Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bazidzsó Creative Commons License 2012.01.04 0 0 32

Szia FeZ!

Láttam, hogy készítettél egy weblapot ami (gondolom) Citroënekkel foglalkozik, de sajnos elérhetelen...pedig kíváncsi lettem volna rá...

Üdv :)

Előzmény: FeZ_ (31)
FeZ_ Creative Commons License 2012.01.04 0 0 31

ati86 !

 

Nekem S2-es 1,4 D AX-em volt korábban, előtte meg BX, most meg egy ZX. :-)

 

FeZ

 

Előzmény: ati86 (29)
bazidzsó Creative Commons License 2012.01.04 0 0 30

Promega: akkor Te kicsit mélyebben belenyúltál már a kocsiba:) Én még csak a kilométeróra világítását cseréltem ki, mert pár kis égő kiégett. Meg pluszba bekötöttem egy pótféklámpát. Majd ha lesz időm és kedvem, akkor a fűtés gombjainak a háttérvilágítását is megjavítom.

A víz hőmérséklete nálam mindig a normál értéken belül van. Soha nem is forrt fel, bár voltunk párszor jól megpakolva és elég kemény (hegymenet) terepen, sőt 40C° körüli melegben is. Persze, ennek így is kell lennie...van is benne akkora hűtő, hogy könnyen megoldja a "melegebb" helyzeteket is. Némely autóba zsebkendőnyi hűtőt raktak és melegben csak küszködik...azért én utánanéznék a Te autód magasabb vízhőfokának.

 

Ati86: valahogy így érzem én is, mert amikor ezt vettem, akkor kacérkodtam a BX-l is. De akkor azok javarészt Potyolínóországból jöttek be és össze-vissza pörgetett órákkal és rengeteg sérüléssel próbálták eladni őket.

Aztán jött egy infó, hogy lesz bent 10 beszámított ZX nézzem meg. Mire mentem a 10-ből már csak 3 vagy 4 volt eladó. Bár R19-t akartam venni, de ZX lett belőle:) és ez magyarországi üzembehelyezésű.

Minőségben a ZX (legalábbis a későbbi kiadások) mindenképp egy magasabb esztétikai és megbízhatósági etalont állítottak be. Sokat javított a megjelenésén az, hogy pl. a motorháztetőnél egy díszrács került az egybe lemez helyett.

 

Előzmény: promega (24)
ati86 Creative Commons License 2012.01.03 0 0 29

Neked jelenleg milyen autód van? 

Annak idején, mikor AX-szem volt, sokat segítettél nekem a fórumon (akkor még AX fórumra jártam), s egy-két dolgot magam is meg tudtam rajta csinálni.

Igazából a Citroenen belül sok típus érdekel, a ZX az, amire egy ideje kezdek erősen felfigyelni. Meg is érdemli a típus, hogy legyen egy fóruma.

Előzmény: FeZ_ (27)
ati86 Creative Commons License 2012.01.03 0 0 28

Szia!

 

Igen, s1-es AX-em volt, ami nem a Saxo műszerfalára hasonlító széria. AX 14 TZX. Ugyan erős volt, de sok nyűg volt vele, nem bántam meg, hogy eladtam. Ott minden nyöszörgött. A BX műszerfalminősége valahol az s1 AX és a ZX között van.

Érdekes volt az AX-ben az is, hogy a két oldalsó szellőző csak tényleg szellőzőként működött, azon télen nem jött be meleg, csak a kinti hőmérséklet. Ha jól tudom, sok s1-es AX-en még olyan sem volt. Amúgy nem is volt semmi értelme. Télen mindig lefagyott a bal kezem. 

Előzmény: FeZ_ (26)
FeZ_ Creative Commons License 2012.01.03 0 0 27

promega !

 

"A kezelési kézikönyv azt írja, hogy ne ijedjünk meg a magas vízhőfoktól,"

 

Furcsa, hogy ezt írja, de elhiszem neked. :-)  (nem néztem meg)

Viszont az enyém teljesen jólmutatja a hőfokot, szépen 90 fok környékén nyit a 91 fokos termosztát és látni is a mutatón, hogy nyitás után lehűl kicsit a motor.

95-97 fok fölé még sosem ment a mutató.

 

FeZ



Előzmény: promega (24)
FeZ_ Creative Commons License 2012.01.03 0 0 26

ati86 !

