Mi az oka ? Az, hogy így csinálták meg a tervezők.
Nem olyan egyszerű, hogyha megy a tükörfűtés (vagy hátsó szélvédő fűtés) , akkor a világít a visszajelző lámpa. Az akkor világít, amikor a vezető kapcsolja be a fűtést. Ha a vezérlő kapcsolja be, akkor nem azért kapcsolja be, hogy lemelegítse a párát,hanem, hogy jobban terhelje a motort és ezt neked nem kell tudnod - a tervezők szerint.
Számítógép vezérli az egészet, akkor kapcsol be valamit, amikor akar, a kapcsoló sincsen direkt összeköttetésben a bekapcsolással, csak jelet adsz a vezérlőnek, hogy te szeretnél fűteni, ő meg majd kiküldi az utasítást, hogy hajrá, fűtsünk. És akkor majd fűt.
Pont emiatt szoktak a tükörfűtésre egy visszajelző led-et kötni, hogy amikor regenerál, akkor lássa a vezető, hogy megy a regeneráció és akkor tud addig vezetni tovább (már ha van lehetősége rá), amíg be nem fejeződik a reg'.
Köszönöm a választ. A nemnek mi az oka? Mit jelez a lámpa? Mire van kötve? Gondolom, hogy a kapcsoló és a számítógép is egy relét húzat meg. A relé meghúzott állapotában jelez a lámpa?
Picasso-n cseréltem már akna nélkül is. Kerék kifordít, jobb oldali dobbetét első részét egy csavar fogja alulról a lökösbe. Lökösnél dobbetétet kicsit ki kell fordítani és hozzá is férsz. Szerintem berlingo se bonyolultabb. Földön kb negyed óra volt a csere.
Akkor a B opció lesz. :D Tudom ott van lökhárítót már régen cseréltünk. Reméltem nem kell műteni, de 22 év után mit is vártam... :) Akna most foglalt, de akkor ameddig nem szabadul fel így marad... Köpőcsészét már készítem elő... :D
Ha cserélni kell a motort: A lökhárítóban van, az ablakmosófolyadék-tartály aljába betolva a motor (Alulról hozzá lehet férni, pl. aknából. Csak a dobbetét alsó szakaszát kell fellazítani kicsit). 2db cső jön ki belőle, mert váltott polaritással kapja a feszültséget, és így vagy az egyik, vagy a másik csőbe tolja a lét (első/hátsó). Többféle kivitelűvel is gyártották. Mindenképpen vedd ki, és úgy menj be a boltba venni, különben pórul járhatsz.
Ha cserélni kell a motort: A lökhárítóban van, az ablakmosófolyadék-tartály aljába betolva a motor (Alulról hozzá lehet férni, pl. aknából. Csak a dobbetét alsó szakaszát kell fellazítani kicsit). 2db cső jön ki belőle, mert váltott polaritással kapja a feszültséget, és így vagy az egyik, vagy a másik csőbe tolja a lét (első/hátsó). Többféle kivitelűvel is gyártották. Mindenképpen vedd ki, és úgy menj be a boltba venni, különben pórul járhatsz.
Csak emlegetni kellett és itt az újabb hiba. Ablakmosó szivattyú nem megy. Esetleg ha valakinek volt már ilyen gond megoszthatná hol kezdjem keresni a hibát. Ezen kívül minden jó eddig úgy néz ki...
Teszünk most egy kísérletet a szerelőmmel. Piros ATF olajat (Mercedes-Benz 190-esben ez van gyárilag) tettünk a váltóba. Még csak fél napot mentem vele, félig-meddig melegen (már amennyire 3-4 km-es utakkal melegnek lehet nevezni), de eddig minden fokozatot sokkal jobban vett oda-vissza, mint eddig. Kivéve az egyest. Ott lehet valamilyen rudazat beállítási hiba, mert hidegen egészen az ülőlapig el kell húzni a kart az egyes síkjáig, míg pár km múlva már 5mm-es hézag is van.
Ma reggel lesz az igazi próba, egész éjszakai állás után... kíváncsi leszek...
Azért mostanság elgondolkozom rajta milyen autót lenne érdemes venni amivel nem sz.pik be az ember, de nyilván olyan már nem létezik. Tiszta vicc ez ami már megy! Ha bankár lennék persze nem érdekelne, de így...
Mióta megvan az autó, azzal küzdöttem, hogy milliméterre a padlóba kellett taposnom a pedált, hogy egyáltalán váltani tudjak (automata kiegyenlítős bowden). Amikor ezt meguntam, akkor kézi állítású bowden került bele, amit persze állandóan állítgatni kellett, ellenben az 1-2 kapcsolása egyre nehezebbé vált. Végül eljutottunk oda, hogy hozzá kellett nyúlni a váltóhoz, mert a kuplung akárhová lett állítva, akkor sem vette a fokozatokat.
Váltófelújítás után ismét automata bowden került bele, és azonnal visszatért a padlóba gyömöszölendő pedál esete. Ekkor került egy francia autóra szakosodott mesterhez, aki beállította a pedálgépet, merthogy ezen a "szögegyszerű" autón azt is lehet/kell.
