Nekem is a 8V van és nem érzem gyengének, különösen, hogy az új Thalia bevezetése alkalmából a 16V-vel mentem tesztvezetni és össze is tudtam hasonlítani - közvetlenül utána átültem az én kis 8V-mbe. :))
Furat / löket arányok számomra is azt mutatták, hogy az a néhány Nm nyomaték nem számottevő, de a fordulatszámkülönbség ahol a max teljesítmény lejön az nem feltétlenül a 16V javára billenti a mérleg nyelvét. Én úgy emléxem a gyári értékekre, hogy a 16V valamivel előbb adja le a max nyomatékot, és magasabb fordulaton a max teljesítményt a 8V-hez képest, de lehet, hogy már homályosak az emlékeim. Mivel meg egy traktor/rakéta kombinációból ültem át, ahhoz képest minden kisebb és gyengébb amúgy is, tehát nem voltam (és nem is vagyok) a sportosságára kihegyezve. Négy személlyel úgy értük el a 120 - 130 km/h-t, hogy észre sem vettem, mert csak dumáltunk, aztán nagyon gyorsan jött egy kanyar, akkor lenéztem az órára. Előzésnél meg vissza 4-be, esetleg 3-ba és huss :)) Nekem ez bőven megfelel.:))
A fogyasztáskülönbséggel (feltételezve a gyári adatok hitelességét)kapcsolatos kis számításom eredménye szintén a 8V javára szólt, mert mire én 180 ezer kilométert megteszek ....
Szóval, bocs ha félreérthető volt amit az előbb írtam.
A suzukim városi használat mellett 6-6,5 között fogyasztott, hozzáteszem, hogy mindezt új korában, és kíméletes módon hajtva.(ez még a 8 szelepes motor). Egyébként a biztonságot tekintve azért a suzuki javított azzal, hogy a GLX 16V-hez már dupla légzsákot ad szériában, de ennek ellenére ütközéskor inkább egy Tháliában ülnék.
Szerintetek a Thália mennyire "lopásveszélyeztetett típus"?
8V vs. 16V: ne felejtsd el, hogy az az előny a fogyasztásban lehet, hogy csak papíron létezik, mert a két motor alaposan eltér egymástól lökethossz/átmérő terén, így a 8V-s nyomatékosabb alacsony fordulaton - nekem egyébként is ez a jobb, mert a nyugodt, kiszámítható autózást többre tartom, mint a nagy gyorsítgatásokat (benne nem az munkálkodik folyamatosan, hogy a türelem gyengeség)...
Nem tetszik, amikor kicsinek, erőtlennek mondják a 1.4/8V-t; tisztességes vezetésnél még ha helyzet van, akkor is akad benne tartalék, a régi technikájú, lóerőben hasonló motorokhoz képest pedig, amikkel még rengetegen közlekednek, sokkal rugalmasabb.
Igaz, én nem a csucsuka vagyok, de atyám az 1000-res ötajtós Suzukija torkán saját bevallása szerint városban 6-6,2 litert bír letuszkolni városban, országúton meg 5 körül, de ő nyomja neki alaposan. Ehhez képes én az 1,4 8V-nek városban 7-8 -at saccolok (ez is alatta van a gyári adatnak), országútra meg 6-ra jött ki, vagy picit alá. Szóval a Suzukinak van átlag kb 1-1,5 liter előnye, de az minden másban bejön.
Ja, anno kiszámoltam, hogy a 16V és a 8V gyár szerinti fogyasztásából adódó különbség 220 Ft-os benzinnél kb 170 - 180 ezer kilométer alatt nullázza a 8V-hez képest +120 ezer Ft árkülönbözetet.
Szia csucsuka1!
Arul mar el mennyi a fogyasztasa a Suzinak! Az 1.3 16V-rol van szo, igaz?
A 8V Thaliaval gond nelkul 6.5-7 kozott tarthato a fogyi vegyes hasznalat mellett ebben a tavaszi huvosben is.
Annyival jobb a Suzukinak, hogy ez ilyen nagy sulyal bir?
A minoseg/1 evnel ne felejtsd el, hogy a Clio II-t mar 98 ota gyartjak!
