Elmondom nálam hogyan volt anno 2001 július / augusztus tájon:
Mondtam, hogy kell egy ilyen guriga, kértek 100e előleget (a gyakorlatban a régi autómat 150e értékben beszámították, de még 50e-t is be kellett tenni, mert később derült ki, hogy csak a régi autó nem elegendő), azután amikor megérkezett az AUTÓ, akkor megbeszéltük, hogy mennyi kp-m van és mennyi hitelt veszek fel, kiállították a számlát az általam befizetendő összegről (+üzembehelyezési ktg.) azt befizettem, a banki részt meg ők elintézték. Én meg elhoztam az új autómat.
Remélem követhető voltam.
meg mindig nem ertem. Tehat, ha mondjuk 50% befizetesevel szeretned megvenni a gepet, (a tobbit havi reszletekben, hitelszerzodessel), akkor ezt az 1 -1,5 millat megrendeleskor kell befizetni? Vagy olyankor tenyleg csak egy "eloleget" adsz (100-200e Ft-ot, amivel kvazi tanusitod, hogy igen, tenyleg kell az auto)?
Autópályára ritkán tévedek, 140-et eddig legfeljebb ha előzéskor mentem, akkor meg inkább kifelé sasoltam, de a 120-nál emlékeim szerint 3500 - 3600 körül volt a fordulat. Igazság szerint négy személlyel, dumálgatva mentünk egy vidéki kétszámjegyű úton és fel sem tűnt, hogy 120, mivel az út meg elkezdett kanyarogni, még vissza is kellett venni egy cseppet. Szóval, sajna nem a műszereket figyeltem. :(
Alapvetően inkább a városban járok vele, de ígérem, hogy legközelebb figyelek és referálok. :)
Bocs, ha volt mar a kerdes a topic soran, de a valaszra nem emlekszem:
Ha valaki Thaliat rendel, a vetelarat (illetve a kezdo reszletet) megrendeleskor, vagy atvetelkor kell-e kifizetni? Mert nem mindegy...
Nekem a 8V RT van, még nem nagyon volt tele a tank, így inkább csak saccolom a fogyasztást, de eleinte főleg városban, szigorúan 3000 ford. alatt 8,5 - 9 körül volt. Legutóbb a teletöltésnél kb. a negyednél állt a mutató, akkor 29 liter ment bele, mostanában lesz majd az újabb "telítés", akkor majd számolok.
Az biztos, hogy amikor már javában a pirosban billeg a mutató, még nem világít a figyelmeztető lámpa, azt nem tom mikor kapcsol, (amikor átvettem vírított kegyetlenül, onnan tudom, hogy azért működik. :)) Szóval ahogy tippelem, akkor még lehet 6-8 liter.
Sajna a katalizátor miatt nem illő nullára fogyasztani a tankot, pedig az a tuti módszer.
Sejtelmem sincs, mennyi a fogyasztásom... Az első tankom végén járok, de eléggé az aljafelé tendál a mutató (piros előtti utsó sáv), s cirka 350 km van benne (16V RT - nem húzom, nem pörgetem, ld. bejáratásnál lehangzottak). Ha ez 10 literre kijön majd, becsókolok bárkinek. ;o)
Kíváncsi vagyok, mennyit tudok majd beletankolni, ill. mennyire precíz a kijelzője.
A Totalcar-on van egy teszt az új Thaliaról. Ha még nem láttátok volna, érdemes elolvasni. Kicsit furcsának tartom hogy azt írták, azért nem szép, hogy ne legyen házon belüli konkurrense a Clio-nak.
Egyébként én eleinte nagyon örültem az elektromos tükröknek, mivel a garázsomba hátramenetben és fordulóval kell beállni. Amíg nem kezdtem el érezni a kocsit (különösen az oldala domborúságát - a Lada oldala egyenes volt) addig mindkét tükröt lefordítottam hogy lássam. Csak pár centi távolság van kétoldalt az ajtóknál mikor beállok. A tükröknél meg pár milliméter :(
A kilométert tekintve én lehetek a negatív rekorder: 3 hónap alatt mentem 1200 km-t. Hát ez van ha az ember 3 sarokra lakik a munkahelyétől és 2 sarokra az óvodától :) Azért mindenki nagyon szereti a kocsit.
Cabeza: a kép vmelyik Renault-honlapról származik, azt hiszem, a törökről. Az elég yo volt, csak a szöveget nem vágtam nagyon.
Nagyon kívácsi vagyok a dízel-Thaliára. Lesz a következő Autó2-ben (ha jól emléxem) Clio dCi ( 1.5)- 206 HDI (1.4) összehasonlító teszt. Érdekes.. Kár volt mindegyikből kispórolni az intercoolert. Marad a chiptuning : )
hali!
carlosamigo, érdekes szempontokat vetettél fel, többször átolvastam az irásodat.
leggyengébbl.: nem tudom a dizel thalia árakat-felszereltséget, de a 2,7 millás RT-ben jóval több extra van.
