Az egyiken a motor, a másikon a panel volt rossz. Háromszor fogtam neki. Végre sikerült Megnéztem a motort az újon és jó volt. A végállás érintkező paneljét amikor átraktam a régiről, azzal most tökéletesen működik. Szemre pedig egyformák. Olasz gyártmány, mint általában mindegyik. Az új dobozán van egy plusz piros vezeték lent a csatlakozón kívül. Majd le fényképezem, ha megy még a laptopom. Gondoltam a szakaszos üzemé, vagy eső érzékelő betáp. De úgy látszik hogy nem.
Kószönöm a választ. Örülök neki, hogy megoldódott.
A régi motort megnézetem nem lehet-e áttekerni, vagy beazonosítani. A műszerfalat akartam már kiszedni, azt mondtátok van ott reléje. De úgy látom megint nem kell. Majd ha több időm lesz nyáron. Tartok tőle egy kicsit, mert nem ismerem.
"kérdést, hogy a magas kockázat ellenére is megéri-e ilyen mopedautókat a forgalomban használni."
A cikkíró ezzel fejezte be a mondandóját. Én ezt úgy módosítanám, hogy megéri-e olyanoknak jogosítványt adni, akik nem veszik észre, hogy az előttük haladó jármű, lassabban megy mint ők. És ezért hátulról belemennek. De az újságírót is elküldeném pszichológia vizsgálatra, mert az ilyen hozzáállással nem vagyok biztos, hogy alkalmas a közúti forgalomba részt venni.
Hát ebből éppen semmi konkrétum sem derül ki, csak hogy a cikkíró nem komálja a mopedautókat.
Bizonyára sokkal jobban járt volna a bácsika ha simsonnal vagy kerékpárral megy és úgy találja hátulról telibe az opelos. Mert legtöbbször nem jókedvükben vesznek ilyet az öregek hanem smpk helyett, autójogsi híján.
Elégé megnehezíti számomra a hiba áttekintését , hogy az se derült ki milyen kocsiról van szó . Néhány fénykép hasznos lenne , látván melyik csatlakozókról is van szó . De ezt párszor írtam -- hiába , a fórumlakók irtóznak a képektől , ezért aki esetleg tanácsot adna találgathat .
A magam részéről lehúznám az ablaktörlő-motor csatlakozóját ( a motornál ) és megnézném melyik lyukban mikor milyen áram van . Meg is terhelném egy izmosabb izzóval , mert előfordul : a multiméter szerint van 12 V , de terhelve megszűnik . Utána a kiszerelt motorba belevinném a delejt és megnézném forog-e ?
WooDoo nagyjából már válaszolt . Szerintem se jön ki a matek , mert egy modern elsőkerék-hajtású autó 2-3 homlokfogaskerék-páron keresztül leviszi a főtengelyről a kerékre a hajtást , annak hatásfoka szerintem bőven 90 % fölött kell legyen . Azt pedig ezzel a közbeiktatott villamos transzmisszióval aligha lehet hozni . A mozdonyokban használnak ilyesmit , de ott azért , mert normál váltóval-kuplunggal nem lehet üzemelni ; csak kis vonatokon ( pl . a keskeny nyomközű C-50-eseken ) használnak mechanikus erőátvitelt , de nehezebb szerelvényeknél már ügyeskedni kell az indulásnál .
Persze a gyártók dumája eléggé sajátos : egy több tonnás hibrid SUV-ra szemrebbenés nélkül leírnak 2-3 liter ( benzin v. gázolaj ) fogyasztást , elfelejtve megemlíteni , hogy a táv kétharmadát az előre gondosan feltöltött aksiból tette meg , és azok ekképp nullára is merültek . Mintha az az áram ingyen lenne valami rejtélyes okból .
Létezhet olyan felhasználói szituáció és részterheléses üzemállapot ahol előnyösebb a villamos hajtás , de összességben én is kétlem a megoldás életképességét .
