> mit gondoltok, vissza lehetne ultetni a Thaliat legalabb a Clio magassagaba?
En is gondolkodtam a dolgon egy eve, de akkor uj modell leven nagyon keservesen tudtak valaszolni az ilyen kerdeseimre a szervizben.
_Elvileg_ jo a Clio ulteto rugo set-je hozza, de hogy a gyakorlat mi...?! Topo irta multkor, hogy latott ultetett Thaliat, szoval vmi mod biztos van.
De ne feledd, az okosok szerint ultetes eseten illik kicserelni a lengescsillapitokat is. Lenyeg a lenyeg: eleg sokba van egy ilyen buli. (6 szamjegyu)
Nekem is hianyzott (na jo, meg hianyzik...) a Clio relativ kemenysege, de ennyit nem biztos hogy aldoznek ra...
Azert ha megtudsz vmit, ne tartsd magadban, OK?! :)
Osszeirtam a sebesseg-fordulatszam adatokat, kicsit kiegeszitve.
Megegyszer, 8V 1.4
100-3100, 110-3400, 120-3700-3800, 130-4000, 140-4300
Ennel nagyobb sebessegel(150+) mostanaban egyszer mentem csak rovid ideig, akkor viszont valahogy nem akarodzott a ford. szam merot sasolni. :)
Igen, arra gondoltam. Mondjuk, ha ez vigasztal, a Clio RS-ben, meg a Xsara VTS-ben is van egy ciponyi kulonbseg a gaz es a fek magassaga kozott... ("Felprobaltam" oket a brusszeli autoszalonon. Teljesen egyszintben csak valami japan verdaban, Hondaban, vagy Subaru Imprezaban voltak.)
Mondjuk, annak orulok, hogy a Lajosenal jobb a feke. A Dynamique-ban elvileg ABS is van...
Nincsenek kulonben nagy igenyeim, most egy ultrabutal 45LE-s Unom van. Azzal szoktam megjarni 1300 km-t Magyarorszag-Belgium kozott. Brr, megfogadtam, hogy 100LE-nel gyengebb kocsit tobbet nem veszek...
:o)))
Nem tettem hozzá, hogy az előző kocsim egy Lanos volt, ahhoz képest hidd el, hogy még vonyít is a fék, nem csak harap. Legutóbb visszaültem a Lanosba, halálfélelmem volt benne, akkora különbség volt a két verda fékje között, pedig az is friss műszakis volt.
Ami a kezelőszervekre vonatkozik, más is említette: valami elmebeteg, vagy csernobili tervezőmérnök lehetett az, aki az ablakemelő gombját oda konstruálta, ahova... :o((( Nagyon dühít, hogy nincsen egy olyan felület a sebességváltónál, ahova mondjuk a discmanemet, brifkót tehetném. Az ablak felé eső rakodóterület messze van, tükröződik a szélvédőn, s le is esik.
De ezek a legnagyobb problémáim!
:o)))
S hogy még nem szoktam meg a légzsákot, a múltkor is a kormányt csapkodtam, amikor egy kamikáze nem csak a sajátjával verte a csalánost, hanem engem is gáz szituba hozott.
Harap a fék? Nem régen vezettem egy Skoda fabigyót, na annak harapott: vagy bólintottam a szélvédőig, vagy nem történt semmi. Ehhez képest a rönó kisangyal, lehet picit lassulni, meg lehet nagyot is.
Nekem 41-es (tehát nem túl nagy) a patám, de ha lenn van a sarkam a padlón akkor is simán tudok váltani a gáz és a fék között. Igaz az előző gurigámon megszoktam az emelgetős verziót is, engem az sem zavar, de az az autó nagyságrendekkel nagyobb volt.
Ami kicsit kényelmetlen az az, hogy én sem tudom úgy belőni az ülést, hogy a lábamnak is meg a karomnak is pont jó távolságban legyenek a megfelelő "kezelőszervek". Na ezen pl. segítene az állítható magasságú ülést, amit irigylek is az új modellből.
