Na, en meg, hogy most mar bejaratodott az auto, probalgattam. /1.4 16v/
4000-es fordulattol baromira teccik a hangja, gondolom a fogyasztasa kevesbe tetszene, ha kijelezne... :)
Eddigi adatok: 2-es, 6500-as fordulat, kb. 80km/h(nemtom pontosan, mert be kellett kanyarodni), 4-es, 6500-as fordulat, 160 km/h, ment volna meg, de nem akarom kiirtani... Ezeket is csak a proba erejeig.
Viszon rajottem, hogy a szel ellen semmilyen motoru auto nem lehet eleg eros... kicsit nehezen gyorsult elozesnel.
Fogyasztas jo, 5.5-6.3 kozott, joreszt orszaguti hasznalat.
Viszont most, hogy jon a nyar, alufelnit muszaj lesz ra rakni. :)
Na, itt vagyok, itt vagyok, csak a mult hetre atpozicionaltam magam 1300 kilcsivel, es onnan nem tudok netezni.
Bementem a Rönyó kereskedohoz, oszt' mondtam, hogy az 1.6 Dynamique erdekelne, mert az allitolag meg is marad az uton. Mire a ficko azt mondta, hogy ne remenykedjek, az nem versenyauto, de ha mar van 2,95 millam a BruThaliara, miert nem veszek inkabb Megane-t, ami most akcioban 2,94 milla, az Alizelt felszereltseggel, vagyis gyakorlatilag fullos. Igaz, az 1.4-es, de valszeg az a moci nem hatranyosabb annyival teljesitmenyben, mint amennyivel elonyosebb GFB-ben. Hm.
Vegul is aztan egy 3 eves Buzuki Sedan Managert vettem, ismerostol, annyiert, amennyiert a kereskedo szamitotta volna be neki. Ez se versenyauto, de egy darabig jo lesz, es ezt siman ki tudtam kp-re is fizetni.
Az viszont biztos, hogy igy Thaliat ultetni most egy jo darabig nem fogok, ugyhogy most balra el. (Mint az orszag. :-((
KIPRÓBÁLTAM AZ ÚJ THALIÁT! :))
Nagy változások nincsenek, de van sok apróság, ami kényelmesebb, praktikusabb: pl. kürt a kormányon, el. ablakemelő gombjai az ajtón, magasság állítási lehetőség a vezetőülésen, hangszóró az első ajtóban is. A műszerfal tetején viszont megszűnt a rakodóhely, oda rakták a rádió kijelzőjét. Ettől persze mégkevésbé érdemes kilopni a rádiót, viszont nincs hova tenni pl. a parkolási engedélyt. Kikerült a motoros tükörállítás is. A 16V motorral kicsit dinamikusabb mint az én régi 8V-m, de nem volt egetverő a különbség.
Összességében tetszettek a változtatások, de azért nem cserélném le a mostanit. :))
Most így a 2200 km tájékán már nem parázok annyira: az utóbbi két tankstellénél 6,5 és 6,2 volt a fogyi erősen vegyes menetben.
Hurrá!
A nafta mutató piris csíkja engem is izgatott, köszi a választ. t.
Hmmm.... érdekes dolgok ezek :)
Még szerencse, hogy annyi a benzinkút mint réten a fűszál, így aztán nem kell izgulni, hogy kihúzza-e a következőig.
Az, hogy lassan kúszik fel a mutató a teli állapotra, az valami csillapításos izétől van, az előző autómban is ilyen volt, azért, hogy amikor lötyög a nafta, ne billegjen össze-vissza a mutató, ez végül is nem rossz, persze ha valaki nincs szokva hozzá, akkor fura lehet, hogy most raktam tele, 'sztán meg alig mutat valamit. :))
Hali!
A skála a felső részen többet mutat, a felétől lefelé meg kevesebbet.
Az alsó vonás, ill. a folyamatos piros esetén úgy 10 liter még biztos van.
A fogyasztást csak a kút kijelzőjéhez lehet viszonyitani, mert a mtató még csak nem is lineáris.