Sziasztok, új vagyok a csoportba. Bár van már mopedautóm, de szeretnék venni egy Aixam 500.4 vagy 500.5-öt hogy át tudjam alakítani mechanikus váltósra vagy akár hibridre. Ha valaki tud eladó magyar papíros Aixamot azt nagyon megköszönném ha írna nekem. További szép napot kívánok nektek.
mondom én, hogy tudtok ti valamit!? szerintem legtöbb mopeden nincs gyorstöltési lehetöség, ahogy az én gépeimen sincs, így, ha van is lehetőség, valahol tölteni, nem igen állok be, tölteni 7-8 órát, inkább tréler, így nem is tudom, miért van töltési lehetőség, ha amúgy nem játszik?) ha meg közel vagyok az otthonhoz, akkor hazavontatom és nekem hiba miatt is volt vontatás, jópár, tudom, tudom!, az én gépem fostalicska, nem mérvado az ev mopedek körében? lehet, ha hogy kel lenne valami aplikácio, hogy megtervezze az ev moped utját, hidegbe, melegbe,és éppen, milyen sulyba vagyok, reggeliztem vagy nem, és kelle fűtenem, vagy sem, vagy éppen klimázni, mert az én szar kocsimban van az is, és és még ezer dolgot figyelembe venni, hogy ne merűljön le a pakk ideje korán? és vontatás nélkűl haza lehessen érni a fostalicskával?, ezek helyett én beülök a diselembe és, ha elkezd világítani a tartalék lámpa, még akkor is elmegyek, kb 50 km-ert, legtöbb ev mopednek, meg ennyi a hatótávja, mondjuk télen a hidegbe, és még ez sem tutti, mert hidegfüggő, hogy mennyi. ezer kompromisszumot látok, amikkel napi szinten kell megkűzdeni és foglalkozni és valoszínű te is ezek táborához tartozol és ebben az esetben irigyellek és értem is, miért nem gond nemcsak beűlni a kocsiba és gyia.. persze van egy réteg, aki csak napi pár km megy, annak nem kell félnie az 50km-es hatotávtol. én napi 50-100km megyek, olykor többet is
Bár én még csak max100e km-t mentem az elektromos járműveimmel, de még sohasem merült le annyira az akku, hogy ne érjek haza. Egyszer voltam nagyon közel hozzá, amikor beragadt a fék, és sokkal több lett a fogyasztás a szokásosnál. De megálltam útközben egy ismerösnél, és 15 percig töltöttem az akkut, utána simán hazaértem. Kezdő villanyautósoknál jellemző ez a hatótáv para, de gyorsan elmúlik.
Többnyire nem szoktam olyan utat tervezni, ami kívül esik a hatótávon. Ha meg messzebbre megyünk, betervezzük a töltést is. Még itt keleten is 20 km-ként vannak a Type2-es töltők. Debrecenben csak az ingyenesből van vagy 10 db, de minden szomszédos városban van nyilvános töltő. A Lidl parkolókban ingyenes gyorstöltő is van, ahol 30 perc alatt 100 km-re elegendő áramot lehet tankolni. De az Aldi, Penny, Spar, Auchan parkolókban is vannak töltők, és most építik a Tesco parkolóban is. A MOL és a Shell kutakon is láttam már töltőket, de oda csak ablakot mosni, vagy kereket fújtatni szoktam járni.
De a legjobb otthon tölteni, este bedugom a konnektorba, és reggelre fullon van az akku.
Szóval trélerezni csak akkor kell, ha elromlik a kocsi, de ez sokkal ritkábban fordul elő az elektromos autóknál, mint a benzines vagy dízel motoros kocsikkal.
hátt ez, meg luxus, hogy állandoan cipekedje a villanyos rendszer, a hiányossága miatt a robbanomotor és generátor + sulyait! rengeteg elpocsékolt energia a tulsuly cipelése, akár több 10 000km-eken keresztűl, merthogy tökéletlen az elektromos rendszer, persze jobb mint trélerezni, de itt ahogy olvastam, a többieknek, perpétum mobile, az elektromos mopede, semmi vontatás, vagy tréler, lemerülés miatt, én valamit roszul csinálhattam, mert a legtöbbet eddig ev mopedet kelett vontatnom az életemben, pedig csak kb 1 éve vannak elektromos mopedjeim, de azthiszem nem sokáig...