 

"Nekem az az egyik legnagyobb bajom a BX-emmel, de az AX-szel is az volt, hogy repedeztek aműanyagok,"

 

Gondolom S1-es AX-ed volt, nem ? Az S2-esnek egészen más a műszerfala, nem repedezik és nem nyöszörög.

 

FeZ


Előzmény: ati86 (22)
ati86 Creative Commons License 2012.01.03 0 0 25

Szia!

 

Ez a fűtés dolog nagyon érdekes. Nálam is iszonyatosan jó a fűtés, de hála valami barbárnak, aki előttem volt az autó tulaja, szerencsésen kitépte a műszeregység burkolatának rögzítőcsokjait, tönkretette a levegőbefúvás intenzitásának finom állítási lehetőségét, s gondoskodott arról is, hogy igazából csak szembe jöjjön a levegő, lábra, illetve ablakra ne igazán lehessen irányítani.

 

Nem tudom, hogy aki ilyan munkát végez, az nem gondolkozik-e el azon, mit is tett.

Egyszóval az enyében is iszonyatosan jó a fűtés (4 perc alatt már adja a meleget), de irányítani sajnos nem igazán tudom a levegőt a levegőbeegedő-rostélyokat leszámítva. Elvileg minél nagyobb a motor (benzines), általában annál nagyobb a fűtés hasáfoka is. (Pl. egy 1.0-ás Saxoban még akkor is gyenge a fűtés, amikor egy 1.4-es  társa már ontja a meleget.)

 

Úgy látszik, a ZX minőségi javulást hozott a Citroenek összeszerelésében a leírtak alapján. Mintha a franciák inkább a finomságra, tartósságra helyezték volna a hangsúlyt,s nem a különleges kinézetre.

Amit írtál, azon a fajta műanyag felületen még a műszerfalápoló is nagyon szépen meg tud mutatni.

 

Előzmény: bazidzsó (23)
promega Creative Commons License 2012.01.03 0 0 24

bazidzsó:

színe: valamilyen kékeszöldes metál, a festő perlmutnak mondta...  nem értek a színekhez...

 

Műszerfal: nálam van némi nyöszörgés, mert a fűtőradiátor cseréjéhez ki kellett szednem a műszerfalat, és sikeresen kettéesett a művelet közben... Plusz a középső légrostélyok környékét valaki már sikeresen kitépte előttem...De már tudom rá a megoldást, viszont ahhoz még gyűjtöm a lelkierőt, hogy mégegyszer szétszedjem...

 

Illetve madaraim vannak a hátsó ülés alatt, mert széttörtek a hátsó háttámla műanyagperselyei, így a forgócsap és a fogadója összeér.

 

A fűtésnek muszály jónak lennie, mert az én autómlegalábbis folyamatos 102-105 fokon megy... viszont még egyszer sem forrt meg.

A kezelési kézikönyv azt írja, hogy ne ijedjünk meg a magas vízhőfoktól, de nehezemre esik elfogadni, hogy ez üzemszerű...

bazidzsó Creative Commons License 2012.01.03 0 0 23

Szia!

Ebben a típusban nem az a kemény műanyag van, hanem valamivel ki van párnázva alatta, mert puha. Az ablak melletti részek is és a szélvédő előtt is ezzel van megoldva. Keményebb műanyaggal hátul a csomagtartóban lehet találkozni, de az is nagyon egyben van, nem zörög még most sem. Itt a Miami felszereltségről beszélek, mert a ZX többi típusát nem ismerem.

 

Még valami: a fűtés. Előtte egy 2107-s Ladám volt és azt hittem, hogy annak a fűtését nem lehet überelni:) De lehet:) Nem csak hogy gyorsan, hanem hatékonyan is el lehet osztani az utastérbe áramló levegőt. Több típusnál is láttam, hogy ugyan bejön a meleg levegő, de sok olyan felület marad, amit alig lehet leszárítani, hiába irányítom oda a fúvókákat. A ZX-nél ilyen probléma nincs.

 

Igen azt hiszem jól fogalmaztad meg: a formájára a legjobb jelző az, hogy kortalan. Amikor vettem akkor is voltak már izgalmasabb megjelenésű autók, de mégis volt benne valami különleges. Ami a mai napig meg is maradt...

 

Előzmény: ati86 (22)
ati86 Creative Commons License 2012.01.03 0 0 22

Szia!

