Bakker... :)... Nekem is leesett mekkora marhaságot írtam ... :) ... Már keverem az autót a mocival... azon is mindig van valami apróság, amit javítani kell ... Most, hogy a kuplung rendben, a kipufogóval van bibi. Nem igazán tud a motor felpörögni, mintha visszafojtaná valami. Próbáltam leszedni a hangtompítót. Úgy meg van húzva a csavarja, hogy az 5-ös imbuszkulcsot elhajlítottam rajta. Lefúrnám, de a fúrógép kapcsolója megadta magát. Szóval először a gépet kell megcsinálni, hogy aztán a kiput megszereljem. Tele a pöttyös topánom az ilyen sorozatokkal.
Nekünk a kuplungpofa csapszegre fekvő része tört le. Ha már... csapágy cserék szimering csere új kuplung szerkezet. Kínai szimering 100 km után kakukk, a kuplung olajos lett. 6 mm-es cseh szimeringet tettem, a betéteket benzinben kiáztattam, száradás után fölcsiszoltam, most tökéletes.
..tudom segítséget kértem és így nem igazán jó okoskodónak tünni, de ahogy olvasgattam visszafelé megakadt a szemem ezen a dolgon -benelli a renault tulajdonában--- nettó zőőődség..
..azért léteznek renault robogók, mert nem akartak kimaradni ebből az üzletből hiszen látták, hogy a peugeotnak évek óta megy a hondával a dolog, a benellit akkoriban vette meg kína és nekik is jól jött a patinás név és európa az első szériák a K1 naked változatai voltak campus néven, ezt a kifutó kocka renault 5 campussal együt kezdték árulni bónus gyanánt, még idehaza a Baumgartner renault is nyomta...
.. a ygártás maradt olaszországi eredeti gyárban, így nem kellett elküldeni mindenkit azonnal, ami a késöbbi kínai gyártás miatt végül megtörtént, viszont a terv nem vált be , nem lett külön robogó szekció, ezért sem sűrűek a rombusz emblémás gépek (több változat is voltSpecimen 50 és a Specimen 100 modellek a Benelli Pepe 16 colos, nagykerekű gépére fognak hasonlítani, de a 100 köbcentis motor csak a Renault-nál létezik)..
.. morini főtengely is az alkatrészek hiánya miatt került a blokkba, ha nincs csak silányabb kinai termék akkor elmegyünk a szomszéd gyárba, ez gyakoribb olaszban mint gondolnátok, elég szép példák vannak az ape , mopedautók .indexes oldalakon, mivel csak a tunigolásnak szab határt a vékonyabb tengely az itt meg pont nem volt lényeg..
.. amúgy pedig a morini 50 es blokkjait találni az összes fekvő suzukiban, és kínai klonjaikban(TBG és társai), ezeknél csak a szíj szakadásra kell ügyelni, mert ha begyűri maga elé, mellé, akkor görbül, a minarelli ezt jobban viseli, ott keményebb erő kell ehhez....
... szóval csak ennyi lenne, és elnézést, amúgy még aktuális a tauriszos hibám,de a test hibát kizártuk,jelenleg a jeladót tartom a legbünösebbnek , hacsak nem normális a 1,23mV feszültség feladás ezen a tipuson,a 3-5V
Nálam nem volt hangja, sőt egy darabig nem is gyanakodtam rá mert indítózásra már- már elindult. Napokig a karburátorral szerencsétlenkedtem mire szétszedtem a hengerfejet. Az egyetlen felvezető tünet a fogyasztás megnövekedése fogyatkozó erő kíséretével volt. Kb 1 literrel evett többet a gyűrűtörés előtti hetekben.
Helló, elektromos hibában szeretnék segítséget kérni tauris mambó, vagyis az olcsobb keeway. Menet közben leállt, azóta csak egyetlen egy szikrát hajlandó adni inditózáskor kapott egy új cdi-t de a probléma maradt, hasonló hibával találkozott e már valaki. Illetve a gyújtás tekercsről és a jeladó felöl mennyi voltnak kell érkeznie inditózás közben illetve hány ohm ellenálása van a tekercseknek, illetve hol van központilag a testelés a kinai gépeken, esetleg érdemes e még méricskélni az eredeti elektronikát hátha nem az a hiba és ott mit mérjek. Egyszerüen válaszoljatok, nem vagyok erős elektronikában, de nem cserélnék minden feleslegessen ..... Köszi
Sziasztok! Sikerült megoldanom a sebesség ingadozásomat. A tünet az volt, hogy 3-4 km után lecsökkent a sebességem 20km/h-ra max 25-el tudtam menni. A kuplungot szíjat mindent cseréltem, de a hiba megmaradt. Ne kérdezzétek, hogy hogyan éreztem rá, de kicseréltem a karbiba a levegőállító csavart. Kis hangolás és a hiba megszűnt! :) Mi mehetett azon tönkre??
