A maradékot elviszi a busz. Bár mostanában halottam egy érdekes elgondolást, valami Karolina terv. El tudnék képzelni egy villamosvonalat a Keleti-Pu és Albertfalva között! Amely átmenne az Erzsébet hídon, majd onnan alagútban a Hegyalja út alatt a Karolina útig és tovább a Tétényi úton Albertfalváig bekapcsolva ezeket a területeket is a forgalomba. Esetleg alternatív nyomvonalként érintené az Alkotás utat és a Villányi útról kanyarodna a Karolinára.
Mivel ez egyrészt a négyes metró egykori alternatív nyomvonalát követné dél felé (Fehérvári út volt), másrészt meg a Buda belős területei felől érkezőknek lehetővé tenné a Belváros gyors megközelítését, harmadrészt meg a belvároson belüli forgalmat vezetné el gyorsan. Így együtt érdemes egy új villamosvonalba beruházni. Hátmég ha a sárga földalattit is rávezetnék valahogy az Erzsébet hídig, vagy a Ferenciek teréig! (Ugyanakkor nem konkurenciája a 4-es metrónak és annak semmilyen értelemben nem is alternatívája!)
Így, ebben a formában lenne értelme egy villamosvonalnak ami a Rákóczi utat is érinti! De a Thököly útra villamoshoz ennek sincs köze!
Igazad van. Az ilyen alakokat, akik közvetlenül/közvetetten téged, engem is megkárosítanak azzal, hogy nem vesznek jegyet, mivel a BKV kieső bevételét az állam téríti, amit a te adódból fizetnek nem kellene annyiban hagyni. Én nemcsak a veséjüket rugnám le! Kár, hogy nem voltam ott ennél az esetnél, még segítettem is volna annak az ellenőrnek! Itt sir a szád, hogy így szinvonal, úgy lepusztult járműpark, de a csalót, a szabályszegőt meg megvéded, akik miatt nem tud fejleszteni a BKV, mivel nem vesznek jegyet SOHA. Normális vagy?
Érdekes én évek óta utazom a BKVal rendszeresen, nekem megfelel a szolgáltatásuk, soha semmi problémám nem volt velük, egy buszsofőr, ellenőr sem akart soha megverni, bunkók sem voltak. Talán azért mert emberként viselkedtem velük és mindig fizettem az igénybevett szolgáltatásért? Én márcsak ilyen vagyok, egy hülye a kisebbségből aki becsületes és nem a tolvaj pártját fogja!
Ki volt az találva. Átszoktatták szép lassan a népet a buszokra. Persze a síneket kapásból nem merték felszedni. "Picit" pihentették a dolgot és mára megérett a gyümölcsük...
Hehe, ezek a 24-est nem voltak képesek behozni a tér közepére. Ezek villamost tesznek a Rákóczira? Akkor megeszek egy UV pótót szőröstül-bőröstül. De jó lenne...
Nekem nincsenek, de kb. ugyanannyi lehetett, mint ma. Ugyanis a 44-es 67-es duó az utolsó években maga volt a tragédia. Ezerszer vissza lettek vágva, 20 percenként jártak, a pálya és a kocsik is tragikusak voltak. Nyilván senki nem utazott velük, mert nem értek el pl. Újpalotáig, de a belvárosba sem. Ha ma újraindítaná őket vki, a Rákóczin is ugyanezt kellene tenni.
Hát lehet, hogy megnőne a formgalom (mint a 2-es metró esetében is pl.) , bár nem tudom, mennyire. Amúgy valakinek nincsenek adatai a buszok kihasználtságáról, abból az időből, mikor még járt a villmaos?
Bocsi de még egy benzinkutas SEM, egy rendőr SEM, egy autós SEM rúgta le a vesémet, nemhogy az enyémet de másét, sem azért mert szabálytalankodott… bemutatás van, beszólás van, ha a rendőr megbüntet és jogos OK (kifogások vannak, emberi természetből kifolyolag)… de egy ellenőr hozzáüt valakihez… NO KOMMENT!… annyit tennék hozzá nincs akkora joga mint egy rendőrnek de magasabb lovon ülnek (képzeletben) mint olykor a rendőrök…
ISMÉT FELTESZEM A KÉRDÉST! HOL ÉLÜNK?
