Keresés

Részletes keresés

pézsé69 Creative Commons License 2016.10.09 0 0 13220
Előzmény: Tazizi7777 (13211)
Ifj. Padavan Creative Commons License 2016.10.09 0 0 13219

Monyuk nálam még mindig lehet akár más is. Dugó is lehet...

Talán érdemes lenne lekapni varió deklit és megint ránézni...

Előzmény: Ifj. Padavan (13218)
Ifj. Padavan Creative Commons License 2016.10.09 0 0 13218

Úgy van ahogy Depi írta!

De látatlanba ne ítéljünk.

Ezért is írtam a varió esetet, mert kézrátéttel nem lehet analizálni. Valami zörög ez tény.

Ha első varió, akkor azzal még nagyon sokáig elmehetsz csak kicsit gyakrabban kell neki kenést adni egy jó sűrű anyaggal. Monyuk Mobilegrease XHP-222 (ásványi alapú, de itt csak daruzsírnak híjjuk) mivel az ott nem szinter ágyazás, hanem acél. A 125 -ös a 150 -től csak a hengerben különbözik, ha Yamaha blokkos.

 

DE ez csak egy feltevés.

Közelebb a hiba okához, akkor kerülhetsz, ha leszeded az első variót.

Akkor megrángathatod a főtengelyt sugárirányba, ha nem kotyog akkor az is kipipálva.   ...többnyire.

Majd ebben a helyzetben motor beindít, kicsit túráztat talán elárulja magát.   ...vagy nem.

Viszont a csúszócsapot érdemes lenne megfordítani amin az első variátor belső fele csúszkál, ha a varió kopott. Az olyan 7 - 8 000Ft körül van a gyári, ha azóta nem emelték. Kopogni fog továbbra is, de nem annyira.

 

Ennyit én megpróbálnék az aggodalmak csillapítása végett.

 

Nálam az első indítástól már kopog az a vacak és az utóbbi időben erősödött.

 

Előzmény: Tazizi7777 (13216)
depi vol.2 Creative Commons License 2016.10.09 0 0 13217

Ez mind szép és jó, de te először Minarelli blokkról beszéltél, ami 250-es.

Utána linkeltél 125-ös főtengelyt, ami tuti nem jó bele, tehát akkor mi van a forgalmiban?

 

A főtengely és hajtókar témához csak annyit, hogy nem kell koppanjon a hajtókar azért, mert kezd elkopni a csapágyazása. Jedi, a tied sem koppan, ha leállítod, de melegen ettől már tágulhat annyit a csapágy, vékonyodhat az olaj annyit, hogy a rétegvastagság már túl nagy. Ráadásul egyéb zajok is keletkeznek üzem közben, leállításkor, tehát ez nem perdöntő. Lehet még billegő dugattyú, kopott csapszeg is a hang forrása, de még szelephangok is szóba jöhetnek.

Egy szó, mint száz, ezt vagy szétszedeted, vagy mész vele addig, míg kikopik annyira, hogy vége lesz, ennek időfaktora nem lineáris görbe, ha egyszer elkezdi kikoptatni, akkor rohamos tempoóban rosszabbodik az állapota.

Előzmény: Tazizi7777 (13216)
Tazizi7777 Creative Commons License 2016.10.09 0 0 13216

Szia Padavan,

Koszi abgyors valaszt. Igen, 125os az enyem. Van eg yolyan erzesem a valaszod utan, hogy ez nem fotengely lsz akkor, mivel alapjaraton, es leallitasnal sem halom koppanni, kopogni. Lehet, hogy akkor elso variator kerek csapagy? Szerelo mondta, de o nem robogo specialista. Hat akkor lehet, hogy az lesz, hogy addig hajtom a kotelezoeket megadva neki, amig megy, es majd veszek egy dragabbat, ha kidolt.

Előzmény: Ifj. Padavan (13215)
Ifj. Padavan Creative Commons License 2016.10.09 0 0 13215

A 125 -ös jó választás (ha jól elmélkedem azt vettél) a kérdés, hogy neked mennyit ér?

Ha ezt megcsináltatod legközelebb tönkre mehet akár a szívató (130 000Ft!!!) Yamahánál 100 000Ft!

Persze, ha ügyes vagy a patront a Kewaynál megkapod 3 000Ft -ért.

 

Vagy az első variátor belső felének ágyazása bekopik (50 000Ft), A variátor kopogni fog mintha hajtókaros lenne (a 150 -es malámnál ez meg volt).

Hátsó variátorban a kenőanyag tönkre mehet annyi idő után és kikopnak a vezető nútok, külső variófele kotyogha a szíjat nem feszíti meg rendesen a tömítés eldobja magát a kenőanyagot felhordja a szíjra, kontraszt rugó elfárad. Helyette utángyártottat rakatsz be és az már nem lesz olyan.

 

És ez csak egy kis része. Ebből kell kiindulni...

 

Én úgy állok hozzá, hogy motorkerékpár olyan 2500 alkatrészből áll, vagyis ennyi meghibásodási lehetőséggel kell számolni.

