Ismét bebizonyosodott, hogy ahány ház...
Amikor az üzembehelyezési ktg. részleteit kérdeztem a fickótól, akkor mondta, hogy többek között ezek is benne vannak. Lehetett volna nem kérni és akkor annyival kevesebbe kerül a dolog, de a régi izzóim ebbe úgysem jók, az eü csomag is bontott volt már, szóval a rendőr is pampoghatott volna érte, így meg lett egy új amit magamtól úgysem vettem volna, a háromszög meg kis aranyos, igaz a szellő is elfújja (úgysem raknám ki, nehogy ellopják), de a régi meg akkora, hogy ebben elfoglalta volna majd' a fél csomagtartót. Szóval nagyjából mindegy volt és mivel elég normális árat számoltak a cuccokért (konkrétan az eü csomagot tudom, mert annak korábban utánajártam és annyit kértek, mint a patikában lett volna), mondtam neki, maradjon benne.
De tényleg nagyon észnél kell lenni és mindenre rákérdezni, utánajárni, mert sosem lehet tudni előre, hogy az adott üzletben milyen a hozzáállás, és lehet, hogy mindenért meg kell harcolni velük :) vagy inkább :( ?
Gratula!!
Eü csomag, ellankadást jelző 3 szög és izzókészlet jár az új autóhoz (az átadási/üzembehelyezési költségek számlán fel van tüntetve részletesen), én ettől függetlenül a régi kocsiból kivettem a leadás előtt és nem kérték. Most van mindenből kettő :))
Az eredetvizsgálatos dolgokat nem tudom, az enyémnél ilyet nem kellett.
Szerintem nyugodtan vedd ki a kocsidbol az elsosegely dobozt, izzokeszletet es az haromszoget.
Altalaban nem szoktak ilyeneket adni az uj kocsihoz (ha csak bele nem alkudod az arba a metalfeny, szonyegek, akarmi melle).
Az eredetiseg vizsgalat dija is lehet alku targya - de alapban Te fizeted. Nekem pl. sikerult ezt anno lealkudni. Azt hiszem kobcenti alapjan van megallapitba amugy az eredetiseg vizsga dija, atlagban tizenegynehany ezer korul van.
Nagyon izgatott vagyok, jövő héten megyek átvenni a csodaautót! ( 1,4 16v expresson ) Ezzel kapcsolatos a kérdés: használt autó leadásakor miket kell odaadni (a slusszkulcson, forgalmin kívül...) Ilyesmire gondolok, hogy az egészségügyi csomag az a kocsi része, vagy sem?( kapok-e az új kocsihoz? )stb...
Ja, még egy fontos dolog, mibe kerül most az eredetiség vizsgálat, mert ugye azt is nekem kell fizetni... :(
A válaszokat előre is köszönöm!
u.i.: láttátok a renault honlapján, hogy most meg lehet rendelni a neten az 1,6-os dynamique felszereltségű Thaliat 2,7 M-ért? ( még a metálfény is benne van az árban ) Bosszantó... :(
Hali,
Nekem a 8V RT van, és úgy rémlik, hogy van benne bélés a reaktorfedélen.
Az óraállításnál csak nyomogattam a gombot, tekerni még nem próbáltam.
Azt el tudom képzelni, hogy nem mindenhol egyforma a műszerfal, pl. a könyv írja is, hogy felszereltségi szinttől, meg nemtommitől függően nem mindegyik modellben van minden amit írnak. Azt viszont nem részletezi, hogy melyikben pontosan minek kellene lenni. Nekem az tetszett volna, ha lenne az enyémben, hogy a könyv szerint az olajszintet kijelzi a kilométerszámláló a gyújtás ráadása után egy rövid ideig. Meg az is tetszett volna, hogy ha a távirányitóval nyitom a zárakat, de nem nyitom ki az egyik ajtót sem X másodpercig, akkor visszazárja magát a kocsi, na ez sincs az enyémben, de a könyv szerint előfordulhat ilyen is.
Az viszont fura, hogy miért nem úgy írja a könyv, hogy óraállítás: 1. verzió - nyomogat, 2. verzió - teker, aztán mindenki találja ki, neki mi jutott.
