Tunder vagy... megkaptam a videot.. azt kell, hogy mondjam, hianypotlo remekmu a vilaghalon... kb 1, 5 napig nyomoztam, mire nem talaltam semmit... koszi meg1szer... :)
Ezt nem értem igazán. A leghátsó 3. sori 2db. ülésről van szó? Tán csak nem elszakadt a gyári piros szalag amivel nyitni kell a zárat? Nekem több ilyen is elszakadt a nap kártékony UV sugárzása miatt. Természetesen én tudom hogy kell kivenni. Teszek fel neked a youtubre-ra egy kis videót miként lehet az ülést a nyitó szalag nélkül is nyitni.
Aloha Mindenkinek! Van valakinek 5lete, elkepzelese, fenykepe, vagy leirasa arrol, hogy hogyan lehet kivenni a leghatso ulessort a Hyundai Trajetbol? (2003)
A váltót én szedtem ki és tettem be, a váltó szinkronjainak cseréjéért 20.000Ft. munkadíjat fizettem és az összes szinkron gyűrű cserélve lett. azok kb. 100.000Ft-ba kerültek.
Hidrotőke volt itthon bontott. (amúgy darabja 8-10e és 8db. van a kocsiban.) a vezérműszíj szett kedvezménnyel kb. 30000 Ft. volt 9000 volt a szelepszár szimering és 8500Ft. a generátor szabadonfutója pár ezres volt még a szelepfedél tömítés. Szereléssel együtt úgy 70.000Ft. volt ezek cseréje.
Fogyasztás nálam ismeretlen ok miatt 10l/100km de állítólag ismerősömé7 literrel is elmegy hosszú távon. A 2.0 Benzin LPG gázos 13l gázt evett meg.
Ma meghozta a postás Koreából a 2din-es beépítő keretet a Trajetomhoz. A lyuk mérete 195mm x 123mm. 84741-3A110 számú gyári alkatrész.
Csak a szine nem stimmel. Sajna a rendelésnél az előbbi számot adtam meg és ez ezt a színt jelenti. Pedig kértem, hogy nézzék meg a színt mert a szám lehet nem azt a színt jelenti. Mindegy ez se néz ki rosszul. Most kezdhetem el keresni hozzá a 7 colos kijelzős GPS-es multimédiát. :-)
Tempomat beszerelve és tökéletes, 2 sebességmemóriás, autó levizsgáztatva, és kapott egy chip tuningot a motorvezérlő programjának átírásával mely 40.000Ft.-ba került. A nyomaték és gyorsulás jelentősen javult. 100km/h-ról 140km/h-ra 500m alatt gyorsul 5.-ben.
A fűtés gyengesége javítva egy plusz elektromos fűtőtest beépítésével. Most valami külön ventilátoros kiegészítő fűtésre gondoltok akkor tévedtek. Minden dízel Hyundai-ban van egy kis alumínium öntvény a fűtőradiátorhoz tartó csőbe iktatva. Na ilyet tettem be pluszba még egyet az autóba. Ebben 3 izzítógyertya van melyek melegítik a vizet. Egy ellenőrző lámpát rákötve megfigyeltem, hogy alapból csak 2 gyertyát működtet egy relé de ezek is csak a reggeli első indításkor már mozgásban levő autónál kapcsolnak be és csak addig működnek, míg langyos levegőt nem kezd el fújni a ventilátor. Ez elég kevés. Most, hogy betettem ezt a plusz fűtőtestet egyszerre 4 izzítógyertya melegíti a vizet. 1km után már kellemes meleget kezd fújni a ventilátor. Olyan megoldást szeretnék összehozni, mint a hátsó ablakfűtés kapcsolója, amit bekapcsolok de gyújtás levételekor vagy kb. 10 perc után magától kikapcsoljon, valamint a műszerfalon egy visszajelző LED kellene, hogy lássam ha működik.
Tegnap kiszedtem a bal oldali biztonsági öv szerkezetet. Ha a ti biztonsági övetek is olyan koszos mint az enyém ami magától megállt volna ha a sarokba támasztom akkor van rá mód, hogy ki lehessen takarítani.
A kiszerelt mechanikáról a teljes övet letekertem és a tengelyből az ellenkező irányba húzva az övet kijön. Az öv végébe varrt hurokban egy acélrúd van amit ki lehet tolni belöle és így már az öv áthúzható a tengelyen. A tengelyt óvatosan engedve visszaforgattam a nyugalmi helyzetéig mely alatt 21 fordulatot tett meg. Ezután az övet szerintem mosógépben is ki lehetne mosni 40 fokon, de én langyos vízbe áztatva szappannal majd körömkefével végigdörzsöltem többször leöbblítve majd újra szappanozva. Végül mikor már a mosóvíz alig szineződött el a kosztól kiöblítettem és törülközővel végigtöröltem. Megszárítottam majd összeszereltem. Végül elég jó lett és még az automata szerkezet is könyebben húzta be a helyére mert 1x több fordulatot adtam előfeszítésnek.
