az egyes szabálysértésekről szóló 218/1999. Korm. rend.
6. § (1) Aki lakott területen, az ott levő épületben, vagy az ahhoz tartozó telken, tömegközlekedési eszközön, továbbá természeti és védett természeti területen indokolatlanul és a megengedettnél nagyobb zajt okoz, amely alkalmas arra, hogy mások nyugalmát, illetőleg a természeti vagy a védett természeti értéket zavarja, harmincezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható
Ez országos hatályú.
De ne keverjük bele a csak kis közigazgatási területeken érvényes hol meglévő, hol meg nem lévő "csendrendeleteket".
Naggyon hülye vagy. Nem azt mondtam, hogy nem jutnak be a járművezetők, hanem azt, hogy a veszteség akkor lenne 100%, ha nem jutnának be. Apró, de lényeges különbség.
Miért lenne a veszteség ettől 100%? Ilyen erővel már ha járnak az is veszteség! Végülis utóbbi mondat igaz...:)
Az este tízzel az a baj, hogy igaz...
e tárgyban terveztek változásokat, de az új hatályos szöveget még nem láttam, de egy-két konjuktív feltétel azért van:
Csendháborítás </P>
Erre van a hangszigetelés.
De nem semmi vagy! Tehát ne legyenek szórakozóhelyek, se színházak, mert este nem lehet zajongani? Zárjuk be a Zeneakadémiát is! Uh ez nem semmi! Apám.
A T-Com már csődközelben van, ezért fogják összevonni a T-Mobillal, a veszteségeket csökkentendő, tehát kinek van megint igaza?
Szerinted miért van mindkettő előtt a T tag? Azért a csődközeltől messze van. Nem neked, de nem is az volt a kérdés mennyire nyereséges.
Nem azért ellenkezem, mert nem szimpatizálsz a VEKÉvel. Csak a jogi álláspontomat ismertettem.
A jogalkalmazó igyekszik megtalálni a cselekményre vonatkozó szankciót. Igen ám, de szankciókat a jogalkotók adott cselekményre találták ki, és nem fordítva. Tehát az újonan fellépő jelenségekre új szabályrendszer szükséges. Nos a firkálás esete tisztázott, de ha embert fúj hát ez elég extrém eset, de semmiképp se javaslom, hogy a jogászok megpróbálják valamely szankciót rádhúzni, mert lehet, hogy sikerül. Nem tudom sikerül-e, csak lehetséges.
Az persze már más dolog, hogy pl. Londonban sokkal szigorúbban ítélik meg a firkálókat.
Lehet kérni találkát, szivi? Akkor mondjuk péteken délután 5kor a Márc. 15 téren, az 5-ös busz megállójában? Legyen nálad egy estihírlap, hogy felismerjelek!
Ha a követési időt akarod faragni, akkor sem tudod megoldalni, hogy mind a két járatról át tudjanak szállni a másikra, legfeljebb akkor ha az átszállás időtartamával megegyező a követési idő. Kapizsgálod? De akkor meg nem járna este sem ritkábban, ugyanis, ha jól tévedek, estéről volt szó.
És az, hogy valaki okos akart lenni az íróasztal mögött, az momentán nem érdekel.
A felvetés az volt, hogy azt is megszólnám-e, hogy helyrerázzátok a firkászt.
Akkor most leírom hosszabban, hogy megérts:
A firkálók megregulázását már jóérzésű emberként tennétek, aki nap mint nap utzik a járműveken és nem csak akkor amikor éppen VEKE-sek vagytok, VEKE zászló alatt, hangoztatva, hogy a korszerű, kultúrált, utasbarát közlekedésért harcoltok, és nem szólnék egy szót sem, ha azt hallanám, hogy gatyába vannak rázva a firkálók.
Most ezt muszáj volt ilyen szájbarágósan? Vagy kényszer, hogy csak a rosszat nézedki a sorokból?
>A firkálók megregulázását már jóérzésű emberként tennétek, nem VEKE zászló alatt és egy szót sem szólnék.
Azt hiszem, ez a vég. Amikor már azt jelented ki, hogy egy önmagában szerinted is helyes cselekedet azáltal válik hibává, hogy "VEKE" név alatt teszik egyesek. Ezzel gyakorlatilag magad minősítetted saját magadat.
A látványos csúsztatások minden olvasni tudónak feltűnnek, de azért röviden reagálok.
Egyrészt a javaslat a BKV-tól származik és én a hozzászólásomban épp arról írtam, hogy aggályosnak tartom. Másrészt menetidőkről szó sem volt, tehát nem értem, miért menetidőket emlegetsz. Követési idő és menetidő, ezek különböző fogalmak.
Nem értem ezeket az újabb és újabb fikanickeket. Provokátoroknak nagyon gyengék, akadéskodóknak felkészületlenek. Csak ennyire futja?
Azért egy-két fotót mellékelhetnél az intruált takarításról, mert úgy hitelesebb lenne. Nem gúny, csak nagyok a szavak.
