Tippem ugyan lenne, de ezzel semmire se mennénk. :)
A lényeg: nem fognak erre keresni, ennek nincsen olyan (mértékű) politikai hozadéka, amiért érdemes lenne bármelyik politikai erőnek belemenni a legkisebb konfliktusba. Ugye, valakitől el kellene venni azt a pénz...
Szakmai közhely, hogy a könyv (páncél, kép) helyes tárolása és gondozása olcsóbb bármilyen szintű restaurálásnál.
Kérdés csupán az, hogy mit akarunk valójában a nemzeti kultúránkkal. Megőrizni, vagy megőrizni és megmutatni. A kettő ugyanis összefügg.
Nem tudom hogyan hívják azt a csomagolós bolgár gyereket, biztos, hogy nem Hriszto Botev, mert az másról híres... :)
Ti sem vagytok magatoknál... ennek a kormánynak bármit is elhinni...
A képlet egyszerű: ha a túl magas deficit miatt megbüntetik az országot, nincs EU-s támogatás, nincs rablás, ezért minden pénzt meg kell fogni, méghozzá bármi áron.
A közalkalmazotti bértábla személyre lebontva túl jól követhető. A (rossz emlékű) bértömeg-gazdálkodás viszont könnyen áttekinthetetlenné tehető - egy kis számolási trükk itt, egy kis magyarázkodás ott, és mindjárt minimálbér fog jutni a közalkalmazottak döntő többségének.
Nemcsak ügyintéző létezik, mint közalkalmazott. Kíváncsi vagyok, hogy a negyven éve kiválóan dolgozó (rendszerváltás - vagy mi - óta is kitüntetett), pedagógus rokonaimnak a jelenlegi, elfogadható fizetése hova fog csökkenni, hogyan, milyen módon kell majd pitizni érte. Az persze nem lesz látványos, mivel nyugdíjhoz közeledve érdekérvényesítő képességük (milyen szép szó) úgyszólván nulla.
Kérlek, akkó' má' csak azt árúdd el: honnan vegyünk el pénzt, ha eccer már semmire sem telik? Azt alapértelmezésként vettem, hogy legalább a műkincsek állagmegóvása egy konzerválással óccsób, mint fenntartani a látogatható állapotot... de ez csak voluntarista, műszaki megközelítés...
A gyurcsányposzterbe csomaglós poén tecc... ami nem, hogy esetleg meg is csyinájják... :-)
Hamár itt tartunk, kedves Rézbőrű Testvérem, az állam - jelen pillanatban - még az állagmegóvást (épület, műkincs) sem tudja (akarja) biztosítani. Egyébként gazdasági szempontból valóban ésszerűnek látszik becsukni az összes múzeumot (Hiller tervezete szerint ez be is fog következni, miután megvonják egy csomótól az országos hatáskört), de a műkincsekkel is ugyanaz történik, mint az ingatlannal, ha a tulajdonos kivonul: tönkremegy. Nézzük ezt egyszerűbben. A Nemzeti Múzeum dolgozóinak 90%-át kirúgjuk, ezzel komoly bér- és dologi költséget takarítunk meg, megkapja őrzésre a Security kft, s kivülről becsomagolja a bolgár művész gyurcsány-poszterbe. Ezzel a március 15-i ünnepségek diszletköltségeit (inklúzíve a választási hadjáratok) is minimalizáltuk... :)
Nna, tessék... és most miért ne lenne elég csak megóvni a közgyűjteményeket, osztán majd ha lesz píz, kőttünk arra is? Nem lebecsülve a kultúra értékeit, nem látom értelmét a cifra nyomorúság fenntartásának...
A közgyűjteményeknek a kiállításokból valóban jöhet be pénz, de ez messze nem fedezi sem a bérköltségeket, sem a dologi kiadásokat. A jobb esetekben nullszaldós (ha hetedhét világra szólót akarnak, akkor a biztosításokból elmegy e profit 80-90%-a), s valakinek (államnak, Csányinak, indexnek) bele kellene tenni például 10-200 milliót, hogy aztán néhány év múlva kezdje visszahozni. Gondolod, hogy ez müxik, itt, Magyarországon?
Gyűjteménykezelés, -tárolás csak akkor üzlet, ha Putyinnak hívnak és van egy olyan balek partner, mint Gyurcsány... :)
Egy szó mint száz, bele kell rakni a közgyűjteményekbe nagyon sok pénzt, de ez két dolog miatt fog elcsúszni: 1. nincs az államnak erre pénze 2. a kulcspoziciókban - tisztelet a kivételeknek - inkompetens személyek ülnek.
Pedagógus ismerősöm állandóan rinyál, ha egy szál gyufát arrébb kell tegyen a szigorúan kötelezőn felül, hogy nincs ő ezért megfizetve! Ez pld. egy jó lehetőség lenne arra, hogy aki többet vállal, azt többletbérrel honorálják.
Bittos van még mit óccsítani... de ezel már ollan szakkérdések, amit a muzeolúgusok értenek elsősorban... a gyűjteménykezelés-, tárolás-, kiállítás-, látogatószám-optimalizáslás, bittos, hogy megóddható valamillen egyenlet alapján. Viszont ebben senki nem érdekelt a szagértők közül, mer'akkó' a szakma erőforrásait rongájja, és naon prüszkölni fognak rá...