Továbbá az emberek többsége, azaz kb. 90% nem is tesz ez ellen, ha meglát egy ilyen esetett, a felsoroltak közül, félrenéz és tovább megy! Nemhogy felvenné a telefont és rendőrt hívna… NEM… hanem továbbmegy… és csodálkozunk, hogy ilyenek történek a járműveken?
Azzal kellene érvelni, hogy a 4-es metró mellett is jó a villamos. MERT KÉREM SZÉPEN EZ ÍGY VAN!! Csakis azért akarják gulyásék mindenáron megszüntetni, mert a 4-esre -fájdalom- nincs elég ember, ezért össze kell vhogy kaparni.
Ettől függetlenül tiltakozni, és minden követ megmozgatni kötelesség!! Én egyszerűen nem vagyok hajlandó végignézni, hogy egy főútból ismét kioperáálják a panelokat!
"A 7-es buszcsalád nyugodtan közlkedhet a Thökölyn létesítandő "autópályán", de a villamosnak nincs helye????? "
Na ez az! És könyörgöm! A pesti szakaszon a 4-es metrónak 7-es garnitura útvonalának 2/3-adához köze sincs!!! Hogy akarják így kiváltani a 7-es buszt? Miért kell egy erős villamosforgalmat csurdultig tömött csuklós buszokkal lebonyolítani? Attól viszont, hogy a busz tömött, még nem kell mingyá metró. Mert azt talán nem kell részleteznem, hogy a tömött hetes utasai egy 1350 férőhelyes 5 kocsis Ev szerelvényt nem hogy a feléig, de még a 20%-áig se töltenék meg!!!
Egyébként köszönöm közlekedőközeg, hogy írtál ebbe a topikba, bíztass ilyeneket is, hogy HB, KZsoci, NZA, Hamster, mert unom már, hogy ugyanazon érveket 347856923745676137567567szer nekem kell elmondani.
Számomra a másik fájó pont a Zuglói kocsiszín, itt nőttem fel a közelében. És már a hangulata miatt is megérte. A Töhököly villamosról már lekéstünk szerintem. Nem tudom, hogy milyen példával lehetene az "ellenzőket" meggyőzni?
"Egyébként a modik nem nagyon szeretik ha a topikcímben nagybetűs "kiabálás" van..."
Akkor töröljék a Síndöcögényes topikot, mert annak vastagbetűs a címe
:-)))))))))))
Urálnak:
A Thököly nem ér véget a Bosnyáknál (jó onnantól másképp hívják, de ettől még az autós továbbmegy). Ha pedig a metrót továbbviszik, akkora fejjel a falnak menést hajtanak végre, mint a bécsiek az U2-nél (ld. www.hampage.hu). 3000 fő/irány/csúcsóra, könyörgöm!!!! Hát hol van ez az EIB által meghatározott 11000 f/c/i alsó gazdaságossági határtól????? Ráadásul ez végszakaszra vonatkozik!!!! És az ideálisnak mondott 20-25000-es számtól???? Nevetséges.
Le a kalappal előtted alexejevics, hogy tartod a frontot! Nagyon igazad van abban, hogy a nagy lelkesedés tényleg eltűnt innen a fórumokról... Mások meg sajnos csak a médiából áradó információk alapján már elfelejtettek gondolkozni (bocs ha erősen hangzik). Szép, jó ez a 4-es metró, de át kéne picit gondolni pl. a jelenlegi megállókiosztás tervet valamint a vonatkozó felszíni közlekedést is. A 7-es buszcsalád nyugodtan közlkedhet a Thökölyn létesítandő "autópályán", de a villamosnak nincs helye????? Sajnos már igen valószínű, hogy a gondolkodás elmarad. Túl nagy már a politikai nyomás is. Mindkét nagy párt fő helyen hozza a négyest. És meg volt az alapkő letétel is... a választás első fordulója előtt kivonultak a vezetők örülni. Tegnap jártam ott, hát nem sokat haladtak az előkészületekkel...