A nosztalgia- és múzeumikocsik közelébe én sem engednék bárkit. Ilyen alapon a koronázási ékszereket is bármelyik koronafanatikusnak valló fényesíthetné.
Különmenetekkor meg kézenfekvő, hogy eltakarítja mindenki a saját szemetét, nem?
Ja, elfelejtettem odaírni, hogyí miért nem hiszem el a pucoválós sztorit: azért, mert a firkálók hígitót nem hordanak magukkal általában. És gondolom te sem. De ha profik lennének a firkálók és savkatalalizátoros festéket használnának, akkor aztán kaparhatnád. :P Erre viszont az a megoldás, hogy javasoljátok a vizesbázisú festékek adójának csökkentését. Sőt, erre még a (sötét)zöldek támogatását is megnyernétek!
A VEKE kollektíven (ahogy erre az előbb is megpróbáltam felhívni a figyelmedet) nem üldöz graffitiseket. Egyes tagok igen, de erről majd ők tájékoztatnak, ha akarnak.
A firkálók számához képest valóban elenyésző azok száma, akit el lehet kapni. Hiányzik a jogi háttér, erről már elég sokat írtam ezeken a fórumokon. A példaértékű eljárásokról pedig Londonról szóló cikkünkben, a veke.hu-n olvashatsz.
Az önbíráskodás a VEKE-nek és tagjainak nem kenyere, tudtommal.
"A veszteség közgazdasági fogalma azt jelenti, hogy ha a szolgálati járat nem viszi be a szolgálatkezdére a járművezetőt, akkor nem fog elindulni a járat. "
Mindig megéri erre járni... :)) Megyek is, kidobom a francba az összes mikroökonómia tankönyvemet.
Egyébként: ha ez így van, akkors szeptember 1-je óta ki vezeti a reggeli járatokat? VEKE-bérencek? Fantomok?
"És legyetek szívesek a dugóban egyedül ülő autósokat is kötelezni arra, hogy mindenki vigyen magával még egy embert!"
Van ilyen, úgy hívják, hogy K+R, majdnem ezt jelenti, már a Műegyetemen is tanítják, úgy hallottam. Bevezethetősége persze igen kétséges, először a működő P+R-ig, majd a B+R-ig kell eljutnunk.
"Éjszakai járat nem kell és passz. "
Magyarázd el annak a pár ezer utasnak aki használja!
"A zaj miatt amúgy sem lehet semmilyen hangos rendezvényt tartani este tíz után, "
Ezzel csak egy baj van: nem igaz.
"És a járművek takarítását olyan sűrűn kell kikövetelni, mint az éjszakai járatokat."
Egyesek arról papolnak, hogy nem szólhat bele egy civil szervezet egy közpénzekből működő és közfeladatokat ellátó cég munkájába, utána pedig úgy érzik, az ő feladatuk megmondani, hogy mit csináljon egy civil szervezet. Érdekes felfogás.
Egyébként NEM a járművek tisztasága a legnagyobb gond ma Budapest tömegközlekedésében. Még csak nem is a második legnagyobb... :)
"Vagy ne utazzatok rajta. Mert amit sz*rnak tart az ember, azt nem használja."
Ha ez ilyen egyszerű lenne, hamar csődbe menne a T-Com....
Majd felkerekítitek a menetidőt 5 vagy ennek egész számú többszörösére, hogy aki hamarabb szállt fel, az bosszankodjon, hogy várakozik.
Tudod egyáltalán, hogy miként épül fel ez az egész? Nem, mert akkor nem írnál ilyen dolgokat. Ha a kettesről (metró) száll át a harmasra (ez is metró), akkor a kettes (metró) érkezésétől az átszállásig várakozna és viszont. Ez magával rántaná a ráhordó járatokat, amiknek szintén be kell várnia az utolsó szerelvényt. Vagyis akkor egy átszállás miatt később megy a kettes (megintmetró), az pedig megfogja mondjuk a Szentendrei HÉV-et, ami már nem fogja elérni teszem azt a Dobogókői Volán járatot. Gratulálok!
Egyébként vidéki ismerősöm csodálkozik a pár perces várakozások miatt rinyáláson, mert ott napközben is 20 percenként jár a busz. Akkor éjszaka sok a 15 perc? Naneeee...
A veszteség közgazdasági fogalma azt jelenti, hogy ha a szolgálati járat nem viszi be a szolgálatkezdére a járművezetőt, akkor nem fog elindulni a járat. Ne mindig csak a hazafelé tartókra gondoljatok.
És legyetek szívesek a dugóban egyedül ülő autósokat is kötelezni arra, hogy mindenki vigyen magával még egy embert!
Egyébként meg az ember hajlamos arra, hogy a hisztinek enged, különben nem lennénerk ilyen okoskodó, pökhendi emberek.
Éjszakai járat nem kell és passz. A zaj miatt amúgy sem lehet semmilyen hangos rendezvényt tartani este tíz után, tehát mindenki haza tud jutni nappali közlekedéssel. Aki meg egész éjjel nyitvatartó helyre megy, az kibírja addig.