ÁLTALÁBAN az értékelés és minőségbiztosítás működik így. ez alapján lehetne differenciálni a béreket. (meg még biztos van rá 20 másik módszer). az egy kamu h elvégzett tevékenységek nem értékelhetőek.
"Ha mongyuk könyvtárról van szó, akkó' azt köll mérni, hogy a jelenlegihez képest ki tuggya óccsóban fenntartani?"
A könyvtárak (múzeumok, levéltárak) már most is olcsón működnek, ha egyáltalán. Nem ott megy el a pénz. Egyébként mi lenne a megoldás? Privatizáció? :)
1. Nekem se tetszett különösebben a közalkalmazotti bértábla. 2. Nem tetszett a differenciálatlan béremelés sem 2002-ben. 3. A közszféra szerkezeti-finanszirozási gondjai ezzel nem fognak megoldódni, ez csak a leépítéseket készítik elő. 4. A közszféra alapvetően nem az önkormányzatoknál körmüket reszelő buta libák tömege. 5. A differenciált (vagy nevezzük teljesítményelvű) bérezésre már eddig is lehetőség volt, nálunk élnek is vele (informatikusok, bizalmi emberek), nem igazán sikeres. 6. Közalkalmazott vagyok, főnököm vérjobbos, szakmailag nulla, emberileg nem hiteles.
Nem, nem lehet elfelejteni, mer' egyéni jogosulcságokat alapoz meg a munkaviszony megléte, annak időtartama, miegyéb tulajdonságai... ezek elszámolása csak egy pénzügytekknyikai kérdés, nem több...
Sem a bártábla, sem annak mexűnése nem jelent semmit a világon... egyetlen kiragadott elem, aminek a szabályozása nincs hatással magára a rencerre.
Én csak a munkavállói oldalról néztem a történetet, s nem a munkaadói oldal felől, habár adó és járuulékfizetői technikák felől nézvést ez a kettő gyakrota egybe esik, lévén maga az állam vagy valamely költségvetési szerve a legjellemzőbb munkáltató a köztisztvieslők és közalaklamazottak körében.
Magántisztviselők szinte nicnsnek is még mifelénk.
Úgyhogy a distinkció jogos, gyakorlati értelme állami munkáltató révén nem sok, így el lehetne felejteni az egész burttósítást ott, ahol az állam vagy valamely költségvetési szerv a munkáltató, mind a munkavállaló, mind a munkáltató részéről.
ha ezzel megvagy, akkor jöhetsz rá hogy mi az ami nem hatékony.
Magyarán és egyszerű hasonlattal élve, hogy mért gondolod rosszul. Azzal, hogy mondjuk Eladod paksot mennyivel csökken a bürokrácia?
de az feladatkör csökkentése önmagában nem csapódik le az intézmény és létszám autómatikus csökkentésére. éspedig azért nem, mert az eredeti rendszeredben az intézményeid 90%-ban egymásnak adtak munkát tök fölöslegesen. ha most akkor hajrá, a 30 intézményedből felszámolsz találomra 27-et, abból nem racionalizáláció lesz, hanem összeomlás. azért mer a maradék három működésképtelenné válik a törölt 27 nélkül, mert a működési folyamataik feltételezik a máski 27 meglétét.
az e dolog kicsit bonyolultabb, mint a palsztikai sebészbél végrehajtott zsírleszívó műtét...
Először a joxabályi környezetet köll kialakítani, hogy mi az állam, a régió, a megye, a települési önkormányzat feladata. Ha ez megvan, akkó' köll egy számvetés, hogy ez hogyan hajtható végre? Ha ez is megvan, akkó' má' tuggyuk a szükséges emberi- és eszköz erőforrásigényt, amiről már kőccségvetés is készíthető. Ha a kőccségvetésünk bevételi óddala nem fedezi a kiadási óddalt, akkó' egy fontossági sorrend alapján tovább szűkítünk...
Kihajigájjuk a pillanatnyilag nem finaszírozható feladatokat, és csak a lexükségesebekkre biztosítunk forrást... ha kell, átmenetileg bezárjuk az Operaházat, felfüggesztyük a kulturális kiadások finanszírozását, kivesszük az állami pénzt a profi sportból - főleg a fociból -, eccóval minden átmenetileg nélkülözhető szolgáltatást szüneteltetünk...
kettesszámú. szerinted hogyan fogja konszolidálni az a magyar állam a MÁV-ot amelynek év véger előreláthatólag 1500-1600 milliárdos hiánya lesz, ésmár ebből régesrég túl jár a kilencszázadik milliárdon? A GDP T-accountja szempontjából tök mindegy hogy a mÁV vagy az állam veszi fel a hitelt. nota bene, lehet a MÁV egymaga olcsóbban jut hitelhez mint most a magyar állam :)
Kurvaanyja is van. nem kapják meg a keretet, elő kell teremteniük valahonnan. pontosan ezért van a BM-nek és a MÁV-nak 100 milliárdos felhalmozott TB tartozása 2005-ről...