Megjelent a MIO következő GPS "generációja", széles kijelzővel. Találkozott már vele valaki? A véleményeket várom, gyakorlatban hogy vált be, ki hol, mennyiért jutott hozzá, milyen térképek vannak hozzá.
Mio C520-om van. frissités hiányában rárakattam egy IGO Primot, ami tökéletesen megy, van viszon egy nagy gond vele. Amint a gyári autós bölcsőbe teszem, azonnal átvált adattöltés képernyőre Az aksija meg sajnos nem sokat tud már, így gyakorlatilag használhatatlan az autóban.
A segítségeteket szeretném kérni, hogy a gyári autóstartó melyik csatlakozóit ragasszam le, hogy csak töltést kapjon? Esetleg létezik-e más megoldás arra, hogy egyszerre lehessen tölteni és navigációra használni a készüléket.
Már meg ne haragudj, én ebbe a topikba talán még nem is írtam, vagy ha igen nagyon régen (azért szorgalmasan olvasom), de
Olyan, hogy "FIX leadott" áramerősség nem létezik. Illetve igen, ha áramgenerátort használsz, de nemigen hinném, hogy a
"gagyi" kínai táp áramgenerátoros lenne. (Én eddig csak profi alkalmazásokban láttam áramgenerátort). Sokkal inkább elképzelhető, hogy egy fix feszkójú, adott áramterhelésre méretezett "egyszerű" táp, vagyis mondjuk 12V-ot biztosít mindaddig, míg a terhelése nem haladja meg a (modjuk) 2A-t.
A felvett áramerősség a tápfeszültség és a fogyasztő belső ellenállásának függvénye.
Ha a tápot úgy lőtték be, hogy pd. 12V "stabil feszültséget" ad le (még ebben se lennék biztos, hogy annyira stabil), akkor egy 12 Ohm-os belső ellenállású (impedanciajú) fogyasztón az csak 1A. Több csak akkor lenne, ha a tápnak negativ belső ellenállása lenne (azaz áramgenerátor lenne, vagyis úgy állítaná be a kimenőfeszkót, hogy az bármilyen külső impedancián a meghatározott áramerősséget biztosítsa), vagy a fogyasztó belső ellenállása csökkenne a tápfeszültség csökkenésével (amit nem nagyon tudok elképzelni.Ö
Én legalábbis így tanultam anno.
Ha télvednék, hát bocsi. (de nem hiszem)
ps. A leírt fszültség és áramerősség értékek csak általánosak, példák, nem vonatkoznak semmiféle konkrét tápra, vagy fogyasztóra.
Ez valóban így lenne, ha az adott kínai töltőnél az Amper a terhelhetőséget és nem a FIX leadott áramerősséget jelentené. Gondolom egyetértesz azzal, hogy egy 1A-es alaplap nem igazán visel el dupla akkora fix áramerősséget?
Köszönöm az eddigi segítségedet és ne haragudj, hogy most kijavítalak, de én úgy tanultam, hogy a készülék által felvett áramerősség(I{A}) nem attól függ, hogy mekkora a tápegység maximális terhelhetősége.
A feszültség (U{V}) más kérdés, annak feltétlenül egyezni kell.
Az baj lenne, ha a Navon (2 Ampert igénylő) PNA készüléket használnék a MIO 1Amper-re terhelhető tápjával. Jó esetben el sem indulna, rossz esetben elfüstölne a táp.
A rendellenességnél én arra tippeltem, hogy a Navon töltő az adat-nak fenntartott vezetékre is ad jelet, ezért hiszi azt a gps, hogy egy számítógéppel kommunikál.
A TMC-t továbbra sem értem, valahol azt írták csak táppal működik, valahol azt hogy a tápnak mennie kell, amikor a térkép betöltődik, valahol azt, hogy kapcsoljam ki a GPS vételt, mialatt vevőt keresek (IGO8).
Akkor ez lehet a gond, bár reméltem hogy nem ezt mondjátok. Sajna a töltő az cserés volt és most egy újonnan vásárolt navon töltő teszi ezt velem. Még szerencse, hogy van olyan mód ahogy használni tudom.
A TMC lehet ezzel összefüggésben? Gyári Miomap (is) van rajta és bár a tmc antennát bedugom a bölcsőbe, a gépet szintúgy mégis azt mondja "nincs TMC vevő csatlakoztatva". (c720b-ről van szó).
A TMC-beállítások fül a menüben látszik, de nem megnyitható.
Olyat esetleg tapasztalt valaki, hogy aktív készüléket a bölcsőbe helyezve a cucc reset-el? (és utána a computer-kapcsolat kép jön be)
Ha elindítom a térképet, majd standby-ba rakom a kütyüt, beteszem a bölcsőbe, megvárom míg felvilan a töltés led és utána újra bekapcsolom akkor működik:)
Kellene egy kis segítség, mert nem nagyon ismerem a C520-ast, viszont a havernek van egy és segítséget kért.
1. A rajta levő TopMap-os térképek elavultak, az összeveszés miatt még a magyart sem tudjuk 2008 óta legálisan frissíteni. Milyen használható megoldás van? Tudom, hogy ez warez, de a support megszünésével a cég elvesztette a jogkövetésre való jogosultságát.
2. Másodlagos felhasználáshoz szeretne a haver Navitelt használni léginavigációra. (Meg is van, az OpenMaps magyar repülőtrképével.) Hogy lehetne a MioMap helyett vagy inkább mellé feltelepíteni a gépre. Nem akarom a más gépét nagyon összevariálni, ezért nem akarok nagyobb SI módodítást alkalmazni, valami egyszerű ActiveSyncen keresztül megvalósítható megoldást keresek, (Mint amit a Beckernél már csináltam, a képnézegetőt tereltem el átnevezéssel. A Navitel nem igényel több könyvtárszintű telepítést és nem nyúl a wnidózhoz.)