Cabeza
Hétvégén előkavartam a "használati utasítást", abban az van, hogy a tank űrtartalma kb. 50 liter, hogy pontosan mennyi arról nem nyilatkoznak sehol (nemtom miért emlékeztem 55 l-re). A piros csík tetejétől a maximum (amikor kétszer kattant a betöltő pisztoly) 34,5 liternyire volt, ebből arra jutottam, hogy a fogyasztásom 2/5 város - 3/5 országút mellett 6,1 liter volt/100km. Az szerintem elég jó. :)
A visszajelző még nem világított, be sem villant, így passz, hogy a bennlévő kb 15 literből mennyi lehet a "lámpás" tartalék. Valakinek van ilyen tapasztalata?
> mit gondoltok, vissza lehetne ultetni a Thaliat legalabb a Clio magassagaba?
En is gondolkodtam a dolgon egy eve, de akkor uj modell leven nagyon keservesen tudtak valaszolni az ilyen kerdeseimre a szervizben.
_Elvileg_ jo a Clio ulteto rugo set-je hozza, de hogy a gyakorlat mi...?! Topo irta multkor, hogy latott ultetett Thaliat, szoval vmi mod biztos van.
De ne feledd, az okosok szerint ultetes eseten illik kicserelni a lengescsillapitokat is. Lenyeg a lenyeg: eleg sokba van egy ilyen buli. (6 szamjegyu)
Nekem is hianyzott (na jo, meg hianyzik...) a Clio relativ kemenysege, de ennyit nem biztos hogy aldoznek ra...
Azert ha megtudsz vmit, ne tartsd magadban, OK?! :)
Osszeirtam a sebesseg-fordulatszam adatokat, kicsit kiegeszitve.
Megegyszer, 8V 1.4
100-3100, 110-3400, 120-3700-3800, 130-4000, 140-4300
Ennel nagyobb sebessegel(150+) mostanaban egyszer mentem csak rovid ideig, akkor viszont valahogy nem akarodzott a ford. szam merot sasolni. :)
Igen, arra gondoltam. Mondjuk, ha ez vigasztal, a Clio RS-ben, meg a Xsara VTS-ben is van egy ciponyi kulonbseg a gaz es a fek magassaga kozott... ("Felprobaltam" oket a brusszeli autoszalonon. Teljesen egyszintben csak valami japan verdaban, Hondaban, vagy Subaru Imprezaban voltak.)
Mondjuk, annak orulok, hogy a Lajosenal jobb a feke. A Dynamique-ban elvileg ABS is van...
Nincsenek kulonben nagy igenyeim, most egy ultrabutal 45LE-s Unom van. Azzal szoktam megjarni 1300 km-t Magyarorszag-Belgium kozott. Brr, megfogadtam, hogy 100LE-nel gyengebb kocsit tobbet nem veszek...
:o)))
Nem tettem hozzá, hogy az előző kocsim egy Lanos volt, ahhoz képest hidd el, hogy még vonyít is a fék, nem csak harap. Legutóbb visszaültem a Lanosba, halálfélelmem volt benne, akkora különbség volt a két verda fékje között, pedig az is friss műszakis volt.
Ami a kezelőszervekre vonatkozik, más is említette: valami elmebeteg, vagy csernobili tervezőmérnök lehetett az, aki az ablakemelő gombját oda konstruálta, ahova... :o((( Nagyon dühít, hogy nincsen egy olyan felület a sebességváltónál, ahova mondjuk a discmanemet, brifkót tehetném. Az ablak felé eső rakodóterület messze van, tükröződik a szélvédőn, s le is esik.
De ezek a legnagyobb problémáim!
:o)))
S hogy még nem szoktam meg a légzsákot, a múltkor is a kormányt csapkodtam, amikor egy kamikáze nem csak a sajátjával verte a csalánost, hanem engem is gáz szituba hozott.
Harap a fék? Nem régen vezettem egy Skoda fabigyót, na annak harapott: vagy bólintottam a szélvédőig, vagy nem történt semmi. Ehhez képest a rönó kisangyal, lehet picit lassulni, meg lehet nagyot is.
