Keresés

Részletes keresés

Kimmeria84 Creative Commons License 2019.10.06 0 0 1880

Szia!

Már párszor volt ez téma régebben, és ahogy írtam is a hagyományos chrome- oxid zöld kocsiról volt szó és még mindig nincs tudomásom róla, hogy megjelent volna :(

Mint ahogy a képen látható kocsi is III-IV. korszakosként van hírdetve, voltaképpen erősen III. korszakos és  IV. korszak nagyon eleje! No meg a fehér csík is erről árulkodik.

Nálam ezért sem jöhetett szóba és most is árulják pár helyen!

De már nem aktuális, mert hiánypótlásként ott a roco :)

Más: az eddig kiadott roco reko III. korszakos kocsijai viszont sokkal ígéretesebbnek tűnnek, talán itt is a fehér csík dob rajta :)

A IV. korszakosak nagyon fogynak borsos áruk ellenére is!

Ha meglesznek a kocsik, csinálhatnál egy összehasonlítást!

Előzmény: diginewl (1879)
diginewl Creative Commons License 2019.10.06 0 0 1879

Üdv!

"Ha lett volna brawa félpoggyász, akkor olyan egyforma lenne a szerelvény, de ez a roco kocsi megtöri azt."

Van belőle, igaz túrni kell érte az e-bay-t, és sajnos nem azonnal jön a vétel.

(bocs a minőségért, de nem akartam netről betenni, hogy: á persze, csak onnan összevadásztam - legyen a válasz)

 

Még várok a roco EP III rekowagenjeire. Elméletileg nemsokára kijönnek a gyárból - mi az az egy év még.

Viszont azt látom, hogy az EP IV már van ami kifogyott: azaz Német-földön is van erre kereslet. Meglátom idehaza, hogy mekkora különbség a piko, és a roco azonos típusú kocsijai között...

Newl

Előzmény: Kimmeria84 (1868)
diginewl Creative Commons License 2019.10.06 0 0 1878

Tisztelt Fórumtársak!

Ismét egy "nagy" kérdéssel fordulok Hozzátok:

(előző hozzászólásba is tettem képet, mi az elképzelés)

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=152108100&t=9005919

A piko H0 VT motorvonat VT 185- és VT 195 vezérlőkocsikból összeállított szerelvény vezérlőkocsijaival kapcsolatban van egy kérdésem.

A motorvonat több vezérlőkocsit is tud majd húzni. Azok a vezérlőkocsik, akik a szerelvényen belülre kerülnek, ott a végzár fények természetesen nem fognak világítani. A vezérlőkocsiknak az egyik vége rendelkezik vezetőállással - hiszen vezérlőkocsi (itt kapcsolható a előre fehér/előre csúcsfény/hátra zár-vörös fény).

A gondom a másik oldalával van, ami olyan betétkocsis (beiwagen). Itt csak vörös fény lehetőség van. Viszont ennek a kivilágítása technikailag nagyon nehéz, mert nincs fényvezető prizmával ellátva.

 

Tehát, ha véletlenül egy sima mozdony után kapcsolják ezt a vezérlőkocsit (át lett mindenki szabványos KKK-ra alakítva), úgy hogy nem a vezérlőrész van hátul, akkor nem lesz rajta zárfény.

Most jön a kérdés: mennyire életszerű, hogy egy vezérlőkocsinak mindig a vezérlő állása van a szerelvény végén?

Köszönettel: Newl

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2019.10.05 0 0 1877

Ha valaki tud ZDF Info adót fogni akkor érdemes nézni. Mostanság elég sok DDR-es időkből való felvételt adnak le. Szinte minden nap van érintve DR akár a hadsereg miatt, akár bármilyen köznapi témát érintve. Tegnap olyan részlet volt ahol a bunkereket mutatták be. Több helyen még az oda vezető "iparvágányt" is álcázták rendesen.

Kron Tyrant 82 Creative Commons License 2019.10.05 0 2 1876

Valahol az én NDK-mban...

JaniBAU Creative Commons License 2019.08.26 0 0 1875

Köszönöm! :-) Cementgyárat,azt azért nem építek.. Igen hibátlan darab.

Előzmény: Kimmeria84 (1874)
Kimmeria84 Creative Commons License 2019.08.25 0 0 1874

Gratula hozzájuk, jól mutatnak így együtt!

Ezek szerint cement gyárat is építesz? :)

Amúgy még nem is láttam ilyen szép példányt, aminek nincsenek hiányosságai!

 

Előzmény: JaniBAU (1873)
JaniBAU Creative Commons License 2019.08.20 0 3 1873

Folytassuk a DR játékot, ipari tolatógépekkel. :-)

 

Előzmény: Ferenc73 (1872)
Ferenc73 Creative Commons License 2019.06.20 0 3 1872

DR játék magyarországon, 2019 Fehérvári úti kiállitás

 

JaniBAU Creative Commons License 2019.06.18 0 0 1871

Szerintem kötelezó darab.