A Thököly úton tökéletesen értelmetlennek tartom a villamosközlekedés bevezetését, mivel úgyis jön a metró. (Nem megmentését, mivel a Thököly úton nincs villamosközlekedés!) Egy felszíni buszjárat viszont közlekedhet. Miért is ne, legföljebb leállítják, ha nincs rá igény!
"Én elutasítom a tömegközlekedést, főleg azért is mert a drága jegyek, bérletek ellenére nem hogy a szolgáltatás rossz, hanem az ellenőrök is parasztok. Jártam én is tömegközlekedéssel, de amikor azt láttam, hogy a villamosról lerúgja az ellenőr a gyereket, azért mert nincs jegy ez már undorító… következő eset ugyancsak egy gyerek 14éves, és ugyancsak megverték, azért mert nincs bérlete, ezután meg feljelentették a gyereket(de fordítva sült el részükről, mert láttam a dolgokat és ők is fel lettek jelentve)… O.K. Büntesse meg, hívjon rendőrt, de azért mert egy 180Ft-ért törvénysértést követett el ez már… (nem is kommentálom, mert kitiltanak) …nem kell nekem mesélni ilyen dolgokat… láttam eleget… jelentettem is fel ellenőrt e miatt, azaz a brutalitás miatt de semmit nem ért… nem tanulnak a társaik esetéből… "
Azért, hogy az ellenőr bunkó, nem a tömegközlekedést kell hibáztatni, és azért sem, hogy a BKV jegyei drágák. Ez kb. ugyanolyan mintha a magas benzinárakért az autógyártókat hibáztatnád. Abban persze igazad van, hogy ez sokakat elriaszt a tömközltől, de ezt nem a tömegközlekedés elsorvasztásával kell megoldani. Bunkó autós több van az utakon mint bunkó ellenőr a BKV-nál, ugyanez érvényes sok rendőrre, tiszt. a kivnek.
Szóval 3. a rövidtávú közlekedés is biztosítva van a villamos által (azért olvashatod bármely szakkönvben, hogy x kapacitás felett, ill. belvárosi területeken ajánlott a villamos, mert a rövidtávú közlek. jelentősége ezen területeken a legnagyobb)
Ez hívják úgy szakmai berkekben, hogy két szintű tömegközlekedési rendszer. Ezt más országokban már gond nélkül létesítették sok helyen (azaz számos városban meg sem szüntették a "párhuzamos vonalakat"!). A felszíni szint a kapcitásl függően villamos ill. busz, esetleg mind a 2. Kár, hogy ez utóbbi fogalmat gulyásúrék nem ismerik.
Ez nem feltétlenül igaz. 1. a villamos el is ágazhat a metrótól, így nagyobb területet tud feltárni, és a metróra ráhordani 2. ha van villamos a metró felett, akkor a metrónak nem kell ésszerűtlenül sűrű megállókiosztással rendelkeznie, mert a villamos ellátja a kisebb forgalmúakat 3.
Villamos és metró együtt, azonos vonalon értelmetlen. Ugyanakkor van értelme a felszíni közlekedést is megtartani a villamosvonal felett, mondjuk trolibusz, vagy busz formában.
"Gulyás László már olyat is nyilatkozott, hogy a villamos egy korszerűtlen közlekedési eszköz."
Gulyás Lászlóról megvan a véleményem, de ha azt leírnám, kimoderálnának.
A villamos korszerűtlen közl. eszköz. Indok? Nyugaton miért épülnek vajon tucatszámra az új villamosok? Vszeg azért, mert ott nem Gulyásurak ülnek a vezető pozíciókban, hanem értelmes egyének. Kérdezzétek meg metskát, ő tett közzé nemrég egy kimutatást arról, hogy Jeruzsálemtől Madridig hány kiliométer villamost építenek ebben az éven!