Pedálrenden mit értesz? Hogy lábat kell emelni a fék eléréséhez? Ha igen, az engem is zavar egy kicsit... Nagyon harap a fék, s bárhogyan is állítom az ülést, vagy mélyre kerül a gáz, vagy a fékezéshez visszafeszített lábbal kell "finomkodjak".
Egyelore csak agyalok, nem biztos, hogy a Clio Quasimodo mellett fogok donteni... Az uj 1.6-os Dynamique boki a csoromet, a Totalcar teszt szerint az mar megmarad az uton... Igaz, hogy annak kedvezotlenebb a kotelezo biztositasa, de hatha lehet vele nyomatekbol is kozlekedni, es akkor nem szlopal annyit, mint a kis porgosek...
Az alternativa a Fiat Palio Zsebsportwagon, abbol 1.6-os mar nincs ujonnan, ugyhogy valami kevesett futott peldanyt kene hasznaltan megcsipni...
A Fabigyot en is neztem, de ergonomiailag rettenetes. Az meg hagyjan, hogy a kozepen tomott ulesrol folyton le akar esni az ember, hanem azok a durung vastag elso oszlopok a fele utat kitakarjak. A Thaliaba becsusszanva viszont jol ereztem magam. (Szoktak panaszkodni, hogy a kormany tul vizszintes, vagy tul fuggoleges, nekem pont jo helyen volt.) A pedalrend persze ennek sem az erossege, mint a francia autoknak altalaban.
Eredetileg Alfat szerettem volna, de abbol az en penzemert nem kapni olyat, aminek ne lenne gyanus az eloelete... Ebbol az iranybol indulva viszont erthetove valik, hogy a Thaliaval kapcsolatban a legnagyobb fenntartasom az, hogy a Cliohoz kepest fel van emelve, es igy nem lehet vele elvezetesen kanyarogni. Nem vagyok az ultetes hive, de mit gondoltok, vissza lehetne ultetni a Thaliat legalabb a Clio magassagaba? (Amugy az 1.6-os Bruthalia jobban gyorsul, mint a 146 1.6TS, de psszt :-))
fabia?
engem a thaliabol a dizel izgat, ez osszehasonlithato pld. egy fabia classic sdi-vel.
utobbi alapara fapaddal 3.321, plusz mindenfelek.
thalia dizel 2.575, plusz mindenfelek.
amit nem ertek, hogy nem talalom a thalianal a klima felarat, tisztara ugy tunik, mintha dizelhez nem lenne rendelheto klima..
Sziasztok,
csiribingyó: már azt hittem eltűntél. A kocsival semmi baj :) Fogyasztás 6,5 - 6,9, bár általában 100-120 a tempó, vegyes használat mellett. Szerintem nem rossz. 6000 körül van benne, még nincs 4 hónapos. Az egyetlen amit sajnálok, hogy az ajtóba nem tudok hangszórót tenni.
A tiéd hogy van?
Abban már nem vagyok biztos, hogy az új thália is olyan sikeres lesz-e mint az előző, mert az ár/felszereltség már nem olyan jó. Szvsz ezek mellett az árak mellett már inkább Skoda Fabia, és még a sedan v. kombi is belefér. Háááát, majd meglátjuk. Azért szorítok neki :)
Sok sikert hozzá :)
Én is hasoncipőben jártam, bár még külön mázlim is volt azzal, hogy augusztusban szabin volt a gyár, így három fizu csapódott az alaphoz. Azért a várakozás hosszú tud lenni, de megéri :)
Elmondom nálam hogyan volt anno 2001 július / augusztus tájon:
Mondtam, hogy kell egy ilyen guriga, kértek 100e előleget (a gyakorlatban a régi autómat 150e értékben beszámították, de még 50e-t is be kellett tenni, mert később derült ki, hogy csak a régi autó nem elegendő), azután amikor megérkezett az AUTÓ, akkor megbeszéltük, hogy mennyi kp-m van és mennyi hitelt veszek fel, kiállították a számlát az általam befizetendő összegről (+üzembehelyezési ktg.) azt befizettem, a banki részt meg ők elintézték. Én meg elhoztam az új autómat.