JaniBAU Creative Commons License 2019.06.18 0 0 1870

Szerintem kötelezó darab...

Szinkronrelé Creative Commons License 2019.06.18 0 0 1869

Így kívülről ránézve, néhol még jobb állapotban van, mint a MÁV bizonyos jelenleg is közlekedő járművei. Bár a mindenhol nagy falat gépészeti berendezésekben valószínűleg nagyobb károk estek a sok állás miatt, szerintem az utasnak mindegy, hogy az eredeti motor dohog benne, vagy egy azonos teljesítményű, de hatékonyabb.

Mindenesetre jó lenne, ha elérnék az úriemberek céljukat, és újra önerőből futna a síneken ez az impozáns jármű. 

Előzmény: Kimmeria84 (1867)
Kimmeria84 Creative Commons License 2019.06.15 0 0 1868

Sziasztok!

Igen gyenge a fórum már egy jó ideje, de erről csak mi tehetünk! :)

Már régebben írtam, hogy vettem 3 brawa gyártmányú 4 tengelyes reko kocsit, de valamiért ehhez a változathoz nem készült félpoggyász kocsi, ezért a roco nemrégiben kiadott két és három tengelyes reko kocsijai közül választottam poggyász kocsit!

Teljesen új konstrukció, szép kidolgozás, bár nem egy túlbonyolított kocsi, amit lehet kihoztak belőle!

Az ára viszont közel 15 ezer forint, ami nem kevés egy ilyen kocsiért.

Annak ellenére hogy elég puritán kocsi, nem bántam meg!

Szerintem jól mutat a brawa kocsi mellett. Ha lett volna brawa félpoggyász, akkor olyan egyforma lenne a szerelvény, de ez a roco kocsi megtöri azt.Feltűnt, hogy szélesebb és a tető íve is elég más!

Szerintem megszokható és több videón is felfedeztem ezt a különbséget.

A piko által kiadott kocsikat nem ismerem, de árban az sem sokkal olcsóbb!

Roco kocsikból nem terveztek szerelvényt, mert borsos ára miatt egy négy kocsis szerelvény is 60 rugó körül lenne :(

 

 

Kimmeria84 Creative Commons License 2019.06.06 0 0 1867

Reméljük sikerül nekik feltámasztani! Nekem mindig is nagyon tetszett és remélem egyszer a modelljét is sikerül beszereznem!

A videóban feltűnő képek a fénykorból is nagyon jók! Azért jó, hogy még vannak ilyen elhivatott emberek akik időt, energiát nem sajnálva próbálják megmenteni az utókor számára ezt és remélhetőleg még sok más járművet!

Előzmény: dude78 (1866)
dude78 Creative Commons License 2019.05.25 0 0 1866

Jó hír!

Úgy tűnik, a DB "leszarom" hozzáállását követően vannak még olyan lelkes vasúti munkatársak, akik szívükön viselik a legendásan elegáns és korát megelőző technikai színvonalú SVT 18.16 / BR 175 feltámasztását, felújítását és legalább nosztalgia szerelvényént közlekedtetését!

Persze ez nagy falat, kezdve a felújítástól, de reméljük nem akad a torkukon!

A videóból egyelőre az derült ki, h átszállították a szerelvényt Drezdába és ott fogják a tervek szerint kompletten felújítani.

https://www.youtube.com/watch?v=WskCcy7SvzU

rm40 Creative Commons License 2019.04.18 -1 1 1865

Szerintem ez a DR segélyvonatának a vezérlőkocsija, amelyet modellben a Heris 80004 számon hozott ki.

Előzmény: Kron Tyrant 82 (1864)
Kron Tyrant 82 Creative Commons License 2019.04.18 0 0 1864
Kron Tyrant 82 Creative Commons License 2019.04.18 0 0 1863

Üdv!

A háttérben látható vezérlőkocsiról valaki felhomályosítana?

https://forum.index.hu/Article/showArticle?go=77297892&t=9170303

 

Kimmeria84 Creative Commons License 2019.02.09 0 0 1862

Sziasztok! 

Szeretnék megosztani veletek egy roco teherkocsival kapcsolatos vásárlási tapasztalatot!

Kb két éve vettem egy roco dr-es IV korszakos gáztartálykocsit (67581) új fajta fleischmann féle dobozban!

A nemrégiben kiadott ugyan ilyen kocsit (66466) vettem meg tegnap! Ez régi hungarocelles dobozban van.

A meglepetés itthon ért, amikor a két kocsit össze hasonlítottam!

Ugyanaz a pályaszáma mind a két kocsinak!

Más cikkszámon vannak kb két év megjelenés van köztük! 

A honlapon szereplő kocsinak is más a száma,  bár tudom ez sokszor eltérhet, de ne legyen már ugyanaz!