A fogyasztás a lábadtól is függ azért egy kicsit :), bár ebben a Suzukinak tényleg nagy az előnye. (igaz, az előző kocsim 7 - 16 liter között evett használattól függően, szóval nekem ez a rész mindegy volt)
A minőségre nekem elég volt annyi, hogy, ha a márkaszervizben végzik az átvizsgálásokat akkor 10 évig garanciális, tehát ingyen javítják a rendeltetésszerű használat mellett keletkezett hibákat :) Suzukinál ezt nemtom hogy van.
Apám Suzukijában az első ülésen ülve összeért a könyökünk, pedig egyikünk sem nagydarab :( - a Thaliában nem :)
Ha a parkolóban a sok egyforma közül ki kell választani, melyik is az enyém, az nem igazán dob fel (előző autómból írd és mondd, egyetlen darab volt, igaz, azt én magam raktam össze), Thaliából még nincs annyi, mint Suzukiból, ráadásul az újból még annál is kevesebb fut.
Ezek inkább csak az én döntésem indokai voltak anno (vagy azok egy része), igazán jó megoldás soha nincs, de számomra a Thalia nyújtotta az ár / érték optimumot. Pedig kívülről amúgy nem is igazán tetszett. Az új viszont már tetszik is.
Kérdésedre a válasz: Próbálj okosan dönteni! :))
-majd azért oszd meg velünk mire jutottál-
100e forint az pénz, de:
- nem tudom, mennyi a Suzuki fogyasztása, szvsz a Thalia nem eszik sokkal többet,
- szervíz kapcsán: amikor a Thalia mellett voksoltam, a szervízben (Baumgartner, Budaörsi út) egy darab sem volt belőle. Azért ez beszédes...
S még egy szempont: azt is érdemes mérlegelni, hogy ha ne adj isten karambolozol (annyi hülye van az utakon...), melyik kocsiban ülnél inkább? Egy Suzukiban, vagy egy Renaultban? Nem mindegy...
Egy ismerősöm 100-as tempóban Clióban ült, frontálisan ütközött egy Peugeot 206-sal (elaludt a sofőr). Onnan ketten kerültek intenzívbe :o(((, neki a kocsin kívül "csak" a csuklója tört, köszönhetően a légzsáknak, kasztninak.
Sziasztok! Lelekes végigolvastan a topicot, mivel éppen én is autóvásárlás előtt állok. Nálam főleg anyagi okok miatt 2 autó maradt versenyben.
1. suzuki sedan 16V glx + légkondi
2. thalia alize
A kereskedőkkel folytatott hosszas alkudozások után végül oda jutottam, hogy 100.000 ft difi maradt a suzuki javára. Igazából két dolog vív harcot bennem.
Az egyik felem azt mondja, hogy vegyél suzukit, mert végül is 100.000-rel olcsóbb, kevesebb a fogyasztása, a megbizhatóságból nálam az elmúlt 3 év alatt jelesre vizsgázott. Ugyanakkor elavult és kényelmetlen.
A másik felem azt mondja, hogy a Thalia egy sokkal korszerűbb autó, szebb formával, és kipróbálás után bátran állítom, hogy a suzukinál nagyobb szintű kényelmmel. Ugyanakkor a minőségéről nem lehet senki meggyőződve a bevezetés óta eltelt egy év alatt, és a fogyasztása is magasabb a suzukinál.
Na, en meg, hogy most mar bejaratodott az auto, probalgattam. /1.4 16v/
4000-es fordulattol baromira teccik a hangja, gondolom a fogyasztasa kevesbe tetszene, ha kijelezne... :)
Eddigi adatok: 2-es, 6500-as fordulat, kb. 80km/h(nemtom pontosan, mert be kellett kanyarodni), 4-es, 6500-as fordulat, 160 km/h, ment volna meg, de nem akarom kiirtani... Ezeket is csak a proba erejeig.
Viszon rajottem, hogy a szel ellen semmilyen motoru auto nem lehet eleg eros... kicsit nehezen gyorsult elozesnel.
Fogyasztas jo, 5.5-6.3 kozott, joreszt orszaguti hasznalat.
Viszont most, hogy jon a nyar, alufelnit muszaj lesz ra rakni. :)
Na, itt vagyok, itt vagyok, csak a mult hetre atpozicionaltam magam 1300 kilcsivel, es onnan nem tudok netezni.