Na, ma összeállt nagyjából a gépezet. 4 grammos görgők, 77.5 főfúvóka. Súber tű felülről másodikban volt, negyedikbe lett állítva az ötből. Viszonylag agilis, 70-ig ugrik. Kis gázra szépen reagál, nem torpan, mint eddig. 90-es főfúvóka már sok neki, kicsit dadogott tőle, ezzel szép a hangja is. Nem forog maximumon, lehetne még könnyebb görgőt rakni, most így marad. Megindul, majd 20-tól húz igazán végig, fordulat alig változik. Szépen kipörög még állva, utána csak gyorsul. Nem tudom hány ló lehet, én 6 köré tippelem. Kb. 1 benne maradt még fordulatszámilag. Majd gyertya kép ellenőrzés 200 km után.
Végsebesség növelése olcsón. Variátorban a görgő pálya külső peremét, ahol felütközik, kicsi mélyedést kell marni. Az ékszíjjat kíjebb kényszeríti, nő az áttétel...
Kicsit mi is hangoltunk a gépen. Leo vince zx kipufogó, cseréltük a görgőket 5 helyett 4 grammosra, ma a karbi módosul valamelyest. A kuplung elég hamar fog, de egyrészt nekem tetszik így, másrészt ha ennyire gyenge a kis rugók füle, akkor direkt jó bele a puha rugó. Súber tű ma kerül beállításra, gyanús, hogy a 90-es főfúvóka nagy neki...
Egyszerűen a kuplungpofa rugótartó kis füle eltört.kifordult a helyéről,és megfeszítette a szíjtárcsát.De még 20km volt hazáig.30-al jöttem.A frissen cserélt tengely/dekni csapágyakat megette.szóval új tengely,kuplung,és csapágyak.
Üdv a klubban... :) Vadonatúj kuplungszett beépítése után, az első kört mentem vele, mikor furcsa hangokat hallottam. Alapjáraton is pörög a kerék. Újra szétszedtem. Döbbenet. Sűrű felmenőági rokonok említése mellett vissza az üzletbe. Még jó, hogy meg volt a blokk. Csere, de mivel utolsó darab volt, ráfizetéssel egy drágábbat kellett vennem. Na azzal sem jártam jobban. Fél év után induláskor furcsa zaj jött hátulról. Aztán ropogás, kerregés. Szétszedtem. 2 pofa levált a hordozó felületről. Á... nem ment fel bennem a pumpa... á dehogy... félév normál használat melllett ennyit bírt egy jó nevű gyártó 20eFt-os alkatrésze. Vettem gyárit, azóta nincs gondom vele.
Egyébként pont most kellett a hajtóművet szétkapnom. A szilentek megadták magukat. Olaj került a kuplungra. Gyönyör a köbön... 😁
Sziasztok! Egy Keeway Knight50-el kapcsolatbna kétrném a segítségetekekt. A motor nem indul. Az önindító forgatja a motort. A karvit kitisztítottam, a trafó és a gyertya vadonatúj. Szikra van (egyébként volt a régivel is, de biztosra akartam menni). Ennek ellenére a motor nem indul be. Gyanús, hogy kompresszió nincs. Az ujjammal simán be tudom fogni a gyerttya nyílást úgy, hogy nem sziszeg ki melette és nem is érzem azt a nagy nyomást... Kérdésem: hogy lehetne megállapítani, hogy esetleg valahol "ereszt" a henger? Esetleg valakinek ötlete arra, hogy mi lehet még a baj? Köszi!
Már több, mint egy éve vagyok boldog tulajdonosa egy Keeway F-act 50 típusú robogónak. Viszont a megvásárlás óta küzdök egy problémával. Időnként - leginkább hidegen - indítás után a digitális fordulatszámmérő óra nem jelez. Esetleg valakinek ötlete, megoldása?
Köszi. Igazad lehet. Már fent van az új szíj és az új kontrasztrugós kuplungom és nincs változás. Hétvégén lesz időm a karbit átnézni. Még a kevés levegőre is gyanakszok.
70-es henger oké. Ha csak sík terepen motorozol, kiszolgálja, szépen megy vele a gyári Mikuni karbi. Ha tényleges javulást akarsz erőben, akkor 17,5-ös karbi. Jó a másolat is, nem kell Dellorto-nak lennie. DE!! Gyári kipufogót használsz? Mert akkor csak kidobott pénz a 70-es henger és nagyobb karburátor. 70-es henger, Mikuni karbi .... max. 85-ös fúvóka. Sport kipufogóval mehet bele 90-95-ös.
Ha kuplung vagy hajtószíj lenne a probléma, az hidegen is jelentkezne. Én inkább a karbit nézném meg. Ehhez hasonló jelenséget nekem akkor csinált, mikor az automata szívatóm kontakt hibás volt. Hol kinyitott, hol lezárt.
Persze, hogy lehet. M6-os méretű fúvóka való bele. A gyári 57.5, azt hiszem. Ha minden gyári, max. 64-ig érdemes elmenni. Nekem anno 62-el ment a legjobban. 16-os a gyári karburátor, 17,5-el nem sokra mész, ha nem cseréled le a kipufogót.
Ledes fordulatszámmérő létezik, de nem sok értelme van.
Beállításokhoz ezt használom. A vezeték végét rátekered a gyertyapipa kábelére 4-5 menettel, beállítod a motor tipusát és kész. Elemes, egy cr2150-el elmegy 2 évig. Jobb, mint a ledes és jóval olcsóbb. 1500-ért vettem az ebay-en.