Akkor úgy látszik, hogy a Miami felszereltségűek szinte mind zöldek.

Azt nem is tudtam, hogy ZX-ből volt karburátoros verzió is. Gondolom, azok még az 1991-es példányok lehettek, mert utána már csak csupa injektoros benzines modell gördült le a gyártósorról.

Nekem az az egyik legnagyobb bajom a BX-emmel, de az AX-szel is az volt, hogy repedeztek aműanyagok, s nagyobb tempónál, bizony jóval zajosabbak. Ez főleg az AX-re áll, a BX mérföldekkel jobb nála. A ZX, úgy érzem, hogy eléggé jól állja a sarat a mostani autók között is, formája ugyan nem túl különleges, de ezzel kicsit kortalan is. Még most is, ha ránézek, nem tűnik túlzottam idős modellnek.

Amit írtál, az nagyon igaz, Franciaországban annyi futkos az utakon, mint Magyarországon F Astrákból.

 

Promega: lehetséges, hogy más a baj, azért érdemes mindenképp megnézetni. A Saxónk is néha-néha felpörög.

Előzmény: bazidzsó (21)
bazidzsó Creative Commons License 2012.01.03 0 0 21

Sziasztok!

 

Ati86:

- igen sötétzöld színű, amikor vettem ez volt vagy sötétkék és nekem ez tetszett jobban. Ezek beszámított autók voltak, 10db-t vettek be, de jó vételt csináltak, mert pár óra alatt elkelt mind!!! Igaz, hogy az áruk is jó volt:)))

- igen a Miami fantázianév. Tudomásom szerint az utolsó ZX széria volt. Elég jó a felszereltsége.

- én anno tesztlapokban néztem utána és ott eléggé lehúzták. Tudomásom szerint az első szériával volt több gond, ami karburátoros volt.

- hogy kinek tudom ajánlani az autót? Az utastere tágas, mint írtam egyedül a csomagtartója lehetne kicsit nagyobb, de ezt én egy turabox vásárlásával megoldottam:) Tehát annak ajánlom, aki egy nem egy divatautót keres kis fenntartási költségekkel és elég jól kihasználható beltérrel.

- a kalaptartónál alul van mindkét oldalt egy visszahúzó szerkezet. Ez feküdt ki, tehát a zsinórt nem húzza vissza a tokba. Én ki szoktam akasztani felül a hátsó ajtónál és így nem csukom oda.

- kijelenthetem, hogy csendes autó belülről. Még most sem zörög semmi műanyag, a külső szélzaj is csak a tetőcsomagtartótól ered, de ez sem zavaró és csak nagy szélben és 120-130 felett érzékelhető. Nem kell bent kiabálni, hogy tudjatok beszélegetni:)) Nagyon tartós anyagokat alkalmaztak a belső térben. Biztos az is sokat számít, hogy ez garázsban tartott autó. Ugye a nap nem tudja megöregíteni az anyagot.

- nem  szokott fulladozni a motor, amikor fel-felpörög.

 

Promega: igen így is szoktam csinálni, hogy ha tudok, akkor kisebb sebességgel haladok és pár kilométer után megszűnik a jelenség. A Tied milyen színű?

promega Creative Commons License 2012.01.03 0 0 20

Ilyesmi nálam is van...    rendszerint hidegen jelentkezik a felpörgés,  ilyenkor úgy tergelem a motort, hogy visszaessen a fordulat, ekkor  már tartja az lapjárati fordulatot.

Nálam 2000-res fordulatszám környékén ( picivel alatta) jelentkezik némi kihagyás, főleg hidegen. Itt a tps szenzot kopására gyanakszom, mert terheléstől függetlenül ugyanott van a rángatás.

Előzmény: ati86 (19)
ati86 Creative Commons License 2012.01.02 0 0 19

A motorfelpörgés hideg motronál jelentkezik, vagy bemelegedett motornál is? Mert szerintem nem az üzemanyag körül kell keresni a hiba okát, hanem az alapjárati motor, s ha jól tudom, az injektor körül. 

A felpörgés után szokott fulladozni a motor egy darabig?

Előzmény: ati86 (18)
ati86 Creative Commons License 2012.01.02 0 0 18

Szia!

Boldog újévet neked is!

Isten hozott a ZX fórumon!