Remélem követhető voltam.
meg mindig nem ertem. Tehat, ha mondjuk 50% befizetesevel szeretned megvenni a gepet, (a tobbit havi reszletekben, hitelszerzodessel), akkor ezt az 1 -1,5 millat megrendeleskor kell befizetni? Vagy olyankor tenyleg csak egy "eloleget" adsz (100-200e Ft-ot, amivel kvazi tanusitod, hogy igen, tenyleg kell az auto)?
Autópályára ritkán tévedek, 140-et eddig legfeljebb ha előzéskor mentem, akkor meg inkább kifelé sasoltam, de a 120-nál emlékeim szerint 3500 - 3600 körül volt a fordulat. Igazság szerint négy személlyel, dumálgatva mentünk egy vidéki kétszámjegyű úton és fel sem tűnt, hogy 120, mivel az út meg elkezdett kanyarogni, még vissza is kellett venni egy cseppet. Szóval, sajna nem a műszereket figyeltem. :(
Alapvetően inkább a városban járok vele, de ígérem, hogy legközelebb figyelek és referálok. :)
Bocs, ha volt mar a kerdes a topic soran, de a valaszra nem emlekszem:
Ha valaki Thaliat rendel, a vetelarat (illetve a kezdo reszletet) megrendeleskor, vagy atvetelkor kell-e kifizetni? Mert nem mindegy...
Nekem a 8V RT van, még nem nagyon volt tele a tank, így inkább csak saccolom a fogyasztást, de eleinte főleg városban, szigorúan 3000 ford. alatt 8,5 - 9 körül volt. Legutóbb a teletöltésnél kb. a negyednél állt a mutató, akkor 29 liter ment bele, mostanában lesz majd az újabb "telítés", akkor majd számolok.
Az biztos, hogy amikor már javában a pirosban billeg a mutató, még nem világít a figyelmeztető lámpa, azt nem tom mikor kapcsol, (amikor átvettem vírított kegyetlenül, onnan tudom, hogy azért működik. :)) Szóval ahogy tippelem, akkor még lehet 6-8 liter.
Sajna a katalizátor miatt nem illő nullára fogyasztani a tankot, pedig az a tuti módszer.
Sejtelmem sincs, mennyi a fogyasztásom... Az első tankom végén járok, de eléggé az aljafelé tendál a mutató (piros előtti utsó sáv), s cirka 350 km van benne (16V RT - nem húzom, nem pörgetem, ld. bejáratásnál lehangzottak). Ha ez 10 literre kijön majd, becsókolok bárkinek. ;o)
Kíváncsi vagyok, mennyit tudok majd beletankolni, ill. mennyire precíz a kijelzője.
A Totalcar-on van egy teszt az új Thaliaról. Ha még nem láttátok volna, érdemes elolvasni. Kicsit furcsának tartom hogy azt írták, azért nem szép, hogy ne legyen házon belüli konkurrense a Clio-nak.
Egyébként én eleinte nagyon örültem az elektromos tükröknek, mivel a garázsomba hátramenetben és fordulóval kell beállni. Amíg nem kezdtem el érezni a kocsit (különösen az oldala domborúságát - a Lada oldala egyenes volt) addig mindkét tükröt lefordítottam hogy lássam. Csak pár centi távolság van kétoldalt az ajtóknál mikor beállok. A tükröknél meg pár milliméter :(
A kilométert tekintve én lehetek a negatív rekorder: 3 hónap alatt mentem 1200 km-t. Hát ez van ha az ember 3 sarokra lakik a munkahelyétől és 2 sarokra az óvodától :) Azért mindenki nagyon szereti a kocsit.