Izzó ügyben esetleg próbáld meg a Király utcai Tungsram boltot, régen jártam ara, de akkor elég sokminden volt, nagyjából normális árakon.
bélés:
Igen van. Miert ez is extra, mint a full-fapad Suzukinal a kalaptarto?!
óra:
Nalam nem reagal a tekergetesre a gomb, csak a nyomasra. Nem is lehet kulon allitani az egyes szamjegyeket, hanem siman 24 oras kort futva korbe jar. A szepemleku Clio II-mben viszont igy kellett, ahogy irod.
Mi van, Renaulteknak keverik a az alkatreszeket?!
Hétvégén megoldódott az órabeállítási problémám! Tankolás után addig játszadoztam a nyomógombbal míg végre sikerült nem csak a KM óra számlálót lenulláznom, hanem az órát is beállítani.
Tehát aki órát szeretne beállítani és a nyomógomb hosszas nyomvatartása ellenére sem akar villogóra váltani az óra az próbálkozzon a következővel : a nyomógombot jobbra tekerve tartani míg el nem kezd villogni az óra, majd rövideket nyomva léptethető az óra. Hosszabban megnyomva átvált a percre és most ezt lehet külön a tizeseket és külön az egyeseket állítani.
Újabb kérdésem lenne : motorháztető belső bélés van-e valakinek gyárilag bennt ?
Az a bizonyos 110 LE is csak 107. Csak szamold at a 79kW-ot! (79/0.7355=107.4) Nem tudom, miert kerekitik fel egyes helyeken 110-re... Pedig ott is igy adjak meg 79/110 (kW/LE)
110 LE pedig 81 kW..
Egyebkent a Kangoo-ban is gyengebb az 1.6-os motor, viszont alacsonyabb fordulatszamon adja le a max. teljesitmenyt.
Volna egy kérdésem, nem vagyok valami nagy autós szakember, lehet, hogy nagyon bugyuta lesz. Az új 1600-os thalia ugyebár a specifikáció szerint 105 LE, minden más modell esetében, cliótól meganeon ár scenic-ig, a látszólag ugyanezen motorral 110 LE. A motorok minden egyéb adata megegyezik, gondolom tök ugyanazt a motort szerelik mindegyik típusba, vagy tévednék? Ráadásul megnéztem a szlovén és a török weboldalakat, ott 107 LE írnak az 1.6-os thaliára. Nem mintha néhány lóerő számítana, de miből adódnak ezek az eltérések?
Háááát..... semmi sem elképzelhetetlen, az a 13 órás difi amúgy is gyanús.
Ha a könyv alapján nem megy, akkor egy szerelőt érdemes megkérdezni, amíg garanciális addig ingyen van, még ha cserélni kell akkor is :)
Köszi a tanácsot. Ugyanezt már jónéhányszor elpróbáltam a könyv alapján, de nekem rögtön a napi KM kezd el villogni és ha továbbra is nyomva tartom akkor szépen lenullázódik. Az óra vagy perc semmi áron nem akar villogóra váltani.
Bocsi, hogy még mindíg ezzel zavarkodom. Elképzelhető valamilyen elektromos probléma ?
cabeza, oregmedve: köszönöm, akkor már ezt is tudom.
:o)
Lekopogom, nehogy szükségem legyen rá... de a baj esetén szükséges tennivalók, dolgok összefoglalójáért külön kösz.
Üdv,
A 13 órányi eltolódásra nincs tippem, az enyém nagyjából pontos, asszem tán 1 percet siet, de az is inkább a beállítás "nagyvonalúsága" miatt.
Beállítani úgy tudod, hogy amikor a normál (tehát NEM a napi)km számlálót látod, folyamatosan nyomva kell tartani a gombot, ekkor pár másodperc után elkezd villogni az óra számsor, utána már nyomogatva a gombot tudsz egy-egy percet léptetni, vagy folyamatos nyomva tartással előbb lassan, majd egy idő után irtó gyorsan ,percenkét lépteti saját magát. Időben kapd le róla az ujjad, különben kezdheted az egészet előlről!! :))
Hali!
Kereknyomas: elöl 2,4, hátul 2.
Nem emlékszem, ez motorspecifikus-e, én az 1,4 16V esetén erre emlékszem.