Nagyon örülök, hogy ilyen részletes leírást készítettél az autódról, s a vele szerzett tapasztalatokról.

 

A ZX Miami sötétzöld színű?

Ez a Miami fantázianév arra is utal, hogy limitált széria, vagy csak egy felszereltségi szinthez tartozó név?

Mert én is hallottam a Miami kivitelről, egynéhány még a használtautó hirdetések között is megtalálható.

Érdekes, én például a népítéletben többnyire csak jót olvastam a modellről, bár lehet, picit én ferdítem jobb irányba a dolgot. 

Kik azok, akinek tudnád ajánlani a típust? Mert a ZX se nem Saxo, se nem Xantia méretű, hanem valahol középütt helyezkedik el.

A kalaptartós dolgot már én is sok helyen olvastam, érdekelne a valóságban is, hogy mi ez a hiba pontosan. Egyszer szívesen vezetnék egy ZX-et, csak nem tudom, hol és hogy teheti meg az ember az autóvásárlást, s az esetleges ismerettséget leszámítva.

 

A ZX csöndes autó belülről? Itt a szigetelésre gondolok nagy tempónál, illetve vannak-e benne csörgő,zörgő műanyag elemek az idő teltével? Sok régebbi Citroennél ez is gond, nekem az AX-em, és BX-em is mind repedezett a műszerfalon, s iszonyatosan nyikorogtak.

 

Előzmény: bazidzsó (17)
bazidzsó Creative Commons License 2012.01.02 0 0 17

Sziasztok!

Elsőnek is BUÉK Mindenkinek!

 

Én '96 decembere óta használok egy ZX-t, ami akkor volt 8 hónapos. 19,000km-el vettem át és most 200,000km van benne. Kezdetben nekem is nagy félelmeim voltak vele kapcsolatban, mert a használtautó értékelések nagyon lehúzták: gyakorlatilag egy megbízhatatlan járműnek állították be.

Az eltelt évek viszont pont az ellenkezőjét bizonyították be: minimális fenntartási költséggel, egy jó autót sikerült venni.

 

Megpróbálom gyorsan összeírni, hogy nekem milyen jó és rossz tapasztalataim voltak vele:

Kezdjük a rosszal mert ebből nem sok van:))

- relatíve kis csomagtér 320L, bár pozítívum, hogy az ülések osztottan dönthetők (MIAMI típus)

- a kalaptartó visszahúzója tényleg gyorsan, kb. 6-7 éves korában tönkrement

- időnként a motor fordultaszáma fel-felpörög, ilyenkor le kell állítani és újraindítás után a jelenség megszűnik. Ezt már elég régóta csinálja, majd 1x ki lesz takarítva az üzemanyagtartály, mert talán ez okozza...mivel főleg akkor jön elő ez, ha kevés üzemanyagra tankolok rá...

- a belső kezelőszervek háttérvilágítása, (fűtésé) gyorsan tönkrement, a javításához szét kellene szedni ezt a részt...

 

Nézzük a jó dolgokat:))

- olcsó hozzá az alkatrész, tulajdonképp alapból sok mindent nem kell rajta cserélgetni, csak a 15,000km-renkénti dolgokat: olaj és szűrő, levegőszűrő, néha 1-1 stabilizátor, de ez is pár ezerFT csak, gyertya, stb...

- kedvező fogyasztás, 1,4-s benzines injektoros: ~ 6-8L, attól függ, hogy hosszú távon vagy városban megy többet

- 4 személynek kényelmes és ~130km/h körüli tempót nagyon szereti, persze megy többet is, de én nem hajtottam nagyon ennél többel, csak 1x-2x próbaképp:))

- tudomásom szerint a karosszéria galvanizált, ezért nem is rozsdásodik, csak a javított részeken lehet ezzel probléma

- nincs túlbonyolítva elektronikával, sajnos a mostani autóknak ez a legfőbb gondja, emiatt különösebb probléma nem is volt a ZX-el

- a Miami felszereltségről beszélve: a belső tér tartós és esztétikus anyagokkal lett elkészítve

- sok apró kis okosság: tárolórekeszek sokasága mindenhol, térképolvasó lámpa mindkét első utasnak

- soha nem hagyott ott sehol, pedig Angliától-Görögországig végigjártuk Európát. Franciaországban nagyon jól érezte magát, mert tényleg rengeteg ZX testvérrel találkozott:))) És olyan színeket is láttam ott, ami nálunk nem igazán van.