És a járművek takarítását olyan sűrűn kell kikövetelni, mint az éjszakai járatokat.
Vagy ne utazzatok rajta. Mert amit sz*rnak tart az ember, azt nem használja.
És végezetül egy ötlet: a VEKE-tagok időnként vállalhatnának grafitty-mentesítést, önszorgalomból, hogy megmutassák, mennyire szeretik a közlekedést és csak hasznára akarnak lenni.
(Most leszek olyan naív, hogy eltekintek a mondatba beleszőtt gúnynak, és komolyan veszem amit írsz.)
Ahogy Dávid is írta, többször sikerült grafittist átadnunk a rendőrségnek. Egyszer én is beszálltam a firkatakarításba, igaz nem a saját kezemmel, én csak az instrukciót adtam a két kisköcsögnek, miközben a saját firkájukat tüntették el. :-)
Egyébként meg felajánlottuk, hogy a nosztalgiakocsikat, meg a múzeumi kocsikat takarítjuk, gondozzuk. A közelébe sem engednek bennünket. De így is előfordult, hogy különmenetekkor bizony a tagság takarította az UV-t.
A VEKE kevés eszközzel rendelkezik a graffitisek ellen, de tagjaink több esetben is kaptak el és kértek rendőri intézkedést rongálók ellen. Több alkalommal Bíróságra is került az ügy. Más kérdés, hogy a jogi környezet ma a graffitiseknek kedvez és ennek megváltoztatására nincs meg a politikai akarat.
A problémafelvetés jogos, amennyire időnk engedi, foglalkozni fogunk vele.
Tudomásom szerint a BKV Rt. szándékában áll az esti és hétvégi közlekedési rend újragondolása, a "takt" bevezetése. Ezt üdvözölni tudom, bár nagyon elővigyázatosan kell bánni az ilyesmivel. A dolog szerintem kb. azt jelentené, hogy minden járat (metrók, buszok, villamosok, hévek, trolik, stb.) 10 percenként (vagy ebben egész számszor meglévő vagy ennek egész számszorosa követési időközzel) közlekedne, a párhuzamos, egymást kiegészítő szakaszokon hangolva, a csatlakozási pontokon pedig az éjszakai járatokhoz hasonlóan bevárásos hangolással. Ez persze nem egy azonnali folyamat és a legnagyobb veszélyét ma abban látom, hogy valószínűleg a BKV a 15 perces követéseket mindenhol (a metrót és talán egy-két forgalmasabb járatot kivéve) 20 percre szeretné majd kerekíteni.
"A szolgálati járat nem 100% veszteség, mert az lenne a 100% veszteség, ha nem közlekedne."
A veszteség közgazdasági fogalmának megismeréséhez ajánlhatok egy-két szakkönyvet, bár szerintem az általam itt használt mélységig az alapműveltség része.
"És jó lenne, ha végre a kihasználtságot a fizető utasok arányában néznék, mert teszem azt, hatásosabb módszerek lennének a bliccelés ellen, akkor bizony nem lenne annyira tömött egy éjszakai járat sem."
Mivel a hajléktalan és egyéb hasonló elemek a biztonsági őrök miatt kerülik az éjszakai járatokat, a bliccelés nem nagyobb gond, mint bármelyik nappali járaton. A probléma általános kezelésére többször, több megoldást felvázoltunk már, legutóbb személyesen a főpolgármesternek és a BKV vezérigazgatójának mondtuk el az álláspontunkat a témával kapcsolatban.
"Végezetül: senkinek sincs joga beleszólni, hogy egy vállalat a saját dolgozóit milyen járattal szállítja és arra kit enged fel. "
1., A BKV Rt. saját maga döntött úgy, hogy a szolgálati járatok számára utasszállítási kötelezettséget ír elő. Egyébként erre a főpolgármester is utasította őket, de maguktól is megtették.
2., A BKV Rt. a Fővárosi Önkormányzat 100%-os tulajdonában álló közfeladatot ellátó cég, működésébe tehát az adófizetőknek beleszólása van. A szolgálati járatok eddigi (=szept. 1-ig) üzemeltetése a közpénz elherdálása volt, mert mint látható, a járművezetők úgy is hazaszállíthatóak, hogy eközben, bár tudom, furcsán hangzik, a cég működésének értelmét és mozgatórugóját jelentő UTAS-t is el lehet szállítani, kultúrált éjszakai járatokkal. Mivel erre a BKV vezetése is nyitott volt, sőt, a beleszólás megkérdőjelezése helyett magukévá tették az elképzelést, felvetésed még kevésbé állja meg a helyét.
"És végezetül egy ötlet: a VEKE-tagok időnként vállalhatnának grafitty-mentesítést, önszorgalomból, hogy megmutassák, mennyire szeretik a közlekedést és csak hasznára akarnak lenni."
Köszönjük az ötletet, sajnos nem tartozik a profilunkba a járművek takarítása. Ez a BKV Rt. feladata.