Javítva lett a csomagtérajtó központizár motorja és az átvezető kábelköteg is.
Pár hiba ami elég gyakran előfordul Trajeteknél:
1: a vezetőülés magasság állításhoz tartozó cső ami a jobb és a bal oldali csuklókat összeköti és mozgatja az a hegesztésnél szinte minden autónál eltörik. Ez onnan vehető észre, ha legmagasabb pontra állítva használatkor a jobb oldal érezhetően egy kicsit megsüllyed. A cső alul van méretezve és a hegesztés se teljes a cső körül csak egy kis részen van hegesztve. Javítása nem bonyolult, CO-val hegeszthető. 2.:központizár motorok halála. bontottal a legolcsóbb a javítás, de az egész ajtót szét kell bontani, ki kell szedni az ablakmozgató mechanikát és az ajtózárat is mert ezek egybe vannak. 3.:csomagtérajtó átvezető kábel eltörhet. (ezzel eddig 3x találkoztam.) 4.: Váltóhiba Mindbe hibás volt vagy már ha 150.000km-t elment akkor javított volt a váltó. (volt 1 automata is de annak is volt valami gondja) A legnagyobb gond, hogy emiatt csereváltót bontottat se lehet találni, 1 fokozat új szinkrongyűrűje meg 56.000Ft. +20.000Ft. a váltócsere munkadija. + amennyiért szét és összerakják a váltót. Valaki azt mondta, hogy azért romlanak el, mert elpárolog az olaj, meg nem cserélik benne le időben. Szóval akinek még jó a váltója és nem cserélt olajat benne az tegye meg. Ha már rossz a szinkron akkor viszonylag olcsón az OLX-en lehet találni. 5.: elszökik a gáz a klímából. A hátul is klimás autókban a hátramenő alu cső el szokott oxidálódni a szivacs szigetelés alatt a téli sós létől. 6.:1x volt olyan is, hogy a kormányszervó olajhűtőjéhez tartó alumíniumcső rohadt ki ott ahol a rögzítőbilincs gumibetéte alá befolyt téli sós lé lé kimarta. pici lyukon elnyomta a szervóolajat. 7.: Pótkeréktartót is érdemes leellenőrizni, hogy a kereket le lehet-e szedni mert ha összerohad a csavarja csak levágni lehet. Defektnél viszont nem mindig van kéznél flex. A keréktartó viszont csak pár gömbvasból van hegesztve igy a pótkerék gumijának oldalfalát a felfekvési pontoknál kidörzsöli. 8.: hátsó sárvédőívek rozsdásodnak. 9.:digitális óra a tetőkárpitnál: Mindnek beszarik a beállító 3 db. gombja. Van aminek csak a reset működik még de ezek mindbe bedöglöttek. 10: első lámpák magasságállító motorja magától mocorog. a lencsés rész beporosodhat és gyengül a fényerő. Szétszedéshez sütőbe kell tenni a lámpát. 11.: Az első féltengelyen levő ABS karikák elrepedhetnek és akkor az ABS rendetlenkedhet fékezéskor.
12.: Bosch nagynyomású szelep bedöglik és a motor nehezen indul, vagy menet közben leáll de utána újra indítható. új ára 100e Ft felett, Lehet találni újat bruttó 60e Ft körül más honlapokon is de OLX-en ez is van olcsóbban.
Sziasztok. 2001' Hyundai Trajet 2.0i benzines Trajet volt az első Trajetem melyet 160.000km-el vettem. Az eltelt majdnem 3 év alatt megfordult még nálam egy 2700ccm-es V6-os benzines és jó pár dízel Trajet melyekből szerintem elég jól kiismertem ezt a típust.
A benzinest idén eladtam és 3 hónapja vettem egy külföldi papíros CRDI motorral szerelt elhanyagolt állapotút azzal a céllal, hogy teljesen helyreállítom. A váltót már sikerült rendbe hozni melyben minden szinkron cserélve lett. Most épp a hidrotőkék és a vezérműszíj cseréje folyik. Remélem jövőhétre már vizsgáztatható állapotba kerül.
Eddig cseréltem új gyári alkatrészekre: váltószinkronok, lengőkar gömbcsukló, stabkar, 2db. toronycsapágy, 2db. első kerékcsapágy, első féktárcsa mögé a 2db. porvédő lemez, kormányösszekötő, első és hátsó fékbetét féktárcsák felszabályoztatva, tettem fel gyári vonóhorgot, a szövetkárpitos ülésszett fekete bőrös ülésekre cserélve, első két ajtókárpit könyöklője és a vezetőülés bőrözése javíttatva, olaj, fagyálló, váltóolaj szűrők újakra cserélve, új nagynyomású Bosch vezérlőszelep cserélve, 1db. izzítógyertya cserélve. hátsó ablaktörlő motort megjavítottam, és vettem rá gyári új ablaktörlő kart is.