Ma vissza is vittem a másik kocsival együtt hogy meg tudják nézni!

Néztek is az üzletben, mert ilyet még nem láttak :)

A többi kocsit is megnéztük, de mind ilyen!

A pénzt vissza kaptam de azért sajnálom!

Remélem tudtam segíteni azoknak, akinek fontos a különböző pályaszám!

Most már érdemes erre is figyelni!

 

Tastam Creative Commons License 2019.01.14 0 0 1861

 A 119-es sorozat oldal: http://www.baureihe119.de/index.html

Előzmény: MV.hu (1860)
MV.hu Creative Commons License 2019.01.14 0 0 1860

Sziasztok!

Szép képet és leírást találtam a topikban a BR 119-229-röl.

A belsejéről azonban nem láttam képet a motorteréről a vezetőállásról

esetleg vázlati rajzokat sem.

Ha valakinek van képe róla esetleg tud olyan oldalt,ami kimondottan ezzel

a sorozattal foglalkozik,akkor az érdekelne engem és biztosan másokat is.

Szveta 80 Creative Commons License 2018.12.29 0 0 1859

Nem feltétlen muszály letenni az emeletes kocsiról.A 80 években sőt a 90-es évek elején is bőven üzemelt a 2 vagy 4  részes változat.Ez is passzol még a modern 243-as villanymozdonyhoz is. Ez pedig még a régi Piko 760-as ívekben is elmegy.☺

Előzmény: read_me (1858)
read_me Creative Commons License 2018.12.28 0 0 1858

Köszönöm!

Közben letettem a dosto-ról, mert akkora sugarat igényel, hogy ahhoz nincs elegendő helyem. Egyelőre könnyű teherforgalomban fog üzemelni a Br112, kap egy Fakks 127- est, egy jópofa savszállítót, egy rönkökkel téli rakoncás kocsit és egy Minol tartálykocsit 

 

r_m

Előzmény: Szveta 80 (1857)
Szveta 80 Creative Commons License 2018.12.04 0 0 1857

Szia.

Általában a szerelvénysszeállítás az utasforgalomtól és a vonalak adottságaitól

volt függő. A zöld kocsik általnos közlekedés részesei voltak. A mustárosok pedig többnyire valamelyik S Bahn kocsijai.

Legalábbis az eredeti felállás szerint.

Előzmény: read_me (1856)
read_me Creative Commons License 2018.12.04 0 0 1856

Köszönöm!

És akkor a változatosság kedvéért még egy kérdés. A Br 112 ingajáratban közlekedett egy mustárosbödön személy és vezérlőkocsi párossal. Ugyanakkor a régebbi(?) telizöld dostoval együtt sokkal hosszabb szerelvényeket láttam. Ez azt jelenti, hogy a DR-es időkben csak a mustárossal ment 2+1 felállásban?

 

r_m

Előzmény: Szveta 80 (1855)
Szveta 80 Creative Commons License 2018.12.03 0 0 1855

Szia.

Természetesen.A Ludmillás vonat a 80-as években élte fénykorát a fővonalakon.A 112-es vagyis az ,,átalakított,, 110-es pedíg a végletekig rótta a köröket.A kis Reko kocsik azok meg a mellék vonalak vidám szereplői voltak a 90-es évekig.

A Neten számos fotó és video is tanuskodik erről...

Előzmény: read_me (1853)
read_me Creative Commons License 2018.12.02 0 0 1854

Mármint Br 112 , nem 110 ;)

Előzmény: read_me (1853)
read_me Creative Commons License 2018.12.02 0 0 1853

Sziasztok!

 

30 éve gyerekként kaptam két PIKO készletet (Komplett Anlage), illetve NDK-s utazásaink során kihisztiztem magamnak 3 önálló mozdonyt, ezek a piros bézs Gorilla, E42, és a kávédaráló hangú E69, plusz Märklin személykocsik, egyebek. 

Most ismét elkapott a gépszíj, és bár DB teher volt az eredeti elképzelés, egy hangos Roco Br132 lett a vége, 4db Städteexpress kocsival. Es attól tartok, hogy a kovetkövő kiszemelt egy Br 110 lesz, amit 3db két, vagy háromtengelyes Reko kocsival párosítanék.

A kérdés tehát, hogy a korábban említett Ludmillás szerelvénnyel egy időben a Br 110 milyen rövid Reko kocsikat húzott?

 

Köszi!

 

r_m

aru3v Creative Commons License 2018.11.18 0 1 1852

Üdv!

 

Itt vanak a becenevek.

 

http://www.bahnstatistik.de/Spitznamen.htm

 

Zsolt

Előzmény: Kron Tyrant 82 (1851)
Kron Tyrant 82 Creative Commons License 2018.10.30 0 0 1851

Üdv!

Tudna valaki egy listát a DR mozdonyok beceneveiről?

Köszi

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!