Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Összehasonlítottam futtában a Porsint 2 olajjal és már az első szembetűnő különbség az olaj viszkozitásában volt viszonylag alacsony T-en (ebben az esetben 40 C) több mint 2X kisebb az ellenállása (30 vs. 70) az Emak olajnak. Magas hőmérsékletről viszont már nincs adatom, gyanítom itt is akad némi különbség. Nyilván nem egy kategóriáról beszélünk de nincsenek is oly messze egymástól elvégre szintetikusak, részben. Elég lassú a fórum, ilyen is volt?
:) Mifelénk sem most jöttek le a falvédőről, ők tudnak fából vaskarikát készíteni minden gond nélkül, vagy keresnek hengerfej tömítést oda ahová nem is kell és hiába próbálod elmagyarázni nekik hogy nincs mert az olyan kivitelű, váltig állítják hogy pedig van és mi hülyék vagyunk hozzá...tudod a vevőnek van igaza. Az sem egyszerű eset amikor a "szentélyben" keresnek Tomos csónakmotorhoz hajócsavart...hm. Szerencsére az álmaiban ilyenekkel még nem futottam össze, de remélem nem is fogok mert akkor már baj van, nagyon nagy baj van. :) Mennyi mindenről lehetne még írni kész kabaré...de maradjunk a kaszáknál.
Ja hát az tény hogy általában messze nem ugyanolyan fordulatszám tartományban pörögnek a fűrészek meg a fűkaszák. De láttam olyat aki pont erre a timbertech 52-es vagy 49-es kaszára felszerelte a Timbertech fűrész karbiját, gondolom azt hitte bumm kész a tisztító fűrész csak a körfűrész korong kell azt ámen. Hát ő tudja :-)))))))))
Azért nem kell ennyire elrettenteni tőle, használható csak megfelelő arányba kell keverni és nem kell úgy húzni neki hogy a bovden dió leszakadjon. Ha partner minőségű a henger bevonat akkor nem éppen szerencsés. Bár én még a simómba is 99-es benyát teszek legalább Oregon 2T vagy Porsint2-vel azt is 35-40-esbe oktánszámnövelővel és üzemanyag tartósítóval, 60-as hengerrel (7 éve megvan egyszer nem hagyott cserben és hangja nagyon szép), a jó minőségű benzin pedig a kis hengerfej miatt kell (50-esé) a detonációs égés és az öngyulladások elkerülése végett. Sokkal simábban jár a motor nem csörög és kattog mint a régi 2 ütemű varógép trabik amik gázfröccsre becsörögtek, mintha a a tűgörgők az utolsókat rúgnák...:) Szóval nem kell tartani tőlük, el kell használni ha már meg lett véve, de legközelebb arra kell törekedni hogy az API minősítésen belül TC szintet érje el, mert manapság szerintem ez már alap kell hogy legyen. Utólag belegondolva ha már félszintetikus csak jobb lehet az Arol-tól...de akkor sem vagyok kibékülve TA TB-vel. :) Egyébként egy fűrész azért jobban igába van fogva mint egy fűkasza ergo a hőtermelés is nagyobb, ennél fogva az üzemviszonyok is mások, ide kell a jó minőségű olaj.
Az SM-el kapcsolatban tévedtem a ,,self-mixing" azaz önkeverő kifejezés rövidítése, ami arra utal hogy valami előoldó komponenst is tartalmaz stb-stb.
Ezek a jóváhagyásai gondolom a teljesíményszintre vonatkozólag:
API TA, TB; PIAGGIO VESPA 180 SS (CEC L-21-T-77)
Állítólag védelmet nyújt a kokszos lerakódások, lakképződés stb ellen a detergens tulajdonságának köszönhetően úgyhogy lehet mégis csak el tudod használni.