Azóta végre van a padló és a fogáspont közözz kb 1 cm-es játék, aminek nagyon örülök. De azért így is előfordul (48-as lábam van), hogy nem sikerül jól rálépnem a pedálra, és azt hiszem, hogy benyomtam rendesen, de mégsem.
De ez nem ugyanaz az eset, hogy benyomom rendesen a pedált és ennek ellenére egyszerűen nem megy be 1-esbe. Mintha egy ütköző lenne a fokozat előtt, és bele kell roppantanom a sebességet. Ilyenkor nem reccsen a fogaskerék, hanem egy szimpla roppanó hangot hallasz/érzel.
Ami még érthetetlenebbé teszi, hogy egyik nap szinte egyáltalán nem tudod kapcsolni az 1-2-t, egy következő napon meg simán beklattyan.
Az az hozzátok csak ide a Hódmezővásárhelyi Sajti szakszervizhez javíttatni. Olyan embertelen hitvány trágya munkát végeznek, hogy a laikus is az mondja egy kalap sz.r. :D :D :D Vezeték szakadásunk volt. Mentségükre szóljon meg találták 30 ezerért persze, de az aksi sarut már elfelejtették meghúzni így nekem kellett mikor megálltam tőlük pár száz méterre meg kellett állnom és nem indult elfogyott az áram. :D Az adagolós történet meg hajjaj. Az közel 150 ezrünkben került anno és az is egy kalap sz.r lett télen esélytelen volt jóformán elindítani csak nagy szertartások árán, majd másik adagolós hozta helyre mert az ő istenített emberük nem tudta... Micsoda szép emlékek ezek... :D Sokat tanul az ember azt jól mondák... :D Na meg ugye mindenkinek meg kell hurcolnia azt a keresztet, kinek kisebbet kinek nagyobbat... :D
Békéscsabán a Martincsek Műhelyt ajánlom mindenkinek azokban még nem kellett csalódni. Nem olcsóak, de profi munkát végeznek...
Amikor megnéztem a népitéleteket (Totalcar) erre az autóra, 2 teljesen szélsőséges vélemény rajzolódik ki. Vagy nagyon szereti, és a legjobb autónak tartja, vagy ipari hulladéknak minősíti. A kettő között átmenet nélkül.
Azt hiszem ez elmondja, melyikünk melyikbe nyúlt bele. És azt is, hogy milyen stabil minőségben képesek gyártani a franciák autót (és filmet is).
Ugyan ez a motorvezérléssel. A motor, mint blokk, zseniális. De a motorvezérlő, amit ráraktak, az valami félelmetesen szar.
Én annak idején kitanulmányoztam a FORD EEC4-es motorvezérlésének lelki világát az autóm miatt. Meg nagyon jól dokumentált dologról van szó. De ez a SAGEM hányadék, ez minden, csak nem korrekt. Nem mintha a Marelli, amivel később szerelték jobb lenne. Kiismerhetetlen mind a kettő, és valójában nem viselkednek korrekten és következetesen, azt tapasztalom.
Megértelek...márkaszervizre az újonnan vásárolt autómat sem bíznám amúgy szívesen, bár még nem is voltam új autós helyzetben.
Leírtak alapján nehéz ügy...ha nemrég voltak a javítások, visszavinném, vagy eldönteném, hogy megpróbálok-e még egy kört valahol, ahol globálisan kezelik a problémát !
Nyilván az megint más, ha Te magad is ki tudod cserélni az adott alkatrészt és tudod/látod, milyen minőség kerül beépítésre.
Tényleg csak általánosságban tudok írni.
Ezt az autót ismered, ha átülnél egy másik használtba, az megint lutri.
Ha újba és nem tartod öt-tíz évig, az gazdasági totál.
A Berlingóm 330E km felett jár, és nagyon becsülöm, nagyon hasznos társ.
Volt fiatalabb, erősebb nyűgösebb 1.6 és 2.2 Hdi-m, "kevesebb" kilométerrel ( na persze !! ) 7 személyes mindenféle import fostalicskák és jók is a 3 gyerkőc miatt, öreg 2.0 Hdi (zseniális RHZ, de ott már a kora volt a gond) mindegyik más történet.
A jó karosszéria nagy előny, mert ott qrvára el tud gurulni a pöttyös labda, ha beindul a javítóívezés, küszöbcserélgetés és társai...a benzines nem kellene, nyűgös legyen, egyéb fődarab probléma bármelyikkel lehet !
Szóval ez ilyen bíztatásféle akarna lenni...Szép Estét !
Ha ez ilyen könnyen menne, nem lenne létjogosultsága az ilyen fórumoknak, mint ez is.
A váltót szakműhelyben újították fel. A váltórudazatot a bowdent a kuplungot és a pedálgépet francia autókra szakosodott műhely csinálta/cserélte. A márkaszerviz már nem foglalkozik érdemben ilyen "öreg" típussal. Akkor most hová forduljak. Gondolom egyértelmű, hogy nem áll módomban az ország műhelyeit végig próbálgatni, hátha majd ott...