Bementem a Rönyó kereskedohoz, oszt' mondtam, hogy az 1.6 Dynamique erdekelne, mert az allitolag meg is marad az uton. Mire a ficko azt mondta, hogy ne remenykedjek, az nem versenyauto, de ha mar van 2,95 millam a BruThaliara, miert nem veszek inkabb Megane-t, ami most akcioban 2,94 milla, az Alizelt felszereltseggel, vagyis gyakorlatilag fullos. Igaz, az 1.4-es, de valszeg az a moci nem hatranyosabb annyival teljesitmenyben, mint amennyivel elonyosebb GFB-ben. Hm.
Vegul is aztan egy 3 eves Buzuki Sedan Managert vettem, ismerostol, annyiert, amennyiert a kereskedo szamitotta volna be neki. Ez se versenyauto, de egy darabig jo lesz, es ezt siman ki tudtam kp-re is fizetni.
Az viszont biztos, hogy igy Thaliat ultetni most egy jo darabig nem fogok, ugyhogy most balra el. (Mint az orszag. :-((
KIPRÓBÁLTAM AZ ÚJ THALIÁT! :))
Nagy változások nincsenek, de van sok apróság, ami kényelmesebb, praktikusabb: pl. kürt a kormányon, el. ablakemelő gombjai az ajtón, magasság állítási lehetőség a vezetőülésen, hangszóró az első ajtóban is. A műszerfal tetején viszont megszűnt a rakodóhely, oda rakták a rádió kijelzőjét. Ettől persze mégkevésbé érdemes kilopni a rádiót, viszont nincs hova tenni pl. a parkolási engedélyt. Kikerült a motoros tükörállítás is. A 16V motorral kicsit dinamikusabb mint az én régi 8V-m, de nem volt egetverő a különbség.
Összességében tetszettek a változtatások, de azért nem cserélném le a mostanit. :))
Most így a 2200 km tájékán már nem parázok annyira: az utóbbi két tankstellénél 6,5 és 6,2 volt a fogyi erősen vegyes menetben.
Hurrá!
A nafta mutató piris csíkja engem is izgatott, köszi a választ. t.
Hmmm.... érdekes dolgok ezek :)
Még szerencse, hogy annyi a benzinkút mint réten a fűszál, így aztán nem kell izgulni, hogy kihúzza-e a következőig.
Az, hogy lassan kúszik fel a mutató a teli állapotra, az valami csillapításos izétől van, az előző autómban is ilyen volt, azért, hogy amikor lötyög a nafta, ne billegjen össze-vissza a mutató, ez végül is nem rossz, persze ha valaki nincs szokva hozzá, akkor fura lehet, hogy most raktam tele, 'sztán meg alig mutat valamit. :))
Hali!
A skála a felső részen többet mutat, a felétől lefelé meg kevesebbet.
Az alsó vonás, ill. a folyamatos piros esetén úgy 10 liter még biztos van.
A fogyasztást csak a kút kijelzőjéhez lehet viszonyitani, mert a mtató még csak nem is lineáris.
Cabeza
Hétvégén előkavartam a "használati utasítást", abban az van, hogy a tank űrtartalma kb. 50 liter, hogy pontosan mennyi arról nem nyilatkoznak sehol (nemtom miért emlékeztem 55 l-re). A piros csík tetejétől a maximum (amikor kétszer kattant a betöltő pisztoly) 34,5 liternyire volt, ebből arra jutottam, hogy a fogyasztásom 2/5 város - 3/5 országút mellett 6,1 liter volt/100km. Az szerintem elég jó. :)
A visszajelző még nem világított, be sem villant, így passz, hogy a bennlévő kb 15 literből mennyi lehet a "lámpás" tartalék. Valakinek van ilyen tapasztalata?
> mit gondoltok, vissza lehetne ultetni a Thaliat legalabb a Clio magassagaba?
En is gondolkodtam a dolgon egy eve, de akkor uj modell leven nagyon keservesen tudtak valaszolni az ilyen kerdeseimre a szervizben.
_Elvileg_ jo a Clio ulteto rugo set-je hozza, de hogy a gyakorlat mi...?! Topo irta multkor, hogy latott ultetett Thaliat, szoval vmi mod biztos van.
De ne feledd, az okosok szerint ultetes eseten illik kicserelni a lengescsillapitokat is. Lenyeg a lenyeg: eleg sokba van egy ilyen buli. (6 szamjegyu)
Nekem is hianyzott (na jo, meg hianyzik...) a Clio relativ kemenysege, de ennyit nem biztos hogy aldoznek ra...
Azert ha megtudsz vmit, ne tartsd magadban, OK?! :)