Ha meg ez így van ahogy keszeg kolléga írja szerintem felejtsd el ezt az olajat akkor már a MOL GARDEN 2T-jével is jobban jársz, gondolom bejáratás alatt úgy is 1:30-al kell keverni az anyagot neki viszont utána jó lenne 1:40-essel, na és mint Gypsytől tudjuk nyélgáznál (fullgáz) a legjobb a hűtés és akkor rakódik le a legkevesebb koksz szóval felejtsd ezt az Agipos olajat el valószínűleg Wartburg-ba és Trabantba meg Barkasba szánták esetleg 125-ős meg 250-es MZ-be meg ETZ motorba, Simsonba meg robogóba már nem tenném habár jól tudom hogy a Simókat is arol 2T vel gyilokolták régen.
felejtsd el felejtsd el kérlek. Ráadásul egy ilyen occó kasza aminek kitudja milyen anyagbul van a hengerfala pláne jó minőségű olajat ígényel kopás és kokszolás megelőzése érdekében. Nekem a szar olaj tönkretett egy fűrészemet 3 hónap alatt.
Nekem egyedül a TA, TB minősítés nem smakkol igazán, mert ha már rész szintetikus, illett volna már TC minősítésűre előállítani. De ettől függetlenül használhatod, legfeljebb nem 40-es keverékkel hajtod hanem 30-35-el és ha egy mód van rá a tartós nyél gázt kerülni, mert ezen a teljesítményszinten nem olyan jó a hőtűrése az olajnak. Szerintem ez az olaj az Arol 2T szintjén kóborolhat.
Stihl 2T ,, olcsó ásványi" Bazzeg ezt rögtön visszavonom, a STIHL olajak méregdrágák, inkább úgy helyes hogy az olcsóbb ásványi, mert ugye a szintetikus STIHL 2T 4200 FT volt áfa emelés előtt ez az ,,olcsóbb" meg 2500 Ft. Hogy most mennyik azt már nem is akarom tudni . A MOL szintetikus meg 2000 FT volt akciósan de már azt is 4000 -ért láttam utoljára a tesco-ban ha valaha még lesz tecsóba 2000-ért meg köll venni párat.
Persze csak viccelek nehogy valaki AROL 2T-vel használja a Husiját vagy a Stihljét ha olyan gépem lenne annak is a legjobb olajat adnám lehetőleg full szintetikust de legalább félszintetikust. A Stihl 2T azért nem kokszol, az olcsó ásványi, mer dudgig van ilyen kokszfelszedő maró adalkékokkal, képzelem mennyire környezetkímélő, sajnos én barom vettem egyet anno, bár annak az árán is inkább MOL dynamic moto 2T-t vettem volna vagy félre tettem volna a lovettát.
Gondolom az SM, az a Semisynthetic rövidítése ami félszintetikust jelent, de azért megkéne gondolom nézni milyen minősítései vannak esetleg megnézni az Agip honlapján mert ugye az Arol 2T habár ásványi, de az is keverékkenésű kétütemű motorokhoz való mégis kinyirja a kis kertigépeket, kivéve a Stihlt meg a Husqvarnát, azoknak még a pakurával kevert benya sem tud ártani....... :-)))))))))))))))))))))))))
Mit szóltok ehhez a 2T olajhoz. Félszintetikusként adták el és a következő felirat van rajta: „Kétütemű motorolaj szintetikus olaj tartalommal keverékkenésű kétütemű motorokhoz”.
Használhatom én ezt a kétes értékű Timbertech fűkaszámhoz?
Rendben,megértettem.Mondjuk én sem adnék semmilyen fűkaszáért 2 kilónál többet az tuti.Azt kívánom neked,hogy 6-8 év múlva is hiba nélkül használd a gépedet!Lehet addigra én is beújítok egyet a japánok mellé,mert tényleg eszetlen olcsón adják ez nem vitás.
Had említsem a PAVESI-t. 2 ütemű motorokat gyártanak gokart-okba, konkrétan verseny mocikat is gyártanak a gokartokba. Kibaszott jó motorok minden szemontból. Ha gokartom lenne tuti hogy PAVESI motor lenne rajta.