Persze vannak olyan alkatrészek amelyek az életben nem kopnak el, de bármi megesik.

És az elektronikáról még nem is esett szó.

Előzmény: Tazizi7777 (13213)
Ifj. Padavan Creative Commons License 2016.10.09 0 0 13214

És még ott az esélye annak, hogy a csapágy megzabálta a főtengelyt.

A hajtókar kotyogás hátránya, hogy minden egyes gyújtásnál megüti a főtengely csapját. Nincs az a kenőanyag ami ennek ellenáll.

 

A motor bontásnak fix ára van. Szerelője válogatja...

 

Bár az enyém más kaliber,. A teljes bontás és összeszerelés 50 000 volt. Ez az enyémnél reálisnak mondható.

 

Szal, ha bontod a gépet és a rosszabbik helyzet áll fenn és nem akarsz nagyot bukni, akkor is egy szerelési díjat és blokk ill. hengerfej-hengertalp tömítés költségei terhelnek.

 

A robeszommal én is itt tartok. Hajtókaros a drágaság és hogy ne legyen olyan eccerűűű a lengőkar szilentek is oda vannak.

Ha mindent szerelő csinálna és gyári alkatrészek kerülnének bele, akkor 300 000 -ról beszélünk.

 

Előbb-utóbb bontani fogok egy blokkot, mert kezd érdekelni a dolog. De csak miután kész lesz a garázs és az jövőre lesz.

 

Előzmény: Tazizi7777 (13213)
Tazizi7777 Creative Commons License 2016.10.08 0 0 13213

Jó motorok amúgy ezek a Malagutik? Érdemes ezt még ráköltenem? 100.000-ért vettem, átirattam, minden rendbe van téve már, az volt 60.000, és most még jönne ez a szerelés vmikor. Megéri?

Azt olvastam, hogy tartós cuccok ezek a régi robik, és tényleg 2,5-3 litert esznek, ezt látom

Tazizi7777 Creative Commons License 2016.10.08 0 0 13212
Tazizi7777 Creative Commons License 2016.10.08 0 0 13211

SZia,

 

Igen, Yamaha blokk van benne.

A hajtórúd csapágy az. Amúgy tényleg hallani, hogy zajos egy picit a motorja. Alapjáraton semi, de menet közben én is hallom. Szerinte még nem annyira nagy a baj.

Én találtam utángyártottat a robogowebshop-on, ami 65000pénz, főtengely, hajtórúd egyben. Én nem találtam sajnos külön hajtórudat.

Valóban utána tömítések cseréje... hengertalp, hengerfej tömítés.

Hány óra munka ez?

Előzmény: pézsé69 (13209)
Tazizi7777 Creative Commons License 2016.10.08 0 0 13210

Azt mondta, hogy hallani, hogy csapágyas a főtengely, azaz pontosan biztosan a hajtórúd csapágya

Előzmény: Szere28 (13208)
pézsé69 Creative Commons License 2016.10.08 0 0 13209

 Üdvöletem! Ebben a Minarelli blokkban a főtengely 2db. rendkívül masszív (6305 C3) golyós csapágyon forog. Szinte kizárt, hogy valaha is tönkremenjenek.  Ami sokkal sérülékenyebb, az a hajtórúd alsó csapágyazása. Ha ez megy gallyra, akkor szét kell húzni a főtengelyt, új hajtórudat, csapot, csapágyat beépíteni. Ilyenkor persze illik a két említett csapágyat is cserélni. A felújítás minőségi utángyári alkatrészekkel, Koyo csapágyakkal, munkadíjjal, számlával(!) Yamaha szervizben 30 ropi körül. Ehhez jön még egy motor tömítésszett 10e. + ki-be szerelés munkadíja, ha nem magadnak csinálod.  

Előzmény: Tazizi7777 (13207)
Szere28 Creative Commons License 2016.10.07 0 0 13208

Udv!

Golyoscsapagynal h lehet hallani terhelesen a fotengelyt? Vagy h erti h halja terhelesen? 

Udv!

Előzmény: Tazizi7777 (13207)
Tazizi7777 Creative Commons License 2016.10.07 0 0 13207

Sziasztok.bigertem, hogy megirom, hogy mit kellett a kuplungomban cserelni. Nem hazat, vagy szerkezetet, hanem csak a ferodol reteg fogyott el. Gyertya, szivocsonk, karbi uszohaz tomites csere, vari szij, gorgok. Most jo. Ellenben sajnos azt mondta, hogy terhelesen halja a fotengely csapagyamat.... az a helyzet, hogy ebbe a madisonban meg yamaha majestyy blokk van, fotengelyt csak egyben lehet venni, ami 65000 penz, iletve szereles, amit megegy ennyi.  1 szazezerert vettem, igy belefer. Azt mondta addig meg sokat elmegy azert, nem kel most cserelni. Volt valakinek mar fotengely csere? Koszi

Törölt nick Creative Commons License 2016.10.07 0 0 13206

A feleségemnél többnyire az első verzió játszik, de a lányom szívesen felül mögém :)