Nekem 41-es (tehát nem túl nagy) a patám, de ha lenn van a sarkam a padlón akkor is simán tudok váltani a gáz és a fék között. Igaz az előző gurigámon megszoktam az emelgetős verziót is, engem az sem zavar, de az az autó nagyságrendekkel nagyobb volt.
Ami kicsit kényelmetlen az az, hogy én sem tudom úgy belőni az ülést, hogy a lábamnak is meg a karomnak is pont jó távolságban legyenek a megfelelő "kezelőszervek". Na ezen pl. segítene az állítható magasságú ülést, amit irigylek is az új modellből.
Pedálrenden mit értesz? Hogy lábat kell emelni a fék eléréséhez? Ha igen, az engem is zavar egy kicsit... Nagyon harap a fék, s bárhogyan is állítom az ülést, vagy mélyre kerül a gáz, vagy a fékezéshez visszafeszített lábbal kell "finomkodjak".
Egyelore csak agyalok, nem biztos, hogy a Clio Quasimodo mellett fogok donteni... Az uj 1.6-os Dynamique boki a csoromet, a Totalcar teszt szerint az mar megmarad az uton... Igaz, hogy annak kedvezotlenebb a kotelezo biztositasa, de hatha lehet vele nyomatekbol is kozlekedni, es akkor nem szlopal annyit, mint a kis porgosek...
Az alternativa a Fiat Palio Zsebsportwagon, abbol 1.6-os mar nincs ujonnan, ugyhogy valami kevesett futott peldanyt kene hasznaltan megcsipni...
A Fabigyot en is neztem, de ergonomiailag rettenetes. Az meg hagyjan, hogy a kozepen tomott ulesrol folyton le akar esni az ember, hanem azok a durung vastag elso oszlopok a fele utat kitakarjak. A Thaliaba becsusszanva viszont jol ereztem magam. (Szoktak panaszkodni, hogy a kormany tul vizszintes, vagy tul fuggoleges, nekem pont jo helyen volt.) A pedalrend persze ennek sem az erossege, mint a francia autoknak altalaban.
Eredetileg Alfat szerettem volna, de abbol az en penzemert nem kapni olyat, aminek ne lenne gyanus az eloelete... Ebbol az iranybol indulva viszont erthetove valik, hogy a Thaliaval kapcsolatban a legnagyobb fenntartasom az, hogy a Cliohoz kepest fel van emelve, es igy nem lehet vele elvezetesen kanyarogni. Nem vagyok az ultetes hive, de mit gondoltok, vissza lehetne ultetni a Thaliat legalabb a Clio magassagaba? (Amugy az 1.6-os Bruthalia jobban gyorsul, mint a 146 1.6TS, de psszt :-))
fabia?
engem a thaliabol a dizel izgat, ez osszehasonlithato pld. egy fabia classic sdi-vel.
utobbi alapara fapaddal 3.321, plusz mindenfelek.
thalia dizel 2.575, plusz mindenfelek.
amit nem ertek, hogy nem talalom a thalianal a klima felarat, tisztara ugy tunik, mintha dizelhez nem lenne rendelheto klima..
Sziasztok,
csiribingyó: már azt hittem eltűntél. A kocsival semmi baj :) Fogyasztás 6,5 - 6,9, bár általában 100-120 a tempó, vegyes használat mellett. Szerintem nem rossz. 6000 körül van benne, még nincs 4 hónapos. Az egyetlen amit sajnálok, hogy az ajtóba nem tudok hangszórót tenni.
A tiéd hogy van?
Abban már nem vagyok biztos, hogy az új thália is olyan sikeres lesz-e mint az előző, mert az ár/felszereltség már nem olyan jó. Szvsz ezek mellett az árak mellett már inkább Skoda Fabia, és még a sedan v. kombi is belefér. Háááát, majd meglátjuk. Azért szorítok neki :)
Sok sikert hozzá :)
Én is hasoncipőben jártam, bár még külön mázlim is volt azzal, hogy augusztusban szabin volt a gyár, így három fizu csapódott az alaphoz. Azért a várakozás hosszú tud lenni, de megéri :)