- az 5 ajtós kivitel nagyon praktikus megoldás, jól kihasználható

- az 1,4-s motor is elég dinamikus, persze túlzásokba nem kell esni:))

 

Összegezve: bár nem a legmodernebb a formatervezése, de ennek ellenére mégis különleges a formája. Ha most még gyártanák, akkor főként a kombi kivitelben biztos, hogy vennék egyet! Főként, hogy az eltelt évek a megbízhatóságát messzemenően alátámasztották!

 

Egy kis videó róla:

 

Üdv:)

 

 

promega Creative Commons License 2011.12.30 0 0 16

előzéskor inkább kikapcsolom 8)   a 75Le 100Nm nem egy erőművész. 

Előzmény: ati86 (15)
ati86 Creative Commons License 2011.12.30 0 0 15

Szia!

Akkor látom, hogy az 1.4-eseket nagyon preferálják a tulajok.

És az 1.4-es motorral jól bírja a klímát? 

Most kint tanulok Franciaországban, rengeteg ZX-et látni az utakon. Itt kb. majdnem olyan gyakoriságú modell, mint odahaza a Xsara. A 14-20 éves kategóriába szinte a ZX a leggyakoriabb, aztán az AX, majd a kissé ifjabb Xantiák. BX-ből itt tartózkodásom alatt 4-et, azaz 4-et láttam. Teljesen megdöbbentem,otthon még pár évvel ezelőtt is az egyik leggyakoribb típus volt. CX-et, XM-et elvétve látni.

Négy hónap alatt arra a következtetésre jutottam, hogy az átlag francia ember (az átlag itt nem azt jelenti,mint otthon) többnyire a kis-és alsóközép kategóriás autókat veszi, de itt is a kiskategória a hangsúlyosabb.

És találtam Total motorolajat az autómba.:) Otthon ez a sűrűségű olaj nem nagyon kapható.

 

Előzmény: promega (14)
promega Creative Commons License 2011.12.30 0 0 14

1.4i benzin, kombi (5 ajtós), klímás...

Előzmény: ati86 (8)
FeZ_ Creative Commons License 2011.12.29 0 0 13

Mondjuk AX-ben az 1,5-ös diesel messze a legjobb szerintem. Igen dinamikus, alig fogyaszt többet mint az 1,4, de cserébe nem érzékeny a hengerfejességre és ha az is lesz, nem csak minden 10. szerelő tudja normálisan megcsinálni. :-)

Benzinesből a Marellis 1,1 teljesen jó, jól megy és a fogyasztása is elfogadható.

 

FeZ

 

Előzmény: ati86 (12)
ati86 Creative Commons License 2011.12.29 0 0 12

Mondjuk ez igaz. Ám mióta kw adó van, már nem sokkal drágább egy 1.6-ost fenntartani, mint egy 1.4-est. 4 éve van autóm, azóta már 4 bónuszom van, az 1.4-es AX-szel még nagyon sokat kellett fizetnem, a BX-szel már csak töredékét, pedig 1.6-os. Mostmár úgy érzem, egy 1.9-es dízel sem lenne olyan megterhelő fenntartás szempontjából. És tényleg, kell az 1.6-os motor a BX-hez, de szerintem a sima 1.9-es benzines sem sok hozzá.

A ZX-et is szerintem az 1.6 és az 1.8-as motor, ami jól viszi, de a fogyasztása még nem csillagászati mértékű.

Az AX-ből is szerintem csak az 1.1-es 60 lóerőset vagy az 1.4-es (karburátoros vagy injektoros) szabad megvenni. Illletve ott a dízel még. Az 1.4-es blokk úgy vitte a 700 kilós kasznit, mint kutya a tollsöprűt.

 

 

Előzmény: FeZ_ (11)
FeZ_ Creative Commons License 2011.12.28 0 0 11

ati86 !

 

Azért, mert már nagyobb kategóriába tartozik, drágább, viszont cserébe meg nem sokkal erősebb. Külföldön mások ezek az adózási kategóriák, ott megéri annak, akinek ez megfelelő. Nem a motor minősége miatt nem kedvelem.

Persze ez csak az én hülyeségem, te pedig a véleményemet kérdezted. :-)

Ez nem azt jelenti, hogy valakinek ne lenne megfelelő. Ha nem lenne rá kereslet, nem is gyártották volna.