Az üzembehelyezés tényleg 60, ebben vannak ilyen fontos dolgok, mint az elakadásjelző és orvosi táska, meg egy automoso szivacs (helykitöltő a zsákban).
cabeza
Sziasztok,
én is próbáltam korábban a Thaliát és írtam is róla egy cikket: extra.hu/carlosamigo. Kicsit hosszúra sikeredett a bevezetője, de olyan olvasókat kellet feltételeznem az újaságnál, ahol +jelent, akik legrosszabb esetben azt sem tudják, hogy dízelmotort nem csak a nagy piros mozdonyokba építenek...
Az én vezetési stílusomhoz nem igazán illett a lágy futómű, amit ráadásul az alap Clióhoz képest meg is emeltek. Bár ez nem jön rosszul a pesti és ahhoz hasonló színvonalú utakon. A facelift tényleg jót tett az autónak, az élekkel határolt hátsó kiképzéshez végre illik az autó eleje is. Egyet nem értek: miért kellett +hagyni az előd gömbölyű műszerfalát? Az új Clioé igazán szép és annyira nem dobta volna + az árat.
FOCUS: bár helykínálatra nem veszi fel a versenyt az egyterűsödő alsó középkategóriásokkal, futómű szempontjából féldául a kategória csúcsán van. Nem véletlenül lett az év autója. És -főleg az Escortok után- jön a meglepetés: a német ADAC hibastatisztikák éléről egy EURÓPAI autó kezdi lerugdalni a legmegbízhatóbb Corollát, mégpedig a Focus!
Én már láttam egy optikai tuningos Thaliát és nem tetszett.Alufelni,ültetve,sötétítve,hatalmas hátsó szárnnyal elég bohóc autónak nézett ki.A Thalia jellegéből,megjelenéséből adódóan csak óvatosan tehető dögössé.Ez egy kiscsaládi sedan,magas építéssel és ezt el kell fogadni.SZVSZ:egy Pl:Clióból többet lehet kihozni ilyen téren.De próba szerencse.:)
Sziasztok!
Nekem is Thaliám van, és meggajdulok ha látok képeket az újról de ez más téma :)
Az lenne a kérdésem hogy tud-e valaki olyan helyet ahol csinálnak optikai tuningot Thaliákhoz? Ne nézzetek hülyének, ok? Szerintme jól nézne ki :)
Baumgartnernél szerintetek megcsinálják garisan? Onnan van a kicsike..
Semmi extra nem lenne csak egy első légbeömlő meg egy hátsó spoiler..
Segitsetek pls!
5000 Km.van benne.8 hónapos a járgány.Nem sokat járok vele.Talán nyáron majd többet használom.
Szerintem a felsorolt negatívumok nem nagyon súlyosak.Ennyi pénzért ez van.
Szia Leggyengébb láncszem
Egy múlt évi hozzászólásomat szúrom be,de az akkori tapasztalatok ma is érvényesek.
1,4 16v RT tipus
Hibák:
A kormánykerék alatt nehezen fér be a lábam(170 magas vagyok). Ötödikbe kapcsoláskor kissé előre kell hajolni.Első ajtó nyitásakor a hátrahajló ív elől ki kell térni, hogy ne vágjon orrba. A benzin hangosan locsog a tankban, mintha egyetlen lamella sem lenne benne.A pótkerék mögötti mélyedésbe lehet ugyan pakolni apróságokat,de zavaró,hogy nincs fedele.Hiányolom a gumi védőcsíkot a lökhárítókból.Kár, hogy az első sárvédő műanyag.A futómű zaja rapcsos útburkolaton erősen behallatszik.A belső műanyag burkolat elég durva.Csak kivehető vonóhorgot szabad rátenni, mert a gömb takarja a rendszámot ? . A műszerfal festésének a leválását még nem tapasztaltam.A csomagtartózár beragadását szokták még említeni, de nálam még nem jelentkezett a hiba.Igaz, a nyelvet kissé bezsíroztam. Kb.500 km-nél a sebváltó hátramenet határolója megszűnt határolni.A szervízben beállították a rudazatot, meg lehetett várni.
Ami tetszik benne.
Csendes motor. Jó gyorsulás.Igen hatásos fék.Szervokormány kifejezetten jó.Műszerfal tetszik.Elöl igen kényelmes ülések.Sima úton csendes futás.Finom rugózás.30000 kilométerenkénti olajcsere.Erős fényszórók.Nagy csomagtartó.
Többnyire városi forgalomban használom,így a fogyasztás 7,3 l/100.
Üdv:Puhos.