Előzmény: -Mosquito- (13205)
-Mosquito- Creative Commons License 2016.10.07 0 0 13205

Sehogy, nézi, integet ahogy te elhúzol gurulni. :)))))  Bal láb lábtartó ha kell akkor a hát/váll támaszkodvaa kezével  lólengés jobb lábbal, lábtartóra érkezik és csücs. :) 

Előzmény: Törölt nick (13204)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.07 0 0 13204

Engedjetek meg egy egyszerű, buta kérdést. Az utas hogy mászik fel kulturáltan a dobozos Spidermaxra? :)

depi vol.2 Creative Commons License 2016.10.04 0 0 13203

levette már az idomszett még fent van, de az nem izgat.

Előzmény: dreamfactory (13202)
dreamfactory Creative Commons License 2016.10.03 0 0 13202

Ha beszélsz vele , mondd meg neki hogy az idomszett amit árul , nem ér annyit amit feltett . Az enyém ért 15e HUF-t ( a komplett jazzszett ) Annyiért adtam el . 

 

 

Előzmény: depi vol.2 (13201)
depi vol.2 Creative Commons License 2016.10.03 0 0 13201

Még nem beszéltem vele, találtam tőle más hirdetést is cn250-est illetően és kicsit olyan érzésem van, hogy nem sikerült összelegóznia a cuccokat hozzá hát eladja.

De hívom ma és rákérdezek, Törökbálinton van, nem lenne messze :-)

Előzmény: dreamfactory (13200)
dreamfactory Creative Commons License 2016.10.02 0 0 13200

Depi :

 

Megvetted vagy lemaradtál róla ? 

Előzmény: depi vol.2 (13198)
dreamfactory Creative Commons License 2016.10.01 0 0 13199

Ez Művész !!!

Egy Hondán mit tudott elrontani ?????? Kérdezd már meg tőle Depi hogy mi az a hiba . 

Van pár alkatrésze ami egyezik a Piaggio Hexagon 250-el .  Pl szíj , szívócsonk gumi ... 

Előzmény: depi vol.2 (13198)
depi vol.2 Creative Commons License 2016.10.01 0 0 13198

Dream, ez szerint halott ügy lenne?

http://www.jofogas.hu/pest/Honda_Helix_CN250_hibas_55778648.htm

 

Nem tudom, ez a gyújtáshiba mi lehet, de az állapota kintről nem annyira leszakadt vagonajtó és mókolásnak nem igazán látom nyomát. Én viszont szerelgetném, ha nem agyhalott. A típusismereted most jól jönne :-D

Törölt nick Creative Commons License 2016.09.30 0 0 13197

Ezek saját tapasztalatok, másnál mások lehetnek. Siófok-Budapest-Siófok távon mértem. Összesen 216 km volt az út. 120-130 közötti utazóval. 

Előzmény: dreamfactory (13196)
dreamfactory Creative Commons License 2016.09.30 0 0 13196

A fogyasztással tessék óvatosan bánni . Ismerjük a típus étvágyát :P

Meg relatíven nem árultad el hogy 10, 50 vagy 100 km-n mérted :D

 

Üdv : dream 

Előzmény: Törölt nick (13195)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.30 0 0 13195

Köszi mindenkinek az infókat!

 

Ma délelőtt Pestre kellett mennem munka ügyben. Gondoltam szép idő van, guruljon a Spider. Autópályán 120-nál 5500-5600, 130-nál 6000, 140-nél 6500 körül volt a fordulat. Nem tudom kinél mennyi az annyi. :) ebbe ugye topjoe Dr. Pulley görgőket rakott. A fogyasztásom 3,85 volt. Maximálisan elégedett vagyok a számokkal.

A Burgmanhoz képest zongorázni lehet a különbséget az utazás minőségében. Nagyon stabilan, szépen ment. Dinamikusan gyorsult, és a széllökések is inkább csak engem lökdöstek a motoron, a motort nem igazán.

pino61 Creative Commons License 2016.09.30 0 0 13194

Az ár egy pár lámpára vonatkozott. Ezek szerint reálisan kb fele

Előzmény: pino61 (13191)
topjoe2 Creative Commons License 2016.09.29 0 0 13193

No akkor mint olvastátok a pók gazdát cserélt. Maradt a chopper. Majd elválik , hogy beválik-e, egyenlőre tetszik.

Ha vissza kell ülni maxira akkor megint pók lesz, maradok a márkánál.

 

Tegnap és ma kerestek az eladás miatt ( milyen érdekes ) mondtam, hogy eladtam de ide irányítottam az "ügyfeleket" kérdezzenek rá eladó motorra a fórumon is.

topjoe2 Creative Commons License 2016.09.29 0 0 13192
Előzmény: Törölt nick (13188)
pino61 Creative Commons License 2016.09.29 0 0 13191

Előfordul ebay-en de nehéz eset mert nem vesznek bennünket komolyan . kb 85-110 E

Előzmény: Törölt nick (13188)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!