitgatni? Kb. mint futeni... Persze ha tobben is hasznaljak a kocsit az mas, de nem ez a jellemzo.
Engem bosszant, hogy kenytelen voltam megvenni, mert nagyon ritkan hasznalom es szerintem a legtobb ember igy van ezzel.
Az ABS-rol azert en is el tudtam volna kepzeli hogy az alacsonyabb felszereltseguekbe is bekerul alapban, de hat ennyie penzert...
Tenyleg, mennyibe kerul a legolcsobb kocsi most Mo-n, amiben alap az ABS? A Clio a ~2.4 milliojaval, vagy van olcsobb is?
En most tankoltam bele masodszor /az atvetel utan/
, varoson kivuli hasznalat, max. 110 km/h, max. 3500-as fordulat, 6.4-es fogyi... (ja, 520 km. volt osszesen a kocsiban :) )
Nem azért, de mindegyik Clioban széria az ABS-s és az oldallégzsák. Ezekután én ugyértettem az uj Thália leirását, hogy itt is. Ehhez képest nincs és az Expression változatban pl. tényleg nincs elektromos tükör ami visszalépés az RT változattól, amivel egyenlönek hirdeti magát.
Nem igazan ertem mi a gondod vagy hol a visszalepes. Ezek a dolgok eddig sem voltak bent szeriaban a legalapabb Thaliakban, csak a jobban felszereltebbekben.
A honlap pedig nem allitja, hogy az ABS, oldallegzsak, stb. szeria lenne mindegyik felszereltsegi szintben. Igaz az ellenkezeojet sem, tenyleg felreertheto.
Azt viszont Te sem gondolhattad komolyan, hogy 4 lufit, meg ABS-t kapsz 2.2 millioert....
Egy bunko ertekesito tenyleg nagyon el tudja venni az ember kedvet a mindentol. Akar egy adott markatol is... Sosem ertettem a fonokok hogy turhetnek meg ilyen stilusu eladokat az uzleteikben (nem csak autos teruleten). De ez mar nagyon off... :)
Pénteken elmentünk egy Renault szalonba kicsit érdeklődni az új Thalia-ról. Biztos olvastátok, hogy most márciusban a régi áron lehet megrendelni az új járgányt. Sajnos azt kell mondanom, hogy nekem csalódást okozott szinte minden tekintetben :(
Lehet, hogy túl nagyok voltak az elvárásaim, mindenesetre a renault.hu oldalon az új Thalia-ról többek között ezt lehet olvasni:
"vezető és utasoldali légzsákok"
"oldallégzsákok elöl"
"ABS"
"Menet közben záródó központi zár"
Ebből az offline prospektus szerint egyedül az első igaz az összes felszereltségi szintre, ABS csak a legmagasabb Dynamique felszereltségben széria. Oldallégzsákok egyik felszereltségi szintben sincsenek. Menet közben záródó központi zár (és központi zár egyáltalán) csak az Expression (a mostani RT) szinttől széria. Az engem leginkább érdeklő Authentique Plus/RN felszereltségből ezen kívül kimaradt az elektromos és fűthető tükrök opció (nem is rendelhető, és az RT-ben is feláras)
Tudom, hogy ennyi pénzért ez is jónak számít, de azért zavar, hogy gyakorlatilag minden szinten visszalépés történt a felszereltségben, míg a Renault internetes lapja szerint a Thaliát "még biztonságosabbá és kényelmesebbé" tették.
Sajnos ehhez a rossz szájízhez erősen hozzájárult a szalonban lévő értékesítő is...
SZVSZ ilyen áron és felszereltséggel inkább a Clio a nyerő. Összességében én azt vártam volna, hogy a Thalia felszereltségét inkább a Clio felé közelítik, de sajnos úgy tűnik nem így történt. (Sajnos például az isofix gyermekülésrögzítés is kimaradt...)
Bocs, ha elrontottam valakinek az örömét, de gondoltam megosztom veletek a tapasztalataim. Annak örülnék legjobban, ha kiderülne, hogy a szalonban dolgozó értékesítő bizonyulna felkészületlennek.
Jó autózást mindenkinek, főleg a Thaliásoknak :)
biga
GRoman:
Elvileg a testelésnek jónak kell lennie, hiszen gyári az előkészítés. A testet amúgy nem csak a tápcsatlakozón keresztül kapja meg, hanem az antenna vezeték árnyékolása testen van (ellenőrizheted, ha lepattintod a belső világítás búráját), a másik fele meg a készülék házán van. Tehát vagy így, vagy úgy, de megkapja a testet.
Viszont, ha a kapcsolt szálon van egy kóbor 12V, akkor az addíg ott marad, amíg egy bekapcsolt fogyasztó le nem söntöli. Ellenőriztem, ha a telefon töltőjét bedugom a szivargyújtó csatlakozójába, ott is azt tapasztalom, mint a rádióval. Viszont, ha a szivargyújtót akarom használni, az nem megy, csak ha ráadom a gyújtást, vagy parkolóba kapcsolom. Tehát csak viszonylag kis áramot tud átengedni, akármi is legyen hibás.
Na, majd jól megidegesítem a rönó szervízt.
Üdv, Keselyű
Ps: a gondolkodásmódom megemlítésekor a szmájli kimaradt :) Vagy nem? :)
A földelése jó annak a rádiónak? Mert mondjuk ha egy kapcsoló addig ad neki földet, amíg _ki_ van kapcsolva, de ha bekapcsolva az is 12V-ot ad oda, ahova nem kéne, a rádióra éppen ugy nem jut feszej, ha mindkét vége "fel" van húzva, nem pedig "le". Ha nem tanulsz meg ilyen modon is gondolkodni, szetszivod az agyad az autóvillanyászatban.