Lopás ügyben semmi, voltam a biztosítónál és kitöltöttem mindenféle papírt.
A következőket ajánlom figyelmetekbe:
- Meg kell őrizni valamennyi igazolást, számlát a kocsi javitásairól, karambol utániakat és szervizeseket is.
- A szervizkönyvet is meg kell őrizni (ne tartsd a kocsiban), mivel az autó állapotát ezzel tudod igazolni a kárrendezéskor (pl. extra km levonást alkalmazhatnak-e szélsőséges esetben).
- Írjátok fel a forgalomba helyezés dátumát és a műszaki vizsga dátumát és érvényességét. A feljelentéskor a rendőrség ugyanis bevonja a forgalmit, és ezek az adatok abban vannak.
- Mindig kell adnia a rendőrségnek feljelentés másolatot (bármit mondanak, legalább egy hiteles fénymásolatot adjanak, kifizeted, akármi), ami feltétele a kárrendezés megkezdésének. (A gépjárműfelderítési osztályon utólag személyesen lehet kérni, min. 1 óra várakozás a hidegben és bűzben.)
- Sűrűn imádkozzatok, hogy a kocsi ne legyen meg, mert ha a biztosítón múlik, előbb kapsz pénzt, mint rendőrségtől autót vissza (Ez még nem tapasztalat, de nagyon úgy tűnik).
- A kocsi kulcsait le kell adni a biztosítónál.
- Nem vettek el viszont eredeti papirt, csak a rendőrségi jkv.-t. A törzskönyv is nálam maradt, csak fénymásolatot raktak el, szintúgy számlákról.
- Hiába a gépjármű értéke a szerződésben, a kocsi vételárát ugyanúgy igazolni kellett. Mivel friss (volt) az autó, ez nem okozott gondot, egyébként kérhettem volna még számlamásolatot is.
cabeza
Korábbi tipusú Thalia órabeállítással kapcs. lenne szükségem segítségre. Nekem
csak a napi KM számlálót sikerül lenulláznom a használati útmutató alapján. Valaki tud precíz beállítási tudnivalókat ajánlani? És egyébként szerintetek mitől állítódik el az óra 13 órányi eltolódással ?
Hali,
Levegőnyomás:
Valami 2,2-re emlékszem (a mértékegységre nem)elöl-hátul egyaránt, de a kezelési útmutató c. nyomdaipari termékben valahol tutira benne van. Nekem a 8V-s van, a 16V-nél elölre mintha magasabbat írt volna.
Sok sikert a kártyához, kíváncsi vagyok, ezután mikorra érkezik meg.
Köszi az infót, ráálltam a dologra, hagytam is egy erélyesebb üzenetet a Renault hangpostáján. Képzeljétek, a hatására már méltóztattak is visszahívni...
:o))
Kíváncsian várom a fejleményeket.
Más, részletkérdés: a prosit átnéztem, s nem vettem észre, mennyi az abroncsokban az "előírt" légnyomás. Lehet, hogy figyelmetlen voltam, de meg tudja azt nekem valaki mondani? Köszi előre is.
pu
PS: cabeza, van valami fejlemény az ellopott kocsid ügyében?
Hali!
Dizeles tapasztalatot nem nagyon fogsz kapni, mivel a tipus annyi ideje sincs a kereskedőknél, amennyire a szállítását vállalják.
De majd Te beszámolsz nekünk, hm? :)
cabeza
Hali,
Hétvégén túrtam a kocsi papírjai között és a kezembe akadta az Assistance-kártyás boríték is, hát kívácsiságból megnéztem: október 24-i postabélyegző van rajta, a gurigát meg okt. 5-én vettem át, szóval nyugodtan keményíts, tudtak ők gyorsak is lenni.
Köszi az infót, azért nem kispályáznak. Így elgondolva, az összeg nagyobbik részét a pecsételés ellentételezése adhatja.
Szerencsére mire aktuális lesz, éppen végzek a törlesztőrészletekkel :))
Dolgoztam egy vidéki Renault szervizben műszaki vezetőként, megpróbálok segíteni.
Az új árakat nem ismerem, de októberben még ott voltam, így nem sokat változhattak. Ha jól emlékszem csak olaj és olajszűrő csere, azt pedig 30000 Ft körül megúszod.