Jó, az 1,8 is hasonló kategória nálam, mint az 1,6 , csak egy hajszállal jobb. :-)

 

FeZ

 

 

Előzmény: ati86 (10)
ati86 Creative Commons License 2011.12.28 0 0 10

Azt hiszem, még 1.8-as benzines is van a ZX-eknél.

 

Miért felesleges az 1.6-os motor? Azt írtad, hogy az 1.4-es olyan jó túrázó tempójú motor, de ha valaki kicsit lobbanékonyabbra vágyik, ami azért nem 1900 köbcentis, szerintem ideális kompromisszum.

Vagy esetleg van bizonyos technikai hátránya?

A BX-em 1.6-os, s a motorjával jóformán sosem volt még baj.

Előzmény: FeZ_ (9)
FeZ_ Creative Commons License 2011.12.28 0 0 9

ati86 !

 

Az 1,4-es elég egyszerű darab, viszonylag igénytelen. Van kisebb típushibája, de nem vészes a dolog.

Igaz, nagy száguldozára nem kell készülni, de elfogadható a teljesítménye.

A szívódiesel nagyjából kimegy a viláégból, bár száguldozgatásra ott sem kell számolni.

A td elég jól megy, csak kényesebb, olyan gazdának jó, aki odafigyel a kocsira. (melegítés hidegen, nagyobb tempo után leállítás előtt járatni kicsit alapjáraton, stb.)

Az 1,6 benzines szerintem felesleges motor, bár egy barátomnak az van és ő meg van vele elégedve. :-)

Az 1,1 benzinesről, 1,4 - 1,5 dieselről ne is beszéljünk, mert baromi ritka és elég kicsi motorok ehez a kocsihoz.

A 2,0 benzin meg olyan, amilyen. Erős, erősebb és még erősebb ivitelben vannak. :-)

 

FeZ

 

Előzmény: ati86 (6)
ati86 Creative Commons License 2011.12.25 0 0 8

Szia!

 

Amikor AX-em volt, ugyanaz volt a baja a fúvókának, mint a tiednél. Mivel ezeknek ugyanolyan egykarú ablaktörlője van, azt hiszem, egyetlen kis fúvóka van. Én megpróbáltam egy gombostű élével beállítani az irányzékot, mert a tetőre több ablakmosó-folyadék ment, mint a szélvédőre. Volt, hogy éppen eltaláltam a sugarat, s a vízfröccs épp a törlendő felületre szóródott, de legtöbb esetben elmozdult, maga a víznyomás állította mindig el a fúvókákat.

Az egykarú ablaktörlő szerintem egy nagyon jó találmány, mert csak egy darab lapátot kell venni, s az sem a vezető orra előtt hadonászik. Ha jó minőségű a lapát, az ablaktörlő rugója is elég feszes, ráadásul még a víz is oda érkezik, ahová akarjuk, akkor nagyon jó.

A BX-emmel ilyen fúvóka-gond nincs, ugyanis ott az ablaktörlőre van illesztve egy permetező csatorna, s olyan, mintha az ablaktörlőből jönne a vízsugár.

 

Amit mondtál a szervómunkahenger védelméről, elég kiábrándító. Bár azt sem szabad feledni,hogy ezek az autók minimum 14 évesek, s ilyen korban már előjöhetnek azok a problémák, amik az anyagok vetemedésével járnak.Persze ettől függetlenül gondoskodhattak volna időtállóbb anyagról.

A derékfájás nem jó, nekem a Saxoba szokott fájni egy idő után, mert azoknak az üléseknek még oldaltartásuk sincs az alapváltozatokban.

 

A ZX 3 vagy 5 ajtós? Dízel vagy benzines?

 

Mostanában elég sokat látok a használtautó.hu-n, s nagyon nyomott az áruk, pedig a külsejük, s általában a felszereltségük is kielégítő azért az alacsony árért. A ZX valahogy nem lopta bele magát az emberek szívébe, pedig egy Opel Astra sem egyedibb egy fikarcnyival sem.

Nekem személy szerint tetszik a ZX, egy ideje kezdtem rá felfigyelni. Na nem a különleges technikai megoldásai miatt, hanem a klasszikus forma és a meghíbzhatóság miatt. Bölcs döntés lehet annak, aki a Saxo és a Xantia között szeretne félúton egy autót.

