Ja, ez a minimális hibaszázalék nekem is benne van, bár kb 10-15 L-s és M-s rendszámom van, amiről semmit nem találtam, de pont ezért gondolom, hogy ezek nem voltak meg, az ismertebb buszokat azért még lehet találni.
Én alapból dátum szerint rendszerezem a képeimet, így szépen sorban megyek végig a napokon, amikor fotóztam.
Dupla rendszám nincs, mivel ABC-ben van rendezve egy adott fülön belül a rendszámos oszlop.
Ha olyan maszek buszhoz érek, amire van esély, hogy fotóztam több rendszámmal, akkor googlezok, vagy a fórumkeresőbe beírom a rendszámot, ha nem tudok róla fejből ex rendszámot.
Minimális hibahatár (1% alatt) lehet hogy lesz a végére, ha esetleg úgy szerepel benne egy maszek Ikarus, amire nem találok ex rendszámot sehol és a JSZP sem ismeri (bár ez utóbbi a maszek Ikarusoknál egyre kevésbé segít).
Na, pont erre voltam kiváncsi, hogy ezt hogy csinálod. Lapozod végig a képeket és írod egymás alá a rendszámokat? Ha egy buszt többször is lefotóztál, akkor a végén valahogy kiszűröd a dupla rendszámokat? És akkor ott van még az átrendszámozás is ugye...
Én egyszerűen elkezdtem egy excelben összeírni, van benne Volános Ikarus, BKV-s Ikarus, egyéb Ikarus fül, meg ugyanezek nem Ikarusban. Egyszer majd a végére érek. :D
Úgy van beállítva, hogy ne tudd letölteni (pl. nálam is). Van aki a linkelést is részben tiltja.
Persze ezeken a 60++-os nyuggertrollok akadnak csak fenn. Aki nagyon akarja, leszedi.
Pl nálam egy Ik 60T-s kép amit szarráloptak az agyhalott FB-retrósok, s még volt pofájuk azt is kiírni, hogy "Fotó: IHO". Azt se tudják ma már ezek, hogy honnan lopnak.
Na, hát ezt mondom én is. Az jutott még eszembe, hogy ha megvan a rendszámlista, meg van egy állománylistád, akkor Fkeres függvénnyel ki tudod szedni belőle a rendszámohoz tartozó típusokat egy új oszlopba. Ezután már csak típus szerint sorba kell rakni, és kitörölni, ami nem Ikarus.
Ezen belül rendszám.jpg névre elnevezve MINDENről 1-1 fotó, amelyik Volán/KK vette, abba a mappába megy. Adott buszról második fotó már almappába megy.
Szóval az "ex" Kisalföldes FKU-450 MAN-ról hiába lövök fotót Egerben az Eger-Novaj járaton, Zalás távolsági fényezésben, akkor is megy a Kisalföld mappába, hisz ez a cég vette a buszt. És a KK-sítás óta csak dobálják.
Értelemszerűen az ex VB-s E94 esek Hatvani Volánosan, vagy az ex Jászkunos, Zalás EAGok Kunság Volánosan más tészta, hisz azt egyik Volán eladta a másiknak.
Íme mappán belül így néz ki a dolog, pl maszek mappa, de mind ugyanez az elv:
Minden rendszámról 1-1 fotó, aztán ha készül róla újabb, az ezen belül egy almappába rendszám_1.jpg, rendszám_2.jpg stb kerül elmentésre.
Megszámolni pedig:
Total commanderben kijelöltem a fájlokat, és gyakorlatilag összeszámoltam. :D
Sok függ attól, hogy milyen szisztéma szerint vannak a filenevek, konyvtárak szerinti bontások, átrendszámozások vezetése.
Total Commanderrel tudsz teljes alkönytárakkal együtt filelistát generálni - CTRL+B -, utána ezt a Kijelölés menüből a Kijelölt nevek másolása a vágólapra / A nevek másolása útvonallal együtt a vágólapra opcióval szövegfile tudott bemásolni. Innentől él a fenti kérdés, hogy mi az egyszerű módszer az elnevezésekhez.
Most így hirtelen az jut az eszembe, hogy a mappa tartalmát kilistázod egy txt-be, azt beolvasod egy excelbe, a felesleges adatokat kitörlöd, majd az ismétléseket kiszűröd.
Persze, ez nem megoldás arra, hogy mi van ha a fájlnév nem tartalmazza a rendszámot, ha egy busz két rendszámmal is szerepel, vagy ha van nem Ikarus is a mappában...
Amúgy nálam saccra olyan 2000 Ikarus lehet, kb 800 BKV, 600 volán, 600 maszek.
Viszont mondhatnátok valami tippet, hogy a legkisebb munka nulláról összeszámolni. Van-e erre valami jó kis excel? Volánból van valami ezer éves állománylistám, de maszekot hogy?
Nah, ha tényleg megcsinálod a Credót, akkor összeszámolom én is :D mondjuk azt annyiban jó, hogy nincs sok maszek, "csak" a volánokat, kk-kat és a VB-t kell összesíteni.
Nem, dehogy, egy busz egyszer számít. Amit lőttem Hajdú Volánnál, Bakony Volánnál, aztán Énykk-nál, természetesen az is. Az ilyeneket mindig oda számolom, ahol először lőttem, még ha későbbi kép jobb is.