Kaptam egy ablaktörlő motort. Beraktam, és semmi. Egy sarun van pozitív a csoki közepén, a kapcsoló két állásánál. A régi motort erre kötöttem át, és a nagyfordulatán tudtam használni, végállás nélkül. Igaz ezen van egy plussz piros vezeték is, a csatlakozáson kívül. Hogyan tudom a reléjét megnézni, nagyobb bontás nélkül ?
Még soha sem vettem ki a műszerfalat, az írást meg nem találom.
Arra is gondoltam, hogy fenntről kivágok egy darabot..
A kapcsoló felső állásában hallani hogy kattan, de egyébként semmi.
Relét, vagy ezt a vezérlő elektronikát hol tudok hozzá kapni, mert még nem is láttam.. ?
Én ezt a robbanómotoros, áramfejlesztős, elektromos autót úgy tudnám csak elképzelni, hogyha lemerül az akkumulátor, akkor eltudjak jutni a töltőig. Ne kelljen trélerre rakni. Ez egy biztonsági kiegészítő lenne.
háhháá!! ez már megint egyfajta, kákán is csomo kötés az ev autozásban!, küzdenek, mint diszno a jégen!!, megvezetve az egyszerű usereket, szerintem., ha robbanomotorral állít elő, elektromos áramot, eleve bukják a zöldséget és, a szervizgyengeséget, sőtt, lehet több a hiba előfordulás, mert van robbanomotor, a maga szervizigényével és, van a villanyhajtás, a maga ismeretlenségével, még szervizekben is, de mindenképpen duplázodva lehet venni a szervizigényt, mi értelme az egésznek, ráadásul, hiába hatékony a robbanomotor, elektromos áram termelésre, de az energia forgatása, jobbrol balra, rengeteg vesztességgel jár! egy agyament hülyeség az egész, szerintem!majdnem olyan, mint a hibrid. kell egy robbanomotorral potolni az elektromos hajtás hiányosságát, nevezetesen a hatotávot. röhejes! vissza kell nyúlni a leváltando technologiához, a robbanomotorhoz, mert nem tökéletes az elektromos hajtás, küzdenek, mint disznó a jégen! kockát gurítják, gömböt viszik!!!
A benzinmotorok hatásfoka részterhelésen akár 10-20%-ra is lecsökkenhet, de ha egy generátort hajt, akkor elméletileg mindig a maximális hatásfokon működhet. De a generátornak és a töltésnek is van vesztesége, ezért csak városban lehet gazdaságosabb, ha a fékezési energiát is visszatermelik. Egy generátort lehet hajtani egy Atkinson ciklusú benzinmotorral is, az is jelenthet néhány % hatásfokot. Szerintem semmivel sem jobb a Nissan e-power megoldása, mint a Toyota "öntöltő" hibridjei. Egy benzinmotor + generátor olcsóbb lehet, mint egy 50-60 kWh kapacitású akku, így jön ki a matek a gyártónak. A vásárlók meg beszopják a marketing szöveget.
Amúgy nem új találmány ez a megoldás, a Mitsubishi Outlander PHEV-ben is van egy benzinmotor, ami egy generátort hajt, ha lemerül az akku. De nagyobb sebességnél közvetlenül is tudja a kerekeket hajtani, és ha fel van töltve az akku, akkor nem fékezi a generátor. Ennek ellenére 9-10 litert fogyaszt autópályán, ami ahhioz képest nem is sok, ha azt nézzük, hogy az Outlander egy rossz légellenállású, összkerékhajtású terepjáró. De diesel motorral sokkal kevesebbet fogyasztana. Viszont ha rövidebb távokra használják, és konnektorból is töltik, akkor el lehet érni akár 1 literes átlagfogyasztást is.
A 20 kWh akkuval szerelt BMW i3-hoz is lehetett rendelni hatótáv növelőt, amiben egy 650 cm3-is benzinmotor van. De az is 9 liter körüli fogyasztást produkált, ami egy reletíve kicsi autónál elég sok, még benzinből is...