Már párszor volt ez téma régebben, és ahogy írtam is a hagyományos chrome- oxid zöld kocsiról volt szó és még mindig nincs tudomásom róla, hogy megjelent volna :(
Mint ahogy a képen látható kocsi is III-IV. korszakosként van hírdetve, voltaképpen erősen III. korszakos és IV. korszak nagyon eleje! No meg a fehér csík is erről árulkodik.
Nálam ezért sem jöhetett szóba és most is árulják pár helyen!
De már nem aktuális, mert hiánypótlásként ott a roco :)
Más: az eddig kiadott roco reko III. korszakos kocsijai viszont sokkal ígéretesebbnek tűnnek, talán itt is a fehér csík dob rajta :)
A IV. korszakosak nagyon fogynak borsos áruk ellenére is!
Ha meglesznek a kocsik, csinálhatnál egy összehasonlítást!
"Ha lett volna brawa félpoggyász, akkor olyan egyforma lenne a szerelvény, de ez a roco kocsi megtöri azt."
Van belőle, igaz túrni kell érte az e-bay-t, és sajnos nem azonnal jön a vétel.
(bocs a minőségért, de nem akartam netről betenni, hogy: á persze, csak onnan összevadásztam - legyen a válasz)
Még várok a roco EP III rekowagenjeire. Elméletileg nemsokára kijönnek a gyárból - mi az az egy év még.
Viszont azt látom, hogy az EP IV már van ami kifogyott: azaz Német-földön is van erre kereslet. Meglátom idehaza, hogy mekkora különbség a piko, és a roco azonos típusú kocsijai között...
A piko H0 VT motorvonat VT 185- és VT 195 vezérlőkocsikból összeállított szerelvény vezérlőkocsijaival kapcsolatban van egy kérdésem.
A motorvonat több vezérlőkocsit is tud majd húzni. Azok a vezérlőkocsik, akik a szerelvényen belülre kerülnek, ott a végzár fények természetesen nem fognak világítani. A vezérlőkocsiknak az egyik vége rendelkezik vezetőállással - hiszen vezérlőkocsi (itt kapcsolható a előre fehér/előre csúcsfény/hátra zár-vörös fény).
A gondom a másik oldalával van, ami olyan betétkocsis (beiwagen). Itt csak vörös fény lehetőség van. Viszont ennek a kivilágítása technikailag nagyon nehéz, mert nincs fényvezető prizmával ellátva.
Tehát, ha véletlenül egy sima mozdony után kapcsolják ezt a vezérlőkocsit (át lett mindenki szabványos KKK-ra alakítva), úgy hogy nem a vezérlőrész van hátul, akkor nem lesz rajta zárfény.
Most jön a kérdés: mennyire életszerű, hogy egy vezérlőkocsinak mindig a vezérlő állása van a szerelvény végén?
Ha valaki tud ZDF Info adót fogni akkor érdemes nézni. Mostanság elég sok DDR-es időkből való felvételt adnak le. Szinte minden nap van érintve DR akár a hadsereg miatt, akár bármilyen köznapi témát érintve. Tegnap olyan részlet volt ahol a bunkereket mutatták be. Több helyen még az oda vezető "iparvágányt" is álcázták rendesen.
Így kívülről ránézve, néhol még jobb állapotban van, mint a MÁV bizonyos jelenleg is közlekedő járművei. Bár a mindenhol nagy falat gépészeti berendezésekben valószínűleg nagyobb károk estek a sok állás miatt, szerintem az utasnak mindegy, hogy az eredeti motor dohog benne, vagy egy azonos teljesítményű, de hatékonyabb.
Mindenesetre jó lenne, ha elérnék az úriemberek céljukat, és újra önerőből futna a síneken ez az impozáns jármű.
Igen gyenge a fórum már egy jó ideje, de erről csak mi tehetünk! :)
Már régebben írtam, hogy vettem 3 brawa gyártmányú 4 tengelyes reko kocsit, de valamiért ehhez a változathoz nem készült félpoggyász kocsi, ezért a roco nemrégiben kiadott két és három tengelyes reko kocsijai közül választottam poggyász kocsit!