Előzmény: promega (7)
promega Creative Commons License 2011.12.25 0 0 7

Sziasztok!

 

A piaci ára szerintem a viszonylagos ismeretlensége miatt olyan, amilyen.

 

A kényelemben igazából nincs mivel hasonlítanom, de az üléseken kívül  - hosszú úton mindig megfájdul a derekam benne - nincs bajom vel. 

 

Műszakilag már akadnak unszimpatikus dolgok... ( egy cápaorrú 3-as bmw a másik autóm) PL. a szervókormány munkahengerét egy  szemetesszákszerű anyagból készült zacskó védi a portól gyárilag, aminek a maradékát nemrégen szakítottam le, ide most készül egy időtálló megoldás.

Az ablakmosó fúvókák nagyon dizájnosak a motorháztető élén, de minden egyes becsukáskor elállítódtak (pedig gyárit vettem). (ezt a már előzőleg sérült motorházfedélbe fúrt univerzális fúvókával orvosoltam, tudom hogy nem gyári, de így már képes eltalálni a vízsugár a szélvédőt) 

Szóval néha olyan érzésem van, mintha nem fejezték volna be rendesen a tervezést.  És a gyártásnál a melósok kipótolták a hézagos dolgokat.

 

További gondom, hogy szinte mindenütt a gyári szilentek vannak még, amik mostanában kezdenek szétesni, de ez nem róható fel senkinek.

 

Mindent összevetve  egy jól használható, egyszerű konstrukció.

Előzmény: ati86 (2)
ati86 Creative Commons License 2011.12.25 0 0 6

Szia!

 

Én azért még nem adom fel, gondolom, sokan még nem ismerik a fórumot, mert eddig tényleg nem is létezett, s ha valaki nem keresi, nem könnyű rábukkanni. Ám úgy vélem, hamarosan feltűnnek a tulajok, mert rengeteg ZX-et látni a hazaiutakon.

 

Igen, amit mondasz, hogy a francia eredetük miatt olyan alacsony az áruk, ez érthető is, de ebben a típusban például nincs hidropneumatika, ami talán leginkább rontja a Citroenek piaci árát.

Érdekes ez a kalaptartós dolog, a népítéletben is olvastam róla, hogy sokan panaszkodtak erre a típushibára. Én is azt mondom, inkább ez legyen a legnagyobb baja, mint a futóműterpesztés, vagy a beragadó gázpedál( nem francia autóknál).

Formája kicsit emlékeztet egy megnyújtott Saxoéra és AX-ére, arra azért nagyon odafigyeltek a tervezők. A Citroeneknek is főként a nagyautói azok, amik rendkívül jellegzetesek, az AX, Saxo, C3 vonal hasonlatos a többi autóhoz.

Nekem BX-em van, meglehetősen jellegztes autó, s eddig soha nem volt bajom a hidropneumatikával. Most öcsém használja, mert külföldön vagyok. 

Melyek azok a motorok, amit ajánlani tudsz ZX-ek terén?

 

Előzmény: FeZ_ (5)
FeZ_ Creative Commons License 2011.12.23 0 1 5

ati86 !

 

Szerintem elég kényelmes, bár a Volcan felszereltségben a sport futómű Golfos "komfortot" eredményez.

Az áruk azért alacsony, mert Citroën. Meg mert mindenkinek német kocsi kell, mert az a jó. Igaz, a Citroën nem kocsi, hanem Autó, és nem kell, hogy mindenkinek az legyen. :-)

A ZX-ek elég megbízhatóak, egy autós oldalon egyszer olvastam, hogy igen komoly típushibája, hogy a kalaptartó-emelő gumi tönkremegy és ilyenkor a dolgozó kicsukja a kötelet a csomagtérajtónál és az már milyen !? Hát, gondoltam, ez legyen a legnagyobb hibája a gépnek !! :-)

 

FeZ

 

Előzmény: ati86 (2)
FeZ_ Creative Commons License 2011.12.23 0 0 4

Hát nagy forgalom nincs ezen a fórumon. :-(

Pedig a ZX megérdemelné, igaz, nem lóg ki az átlag autók sorából, de azért a mi kutyánk kölyke. :-)

 

FeZ

 

Előzmény: ati86 (3)
ati86 Creative Commons License 2011.12.16 0 0 3

Előzmény: ati86 (2)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!