Ha már az elektronika szóba került. Érdekes dolgot fedeztem fel a talicskámon. Ja, fordulatszám ügyben nem vagyok kompetens, mert nincs mérő a 1.4 8V RN-ben :(
Bocsi, de hosszú leszek.
Szóval, én nem kértem rádiót bele, az előkészítés gyári. Betettem a rádiót, és szépen műxik (sony xrc-5100). Rendeltetésszerűen, ill majdnem, de erről később. A rádió kap egy állandó 12V-ot, és kap egy kapcsolt 12 V-ot a gyújtáskapcsolóról. Így a rádió akkor kapcsol be, ha rajta van a gyújtás, ill. a kulcsot parkoló állásba teszem. Ha alapállásba fordítom a kulcsot, vagy kiveszem, akkor nem is megy a rádió.
DE, ha a ventillátor kapcsolót 0 állásba kapcsolom, vagy a ventillátorkapcsoló nem 0 állában van, de a szellőzés kapcsolót belső keringetésre fordítom, a rádiót be tudom kapcsolni. DE amint lenyomom az index kart, kikapcsol megint (ill ha meghúzom a fénykürtöt, vagy világítést kapcsolok). Akkor is kikapcsol, ha elfordítom a ventillátor kapcsolót (bár nem működik, hiszen áramot nem kap), ill ha a szellőzés kapcsolót belső keringetés állásba tekerem (mondjuk ekkor a ventillátort is lekapcsolja).
Eléggé muris, nem? Gondolhatjátok, mire ezt kitököltem, tisztára meghülyültem. Csak néztem, hogy egyszer működik a rádió azután is, hogy kiveszem a kulcsot, egyszer meg nem. Azt hittem, hogy rossz a gyújtáskapcsoló. Kíváncsi leszek, hogy mit szólnak majd a szervízben hozzá :)))
Ezért érdekelne engem is az elektromos rajz, mert tuti, hogy valami kóbor áramot kap, ami elég a rádiónak a működéshez. A kapcsolt 12V-on azért 1-3 Ampert is felvehet, és csak akkor szűnik meg, ha valami fogyasztót bekapcsolok, függetlenül attól, hogy kap-e áramot az a fogyasztó, vagy sem.
Na, mit szóltok hozzá? Ja, és bocs a terjedelemért.
Üdv, Keselyű.
PS: már túl vagyunk 4700 km-en, és még mindíg nagyon tetszik.
Látom, a nyolcszelepes motor esetében a fordulatszám-kérdésre, hogy mennyi pl. 140-nél, ötödikben (és nem hátramenetben), nem tudtok válaszolni, de talán jön majd valaki, aki igen...
Amúgy ismer valaki konkrét lehetőséget, honnan lehetne részletesebb leírást szerezni (megfizethető összegért) a Thaliákról, főleg az azokba szerelt elektronikákról? Nem is feltétlenül a "hogyan működik" érdekel, maradjon titok, ha kell, inkább működési paraméterek, amit illene ismerni... Néhány dolgora tényleg kíváncsi lennék, a kocsihoz adott leírás rendkívül kevés.
Ez nem meggyozes kerdese, de ha valami nem szubjektiv, akkor ez az! Marmint ez nem szubjektiv.
A motor kopasanak illetve bejaratodasanak meg aztan meginkabb semmi koze az attetelhez.
De ha te ezt hitbeli kerdesnek tekinted, akkor tenyleg nem erdemes erre pazarolni az elektronokat, nem celom teged meggyozni olyan dologrol, aminek te az ellenkezojet "tapasztaltad".
Tovabbi jo gyorsulast, aztan vigyazz, mert ha tulsagosan bejaratod a motort, a vegen meg alapjaraton is tulleped a megengedett sebesseghatarokat, aztan magyarazhatod a rendornek, hogy uj koraban csak otvennel ment ekkora fordulaton az autod! :-)))
Nem poénkodom.
Ez az én tapasztalatom.
Próbáltam a saját bejáratásommal magyarázni (hozzászokás a kocsihoz), de nagy sebességeknél tényleg érezhető volt. Vagy csak rossz a motorom, és majd elromlik.
A kopást nem én mondtam (bocs), én a motor bejáratódásáról beszéltem, amig összedolgozódnak a dolgok. Ez néhány éve egy Ladánál még 5000 km-t jelentett, nekünk már csak azt javasolták, 3500 fordulat fölött ne autózzunk tartósan. :)
A dolog szerintem nem ér meg ennyi internet-forgalmat, úgyhogy ne akarjatok a továbbiakban erről meggyőzni. A téma erősen szubjektiv.
Nem sikerült lecsavarnom az antennát, remélem, másnak sem sikerül. :)
cabeza
Lejton is!!!
A motor fordulatszama es az auto sebessege kozott fix kapcsolat van (most hagyjuk az automata valtot, a csuszo kuplungot vagy a megcsuszo kerekeket!) ami fuggetlen a sebessegvalto fogainak kopasatol es a domborzati viszonyoktol is!
Nem hiszem el, hogy nem csak szivattok! :-))
Jajj, fijuuug, ne csinajjatok mar!
Ugye, ez csak vicc akar lenni?
Az a nyuves auto ugyanannyit fog menni adott fordulatszamnal vadiujan is, mint 150.000 km utan.
Persze, kopnak a fogaskerekek, de _mennyit_? 30%-ot??? (100->130) Egyebkent meg tokmindegy, mert annak a kopasnak semmi koze az attetelhez.
Higg el, ha most 3000-nel 100-at megy, akkor tiz evesen is annyit fog menni.
Az esetleges felni/gumicsere tudja megvaltoztatni ezt, na persze a valtocseren kivul.