Egyre több új digitális tükörreflexes fényképezőgép rendelkezik videó rögzítés lehetőségével. Egyre több, eddig leginkább fotókat készítő kezdők/amatőrök/profik kóstolhatnak bele a videó/film/klip készítés világába. Ráadásul nem is rossz minőségben. A kompakt videokamerák és fényképezőgépek érzékelőjénél jóval nagyobb képalkotó szenzorral rendelkező DSLR-ek objektívjei is cserélhetőek, s ez kiterjeszti a lehetőségeket, s szabad utat enged a kreativitásnak is. Természetesen vannak korlátok is, de ha ezeket felismerjük, igen látványos vizuális élményt lehet "varázsolni" ezen fényképezőgépekből.
Eddig még nem született olyan topic, melyben a DSLR-ek videó funkcióival kapcsolatos kérdések és válaszok, tippek és trükkök, korlátok és problémák márkafüggetlenül megvitathatók lennének. Az egyes tipusok topic-jaiban időnként felmerülnek kérdések a videó funkcióval kapcsolatban, de aztán el is vész néha a hozzászólások között.
Legyen ez a leírás meghívó amatőrnek/profinak, vásárlás előtt állónak vagy pusztán a téma iránt érdeklődőnek.
mondjuk azzal vitatkoznék, h fog vele nagy film készülni. mármint biztos hogy fog, mert mindig vannak hülye emberek, de egy nagyjátékfilm rohadt sok pénzbe kerül függetlenül attól, h milyen kamerát használnak. ugye a tavalyi szemle egyik legolcsóbb filmje a papírrepülők volt, 12 millával, és redre forgott. (az intim fejlővés meg 7 milla, de az a film olyan szar, h minden fillér kár volt bele). és ez még csak a produkció; a forgalmazáshoz kell kb félmilla/moziterem a kópia miatt (a nagy 4k-s vetítőtermeket lefoglalják a nagy filmek, az e-cinemába pedig sztem operatőr nem engedi be a saját munkáját mert botrányos).
persze van ellenpélda is: az idei szemlén lesz a szabó csilla nevű rendezőnek egy nullpénzes filmje, ami adapterre forgott. (a nullpénzes az kb 5-600 ezret jelent, ami tényleg csak a kaja/benzin meg a sok apró szir-szar.) oda jó lett volna az öddé.
nem vagyunk olyan messze egymástól:) a 2k valóban bőven elég. a filmre forgatott filmeket sem igen szokás ennél nagyobban beszkennelni (itthon legalábbis). (egyébként tényleg sok film forgott hd-re jó szarul is néznek ki :)) a nagyobb szenzor nem feltétlenül előny. szerintem az ilyen kicsi mélységélesség nagyon leugrik a mozgóképről, és sokkal kezelhetetlenebb. az öddé átfogása elég szegényes, kb 3-5 blende lehet, így ránézésre. a rednek 10-12, a filmnek sem kevesebb (pontos számokat nem tudok, bocs). tök fényelhetetlen.
a kamera meg mégiscsak egy fényképezőgép, ergónómiailag teljesen szar. lassú a censor, néha sorokat ugrik, rolling shutter.... na mindegy, lehetne sorolni.
de igaz, hogy kis költségvetésre tök jó. sokkal jobb mint egy videokamera+adapter pl.
viszont nagyon kis költségvetésre (=home video) sztem meg nem való... el tudjátok képzelni, hogy az apuka majd az mondja az anyukának, hogy "jelbe lépj, szivem, mert nem tudom élesre húzni!"...? na mindegy... üdv
Áhhá. Teljesen nem értek egyet. A gép ára egy komolyabb cucc(Arri flex vagy Red) pár napos bérlésének az ára. Arról nem is beszélve, hogy a képminőség sem lesz gyengébb. A FULL HD másnéven 2K elég arra, hogy filmre világítsák. Nem egy mozifilm készült HD kamerákkal. PL Crank, Avatar, hogy csak párat említsek. Nagyon olcsón "filmes" minőség. Az 5D szenzora nagyobb még a Red One szenzoránál. Ettől függetlenül sokkal gyengébb annál, de jól hangzik:) A Mysterium szenzornak párja nincsen. Mondjuk az 5D ára annak a tizede.
Amitől "professzionális" lesz. Remek érzékenység, kics DOF, cserélhető optika, olyan kamera RIG-ek amivel tökéletesen használható a manuál fókusz. A magas érzékenységű felvételek szemcsézettsége is hasonló a film szemcsézettségéhez. Emellett csak behúzod a kártyáról és vágod. Vágod?:) Hülyék lennének nem használni. Amíg nekem horror ár az 550 ezres ára addig nekik filléres. Valami nem attól profi, hogy drága. Az igazán profi öperatőr, ezzel is szuper filmet alkot.
Ezektől függetlenül senki nem fogja eldobálni az Arri filmkamerákat meg a Redeket. Ez csak egy alternatíva. Aki leleményes és érdeklik az innovatív dolgok az hasznája. Az általad említett profik, valóban nem ezzel fognak dolgozni. Nyilván nem akkora a költségvetésű projektjeik vannak mint egy-egy független filmesnek.
Arra pedig a nyakamat teszem, hogy fog 5d-vel mozifilm készülni, amit az általad említett komplexumban fogsz megnézi kópiáról:) Ha nem Te akkor sok másik ember.
a dslr videokamerákra gondoltam. a profi alatt meg magát az ipart értem. a "filmgyárat". mindegy, csak annyit akartam, h jópofa ez az öddé, de ha már ennyi pénzt beleöltek egy forgatásba amennyi ebből a klipből kiderült, akkor már futotta volna egy rendes kamerára is. persze, ez egy canon reklám.
profik ezekhez a szarokhoz hozzá sem nyúlnak. még a világnak ezen a felén sem. persze hogy a vimeo-n faszán néz ki, de a mom-parkban nem lenne kedvem megnézni kópiáról.
Van neki pár M42-es, ami régi analóg gépekre volt jó. Adapterrel felcsavarható a te gépedre is, s videóhoz tökéletes. Élességállítás úgyis manuális, s a rekeszt is tudod kézzel tekerni.
Azért annyira nem jó. Lehet, hogy egy kamkordernek a tömegközéppontja az állványmenethez esik, de egy DSLR ezzel a módszerrel nem lenne egyensúlyban sajnos.
Egy 7D-vel vették fel egy pub-ban. A hangot Zoom h4n-el rögzítették, majd úgy vágták meg a hangot és a képet, mintha több kamerájuk lett volna. Ahhoz képest igen jól sikerült. :-O
Háááát, amivel még nem igazán lehet kimenni, az 30-40. Ami már DSLR-t is elbír. Egy, már jól használható (csak fej) 40-50 ropi. Szóval kb. 90-ből már egy tűrhető cuccod lehet.