Sziasztok! Még az 'Elszállt a nyár' című bejegyzésre reagálva, a képet tényleg Akarattyán készítettem, és ezt a hibát jeleztem is az IHO-nak. Nem válaszoltak. Remélem azért tetszett a kép! :D
Dorog - Tokod - Annavölgyibánya-Sárisáp vonalon a személyforgalom 1963. május 26-án szűnt meg. Ezt követően még 13 évig, azaz az 1976-os vonalbezárásig már csak teherforgalom volt.
Érdekes egybeesés az e havi számból: az egyik cikkben az amerikai Durango vasútjáról van szó, a következő oldalon pedig a Ganz-motorvonatok okán a spanyolországi Durangóról olvashatunk.
Eladóak az alábbi Indóház-magazinok /amik még megmaradtak/. A lapok hibátlan állapotban vannak, ár: 500,- HUF/db.
A dolgukhoz nagyon is értenek. Matematikailag teljesen megalapozottak az elméleteik. Csak az a baj, hogy az elméleti matematika a gyakorlatban nem szokott beválni, ha az már egy kicsit is meghaladja a négy alapművelet szintjét.
Jó kis téma, R lórétól az M38, át a négytengelyes személykocsikig... Szlovákiában? Csehországban? találtak nemrég egy kisvasúti személykocsit, Győrit. Egy néhai győri kocsi (gyártva 1916.) tölem, fotózva Kötegyán, 2009.
"Itt szó nincs arról, hogy melyik mozdony jobb, vagy rosszabb."
Hehe. Ez vicces annak tudatában, hogy a tanulmányt készítők egyike saját maga mondta nekem szemtől szemben, hogy a Traxxok szarok, és a Taurusok a legjobbak.
"(amelyek a mozdony életcikluásra vetített költségek szempontjából cseppet sem közömbösek), amelyek alapján szerencsésebb választás a nagyobb teljesítményű mozdony. (jelen esetben a Taurus)"
Már amennyire valósak az ott leírt költségek.
"És persze azt sem szabad elfeledni, hogy a kutatási jelentésben fontos hangsúlyt fektetnek a kifuttatásra és az azzal elnyerhető energiamegtakarításra, ami ugye ma a magyar valóságban gyakorlatilag ismeretlen fogalom."
Mivel a menetrendet nem arra tervezik. Arról nem is beszélve, hogy a sok lassújeltől nem is tudnál kifuttatni.
Részemről a továbbiakban ON. Nincs már kedvem erről vitázni, ráadásul nem is akarom ezt a topicot terhelni vele.
Ez azért nem igaz,mert egy remek hivatkozási alap volt az ellenérdekelteknek:MÁV-Start,MÁV-Gépészet-VDSZSZ-MÁV.Azok hangadói meg szépen meggyőzték a saját döntéshozóikat,hogy akadályozzák meg a beszerzést.
Sokadjára mondom, hogy el kell olvasni a kutatási kiírást és ennek szellemében a rá adott válaszokat.
Itt szó nincs arról, hogy melyik mozdony jobb, vagy rosszabb. Csupán arról, hogy vannak olyan szempontok (amelyek a mozdony életcikluásra vetített költségek szempontjából cseppet sem közömbösek), amelyek alapján szerencsésebb választás a nagyobb teljesítményű mozdony. (jelen esetben a Taurus). És persze azt sem szabad elfeledni, hogy a kutatási jelentésben fontos hangsúlyt fektetnek a kifuttatásra és az azzal elnyerhető energiamegtakarításra, ami ugye ma a magyar valóságban gyakorlatilag ismeretlen fogalom.
Fóbiád az a helyiség.Biztos nem engedtek/nek be,ezért személyeskedsz,sértegetsz másokat.Sajnálatos.
Persze,hogy azon lovagol,azzal lehet hülyíteni a közvéleményt és a döntéshozókat.A jelek szerint érdemes volt megrendelni a tanulmányt.Most nem újabb 25 db TRAXX "pocsékolja" a 6,4 MW-hoz képest az energiát,hanem 25-30 db 431-es a maga 2,2 MW-jával.
"A tanulmánnyal kapcsolatban általában mindenki ezen az energiafogyasztási számon lovagol, miközben a többi lényeges megállapításról hajlamos elfeledkezni."
Így van sokan elfelejtik, hogy a Traxxokat 30ezer km-ként kell karban tartani szemben a Taurusok 10ezer km-es ciklusával. Ráadásul mind a kettő engedélyezett sebessége 160km/h. Na akkor ezek alapján a fajlagos karbantartási költsége melyiknek nagyobb? Ha már a lényeges megállapításoknál tartunk...
Mondtam már, hogy túl sokat jársz a köpködőbe ismeretet szerezni:)
A tanulmánnyal kapcsolatban általában mindenki ezen az energiafogyasztási számon lovagol, miközben a többi lényeges megállapításról hajlamos elfeledkezni.
Ezek szerint akkor nemcsak én vettem észre. Szerencsére könnyű volt sokaknak, elvégre is eléggé egyedi kinézete volt a motorkocsinak, és többeknek egyből beugrik, amint meglátják.
(Ha meg más nem, akkor az A 147-es pályaszám tűnik fel.)
Jahh még valami, aztán befejezem az OFF-olást. Volt szerencsém végighallgatni a tanszék által oktotatott több tantárgyat, és amikor azzal jönnek nekem, hogy egy motorvonatnak 120km/h-ról 200m-es fékút az reális, és a vasúton érvényben lévő 1000m-es általános fékúttávolságra rácsodálkoztak, mert hogy az milyen sok. Ott lezdtem el azon gondolkozni, hogy mennyire is érthetnek ők maguk a dolgokhoz...