Teljesen új konstrukció, szép kidolgozás, bár nem egy túlbonyolított kocsi, amit lehet kihoztak belőle!
Az ára viszont közel 15 ezer forint, ami nem kevés egy ilyen kocsiért.
Annak ellenére hogy elég puritán kocsi, nem bántam meg!
Szerintem jól mutat a brawa kocsi mellett. Ha lett volna brawa félpoggyász, akkor olyan egyforma lenne a szerelvény, de ez a roco kocsi megtöri azt.Feltűnt, hogy szélesebb és a tető íve is elég más!
Szerintem megszokható és több videón is felfedeztem ezt a különbséget.
A piko által kiadott kocsikat nem ismerem, de árban az sem sokkal olcsóbb!
Roco kocsikból nem terveztek szerelvényt, mert borsos ára miatt egy négy kocsis szerelvény is 60 rugó körül lenne :(
Reméljük sikerül nekik feltámasztani! Nekem mindig is nagyon tetszett és remélem egyszer a modelljét is sikerül beszereznem!
A videóban feltűnő képek a fénykorból is nagyon jók! Azért jó, hogy még vannak ilyen elhivatott emberek akik időt, energiát nem sajnálva próbálják megmenteni az utókor számára ezt és remélhetőleg még sok más járművet!
Úgy tűnik, a DB "leszarom" hozzáállását követően vannak még olyan lelkes vasúti munkatársak, akik szívükön viselik a legendásan elegáns és korát megelőző technikai színvonalú SVT 18.16 / BR 175 feltámasztását, felújítását és legalább nosztalgia szerelvényént közlekedtetését!
Persze ez nagy falat, kezdve a felújítástól, de reméljük nem akad a torkukon!
A videóból egyelőre az derült ki, h átszállították a szerelvényt Drezdába és ott fogják a tervek szerint kompletten felújítani.
Nem feltétlen muszály letenni az emeletes kocsiról.A 80 években sőt a 90-es évek elején is bőven üzemelt a 2 vagy 4 részes változat.Ez is passzol még a modern 243-as villanymozdonyhoz is. Ez pedig még a régi Piko 760-as ívekben is elmegy.☺
Közben letettem a dosto-ról, mert akkora sugarat igényel, hogy ahhoz nincs elegendő helyem. Egyelőre könnyű teherforgalomban fog üzemelni a Br112, kap egy Fakks 127- est, egy jópofa savszállítót, egy rönkökkel téli rakoncás kocsit és egy Minol tartálykocsit
És akkor a változatosság kedvéért még egy kérdés. A Br 112 ingajáratban közlekedett egy mustárosbödön személy és vezérlőkocsi párossal. Ugyanakkor a régebbi(?) telizöld dostoval együtt sokkal hosszabb szerelvényeket láttam. Ez azt jelenti, hogy a DR-es időkben csak a mustárossal ment 2+1 felállásban?
Természetesen.A Ludmillás vonat a 80-as években élte fénykorát a fővonalakon.A 112-es vagyis az ,,átalakított,, 110-es pedíg a végletekig rótta a köröket.A kis Reko kocsik azok meg a mellék vonalak vidám szereplői voltak a 90-es évekig.
A Neten számos fotó és video is tanuskodik erről...
30 éve gyerekként kaptam két PIKO készletet (Komplett Anlage), illetve NDK-s utazásaink során kihisztiztem magamnak 3 önálló mozdonyt, ezek a piros bézs Gorilla, E42, és a kávédaráló hangú E69, plusz Märklin személykocsik, egyebek.
Most ismét elkapott a gépszíj, és bár DB teher volt az eredeti elképzelés, egy hangos Roco Br132 lett a vége, 4db Städteexpress kocsival. Es attól tartok, hogy a kovetkövő kiszemelt egy Br 110 lesz, amit 3db két, vagy háromtengelyes Reko kocsival párosítanék.
A kérdés tehát, hogy a korábban említett Ludmillás szerelvénnyel egy időben a Br 110 milyen rövid Reko kocsikat húzott?